125 ccm - pytanie serwisowe, DO WSZYSTKICH

Wiadomość
Autor
mury
Uczy się jeździć
Posty: 55
Rejestracja: pt sie 08, 2014 9:36 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2007

Re: 125 ccm - pytanie serwisowe, DO WSZYSTKICH

#16 Post autor: mury »

melon1968 pisze:
mury pisze:A ja się zgodzę z kolegą adiwro Forum jest od tego, żeby pytać (i liczyć na konkretną odpowiedź), a nie "to już było poszukaj na forum".
Zgodzę się też ze starymi wyjadaczami, dla których pytania powtarzające się bardzo często są po prostu irytujące (tak jest na forum poświęconym marce mojego samochodu, ale tam jak po raz tysięczny widzę temat "jaki olej" to po prostu go omijam)
Ale najgorsze jest to, że zaglądając na forum jest bardzo mało nowych tematów/postów, większość w dziale "witam" Mało kto się chwali swoimi motocyklami, co chce przy nich zrobić, co zrobił, gdzie był itp. itd. A co za tym idzie forum umiera, albo tkwi w marazmie.
Sam pytając się o kolor mojego wiaderka zrobiłem to w dziale powitań, bo nie ma działu nasze maszyny w którym moglibyśmy opisywać swoje "przygody" z motocyklem i chwalić się nim. Ale może tak ma być? Nie wiem jestem nowy.
Tutaj zobacz http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/viewforum.php?f=107
Tak po przeglądnięciu całego forum i informacjach od Ciebie już wiem, gdzie zadać pytanie dot. mojego moto. Ale chyba nie o to chodzi. Ty jako stały bywalec może wiesz, że należy wejść w folder, potem podfofder, potem w podfolder itp. i zadać pytanie. A potem przeczytać, że to już było i mam poszukać na forum.

adiwro
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 23
Rejestracja: sob sie 16, 2014 8:52 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: 125 ccm - pytanie serwisowe, DO WSZYSTKICH

#17 Post autor: adiwro »

Żeby nie było, szukając w dziale 125. Bo duże i małe varadero to dla mnie dwa różne motory.

Awatar użytkownika
michalwnuk4
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 726
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
Imię: michal
Marka motocykla: honda
Model: varadero 125
Rocznik: 2004
Lokalizacja: wołomin

Re: 125 ccm - pytanie serwisowe, DO WSZYSTKICH

#18 Post autor: michalwnuk4 »

ja wymienilem na prestone
moim zdaniem ma dobre parametry jak na nasze warunki i normalna eksploatacje
a co do wymiany;
plyn spuszczamy dolna sruba od pompy wody
odkrecamy korek od chlodnicy jest on zabezpieczony mala srubka od strony owiewki
ze zbiorniczka wyrownawczego zlalem plyn dmuchajac w niego i plyn wleci do chlodnicy
ja odkrecilem jeszcze termostat aby dobrze opruznic uklad
skrecamy wszystko ja bylo
wlewamy plyn do chlodnicy pod korek i do zbiorniczka wyrownawczego do poziomu max
zakrecamy korek od chlodnicy nie zapominajac o zabezpieczeniu i odpalamy maszyne
sam sie odpowietrzy :isok:

adiwro
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 23
Rejestracja: sob sie 16, 2014 8:52 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: 125 ccm - pytanie serwisowe, DO WSZYSTKICH

#19 Post autor: adiwro »

I da się. Trzeba tylko chcieć. Możecie sie uczuć od michalwnuk4 a jest tutaj stosunkowo krótko. dzięki Michale. :isok:

Awatar użytkownika
franek
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: pt wrz 13, 2019 4:59 pm
Imię: Boguś
Marka motocykla: Suzuki
Model: V-Strom 650
Rocznik: 2021
Lokalizacja: Katowice

Re: 125 ccm - pytanie serwisowe, DO WSZYSTKICH

#20 Post autor: franek »

1. Ile płynu hamulcowego potrzebuję aby dokonać wymiany?
250 ml w zupełności starczy.

A dla wszystkich, którzy odsyłają do serwisówki - tego tam akurat nie napisali.
Honda Varadero 125 2003 r. -> Suzuki V-Strom 650

blacky157
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 1
Rejestracja: pn mar 11, 2024 12:37 am
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: XL 125 V
Rocznik: 2006

Re: 125 ccm - pytanie serwisowe, DO WSZYSTKICH

#21 Post autor: blacky157 »

Siema. Jak już jest tu taki temat z pytaniami na które każdy szanujący się użytkownik powinien znać odpowiedź, to może ja się o coś takiego zapytam - jakoś nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi, a pewnie to norma. Jest to mój pierwszy motocykl - więc nie wiem, może jest to normalne - mianowicie motocykl odpala od strzała, ale żeby nie zgasł od razu musi najpierw popracować kilka minut na lekko podniesionych obrotach - albo manetką, albo po prostu odciągnięta wajcha od ssania, jak nie dam mu tych 2-3 minut, to po chwili gaśnie na biegu jałowym. Podczas jazdy żadnych problemów, nie gaśnie przy zmianie biegów czy na światłach, ale jak już jeżdżę, powiedzmy godzinę - na pewno dobrze jest rozgrzany - to jak gdzieś stanę i będzie po prostu pracował na biegu jałowym po jakimś czasie 5-10 minut też zgaśnie. W czym leży problem ? Czy faktycznie jest jakiś problem ?

