Xenony w Varadero 125 - pomoc

Wiadomość
Autor
michmotwroc
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: ndz lut 08, 2015 7:14 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Wrocław

Xenony w Varadero 125 - pomoc

#1 Post autor: michmotwroc »

Witam. Potrzebuje Waszej pomocy. Jestem użytkownikiem Hondy Varadero 125 i próbuję założyć do niej Xenon. Oczywiście nie są to tylko niebieskie żarówki, ale kompletny zestaw. I tutaj pojawia się problem.

Mianowicie w momencie, kiedy podłączam pod seryjną instalację znajdującą się w lampie, kable zasilające, które następnie wpinam do przetwornicy, po przestawieniu przełącznika świateł do pozycji "właczone" nie ma żadnej rekacji. Przetwornica nie odpala się przez co w efekcie końcowym żarówka xenonowa się nie zapala.

Jednakże, w sytuacji kiedy podłączę przetwornicę bezpośrednio za pomocą kabli biegnących od "akumulatora", ta zaczyna działać i w efekcie wszystko ładnie świeci. I wszystko byłoby super gdyby nie fakt, że w tej sytuacji światła uruchamiane są za pomocą osobnego przełącznika, co jest równoznaczne z brakiem możliwości przełączania pomiędzy krótkie/długie.

I tutaj rodzi się moje pytanie, czy w tym motocyklu jest jakiś przekaźnik, który w momencie wzrostu natężenia odcina dopływ prądu, co skutkuje brakiem jakiejkolwiek reakcji?

Bardzo proszę o liczne odpowiedzi.

Pozdrawiam

Michał

Awatar użytkownika
michalwnuk4
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 726
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
Imię: michal
Marka motocykla: honda
Model: varadero 125
Rocznik: 2004
Lokalizacja: wołomin

Re: XENON- gadget czy potęga?

#2 Post autor: michalwnuk4 »

podepnij w lampe zarowke i zobacz czy dziala moze jakas dziura na instalacji
w przetwornicy ważna jest biegunowosc
w lampie masz jeden minus i dwa plusy
musisz podpiac pod minus i plus od swiatel mijania

Awatar użytkownika
Bonq
Rekrut
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 13, 2014 2:13 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL125V
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Warszawa\Radom\Iłża

Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc

#3 Post autor: Bonq »

Z tego co się orientuję w samochodowych instalacjach pseudo-xenonowych a zakładam, że takie HIDy sobie kupiłeś z przetwornicami, to na każdy żarnik masz jedną przetwornicę. Światła powinny Ci się uruchamiać w momencie włączenia kluczyka w stacyjce, przyjmując, że podłączyłeś plus i minus który w normalnym trybie włącza światła po przekręceniu stacyjki. Instalacja którą kupiłeś jest to prawdopodobnie HID, bo za xenon trzeba sporo wyłożyć, to przetwornice te na starcie potrzebują porządnego strzału mocy aby wytworzyć łuk i zapalić żarnik. Później pracują sobie pobierając 35W mocy (w zależności od producenta). Ja wiem, że światła w Varadero są, a jakby ich nie było na normalnej żarówce, ale, możesz się pożegnać z dowodem rejestracyjnym już przy pierwszej kontroli policyjnej i zakazem dalszej jazdy, jeśli trafi Ci się upierdliwy policjant a zakładam, że przy takim BOOOM na 125cc będą teraz kontrolować wszystko jak leci. Po drugie, oślepisz wszystkich użytkowników drogi jadących z naprzeciwka. Standardowa, żarówka b20d jest tak zaprojektowana aby jadąc na światłach mijania skupiać wiązkę światła w odpowiednim punkcie nie oślepiając innych użytkowników drogi (specjalny kształt i projekt bańki oraz blaszki znajdującej się wewnątrz żarówki), natomiast żarnik xenonowy świeci dookoła swojej średnicy, rozpraszając światło w każdym kierunki.

Moim zdaniem lepiej wyjdziesz na założeniu sobie halogenów.
Emeryt :)

michmotwroc
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: ndz lut 08, 2015 7:14 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Wrocław

Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc

#4 Post autor: michmotwroc »

Pomijam już kwestie związne z oślepianiem innych, ponieważ te reflektory można ustawić w sposób odpowiedni, aby nikomu po oczach nie świeciły, a dodatkowo ładnie oświetlały drogę przed kołem. Ostatnio jechałem w nocy, żeby sprawdzić jak w praktyce wygląda różnica pomiędzy zwykłymi ba20d, a tymi "xenonami", no i przy okazji mijałem policjantów, którzy stali i wyłapywali tych co mają za ciężkie nogi. A widzieli mnie z daleka i myślę, że gdybym faktycznie dawał im jakoś mocno po oczach to pokusiliby się o zatrzymanie mnie i skontrolowanie mojego oświetlenia. Ale tak się nie stało. Może fartem, a może jednak miałem tak ustawione, że nikomu krzywdy nie robiły.

