FI niech go szlak...

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
azraell76
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 17
Rejestracja: pt lip 05, 2013 5:41 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Bartoszyce

FI niech go szlak...

#1 Post autor: azraell76 »

Witam, czy ktos mógłby mi w stanie powiedzieć co do cholery jest z tym FI odpalam moto a ono cały czas mi miga... diabeł wcielony nie mam pojęcia co jest tego przyczyną. Moto zako0nserwowane po zimie odpaliło za pierwszym razem, chwyciło temp i zaczął diabeł migać. Każde info mile widziane. Dziękuje.
Z wyrazami szacunku.
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: FI niech go szlak...

#2 Post autor: melon1968 »

Miga jednostajnie czy jakimś rytmem?Najprościej na początek odłącz akumulator na godzinę.Pewnie nic to nie da ale można spróbować.Komputer serwisowy by się przydał.

azraell76
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 17
Rejestracja: pt lip 05, 2013 5:41 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: FI niech go szlak...

#3 Post autor: azraell76 »

Witam, cholera miga jednostajnie. Przy zimnym silniku jest ok, gdy złapie temp. zaczyna migacplus nierówno pracuje plus gasnie. Zbiesiło się wiadro strasznie...
Z wyrazami szacunku.
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul

maka
Rekrut
Posty: 45
Rejestracja: czw maja 05, 2011 11:53 am
Imię: Krzysiek
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 SD02
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Kurów

Re: FI niech go szlak...

#4 Post autor: maka »

Nie mam serwisówki w tym momencie ale chyba były tam opisane kody błędow

azraell76
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 17
Rejestracja: pt lip 05, 2013 5:41 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: FI niech go szlak...

#5 Post autor: azraell76 »

Witam,
Diablica miga 8 razy pauza i znowu 8 razy.... nie mam bladego pojęcia i serwisówki......
Z wyrazami szacunku.
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul

azraell76
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 17
Rejestracja: pt lip 05, 2013 5:41 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: FI niech go szlak...

#6 Post autor: azraell76 »

Witam znalazłem jedynie to:
Kody dla cbrki 125 2007 (CBR125RW7):

MIL TROUBLESHOOTING
MIL 1 BLINK (MAP SENSOR)
MIL 7 BLINKS (ECT SENSOR)
MIL 8 BLINKS (TP SENSOR)
MIL 9 BLINKS (IAT SENSOR)
MIL 12 BLINKS (INJECTOR)
MIL 21 BLINKS (O 2 SENSOR)
MIL 29 BLINKS (IACV)
MIL 54 BLINKS (BANK ANGLE SENSOR)
....oraz jeszcze to:
XL700V - Translap kody błędów
Lista kodów błędów jakie można odczytać zliczając mignięcia lampki MIL (FI) na desce rozdzielczej XL700V.
(Długie mignięcie - dziesiątki, krótkie - jednostki)

Kod błędu Ilość mignięć Uszkodzenie Objawy / reakcja
1-1 1 za niskie napięcie czujnika MAP (mniej niż 0.2V)
• MAP - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
1-2 1 za wysokie napięcie czujnika MAP (więcej niż 3.9V)
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika MAP
• MAP - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
2-1 2 problem wydajności czujnika MAP
• słaby/brak kontaktu czujnika MAP z wężem podciśnienia
• MAP - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
7-1 7 za niskie napięcie czujnika ECT (mniej niż 0.07V)
• ECT - uszkodzenie czujnika lub obwodu • trudny rozruch przy niskich temp.
• zaprogramowana wartość 90°C
• wentylator chłodnicy włączony
7-2 7 za wysokie napięcie czujnika ECT (więcej niż 4.93V)
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika ECT
• ECT - uszkodzenie czujnika lub obwodu • trudny rozruch przy niskich temp.
• zaprogramowana wartość 90°C
• wentylator chłodnicy włączony
8-1 8 za niskie napięcie czujnika TP (mniej niż 0.3V)
• TP - uszkodzenie czujnika lub obwodu • słabe przyspieszanie silnika
• zaprogramowana wartość 0°
8-2 8 za wysokie napięcie czujnika TP (więcej niż 4.93V)
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika TP
• TP - uszkodzenie czujnika lub obwodu • słabe przyspieszanie silnika
• zaprogramowana wartość 0°
9-1 9 za niskie napięcie czujnika IAT (mniej niż 0.07V)
• IAT - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
• zaprogramowana wartość 25°C
9-2 9 za wysokie napięcie czujnika IAT (więcej niż 4.93V)
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika IAT
• IAT - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
• zaprogramowana wartość 25°C
11-1 11 brak sygnału czujnika VS
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika VS
• VS - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
12-1 12 uszkodzenie tylnego (nr1) wtryskiwacza
• słaby/brak kontaktu złącza wtryskiwacza
• uszkodzenie wtyskiwacza lub obwodu • silnik nie startuje
• wtryskiwacze, pompa paliwa, zapłon wyłączone
13-1 13 uszkodzenie przedniego (nr2) wtryskiwacza
• słaby/brak kontaktu złącza wtryskiwacza
• uszkodzenie wtyskiwacza lub obwodu • silnik nie startuje
• wtryskiwacze, pompa paliwa, zapłon wyłączone
18-1 18 brak sygnału czujnika CMP
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika VS
• VS - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik nie startuje
• wtryskiwacze, pompa paliwa, zapłon wyłączone
19-1 19 brak sygnału czujnika CKP
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika VS
• VS - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik nie startuje
• wtryskiwacze, pompa paliwa, zapłon wyłączone
21-1 21 uszkodzenie czujnika O2
• słaby/brak kontaktu złącza czujnika O2
• O2 - uszkodzenie czujnika lub obwodu • silnik pracuje normalnie
23-1 23 uszkodzenie obwodu grzałki czujnika O2
• słaby/brak kontaktu złącza grzałki czujnika O2
• O2 - uszkodzenie grzałki lub obwodu • silnik pracuje normalnie
29-1 29 uszkodzenie obwodu IACV
• słaby/brak kontaktu złącza IACV
• uszkodzenie IACV lub jego obwodu • silnik gaśnie, problemy z zapaleniem,
kiepska praca na biegu jałowym
33-2 - uszkodzenie EEPROM w ECM
• wadliwy ECM • silnik pracuje normalnie
• nie są przechowywane dane diagnostyki