Drugie pytanko - jak jeżdżę, to temperatury nie widać - czasem pojawi się jedna - dwie kreski, ale przez większość czasu nic tam się nie pokazuje - to normalne, czy coś jest nie tak ? Skąd brana jest temperatura która jest na wyświetlaczu ? (wiem, na to pytanie na pewno znalazłbym odpowiedź w serwisówce, no ale skoro i tak już wam zawracam tyłek :D :D )

Awatar użytkownika
Bayboos
Uczy się jeździć
Posty: 96
Rejestracja: wt gru 01, 2020 8:19 pm
Imię: Mirosław
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000XL
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polska

Re: 125 ccm - pytanie serwisowe, DO WSZYSTKICH

#22 Post autor: Bayboos »

Motospecs twierdzą że małe wiaderko miało wtrysk od 2007, więc zakładam że twoje jeszcze na gaźniku. W takim przypadku...
...żeby nie zgasł od razu musi najpierw popracować kilka minut na lekko podniesionych obrotach - albo manetką, albo po prostu odciągnięta wajcha od ssania, jak nie dam mu tych 2-3 minut, to po chwili gaśnie na biegu jałowym.
... jest normą - po to właśnie ssanie jest. Random fact: po angielsku nasze "ssanie" nazywa się "choke", czyli dosłownie... dławienie :) co jest bardziej dosłowną reprezentacją tego co się faktycznie w gaźniku dzieje - dławiony jest przepływ powietrza przed zwężką aby "wzbogacić" mieszankę. Natomiast...
...jak gdzieś stanę i będzie po prostu pracował na biegu jałowym po jakimś czasie 5-10 minut też zgaśnie.
... to już nie do końca w porządku. Co prawda trudno jest mi wyobrazić sobie po co miałby pracować 10 minut na jałowym - szkoda paliwa... Ale gasnąć sam z siebie nie powinien. Pytanie pomocnicze: czy są jakieś inne objawy? Na przykład powolny spadek obrotów do momentu zgaśnięcia? Albo cokolwiek innego?

W silnikach chłodzonych cieczą temperatura "wyświetlana" to prawie zawsze temperatura cieczy chłodzącej, a najczęstszą przyczyną "przechłodzenia" jest szwankujący termostat. W sumie niedrogi detal (zwykle, nie wiem jak dokładnie sprawa wygląda w małym wiaderku) i łatwy do wymiany, nawet jeśli tylko w celach diagnostycznych.
Duży Waran, zgrabna Dominisia. Na razie wystarczy.

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: 125 ccm - pytanie serwisowe, DO WSZYSTKICH

#23 Post autor: melon1968 »

blacky157 pisze: pn mar 11, 2024 12:48 am Siema. Jak już jest tu taki temat z pytaniami na które każdy szanujący się użytkownik powinien znać odpowiedź, to może ja się o coś takiego zapytam - jakoś nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi, a pewnie to norma. Jest to mój pierwszy motocykl - więc nie wiem, może jest to normalne - mianowicie motocykl odpala od strzała, ale żeby nie zgasł od razu musi najpierw popracować kilka minut na lekko podniesionych obrotach - albo manetką, albo po prostu odciągnięta wajcha od ssania, jak nie dam mu tych 2-3 minut, to po chwili gaśnie na biegu jałowym. Podczas jazdy żadnych problemów, nie gaśnie przy zmianie biegów czy na światłach, ale jak już jeżdżę, powiedzmy godzinę - na pewno dobrze jest rozgrzany - to jak gdzieś stanę i będzie po prostu pracował na biegu jałowym po jakimś czasie 5-10 minut też zgaśnie. W czym leży problem ? Czy faktycznie jest jakiś problem ?

Drugie pytanko - jak jeżdżę, to temperatury nie widać - czasem pojawi się jedna - dwie kreski, ale przez większość czasu nic tam się nie pokazuje - to normalne, czy coś jest nie tak ? Skąd brana jest temperatura która jest na wyświetlaczu ? (wiem, na to pytanie na pewno znalazłbym odpowiedź w serwisówce, no ale skoro i tak już wam zawracam tyłek :D :D )
Dla mnie masz źle ustawiony gaźnik, może dawno serwisu nie przechodził, a obecne jak i wcześnejsze paliwo gaźnikowi nie służy. Co temperatury to możesz sam sprawdzić czy po odpaleniu zimnego temperatura silnika i chłodnicy jest różna, ogólnie chłodnica powinna być zimna do 2 kreski tak było w litrowym viadrze.
Bayboos sprawdzałeś ile kosztuje termostat do 1000, że piszesz tani detał ? Tak wiem można założyć od Tico ale on nie jest taki sam jak oryginał i też nie dogrzewa silnika.

Awatar użytkownika
Bayboos
Uczy się jeździć
Posty: 96
Rejestracja: wt gru 01, 2020 8:19 pm
Imię: Mirosław
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000XL
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polska

Re: 125 ccm - pytanie serwisowe, DO WSZYSTKICH

#24 Post autor: Bayboos »

Bayboos sprawdzałeś ile kosztuje termostat do 1000, że piszesz tani detal ?
Przyznaję, nie sprawdziłem :) Ale te wszystkie dwa które przez całe swoje życie musiałem wymienić w posiadanych pojazdach były tanie. A poza tym tutaj przecież mowa o 125...
Duży Waran, zgrabna Dominisia. Na razie wystarczy.

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: 125 ccm - pytanie serwisowe, DO WSZYSTKICH

#25 Post autor: melon1968 »


ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”