Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest So wrz 19, 2020 1:28 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn paź 06, 2014 9:50 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 25/06/2014 o 22:23
Posty: 17
Lokalizacja: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Witam wszystkich czy ktoś wie dlaczego w motorze na zagrzanym silniku ciężko jest znaleść luz pomiędzy 1 a 2 biegiem a na zgaszonym udrazu wskakuje ten luz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt paź 07, 2014 1:23 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 29/09/2014 o 10:38
Posty: 9
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2010
Tego nie wiem... ja mam jeszcze problem z znalezieniem luzu... ale to może kwestia tego iż jeżdżę dopiero od wczoraj :) zaczyna mi to jednak wolno wychodzić...

Natomiast w temacie skrzyni biegów, z opisów i informacji jakie zebrałem nie powinno być takiego "puknięcia" w trakcie zmiany biegu (zmieniając w górę odpuszczam gaz, w dół "przygazowuję" na sprzęgle. Mam na myśli puknięcie jak przy wrzuceniu pierwszego biegu.

Klamka sprzęgła wciska mi się do samej manetki, czy powinienem to podkręcić aby po wciśnięciu sprzęgła było odrobinę przerwy pomiędzy klamką i manetką?

Jeśli należy podkręcić to czy zrobić to przy klamce czy przy silniku?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt paź 07, 2014 2:42 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 18/03/2014 o 18:33
Posty: 179
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero
Model: SD02
Rocznik: 2002
czasy WSK mi się przypominają :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt paź 07, 2014 2:47 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 18/03/2014 o 18:33
Posty: 179
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero
Model: SD02
Rocznik: 2002
A tak serio serio to sprzęgło jak będziesz miał okazje to pokaż jakiemuś bardziej doświadczonemu koledze to Ci dokładnie powie co i jak, bo z opisu to wiele nie załapałem, natomiast zgrzytem przy wrzucaniu biegu nie przejmujcie się na tym etapie. Co do wrzucenia 2 biegu na ludzie to rzecz dotyczy się porostu działania skrzyni nie zawsze jest tak ułożona aby bieg prosto wskoczył w czasie ruchu tj. sama się układa i biegi wrzucają się płynniej. Wszystko jest ok z tego co piszecie nie przejmujcie się i jeździjcie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt paź 07, 2014 6:24 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1284
Lokalizacja: okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA
Lapomruk napisał(a):
Tego nie wiem... ja mam jeszcze problem z znalezieniem luzu... ale to może kwestia tego iż jeżdżę dopiero od wczoraj :) zaczyna mi to jednak wolno wychodzić...

Natomiast w temacie skrzyni biegów, z opisów i informacji jakie zebrałem nie powinno być takiego "puknięcia" w trakcie zmiany biegu (zmieniając w górę odpuszczam gaz, w dół "przygazowuję" na sprzęgle. Mam na myśli puknięcie jak przy wrzuceniu pierwszego biegu.

Klamka sprzęgła wciska mi się do samej manetki, czy powinienem to podkręcić aby po wciśnięciu sprzęgła było odrobinę przerwy pomiędzy klamką i manetką?

Jeśli należy podkręcić to czy zrobić to przy klamce czy przy silniku?

Linka sprzęgła nigdy nie może być naparta a że klamka dochodzi do manetki to norma.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt paź 07, 2014 8:22 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 25/06/2014 o 22:23
Posty: 17
Lokalizacja: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
czytałem na innym forum i gość napisał żeby spróbować skrócić odrobinę stopke zmiany biegów ale jak w praktyce to niewiem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So paź 11, 2014 4:03 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 25/06/2014 o 22:23
Posty: 17
Lokalizacja: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Mam jeszcze coś jakie opony będą dobre na teren i na asfalt jednocześnie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N lis 09, 2014 2:37 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 13/09/2014 o 22:18
Posty: 404
Lokalizacja: Pszczółki
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
maesto10 napisał(a):
Mam jeszcze coś jakie opony będą dobre na teren i na asfalt jednocześnie


Żadne niestety, ja mam duro kostkę i w teren są git, na asfalcie też nie miałem nigdy żadnej "przygody" poza jedną jak rowerzysta wleciał mi na drogę. Tył ślizną się lekko w lewo-skos. Po dopuszczeniu hamulca powróciły do prostej. Ale było gorąco. :) Na kocich łbach jest bardzo ślisko a po deszczu to w ogóle lepiej na kamień nie wyjeżdżać. Jednak zdecydowanie najgorzej jeździ się na nich po remontowanej drodze. Tzn po takiej, gdzie zerwano tylko wierzchnią warstwę asfaltu i ma wzdłużne rowki. Kostki wskakują w te rowki i nic na to poza redukcja prędkości nie poradzisz. Nie wiem jak to jest przy innych oponach ale podejrzewam, że przy szosówkach jest ok. Dodam, że nie wykładam się za bardzo na zakrętach bo się po prostu boją robić to na tych oponach. Ale to czy na kostce można się wykładać na zakrętach to niech się bardziej doświadczeni koledzy wypowiedzą. Pozostają jeszcze studzienki, pasy i przejazdy kolejowe czy tramwajowe. Pasy i inne znaki poziome staram się najzwyczajniej omijać. Studzienki też jak jest miejsce, inaczej przejeżdżać przez nie po prostej. Najgorsze są przejazdy tramwajowe. W Gdańsku jak jedziesz ul.Grunwaldzką na Gdynię. Jest tam torowisko tramwajowe dość szerokie i przy torach obłożone jakimiś śliskimi panelami. Nie wiem z czego to jest zrobione ale przydałoby się żeby było jakieś inne. Nie znam się na budowie dróg ale zawsze znacznie zwalniam przed tym zakrętem. To chyba tyle.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 25, 2015 9:19 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 28/07/2014 o 18:03
Posty: 15
Lokalizacja: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125 xl
Rocznik: 2001
co do tego stuku to są trzy przyczyny wybierz którąś po przeanalizowaniu własnej jazdy:
1. źle wyregulowane sprzęgło;
2. źle wrzucany bieg - za wolno max 1 sekunda. A. lekki nacisk na dźwignię zmiany biegów, B. jednocześnie sprzęgło gaz zero, nacisk nogą na dźwignie, C. odpowiednie dodanie gazu ze zdecydowanym puszczeniem sprzęgła (ale nie strzeleniem ze sprzęgła) i przytrzymanie dźwigni zmiany biegów. D. koniec nacisku na dźwignię. ( między 1 a 2 biegiem wymagany bardziej zdecydowany lekko mocniejszy nacisk na dźwignię.
3. (na to stawiam) luz dźwigni zmiany biegów jeśli jakikolwiek występuje większy niż 1-2 mm to masz powód.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn gru 30, 2019 12:38 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 10/07/2019 o 21:18
Posty: 2
Płeć: Nie określono
Imię: Paweł
Marka motocykla: Varadero
Model: VL125
Rocznik: 2005
Podłączę się do starego tematu - po rozgrzaniu silnika pojawiają się problemy ze zmianą biegów , szczególnie 1-N-2 .Początkowo myślałem że to kwestia oleju - wymiana nic nie zmieniła.Zaznaczam że na zimnym silniku skrzynia pracuje perfekcyjnie , luz i biegi wchodzą precyzyjnie przy minimalnej sile nacisku.W mojej starej shadow ten problem nie występował , więc myślę że coś jest nie tak.Jeśli ktoś zmierzył się z takim problemem , to proszę o odsiecz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL