alternator
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 11
- Rejestracja: sob mar 09, 2013 7:48 pm
- Lokalizacja: Mielec
alternator
Cześć, mam takie zapytanie, grzeje mi się alternator do ponad 100 stopni, czy jest to normalne w Varadero, dodam, że ładowanie jest ok
Pozdrawiam
Marko
Marko
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: alternator
A w jaki sposób Kolega to zmierzył ?Marko pisze:Cześć, mam takie zapytanie, grzeje mi się alternator do ponad 100 stopni, czy jest to normalne w Varadero, dodam, że ładowanie jest ok
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
... czy powinno to się jakoś uwidaczniać na prądzie ładowania ?Kuba-car pisze:Być może jest to początek końca alternatora,temat był już opisywany-ponieważ najprawdopodobniej masz zwarcie na uzwojeniu to w/w awaria powoduje w skrajnych przypadkach zapalenie się par oleju i wystrzały uszczelki pokrywy zaworów.
tu masz dane od Varadero :Marko pisze:Noto nie pocieszyliście mnie .Panowie mam dwa pytania a mianowicie ;czy miał ktoś z kolegów takie odczucie ,ze lewy dekiel bardziej się nagrzewa od prawego i drugie pytanie Czy od silnika z vtr będzie pasował altek do viadra oczywiście używka ?

wiec musisz porównać .
... poszukaj w necie OEM Parts do VTR ... porównasz wówczas Part No ..Marko pisze:dzięki Daro ,ale nic nie kapuje z tego rysunku .chodzi mi o wymiary tych statorów . Do vtr znalazłem na necie wymiary ,lecz nie mogę znaleźć do wiadra .Pytam ,ponieważ na necie można kupić szybciej altka od vtr niz od viadra
i tak :
Varadero stojan nr katalogowy - 31120-MBT-F21
VTR stojan .... - ......................
jeśli wstawiali takie same to nr powinny być identyczne ... tak mi się wydaje,
chyba że różnią się jakąś duperelą np kostką to :? .. du..a
a ja zacząłbym od pomiaru prądów ładowania , izolacji itp. nie jestem elektrykiem, więc warto zapytać fachowca .. na mój rozum to Twój alternator produkuje prąd ale jest jakiś problem z jego obiorem ( regulator , bateria ) gdy jest bateria zasiarczona to regulator podnosi prąd ładowania bo w instalacji spada napięcie, a aku. tego nie przyjmuje , więc zaczyna się grzać alternator ... nie traktuj tego poważnie bo to tylko moje widzi mi się ...
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
a
Lewy dekiel zawsze jest cieplejszy niż prawy, co nie wydaje się być dziwne... zauważ, że tutaj oprócz powietrza, alternator jest chłodzony olejem, a ten nie ma 40 stopni przy temperaturze operacyjnej silnika
Czy taka temperatura jest normalna? nie mam pojęcia...
Alternator możesz sprawdzić na kilka sposobów, zacznij od sprawdzenia napięć międzyfazowych na kostce - zarówno włożonej jak i odpiętej. Na odpiętej, przy jałowych obrotach (~1200RPM) powinno być około 20V napięcia zmiennego, przy podpiętej, z wyłączonymi światłami około 8V. Najważniejsze, żeby na każdej fazie był identyczny wynik (+/- 0.5V). Sprawdź jeszcze co masz za regulator, czy oryginał Hondy, czy dobry zamiennik, czy może szajs za 50 złotych z allegro...
Ostatecznie, podłącz miernik i "rozkręć" silnik do 6tys obrotów (włączone światła/temperatura operacyjna/podpięty alternator) - jeżeli napięcie na aku, zacznie spadać to alternator do zmiany (u mnie leciało do 11/12V).
Jeżeli uznasz, że altek jest uszkodzony i chcesz regenerować to mogę dać Tobie namiary na gościa co zna się na rzeczy

Alternator możesz sprawdzić na kilka sposobów, zacznij od sprawdzenia napięć międzyfazowych na kostce - zarówno włożonej jak i odpiętej. Na odpiętej, przy jałowych obrotach (~1200RPM) powinno być około 20V napięcia zmiennego, przy podpiętej, z wyłączonymi światłami około 8V. Najważniejsze, żeby na każdej fazie był identyczny wynik (+/- 0.5V). Sprawdź jeszcze co masz za regulator, czy oryginał Hondy, czy dobry zamiennik, czy może szajs za 50 złotych z allegro...
Ostatecznie, podłącz miernik i "rozkręć" silnik do 6tys obrotów (włączone światła/temperatura operacyjna/podpięty alternator) - jeżeli napięcie na aku, zacznie spadać to alternator do zmiany (u mnie leciało do 11/12V).
Jeżeli uznasz, że altek jest uszkodzony i chcesz regenerować to mogę dać Tobie namiary na gościa co zna się na rzeczy