alternator

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Marko
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: sob mar 09, 2013 7:48 pm
Lokalizacja: Mielec

alternator

#1 Post autor: Marko »

Cześć, mam takie zapytanie, grzeje mi się alternator do ponad 100 stopni, czy jest to normalne w Varadero, dodam, że ładowanie jest ok
Pozdrawiam
Marko

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: alternator

#2 Post autor: płock1964 »

Marko pisze:Cześć, mam takie zapytanie, grzeje mi się alternator do ponad 100 stopni, czy jest to normalne w Varadero, dodam, że ładowanie jest ok
A w jaki sposób Kolega to zmierzył ?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Marko
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: sob mar 09, 2013 7:48 pm
Lokalizacja: Mielec

#3 Post autor: Marko »

hej ,bardzo mi miło ,że kolega zauważył mój temat.Więc mierzyłem miernikiem z sondą do temperatury,którą wcześniej sprawdzałem na ciepłocie ciała. Zaniepokoiło mnie kiedy dotknąłem dekla altka,wtedy sparzył mnie .natomiast od strony sprzęgła mogłem chwile utrzymać dłoń
Pozdrawiam
Marko

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

#4 Post autor: Kuba-car »

Być może jest to początek końca alternatora,temat był już opisywany-ponieważ najprawdopodobniej masz zwarcie na uzwojeniu to w/w awaria powoduje w skrajnych przypadkach zapalenie się par oleju i wystrzały uszczelki pokrywy zaworów. :evil:

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

#5 Post autor: daro »

Kuba-car pisze:Być może jest to początek końca alternatora,temat był już opisywany-ponieważ najprawdopodobniej masz zwarcie na uzwojeniu to w/w awaria powoduje w skrajnych przypadkach zapalenie się par oleju i wystrzały uszczelki pokrywy zaworów. :evil:
... czy powinno to się jakoś uwidaczniać na prądzie ładowania ?

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

#6 Post autor: Kuba-car »

Być może i jest ale ja sam tego na szczęście nie miałem,proponuję odkopać stare tematy z tym związane.

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

#7 Post autor: daro »

Kuba-car pisze:Być może i jest ale ja sam tego na szczęście nie miałem,proponuję odkopać stare tematy z tym związane.
... zapytałem z ciekawości 8)

Marko
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: sob mar 09, 2013 7:48 pm
Lokalizacja: Mielec

#8 Post autor: Marko »

Noto nie pocieszyliście mnie .Panowie mam dwa pytania a mianowicie ;czy miał ktoś z kolegów takie odczucie ,ze lewy dekiel bardziej się nagrzewa od prawego i drugie pytanie Czy od silnika z vtr będzie pasował altek do viadra oczywiście używka ?
Pozdrawiam
Marko

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

#9 Post autor: daro »

Marko pisze:Noto nie pocieszyliście mnie .Panowie mam dwa pytania a mianowicie ;czy miał ktoś z kolegów takie odczucie ,ze lewy dekiel bardziej się nagrzewa od prawego i drugie pytanie Czy od silnika z vtr będzie pasował altek do viadra oczywiście używka ?
tu masz dane od Varadero :

Obrazek

wiec musisz porównać .

Marko
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: sob mar 09, 2013 7:48 pm
Lokalizacja: Mielec

#10 Post autor: Marko »

dzięki Daro ,ale nic nie kapuje z tego rysunku .chodzi mi o wymiary tych statorów . Do vtr znalazłem na necie wymiary ,lecz nie mogę znaleźć do wiadra .Pytam ,ponieważ na necie można kupić szybciej altka od vtr niz od viadra
Pozdrawiam
Marko

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

#11 Post autor: daro »

Marko pisze:dzięki Daro ,ale nic nie kapuje z tego rysunku .chodzi mi o wymiary tych statorów . Do vtr znalazłem na necie wymiary ,lecz nie mogę znaleźć do wiadra .Pytam ,ponieważ na necie można kupić szybciej altka od vtr niz od viadra
... poszukaj w necie OEM Parts do VTR ... porównasz wówczas Part No ..
i tak :
Varadero stojan nr katalogowy - 31120-MBT-F21
VTR stojan .... - ......................

jeśli wstawiali takie same to nr powinny być identyczne ... tak mi się wydaje,
chyba że różnią się jakąś duperelą np kostką to :? .. du..a

a ja zacząłbym od pomiaru prądów ładowania , izolacji itp. nie jestem elektrykiem, więc warto zapytać fachowca .. na mój rozum to Twój alternator produkuje prąd ale jest jakiś problem z jego obiorem ( regulator , bateria ) gdy jest bateria zasiarczona to regulator podnosi prąd ładowania bo w instalacji spada napięcie, a aku. tego nie przyjmuje , więc zaczyna się grzać alternator ... nie traktuj tego poważnie bo to tylko moje widzi mi się ...

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

#12 Post autor: daro »

... tu są dane prądowe :

pomierz sam albo poproś elektryka sam. :

Obrazek

... zacznij od tego, będzie taniej :)

Marko
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: sob mar 09, 2013 7:48 pm
Lokalizacja: Mielec

#13 Post autor: Marko »

czynników może być tak wiele ,ze czeka mnie niezła zabawa,dzięki Daro .Poszperałem w necie i wymiary są takie same ale nie jestem pewny co do mocy .Panowie dajcie znać jak z tym deklem od altka ,czy wasze też się tak grzeją.Może się czepiam
Pozdrawiam
Marko

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

a

#14 Post autor: james »

Lewy dekiel zawsze jest cieplejszy niż prawy, co nie wydaje się być dziwne... zauważ, że tutaj oprócz powietrza, alternator jest chłodzony olejem, a ten nie ma 40 stopni przy temperaturze operacyjnej silnika :) Czy taka temperatura jest normalna? nie mam pojęcia...
Alternator możesz sprawdzić na kilka sposobów, zacznij od sprawdzenia napięć międzyfazowych na kostce - zarówno włożonej jak i odpiętej. Na odpiętej, przy jałowych obrotach (~1200RPM) powinno być około 20V napięcia zmiennego, przy podpiętej, z wyłączonymi światłami około 8V. Najważniejsze, żeby na każdej fazie był identyczny wynik (+/- 0.5V). Sprawdź jeszcze co masz za regulator, czy oryginał Hondy, czy dobry zamiennik, czy może szajs za 50 złotych z allegro...

Ostatecznie, podłącz miernik i "rozkręć" silnik do 6tys obrotów (włączone światła/temperatura operacyjna/podpięty alternator) - jeżeli napięcie na aku, zacznie spadać to alternator do zmiany (u mnie leciało do 11/12V).

Jeżeli uznasz, że altek jest uszkodzony i chcesz regenerować to mogę dać Tobie namiary na gościa co zna się na rzeczy :wink:

Marko
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: sob mar 09, 2013 7:48 pm
Lokalizacja: Mielec

#15 Post autor: Marko »

Dzięki panowie za opinie i podpowiedzi.Posprawdzam urządzenia i zobaczymy co dalej.Prośba do kolegi Jamesa o kontakt do fachowca od przewijania altków,tak na wszelki wypadek.
Pozdrawiam
Marko

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”