Silnik dziwne objawy.
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Silnik dziwne objawy.
Witajcie.
Mam pytanko. Jak odpalam swoje zimne viaderko to przez chwilę z rury leci biały dymek. Nie ma go zbyt wiele, ale nigdy nie miałem viaderka to też nie wiem czy ma tak być. Ogólnie to viaderko ładnie pali i ma równe obroty. Ale czy ten biały dymek to jest wina ssania czy po prostu coś jest nie tak przy silniku. Dodam, że jak od razu po odpaleniu chcę dodać lekko gazu to silnik gaśnie. Tak jakby mieszanka była chyba zbyt bogata. Ale kiełkuje w swojej wiedzy o tych motorach więc proszę o poradę.
Poradźcie również kiedy ruszacie z miejsca? Czy jak temp pokarze się na wyświetlaczu, czy jeszcze wcześniej?
Mam pytanko. Jak odpalam swoje zimne viaderko to przez chwilę z rury leci biały dymek. Nie ma go zbyt wiele, ale nigdy nie miałem viaderka to też nie wiem czy ma tak być. Ogólnie to viaderko ładnie pali i ma równe obroty. Ale czy ten biały dymek to jest wina ssania czy po prostu coś jest nie tak przy silniku. Dodam, że jak od razu po odpaleniu chcę dodać lekko gazu to silnik gaśnie. Tak jakby mieszanka była chyba zbyt bogata. Ale kiełkuje w swojej wiedzy o tych motorach więc proszę o poradę.
Poradźcie również kiedy ruszacie z miejsca? Czy jak temp pokarze się na wyświetlaczu, czy jeszcze wcześniej?
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Silnik dziwne objawy.
Każdy silnik tak dymi, bo wyrzuca wodę w postaci pary, która to dostała się z powietrzem i wykropliła się w tłumikach, rurach i głębiej.damian pisze:Witajcie.
Mam pytanko. Jak odpalam swoje zimne viaderko to przez chwilę z rury leci biały dymek. Nie ma go zbyt wiele, ale nigdy nie miałem viaderka to też nie wiem czy ma tak być. Ogólnie to viaderko ładnie pali i ma równe obroty. Ale czy ten biały dymek to jest wina ssania czy po prostu coś jest nie tak przy silniku. Dodam, że jak od razu po odpaleniu chcę dodać lekko gazu to silnik gaśnie. Tak jakby mieszanka była chyba zbyt bogata. Ale kiełkuje w swojej wiedzy o tych motorach więc proszę o poradę.
Poradźcie również kiedy ruszacie z miejsca? Czy jak temp pokarze się na wyświetlaczu, czy jeszcze wcześniej?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Silnik dziwne objawy.
Kurcze jutro to aż podstawie chyba lusterko rano żeby sprawdzić tą hipotezę. Wydaje mi się jednak, że coś jest nie tak. Oczywiście życzyłbym sobie aby wszystko było ok.
Jak długo ta para może się wydostawać z układu?
Jak długo ta para może się wydostawać z układu?
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Silnik dziwne objawy.
To nie jest hipoteza.damian pisze:Kurcze jutro to aż podstawie chyba lusterko rano żeby sprawdzić tą hipotezę. Wydaje mi się jednak, że coś jest nie tak. Oczywiście życzyłbym sobie aby wszystko było ok.
Jak długo ta para może się wydostawać z układu?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- maly
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1061
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
- Imię: Wojtek
- Marka motocykla: honda varadero
- Model: xl1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Silnik dziwne objawy.
patrz lepiej co się dzieje z przodu a nie z tyłu
widocznie tak musi być jak ci nie odpali wtedy będziesz drapał się po głowie puki co ciesz się z jazdy 


- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Silnik dziwne objawy.
