dym z regulatora

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
Wiadomość
Autor
next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: dym z regulatora

#31 Post autor: next22 »

1. jak mierzyłeś żółte kabelki ? ( mierzyłeśmiędzy sobą , prąd zmienny )
2. można spuścić oliwe lub położyć motorek na prawo
3. polutować na stałe to b.dobry pomysł
4.muszą być sprawne i dobrze połączone te trzy elementy : akumulator + regler + uzwojenie alternatora i nie będzie niespodzianek
A w sercu zawsze XL600V :)

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: dym z regulatora

#32 Post autor: james »

Alternatora nie opłaca się kupować nowego - w ASO ~ 2000 zł, zamiennik (najczęściej regenerowany z UK) około 500 zł. Mogę Tobie wysłać namiary do gościa, który zajmuje się przewijaniem altków - ja i kilku innych kolegów z forum jeździmy na naprawianych przez niego i wszystko jest w jak najlepszym porządku :)

matimatimati
Udaje motocyklistę
Posty: 107
Rejestracja: pn maja 13, 2013 7:48 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999

Re: dym z regulatora

#33 Post autor: matimatimati »

Jeśli James myślimy o tym samym gościu od alternatorów to potwierdzam, mój zrobił dobrze, ładowanie super.
Przy wyciąganiu uzwojenia nie spuszczałem oleju, miskę podłożyłem i może setka wyleciała - motocykl oparty na stopce bocznej.

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: dym z regulatora

#34 Post autor: janki5 »

Nowy miałem na myśli przewijany od gościa z gogołowej mam do niego rzut beretem , ale sprawdzony przez was oczywiście mile widziany .
Tak mierzyłem między sobą prąd przemienny .
Kiedyś w kostce już wymieniałem styki bo się smażyła i teraz znowu plus "amen " alternator .
Aku mam trzy lata tyle mam moto wcześniej nie wiem ile było już w moto , po naładowaniu ma 12,4-12,6 niekiedy przygasały liczniki przy odpalaniu aku firmy warta.
Jutro wyciągam alternator , czekam na namiary do goscia
Dzisiaj 200km nawinięte żeby rozruszać się a tu taki klops.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: dym z regulatora

#35 Post autor: james »

janki5 pisze:Nowy miałem na myśli przewijany od gościa z gogołowej mam do niego rzut beretem
Właśnie tego speca miałem na myśli (firma GYWER) :)
janki5 pisze:Aku mam trzy lata tyle mam moto wcześniej nie wiem ile było już w moto , po naładowaniu ma 12,4-12,6 niekiedy przygasały liczniki przy odpalaniu aku firmy warta.
Po naładowaniu prostownikiem? Też mam warte i po powrocie z trasy ma ~13V, po zostawieniu moto na jakieś 2 tygodnie do miesiąca 12.8V.

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: dym z regulatora

#36 Post autor: janki5 »

Okazało się że miernik felerny na szybko człowiek wkurzony w pełnym ubraniu i tak to wyszło ,dzisiaj na spokojnie na innym przy 3000tyś obrotów napięcia 56-57 V , kostka wywalona kable polutowane , ładowanie wróciło , regulator ciepły ale rękę można położyć ,zostawiłem ten z ducati ma żeberka oryginalny na zapas , ładowanie 14,6 a na światłach 14,2 , skończyło się na strachu , kupię nowy akumulator i powinno być dobrze .
Dzięki wszystkim za wskazówki :isok2:
W jaki akumulator zainwestować


aha gościu z Gogołowej powiedział że jeszcze trzeba sprawdzić czy alternator nie ma przebicia , każdy kabel osobno na brzęczku miernikiem do masy .

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: dym z regulatora

#37 Post autor: james »

janki5 pisze:W jaki akumulator zainwestować
Ja mam od dwóch lat aku VARTA YTX14-BS i nie mam się do czego przyczepić. Pracował też z uszkodzonym alternatorem i z przytopionymi kostkami - wszystko to przetrwał ;D

Pianek
Rekrut
Posty: 47
Rejestracja: wt cze 26, 2012 8:38 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000V
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Mazury

Re: dym z regulatora

#38 Post autor: Pianek »

Regulator kupiony za 90 zl i zamontowany.zobaczymy jakie beda efekty.pozdrawiam. :clap:

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: dym z regulatora

#39 Post autor: james »

Pianek pisze:Regulator kupiony za 90 zl i zamontowany.zobaczymy jakie beda efekty.pozdrawiam. :clap:
Pamiętaj o zamontowaniu dodatkowego chłodzenia ;)

Pianek
Rekrut
Posty: 47
Rejestracja: wt cze 26, 2012 8:38 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000V
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Mazury

Re: dym z regulatora

#40 Post autor: Pianek »

Narazie jest dobrze.przejechałem 200 km i ok.


pozdrawiam i szerokości. :coolcop:

marcinw88
Udaje motocyklistę
Posty: 107
Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda + WSK 125
Model: Varadero
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Małopolska zchodnia

Re: dym z regulatora

#41 Post autor: marcinw88 »

