modul zaplonowy

Wiadomość
Autor
Fokusmok
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 12
Rejestracja: pt maja 20, 2016 9:25 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 Varadero
Rocznik: 2009

modul zaplonowy

#1 Post autor: Fokusmok »

Witam wszystkich serdecznie. Jestem od kilku dni szczęśliwym posiadaczem viaderka z 2009 roku... Pisze nowego posta gdyż nie namierzylem innego... Moje Viaderko pochodzi z Niemiec i tak się zastanawiam czytając inne fora i wypowiedzi kolegów czy nie jest przypadkiem odrotowane.... w dowodzie niemieckim napisane jest ze jest ograniczenie prędkości i zmniejszony przepływ na przepustnicy... W dowodzie napisane jest też prędkość Max 80 moje viaderko buja się (co prawda dość ciężko) do ok 110. Czytając na forach tak jak wspomniałem niektórzy piszą ze odblokowanie smigaja bez problemu 120-125 a nawet niektórzy twierdzą że sporo więcej... po czym poznać ze moduł jest zablokowany ewentualnie jak pozbyć się ograniczenia. Przepływu w przepustnicy... Może ktoś będzie tak miły żeby mi odpowiedzieć...
a jeszcze jedno pytanie przy okazji, może ktoś wie jak dostać się do świateł mijania i drogowych... Chciałbym wymienić żarówki na Led nie uszkadzajac przy tym plasikow... Pozdrawiam

messix
Udaje motocyklistę
Posty: 137
Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Łódź

Re: modul zaplonowy

#2 Post autor: messix »

Kolego moj braciak mial kiedys cbr 125 ze sportowym wydechem i jak sie dobrze bujnela z gorki szla 125-135
kmh. Moim zdaniem jest ok, silniczek od kosiarki w ciezkim klocku jak varadero nigdy nie da duzych predkosci i przyspieszen :)
Jesli rzeczywiscie byly by jakies blokady to najpewniej trzeba by wymienic ten modul i rozebrac gaxniki, wsdzic wieksze dysze, usunac ewentualne zwezki i popracowac nad wyechem. Ale skoro nie wiesz jak zmienic zarowki to nie wiem czy dasz rade wyregulowac gazniki.
Poza tym macie swoj dzial do 125 :)

Fokusmok
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 12
Rejestracja: pt maja 20, 2016 9:25 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 Varadero
Rocznik: 2009

Re: modul zaplonowy

#3 Post autor: Fokusmok »

Kolego żarówki już ogarnolem chciałem się dowiedzieć czy nie dostaje się do nich jak w niektórych skuterach poprzez zdjęcie owiewek... Co do motocykla to od 2007 roku są one na wtrysku i Noe ma potrzeby grzebania w gazniku... :hyhy:

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: modul zaplonowy

#4 Post autor: next22 »

-moduł sprawdz po numerach części part hondy czy są montowane różne na różne kraje
- to samo dysze gaźnika i króćce będą się różniły w katalogach części :)
W 4T nie stosuje się dławienia w wydechu ?, ja się nie spotkałem
A w sercu zawsze XL600V :)

messix
Udaje motocyklistę
Posty: 137
Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Łódź

Re: modul zaplonowy

#5 Post autor: messix »

Czyli jak wtrysk to pozostaje zmiana map zaplonu.

Ale moim zdaniem i tak nic nie ugrasz, na gazniku mozna by bylo jeszcze cos wycisnac

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: modul zaplonowy

#6 Post autor: next22 »

Czasem np. TDR - DT miały jakiś kabelek że sygnał z prędkościomierza szedł do modułu zapłonowego i wtedy moduł "wiedział " że już dość .
A na luzie kręcił niby na czerwone pole :)
A w sercu zawsze XL600V :)

Fokusmok
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 12
Rejestracja: pt maja 20, 2016 9:25 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 Varadero
Rocznik: 2009

Re: modul zaplonowy

#7 Post autor: Fokusmok »

Witajcie po raz kolejny... zrobiłem swoją honda jakieś 600 KM i zaobserwowałam , że na biegach 1234 wkręca się całkiem nieźle i dochodzi do czerwonego pola natomiast na 5 czuję że motocykl zachowuje się tak jak by ktoś przyczepił przyczepi tzn. Słychać że chce iść i ma zapas obrotów a rozpędzić się powoli (dużo gorzej niż na innych biegach) i dochodzi do magicznych 10000 obr i dalej klapa... widzę że ma jakiś zapas na obrotach.... ale tak jak by go coś trzymało... wiadomo jest to tylko albo dla niektórych aż 125 i nie ma co oczekiwać bicia rekordów prędkości ale dużo przyjemniej by mi się jeździło gdyby zbierała się chociaż podobnie na 5 tak jak na innych biegach...