Cieszę się każdą chwilą i każdym przejechanym metrem. Chciałbym jednak uniknąć zdziwienia kilkadziesiąt km od domu, jak właśnie odpalić nie będę mógł. Silnik ma już ponad 54k przebiegu, więc nowy nie jest. Oczywiście niektórzy mają i po 100k przebiegu ale.... mają motocykle długo lub znają historię egzemplarza. Moja niby była odkupiona od mechanika ale jak zdjąłem boczne osłony nad cylindrami i mogłem ręką dokręcić śruby to coś tu nie tak. Dokręcałem bo był lekki wyciek oleju spod uszczelki. Może stąd moje obawy. Dodatkowo jak czytam o 2 rodzajach modułów do 80 i do 120 km/h to się zastanawiam dlaczego mój "tylko" 105 poleci? To drugi powód. Trzeci to taki, że jak kupiłem moto to miałem tylko 0,5l oleju w silniku a przeleciałem tak 200 km. 

- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Silnik dziwne objawy.
Tak jak jednak podejrzewałem silnik będzie do remontu. Tzn chyba nie cały. Uszczelniacze zaworów będą do wymiany.
Czuję się delikatnie mówiąc lekko oszukany przez poprzedniego właściciela. Moto mam od 09.09. Musiałem dolać około 400ml oleju na 1000km. To dużo. Jak wrócę to sprawdzę kompresje. Jak będzie oki to niestety uszczelniacze. Koszt oryginałów ok 40 zł/szt. A robocizna 300zł. O zgrozo.
Troszkę poczytałem na ten temat i podobno może tyle palić. Niektórzy zalecają wlewać troszkę gęstszy olej. Ja zastanawiam się nad takim: http://allegro.pl/ir-olej-motul-3000-20 ... 87626.html
Czy ktoś leje mineralny do swojego wiaderka?
Czy na takim oleju trzeba dłużej grzać silnik przed ruszeniem?

Czuję się delikatnie mówiąc lekko oszukany przez poprzedniego właściciela. Moto mam od 09.09. Musiałem dolać około 400ml oleju na 1000km. To dużo. Jak wrócę to sprawdzę kompresje. Jak będzie oki to niestety uszczelniacze. Koszt oryginałów ok 40 zł/szt. A robocizna 300zł. O zgrozo.

Troszkę poczytałem na ten temat i podobno może tyle palić. Niektórzy zalecają wlewać troszkę gęstszy olej. Ja zastanawiam się nad takim: http://allegro.pl/ir-olej-motul-3000-20 ... 87626.html
Czy ktoś leje mineralny do swojego wiaderka?
Czy na takim oleju trzeba dłużej grzać silnik przed ruszeniem?
Re: Silnik dziwne objawy.
Witam.damian pisze:Tak jak jednak podejrzewałem silnik będzie do remontu. Tzn chyba nie cały. Uszczelniacze zaworów będą do wymiany.![]()
Rozwiązałeś już swoje problemy z dymieniem? Mam na oku Varadero z podobnymi objawami i nie wiem czy
ten typ tak ma czy jednak sobie ją odpuścić. Z tego co mi się wydawało to dym ze spalanego oleju powinien być niebieskawy i do tego snuć się, ale może się mylę?
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 95
- Rejestracja: pn lut 18, 2013 9:00 pm
- Imię: Bartas
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: PRA / PZ
Re: Silnik dziwne objawy.
nie gęstszy tylko bardziej lepki.....damian pisze:Tak jak jednak podejrzewałem silnik będzie do remontu. Tzn chyba nie cały. Uszczelniacze zaworów będą do wymiany.![]()
Czuję się delikatnie mówiąc lekko oszukany przez poprzedniego właściciela. Moto mam od 09.09. Musiałem dolać około 400ml oleju na 1000km. To dużo. Jak wrócę to sprawdzę kompresje. Jak będzie oki to niestety uszczelniacze. Koszt oryginałów ok 40 zł/szt. A robocizna 300zł. O zgrozo.
Troszkę poczytałem na ten temat i podobno może tyle palić. Niektórzy zalecają wlewać troszkę gęstszy olej. Ja zastanawiam się nad takim: http://allegro.pl/ir-olej-motul-3000-20 ... 87626.html
Czy ktoś leje mineralny do swojego wiaderka?