Witam

Demontowałem kolektory wydechowe do malowania i przez przypadek dotknąłem regulatora (varadero 125 2007) i się mało co oparzyłem. (Regulator z radiatorem).
Dokonałem pomiarów ładowania na akumulatorze.
silnik zimny wolne obroty bez świateł-14,1V
silnik ciepły 5500 obr.bez świateł -14,1 V
silnik zimny włączone światła wolne obroty - 13,75V
silnik ciepły włączone światła 5500 obr. -13,85 V

Akumulator przed włączeniem silnika 12,7 V. ( ma rok)
Sprawdziłem kostki przy bezpieczniku i pod bakiem z alternatora wyglądają ok. Nie widać nadtopienia i korozji. Ale przewody od Alternatora tez sa cieplejsze już po kilku minutach pracy silnika. Regulatora nie da się dotknąć na żeberkach dłużej niż 3s.

Ne wiem czy na razie jest wszystko ok i ten typ ma regulator ok 60 stopni podczas pracy czy jednak początki złego.
Chyba kupie wskaźnik ładowania aby mieć go pod kontrola nie chce się zdziwić w trasie.

marcinw88
Udaje motocyklistę
Posty: 107
Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda + WSK 125
Model: Varadero
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Małopolska zchodnia

Re: dym z regulatora

#42 Post autor: marcinw88 »

marcinw88 pisze:Witam

Demontowałem kolektory wydechowe do malowania i przez przypadek dotknąłem regulatora (varadero 125 2007) i się mało co oparzyłem. (Regulator z radiatorem).
Dokonałem pomiarów ładowania na akumulatorze.
silnik zimny wolne obroty bez świateł-14,1V
silnik ciepły 5500 obr.bez świateł -14,1 V
silnik zimny włączone światła wolne obroty - 13,75V
silnik ciepły włączone światła 5500 obr. -13,85 V

Akumulator przed włączeniem silnika 12,7 V. ( ma rok)
Sprawdziłem kostki przy bezpieczniku i pod bakiem z alternatora wyglądają ok. Nie widać nadtopienia i korozji. Ale przewody od Alternatora tez sa cieplejsze już po kilku minutach pracy silnika. Regulatora nie da się dotknąć na żeberkach dłużej niż 3s.

Ne wiem czy na razie jest wszystko ok i ten typ ma regulator ok 60 stopni podczas pracy czy jednak początki złego.
Chyba kupie wskaźnik ładowania aby mieć go pod kontrola nie chce się zdziwić w trasie.

Nikt niema Varadero 125 i nie mierzył prądu? :why:

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: dym z regulatora

#43 Post autor: damian »

Ja mierzłem ale raczej aby sprawdzić czy ładowanie działa. Działało i tyle. Chętnie bym i pomógł i jutro ponownie dokonał pomiaru lecz... niestety sprawdzając prąd ładowania prostownika spaliłem sobie miernik. Sorki... Co do temp to po to montuje się radiator aby odprowadzał ciepło. Gdyby regulator miał być zimny to by nie miał radiatora.

Awatar użytkownika
waldeman
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 828
Rejestracja: ndz sie 03, 2014 8:36 am
Imię: Waldek
Marka motocykla: BMW GS
Model: F 800 ADV
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Bogatynia

Re: dym z regulatora

#44 Post autor: waldeman »

Jeśli te informacje coś pomogą to proszę bardzo : varadero XL 125 V- 2009 r - akumulator oryginalny , w zimie rozładowany przez alarm do zera, teoretycznie powinien być złom , ale dał się reanimować .
Stan spoczynkowy - 12,84 V
na zimno - wolne obroty ( ok.2000 )- 14,04 V
obroty ok. 5500 -14,07 V
silnik ciepły - wolne obroty ( ok.1400/1500 ) - 13,90/ 13,93 V
obroty ok. 5500- 13,94/ 13,96 V
Regulator napięcia mocno ciepły ale nie parzy .
:) :) :) :) :) :) :) :) :)

marcinw88
Udaje motocyklistę
Posty: 107
Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda + WSK 125
Model: Varadero
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Małopolska zchodnia

Re: dym z regulatora

#45 Post autor: marcinw88 »

waldeman pisze:Jeśli te informacje coś pomogą to proszę bardzo : varadero XL 125 V- 2009 r - akumulator oryginalny , w zimie rozładowany przez alarm do zera, teoretycznie powinien być złom , ale dał się reanimować .
Stan spoczynkowy - 12,84 V
na zimno - wolne obroty ( ok.2000 )- 14,04 V
obroty ok. 5500 -14,07 V
silnik ciepły - wolne obroty ( ok.1400/1500 ) - 13,90/ 13,93 V
obroty ok. 5500- 13,94/ 13,96 V
Regulator napięcia mocno ciepły ale nie parzy .

Rozumie ze pomiary ze światłami?
Jeśli tak to nie mam się czym martwić mam mniej o 0,1V. Tylko ta temp radiatora? Mam zamontowany od wczoraj woltomierz wiec będę miał pod kontrolą ładowanie. Dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”