Jeżeli chodzi o malowanie modułu to czy znacie kogoś kto by się tym zajmował czy nie ma sensu i trzeba kupić odblokowany... pozdrawiam

Fokusmok
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 12
Rejestracja: pt maja 20, 2016 9:25 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 Varadero
Rocznik: 2009

Re: modul zaplonowy

#8 Post autor: Fokusmok »

next22 pisze:-moduł sprawdz po numerach części part hondy czy są montowane różne na różne kraje
- to samo dysze gaźnika i króćce będą się różniły w katalogach części :)
W 4T nie stosuje się dławienia w wydechu ?, ja się nie spotkałem



Może masz wykaz numerów z zachowanymi i niezablokowanymi

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: modul zaplonowy

#9 Post autor: next22 »

Fokusmok pisze:
next22 pisze:-moduł sprawdz po numerach części part hondy czy są montowane różne na różne kraje
- to samo dysze gaźnika i króćce będą się różniły w katalogach części :)
W 4T nie stosuje się dławienia w wydechu ?, ja się nie spotkałem



Może masz wykaz numerów z zachowanymi i niezablokowanymi
masz tu części trzeba se posprawdzać :

http://czescihonda.motorista.pl/
nie polecam tam kupować bo firma jest lipna
ale porównać nr. części warto
A w sercu zawsze XL600V :)

Fokusmok
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 12
Rejestracja: pt maja 20, 2016 9:25 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 Varadero
Rocznik: 2009

Re: modul zaplonowy

#10 Post autor: Fokusmok »

next22 pisze:
Fokusmok pisze:
next22 pisze:-moduł sprawdz po numerach części part hondy czy są montowane różne na różne kraje
- to samo dysze gaźnika i króćce będą się różniły w katalogach części :)
W 4T nie stosuje się dławienia w wydechu ?, ja się nie spotkałem



Może masz wykaz numerów z zachowanymi i niezablokowanymi
masz tu części trzeba se posprawdzać :

http://czescihonda.motorista.pl/
nie polecam tam kupować bo firma jest lipna
ale porównać nr. części warto


Spoko dzięki sprawdzę w wolnej chwili...

Fokusmok
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 12
Rejestracja: pt maja 20, 2016 9:25 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 Varadero
Rocznik: 2009

Re: modul zaplonowy

#11 Post autor: Fokusmok »

A może jest ktoś na forum z okolic zelechowa w promieniu ok 50 KM kto ma odblokowany moduł żeby zrobić przekladke na chwilę oczywiście żeby porównać...

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: modul zaplonowy

#12 Post autor: next22 »

A h..j będe miał chwilę to poszukam
daj fote oznaczeń twojego modułu
A w sercu zawsze XL600V :)

Awatar użytkownika
michalwnuk4
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 726
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
Imię: michal
Marka motocykla: honda
Model: varadero 125
Rocznik: 2004
Lokalizacja: wołomin

Re: modul zaplonowy

#13 Post autor: michalwnuk4 »

modul odblokowany nabity ma nr. KPCA M51B jak masz inny nr to masz blokade

Fokusmok
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 12
Rejestracja: pt maja 20, 2016 9:25 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 Varadero
Rocznik: 2009

Re: modul zaplonowy

#14 Post autor: Fokusmok »

michalwnuk4 pisze:modul odblokowany nabity ma nr. KPCA M51B jak masz inny nr to masz blokade

Dzięki serdeczne jutro postaram się zerknąć...

Fokusmok
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 12
Rejestracja: pt maja 20, 2016 9:25 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 125 Varadero
Rocznik: 2009

Re: modul zaplonowy

#15 Post autor: Fokusmok »

A może ktoś dobierał się jeszcze do przepustnicy i wie jak jest blokowana... czytałem gdzieś że jest zamontowany kruciec który nie pozwala na otwarcie do końca przepustnicy... pewnie trzeba zdemontowano bąk osłonę filtra powietrza i dopiero się coś ukaże ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”