Czy na takim oleju trzeba dłużej grzać silnik przed ruszeniem?
jezeli chcesz kombinować ze zmianą oleju to pozostań przy półsyntetyku ale zalej go 10W50 a nie 20W50.
marka generalnie nie ma znaczenia, byle był oryginalny, do moto i z pewnego żródła ( sklepu ).
Pewna znana marka lubi być podrabiana na polskim rynku.
Jak Ci w życiu coś nie idzie i wpadasz pyskiem w błoto, to musisz być jak dzik:
Pchać to błoto ryjem do przodu....
Pchać to błoto ryjem do przodu....
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Silnik dziwne objawy.
Podejrzewam, że ten typ tak ma. Ale muszą się wypowiedzieć jeszcze inni użytkownicy małych wiaderek. Niestety swojego problemu jeszcze nie rozwiązałem. Muszę najpierw wyregulować dawkowanie paliwa na jednym cylku, bo świeca jest cała w nagarku. Zastanawiam się czy ten nagar jest tylko na świecy czy wszędzie? Niestety nie mam jak tego sprawdzić bez rozbierania.MarcinGil pisze: Witam.
Rozwiązałeś już swoje problemy z dymieniem? Mam na oku Varadero z podobnymi objawami i nie wiem czy
ten typ tak ma czy jednak sobie ją odpuścić. Z tego co mi się wydawało to dym ze spalanego oleju powinien być niebieskawy i do tego snuć się, ale może się mylę?
Czy ktoś wie którą śrubką reguluje się ilość benzyny?
Czy jak już zmniejszę ilość paliwa to Czy ten nagar się "przepali"?
Kto szuka ten znajdzie. Znalazłem i ja. Znalazłem sposób na usunięcie nagaru z wnętrza bez rozbierania. Mianowicie na rozgrzanym silniku utrzymać ok 4000 obroty i "wpsiknąć" do gaźnika wodę z odrobiną płynu do naczyń. Pytanko czy ktoś już tak robił? Jak długo trzeba to robić aby wyczyścić silnik?
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Silnik dziwne objawy.
Ciekawy pomysł!!W 20sto letniej praktyce pierwszy raz coś takiego słyszę ale możesz to przetestować.Po remoncie silnika lub jego wymianie będziesz przestrzegał innych przed podobnymi patentami.damian pisze:Podejrzewam, że ten typ tak ma. Ale muszą się wypowiedzieć jeszcze inni użytkownicy małych wiaderek. Niestety swojego problemu jeszcze nie rozwiązałem. Muszę najpierw wyregulować dawkowanie paliwa na jednym cylku, bo świeca jest cała w nagarku. Zastanawiam się czy ten nagar jest tylko na świecy czy wszędzie? Niestety nie mam jak tego sprawdzić bez rozbierania.MarcinGil pisze: Witam.
Rozwiązałeś już swoje problemy z dymieniem? Mam na oku Varadero z podobnymi objawami i nie wiem czy
ten typ tak ma czy jednak sobie ją odpuścić. Z tego co mi się wydawało to dym ze spalanego oleju powinien być niebieskawy i do tego snuć się, ale może się mylę?
Czy ktoś wie którą śrubką reguluje się ilość benzyny?
Czy jak już zmniejszę ilość paliwa to Czy ten nagar się "przepali"?
Kto szuka ten znajdzie. Znalazłem i ja. Znalazłem sposób na usunięcie nagaru z wnętrza bez rozbierania. Mianowicie na rozgrzanym silniku utrzymać ok 4000 obroty i "wpsiknąć" do gaźnika wodę z odrobiną płynu do naczyń. Pytanko czy ktoś już tak robił? Jak długo trzeba to robić aby wyczyścić silnik?