W każdym bądź razie w chwilii obecnej szukam jakiegoś wyjścia zanim zacznę wchodzić i rozbierać seryjną instalację.

Dodam jeszcze, że przy odpalonym motocyklu kiedy ładowanie jest cały czas i nie ma spadków w napięciu, światła również nie reagują.
michalwnuk4 pisze:podepnij w lampe zarowke i zobacz czy dziala moze jakas dziura na instalacji
w przetwornicy ważna jest biegunowosc
w lampie masz jeden minus i dwa plusy
musisz podpiac pod minus i plus od swiatel mijania
Tak też robiłem. Zwykła żarówka "rusza" bez problemu. Nawet H4 przy 55W na mijania startuje od razu. Więc raczej o wspomnianej przez Ciebie dziurze nie ma mowy.
Bonq pisze:Z tego co się orientuję w samochodowych instalacjach pseudo-xenonowych a zakładam, że takie HIDy sobie kupiłeś z przetwornicami, to na każdy żarnik masz jedną przetwornicę. Światła powinny Ci się uruchamiać w momencie włączenia kluczyka w stacyjce, przyjmując, że podłączyłeś plus i minus który w normalnym trybie włącza światła po przekręceniu stacyjki. Instalacja którą kupiłeś jest to prawdopodobnie HID, bo za xenon trzeba sporo wyłożyć, to przetwornice te na starcie potrzebują porządnego strzału mocy aby wytworzyć łuk i zapalić żarnik. Później pracują sobie pobierając 35W mocy (w zależności od producenta). Ja wiem, że światła w Varadero są, a jakby ich nie było na normalnej żarówce, ale, możesz się pożegnać z dowodem rejestracyjnym już przy pierwszej kontroli policyjnej i zakazem dalszej jazdy, jeśli trafi Ci się upierdliwy policjant a zakładam, że przy takim BOOOM na 125cc będą teraz kontrolować wszystko jak leci. Po drugie, oślepisz wszystkich użytkowników drogi jadących z naprzeciwka. Standardowa, żarówka b20d jest tak zaprojektowana aby jadąc na światłach mijania skupiać wiązkę światła w odpowiednim punkcie nie oślepiając innych użytkowników drogi (specjalny kształt i projekt bańki oraz blaszki znajdującej się wewnątrz żarówki), natomiast żarnik xenonowy świeci dookoła swojej średnicy, rozpraszając światło w każdym kierunki.

Moim zdaniem lepiej wyjdziesz na założeniu sobie halogenów.
Dodam jeszcze, że ja zakupiłem zestaw pod H4. Tutaj mam rozkład światła identyczny jak na seryjnej żarówce ba20d. Na mijania świecą górne połówki reflektora, a po przełączeniu na długie zapala się dolna część reflektora. Czyli zupełnie jak w oryginale :)

Awatar użytkownika
michalwnuk4
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 726
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
Imię: michal
Marka motocykla: honda
Model: varadero 125
Rocznik: 2004
Lokalizacja: wołomin

Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc

#5 Post autor: michalwnuk4 »

to podciagnij przewod od aku a pod instalacje podepnij przekaznik

michmotwroc
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: ndz lut 08, 2015 7:14 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Wrocław

Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc

#6 Post autor: michmotwroc »

michalwnuk4 pisze:to podciagnij przewod od aku a pod instalacje podepnij przekaznik
O jakim przekaźniku mówisz? Ten od krótkie/długie? I gdzie podpiąć ten kabelek od "akumulatora"?

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc

#7 Post autor: next22 »

michmotwroc pisze:
michalwnuk4 pisze:to podciagnij przewod od aku a pod instalacje podepnij przekaznik
O jakim przekaźniku mówisz? Ten od krótkie/długie? I gdzie podpiąć ten kabelek od "akumulatora"?
Daj se na luz poczytaj w necie o przekaźnikach o instalacji z dodatkowym przekaźnikiem może za jakiś czas przejdzie Ci ten pomysł szkoda psuć motorek.
A w sercu zawsze XL600V :)

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc

#8 Post autor: syku »

mowa o dodatkowym przekaźniku.

przekaźnik ma styki cewki - pobierające stosunkowo mało prądu (po te styki należy podpiąć zasilanie obecnej żarówki)
przekaźnik ma styki wykonawcze które są zwierane przy zasilaniu cewki (do jednego styku podpinasz kabel z plusa aqu, najlepiej na kablu dać bezpiecznik, a drugi styk przekaźnika idzie do plusa przetwornicy).
masa do przetwornicy - jak ci pasuje (ale najlepiej też brać bezpośrednio z aqu)

pamiętaj o problemach z odbłyśnikami - jeżeli lampa nie jest do nich przystosowana - niestety z biegiem czasu potrafią się uszkodzić na ksenonach i powrót do żarówki (zez wymiany lampy) nie będzie możliwy.