CKP sensor - Crankshaft Position sensor - Czujnik położenia wału korbowego
CMP sensor - Camshaft Position sensor - Czujnik położenia wałka rozrządu
DTC - Diagnostic Trouble Code - Kody błędów
ECM - Engine Control Module - Moduł kontroli silnika, główny komputer
ECT sensor - Engine Coolant Temperature sensor - Czujnik temperatury płynu chłodniczego silinka
EEPROM - Electrically Erasable Programmable Read Only Memory - Kość nieulotnej pamięci
IACV - Idle Air Control Valve - Zawór kontroli powietrza biegu jałowego
IAT sensor - Intake Air Temperature sensor - Czujnik temperatury powietrza dolotowego
MAP sensor - Manifold Absolute Pressure sensor - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
MIL - Malfunction Indicator Lamp - Lampka błędów na desce rozdzielczej (opisana jako FI)
TP sensor - Throttle Position sensor - Czujnik położenia przepustnicy
VS sensor - Vehicle Speed sensor - Czujnik prędkości motocykla


Dodam tylko że nie jestem mechanikiem, ani tym bardziej elektrykiem jednak część błędów jest podobna i po dyskusji z innymi amatorami dwóch kół może było by to. Dziękuję z góry za jakiekolwiek uwagi.
Jeżeli jest to nie czytelne chętnie wyślę na maile wersję .doc
Z wyrazami szacunku.
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: FI niech go szlak...

#7 Post autor: melon1968 »

azraell76 pisze:Witam, czy ktos mógłby mi w stanie powiedzieć co do cholery jest z tym FI odpalam moto a ono cały czas mi miga... diabeł wcielony nie mam pojęcia co jest tego przyczyną. Moto zako0nserwowane po zimie odpaliło za pierwszym razem, chwyciło temp i zaczął diabeł migać. Każde info mile widziane. Dziękuje.
Co w zimie robiłeś? Sprawdż przewody podciśnieniowe czy wszystko podłączone

azraell76
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 17
Rejestracja: pt lip 05, 2013 5:41 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: FI niech go szlak...

#8 Post autor: azraell76 »

melon1968 pisze:
azraell76 pisze:Witam, czy ktos mógłby mi w stanie powiedzieć co do cholery jest z tym FI odpalam moto a ono cały czas mi miga... diabeł wcielony nie mam pojęcia co jest tego przyczyną. Moto zako0nserwowane po zimie odpaliło za pierwszym razem, chwyciło temp i zaczął diabeł migać. Każde info mile widziane. Dziękuje.
Co w zimie robiłeś? Sprawdż przewody podciśnieniowe czy wszystko podłączone
kurde już zgłupiałem do końca jak ten je..................y czujnik wygląda?
Z wyrazami szacunku.
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul

azraell76
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 17
Rejestracja: pt lip 05, 2013 5:41 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: FI niech go szlak...

#9 Post autor: azraell76 »

azraell76 pisze:
melon1968 pisze:
azraell76 pisze:Witam, czy ktos mógłby mi w stanie powiedzieć co do cholery jest z tym FI odpalam moto a ono cały czas mi miga... diabeł wcielony nie mam pojęcia co jest tego przyczyną. Moto zako0nserwowane po zimie odpaliło za pierwszym razem, chwyciło temp i zaczął diabeł migać. Każde info mile widziane. Dziękuje.
Co w zimie robiłeś? Sprawdż przewody podciśnieniowe czy wszystko podłączone
kurde już zgłupiałem do końca jak ten je..................y czujnik wygląda?
przepraszam za język nerwa mam
Z wyrazami szacunku.
4 wheels move Your body, 2 wheels move Your soul

Peterek
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 9
Rejestracja: pt lut 04, 2022 9:49 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Okolice Wawy

Re: FI niech go szlak...

#10 Post autor: Peterek »

azraell76 pisze:Witam,
Diablica miga 8 razy pauza i znowu 8 razy.... nie mam bladego pojęcia i serwisówki......
Hej i jak to się zakończyło? Mam ten sam problem.

Już wiem. Osiem mignięć dotyczy czujnika położenia przepustnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”