Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów

Wiadomość
Autor
capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów

#1 Post autor: capri »

Witam Forumowiczów!
Jak wspominałem przy powitaniu, zakupiłem niedawno małe wiaderko i po przejechaniu 100km na autostradzie podjechałem do bramek i wiadro umarło :( Od tamtego momentu odpala wyłącznie przy manetce odkręconej na min. pół gwizdka i nie wkręca się na więcej niż 2000 obrotów. Po odpuszczeniu manetki po prostu gaśnie. Do tego mocno dymi z odmy (króćca wystającego z obudowy filtra powietrza), nie są to spaliny, to jakby para z oleju - mocno tłusta. Obie świece mają iskrę, jak ta lala (podobno poprzedni właściciel niedawno je zmieniał), ale ja kontrolnie wstawiłem nowe, katalogowe NGK. Wychodzi na to, że nie pali przedni cylinder, tak wyglądają świece (lewa jest z przedniego cylindra):
Obrazek
https://onedrive.live.com/redir?resid=F ... hoto%2cjpg
A tu filmik:

http://youtu.be/qHlYpO_U6xY

Macie jakiś pomysł? Gaźnik, zawory?
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

Awatar użytkownika
Marcin
Udaje motocyklistę
Posty: 104
Rejestracja: sob gru 20, 2014 4:15 am
Marka motocykla: Hooonda
Model: XL 125 V
Rocznik: 2008

Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów

#2 Post autor: Marcin »

Sprawdź sprężanie, wtedy będzie wiadomo co dalej robić.

capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów

#3 Post autor: capri »

OK, pomierzę.
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów

#4 Post autor: capri »

Tylny - 12,5
Przedni - 4,5 :(
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

Awatar użytkownika
Marcin
Udaje motocyklistę
Posty: 104
Rejestracja: sob gru 20, 2014 4:15 am
Marka motocykla: Hooonda
Model: XL 125 V
Rocznik: 2008

Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów

#5 Post autor: Marcin »

No to niestety pasuje ściągnąć przednią głowicę. Masz odpowiedni poziom oleju w silniku?

capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów

#6 Post autor: capri »

Poziom jest do górnej kreski. Może jeszcze wlać odrobinę oleju do cylindra i wtedy zmierzyć kompresję? Jeżeli to zawory, to jeszcze jest sens robić głowicę, ale jeżeli to pierścienie to chyba nie ma sensu robić tego w silniku który ma przelatane (licznikowo) 75k?
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów

#7 Post autor: melon1968 »

capri pisze:Poziom jest do górnej kreski. Może jeszcze wlać odrobinę oleju do cylindra i wtedy zmierzyć kompresję? Jeżeli to zawory, to jeszcze jest sens robić głowicę, ale jeżeli to pierścienie to chyba nie ma sensu robić tego w silniku który ma przelatane (licznikowo) 75k?
Sprawdź ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku i dopiero ściągaj głowicę.Jeżeli ciśnienie jest w normie to można reanimować

capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów

#8 Post autor: capri »

A mógłbyś mi podpowiedzieć, jak to zrobić? Manometrem do kompresji tego chyba nie ogarnę?
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów

#9 Post autor: next22 »

Manometr wkręcany w miejsce czujnika oleju
Nie wiem ile podaje manual ale może pokarze ten od komprrsii
A w sercu zawsze XL600V :)

capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów

#10 Post autor: capri »

Ciśnienia oleju jeszcze nie udało mi się zmierzyć, ale zrobiłem próbę olejową i raczej jest słabo :(
Przedni cylinder 9 bar (bez oleju 4,5).
Tylny cylinder 16 bar (bez oleju 12,5).

Kumpel pociesza mnie, że wcale nie muszą to być pierścienie, ale jakoś w to nie wierzę.
A jakie wg Was są rokowania?
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów

#11 Post autor: melon1968 »

Zmierz to ciśnienie.Patrząc na wynik ciśnienia to chyba szlag trafił zawory.Ale po rozbiórce będzie więcej wiadomo. :(

capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów

#12 Post autor: capri »

Rozebrałem...
Zawory są niestety całkiem niezłe, uszczelka pod głowicą całkiem niezła, cylinder nie ma rys, ani progu.
Tłok za to jest pęknięty :(

Nic to, w sumie poszukałem, napisałem - sprowadzą mi nowy tłok i pierścienie w 3 dni. Coś mnie jednak tknęło i dopytałem o średnicę bo nie zgadzała mi się z serwisówką. Nominał cylindra ma 42mm, a mój ma 49mm, WTF? Macie jakiś pomysł co zrobić? Szukać tłoka pod taki cylinder, czy jak? Nie chce mi się wierzyć, że ktoś zeszlifował/honował 3,5mm. Chyba został wymieniony cylinder, a raczej pewnie oba.

Jakieś pomysły Wujków Dobre Rady?
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

dbopl
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 29, 2014 11:28 am

Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów

#13 Post autor: dbopl »

Idź do jakiegoś warsztatu niech Ci zmierzą bo pewnie źle to robisz.
Masz średnicówkę i mikrometr ??

capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów

#14 Post autor: capri »

5 lat mnie uczyli jak to robić, ma średnicówki, mikrometry oraz suwmiarki i wierz mi, że potrafię zauważyć róznicę między 42,00mm, a 49,05mm.
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów

#15 Post autor: melon1968 »

Znaczy musisz kupić taki sam tłok co pęknięty. :(A 150 jaką średnicę ma tłok?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”