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 95
- Rejestracja: pn lut 18, 2013 9:00 pm
- Imię: Bartas
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: PRA / PZ
Re: Silnik dziwne objawy.
weź do tego jakiś japoński płyn do garów bo polski ludwik sie nie nadaje do "wpsiknięcia" w japoński silnik....damian pisze:Podejrzewam, że ten typ tak ma. Ale muszą się wypowiedzieć jeszcze inni użytkownicy małych wiaderek. Niestety swojego problemu jeszcze nie rozwiązałem. Muszę najpierw wyregulować dawkowanie paliwa na jednym cylku, bo świeca jest cała w nagarku. Zastanawiam się czy ten nagar jest tylko na świecy czy wszędzie? Niestety nie mam jak tego sprawdzić bez rozbierania.MarcinGil pisze: Witam.
Rozwiązałeś już swoje problemy z dymieniem? Mam na oku Varadero z podobnymi objawami i nie wiem czy
ten typ tak ma czy jednak sobie ją odpuścić. Z tego co mi się wydawało to dym ze spalanego oleju powinien być niebieskawy i do tego snuć się, ale może się mylę?
Czy ktoś wie którą śrubką reguluje się ilość benzyny?
Czy jak już zmniejszę ilość paliwa to Czy ten nagar się "przepali"?
Kto szuka ten znajdzie. Znalazłem i ja. Znalazłem sposób na usunięcie nagaru z wnętrza bez rozbierania. Mianowicie na rozgrzanym silniku utrzymać ok 4000 obroty i "wpsiknąć" do gaźnika wodę z odrobiną płynu do naczyń. Pytanko czy ktoś już tak robił? Jak długo trzeba to robić aby wyczyścić silnik?
powodzenia

BTW....
po co wy kupujecie te motocykle?
żeby jeździć czy obserwować znaki dymne z wydechu, kąpać silniki i rozpaczać, że mój jedzie 118km/h a powinien 120....
Panowie !!!!
dolejcie w końcu tego oleju do tych silników, wsiadać i jechać.....
Jak Ci w życiu coś nie idzie i wpadasz pyskiem w błoto, to musisz być jak dzik:
Pchać to błoto ryjem do przodu....
Pchać to błoto ryjem do przodu....
- maly
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1061
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
- Imię: Wojtek
- Marka motocykla: honda varadero
- Model: xl1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Silnik dziwne objawy.
ja bym proponował dolać oleju do swojej głowy 

-
- Uczy się jeździć
- Posty: 95
- Rejestracja: pn lut 18, 2013 9:00 pm
- Imię: Bartas
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: PRA / PZ
Re: Silnik dziwne objawy.
tez to chciałem napisać ale powstrzymałem się..... 

Jak Ci w życiu coś nie idzie i wpadasz pyskiem w błoto, to musisz być jak dzik:
Pchać to błoto ryjem do przodu....
Pchać to błoto ryjem do przodu....
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Silnik dziwne objawy.
Oleju do głowy może przez uszy czy jakoś inaczej bo przez nos czy usta w końcu poleci do kibla i się zmarnuje.
Po co kupujemy te motory?
No na pewno nie po to aby stanąć gdzieś w trasie, bo się coś zepsuło i czekać na jakiegoś kolesia co by pomógł bo jak wiadomo rzadko kto pomaga. Wtedy tylko laweta i portfel cieńszy o ładnych kilka złotych.
Może Wam szanowni koledzy nie przeszkadza brak podstawowej wiedzy na temat własnych maszyn. Bo pytania bardzo często pozostają tutaj bez konkretnej odpowiedzi.
Jeżeli napisałem, że mam dużo nagaru i zapytałem, którą śrubką się reguluje skład mieszanki to rozumiem, że ktoś może się nie zgadzać ze sposobem pozbycia się nagaru z silnika (teraz zastanowię się czy czyścić w taki sposób THX melon) ale na tak banalne pytanie mógłby ktoś udzielić odpowiedzi. Tymczasem odpowiedzi już kilka ale żadna z nich nie wnosi nic do tematu. Ale my to rozumiemy - licznik postów rośnie - tak trzymać
.