Awatar użytkownika
Bonq
Rekrut
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 13, 2014 2:13 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL125V
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Warszawa\Radom\Iłża

Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc

#9 Post autor: Bonq »

michmotwroc pisze: Dodam jeszcze, że ja zakupiłem zestaw pod H4. Tutaj mam rozkład światła identyczny jak na seryjnej żarówce ba20d. Na mijania świecą górne połówki reflektora, a po przełączeniu na długie zapala się dolna część reflektora. Czyli zupełnie jak w oryginale :)
Co nie zmienia faktu, że lampa nie jest homologowana do tego typu żarników. Wnikliwsza kontrola policjanta oznaczeń klosza i dowód zabrany.

Zapoznaj się i poczytaj. Znajdziesz tego dużo więcej w kodeksie drogowym.

http://www.info.elblag.pl/5,17231,Za-sw ... cyjny.html

Chodzi wyłącznie o bezpieczeństwo, to czy zabiorą Ci dowód i będziesz płacił za kolejne przeglądy to Twoja sprawa.
Emeryt :)

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc

#10 Post autor: syku »

michmotwroc pisze: Dodam jeszcze, że ja zakupiłem zestaw pod H4. Tutaj mam rozkład światła identyczny jak na seryjnej żarówce ba20d. Na mijania świecą górne połówki reflektora, a po przełączeniu na długie zapala się dolna część reflektora. Czyli zupełnie jak w oryginale :)
To też nie prawda
To że masz w tym samym miejscu żarnik i bańkę ksenonu nie znaczy że rozkład światła jest identyczny.
Drut żarówki jest w ściśle określonym miejscu, natomiast bańka ksenonowa świeci po całej powierzchni - stąd różnice nawet jak masz takie same trzonki
Zatraca się krawędź światła i cienia - z jakiegoś powodu na kloszach są oznaczenia

Tu trochę informacji
http://www.motocykle.slask.pl/topic/134 ... mologacja/
choć zakładam że jak już kupiłeś to i tak nikt Cię nie przekona żeby nie zakładać

Awatar użytkownika
maly
Zapalony motocyklista
Posty: 1061
Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
Imię: Wojtek
Marka motocykla: honda varadero
Model: xl1000
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc

#11 Post autor: maly »

ja osobiście zastanowił bym się na zakładanie takich xenonów one mocno się rozgrzewają i może potopić lampę dlatego w samochodach są zamontowane przy lampach spryskiwacze żeby ją schładzać :hyhy:

Awatar użytkownika
Bonq
Rekrut
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 13, 2014 2:13 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL125V
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Warszawa\Radom\Iłża

Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc

#12 Post autor: Bonq »

maly pisze:ja osobiście zastanowił bym się na zakładanie takich xenonów one mocno się rozgrzewają i może potopić lampę dlatego w samochodach są zamontowane przy lampach spryskiwacze żeby ją schładzać :hyhy:
Panie/Panowie kolejny błąd. Żarniki xsenonowe (w tym HID) nie rozgrzewają się do temperatur rzędu 200-250C ja żarówka halogenowa, pracują z mniejszymi temperaturami ok 115C. A spryskiwacze są dla utrzymania czystości klosza, ponieważ zanieczyszczenia rozpraszają światło xenonu co powoduje oślepianie.

Jedyny problem jaki może wystąpić przy montażu taniego zestawu żarników i przetwornic to taki, że lustro lampy oraz klosz zrobią się mleczne po jakimś czasie pracy żarnika.
Emeryt :)

Awatar użytkownika
maly
Zapalony motocyklista
Posty: 1061
Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
Imię: Wojtek
Marka motocykla: honda varadero
Model: xl1000
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc

#13 Post autor: maly »

w taki bądź razie czapka z głowy

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc

#14 Post autor: syku »

http://hidretrofit.pl/sklep/naklejki-ho ... xenon-dcr/

to kolejny element do kompletu - obyś nie był powodem problemów dla innych
takie przemyślenie etyczne:
ty się rozwalisz - twoje życie i zdrowie, co zrobisz jak życie straci ktoś inny, bo dostanie odbłyskiem i odruchowo skręci na przydrożne drzewo?

Awatar użytkownika
brakus
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 317
Rejestracja: sob sty 10, 2015 2:00 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: VFR 800
Lokalizacja: Kutno

Re: Xenony w Varadero 125 - pomoc

#15 Post autor: brakus »

Nie lepiej zamiast tych ksenonow zalozyc H4 np philipsa blue vision lub taka specjalna do motocykli.. ( nie pamietam nazwy) mialem taka w thundercatcie i pieknie swiecila.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”