SZANOWNI KOLEDZY JEŻELI KTOŚ KTO NA MOTOR WSIADŁ NIEDAWNO, INTERESUJE SIĘ I PYTA W TEMACIE TO POWINNO CHYBA CIESZYĆ, ŻE BEZMÓZG ZA KIEROWNICĘ NIE SIADA I CHCE WIEDZIEĆ O SWOJEJ MASZYNIE JAK NAJWIĘCEJ. JEŻELI ZA CIĘŻKO JEST WAM ODPOWIADAĆ SENSOWNIE NA PYTANIA TO W PODPISIE WKLEPCIE "NIE UDZIELAM ODPOWIEDZI NA PYTANIA POCZĄTKUJĄCYCH MOTOCYKLISTÓW" I WYSYŁAJCIE PUSTE POSTY - NA PEWNO SIĘ NIE PRZEMĘCZYCIE.
Jeż spojrzeć na ilość wyświetleń tematów i na ilość odpowiedzi to widać, że dużo osób czyta a mało kto odpowiada. Świadczy to albo o braku wiedzy innych użytkowników forum (nikomu oczywiście nie uwłaczając), albo o tym, że dużo osób się interesuje i czyta dla zdobycia wiedzy. Zapewne jak tą wiedzę posiądą to się z nią na forum będą dzielić. Chyba, że tu jest inaczej? A ja może jestem stary i czegoś nie tu rozumiem?
W każdym bądź razie LWG i żebyście wiedzieli chociaż jakie powinno być ciśnienie w Waszych oponach.
Po co kupujemy te motory?
No na pewno nie po to aby stanąć gdzieś w trasie, bo się coś zepsuło i czekać na jakiegoś kolesia co by pomógł bo jak wiadomo rzadko kto pomaga. Wtedy tylko laweta i portfel cieńszy o ładnych kilka złotych.
Może Wam szanowni koledzy nie przeszkadza brak podstawowej wiedzy na temat własnych maszyn. Bo pytania bardzo często pozostają tutaj bez konkretnej odpowiedzi.
Jeżeli napisałem, że mam dużo nagaru i zapytałem, którą śrubką się reguluje skład mieszanki to rozumiem, że ktoś może się nie zgadzać ze sposobem pozbycia się nagaru z silnika (teraz zastanowię się czy czyścić w taki sposób THX melon) ale na tak banalne pytanie mógłby ktoś udzielić odpowiedzi. Tymczasem odpowiedzi już kilka ale żadna z nich nie wnosi nic do tematu. Ale my to rozumiemy - licznik postów rośnie - tak trzymać

SZANOWNI KOLEDZY JEŻELI KTOŚ KTO NA MOTOR WSIADŁ NIEDAWNO, INTERESUJE SIĘ I PYTA W TEMACIE TO POWINNO CHYBA CIESZYĆ, ŻE BEZMÓZG ZA KIEROWNICĘ NIE SIADA I CHCE WIEDZIEĆ O SWOJEJ MASZYNIE JAK NAJWIĘCEJ. JEŻELI ZA CIĘŻKO JEST WAM ODPOWIADAĆ SENSOWNIE NA PYTANIA TO W PODPISIE WKLEPCIE "NIE UDZIELAM ODPOWIEDZI NA PYTANIA POCZĄTKUJĄCYCH MOTOCYKLISTÓW" I WYSYŁAJCIE PUSTE POSTY - NA PEWNO SIĘ NIE PRZEMĘCZYCIE.
Jeż spojrzeć na ilość wyświetleń tematów i na ilość odpowiedzi to widać, że dużo osób czyta a mało kto odpowiada. Świadczy to albo o braku wiedzy innych użytkowników forum (nikomu oczywiście nie uwłaczając), albo o tym, że dużo osób się interesuje i czyta dla zdobycia wiedzy. Zapewne jak tą wiedzę posiądą to się z nią na forum będą dzielić. Chyba, że tu jest inaczej? A ja może jestem stary i czegoś nie tu rozumiem?
W każdym bądź razie LWG i żebyście wiedzieli chociaż jakie powinno być ciśnienie w Waszych oponach.