Klątwa alternatora

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
Wiadomość
Autor
Chaszek16
Uczy się jeździć
Posty: 69
Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD01
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Tarnów

Re: Klątwa alternatora

#46 Post autor: Chaszek16 »

Dzięki 1suchy1 za miłą propozycje pomocy. Sprawdziłem instalacje i sprawa ma się tak
- spalona kostka obok akumulatora - ta z zabezpieczeniem 30A
- spalona kostka pod bakiem po lewej stronie

pomiary alternatora

Obrazek

ZIMNY SILNIK

OPORNOŚĆ - wyłączony zapłon (pomiar na 2000k i 200 ohm)
2000k 200
- pin 1:2 - 000 - 01,1
- pin 1:3 - 000 - 01,1
- pin 2:3 - 000 - 01,1

NAPIĘCIE - prąd zmienny [v] - 1000 obrxmin

- pin 1:2 - 10,3 v
- pin 1:3 - 20,6 v
- pin 2:3 - 12,7 v
[v] - 3000 obrxmin
- pin 1:2 - 30 v
- pin 1:3 - 60 v
- pin 2:3 - 31 v

CIEPŁY SILNIK

OPORNOŚĆ - wyłączony zapłon (pomiar na 2000k i 200 ohm)
2000k 200
- pin 1:2 - 000 - 01,3
- pin 1:3 - 000 - 01,4
- pin 2:3 - 000 - 01,2

NAPIĘCIE - prąd zmienny [v] - 1000 obrxmin

- pin 1:2 - 11,2 v
- pin 1:3 - 22,1 v
- pin 2:3 - 13,7 v
[v] - 3000 obrxmin
- pin 1:2 - 30 v
- pin 1:3 - 60,4 v
- pin 2:3 - 29,7 v

I jak to Panowie i Panie widzicie?

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Klątwa alternatora

#47 Post autor: james »

Chaszek16 pisze: NAPIĘCIE - prąd zmienny [v] - 1000 obrxmin

- pin 1:2 - 10,3 v
- pin 1:3 - 20,6 v
- pin 2:3 - 12,7 v
[v] - 3000 obrxmin
- pin 1:2 - 30 v
- pin 1:3 - 60 v
- pin 2:3 - 31 v

(...)

NAPIĘCIE - prąd zmienny [v] - 1000 obrxmin

- pin 1:2 - 11,2 v
- pin 1:3 - 22,1 v
- pin 2:3 - 13,7 v
[v] - 3000 obrxmin
- pin 1:2 - 30 v
- pin 1:3 - 60,4 v
- pin 2:3 - 29,7 v

I jak to Panowie i Panie widzicie?
Moim zdaniem masz uszkodzony alternator - na wszystkich parach powinno być identyczne napięcie lub z minimalną różnicą (do kilku woltów). U mnie wartości były podobne, gdy miałem spalone uzwojenie na dwóch fazach. Ostatnio (mierzone kilka tysięcy km temu) miałem wartości z różnicą do 1-2V.

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Klątwa alternatora

#48 Post autor: next22 »

Tak z ciekawosci sprawdz jeszcze przebicie do masy.
Ale na bank uzwojenie jest do wymiany
Oczywiscie kostke sprawdziles?
A w sercu zawsze XL600V :)

Chaszek16
Uczy się jeździć
Posty: 69
Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD01
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Tarnów

Re: Klątwa alternatora

#49 Post autor: Chaszek16 »

W tygodniu alternator idzie do zdemontowania. Postaram się załączyć zdjęcia tego co zastanie mnie po ściągnięciu kapy :) Kostki sprawdziłem. Jedna kostka koło akumulatora ta czerwona była do uratowania natomiast kostka po lewej stronie motocykla pod bakiem została zdemontowana, a kable zlutowane. Po tym zabiegu pomiary bez zmian.

yama
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: ndz lip 06, 2014 8:13 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klątwa alternatora

#50 Post autor: yama »

podejdź do zakładu co zajmuję się przezwajaniem silników lub energetyką
induktor pożycz i kręcisz miedzy fazowo oraz każdy koniec do masy
rezystancja miernikiem to sobie mnożna ..... to tylko tak ogólnie musiałby być mostek rezystancyjny- miernik elektryczny wykaże ci tylko pewne zwarcie
po napięciach widać że coś nie halo powinno być jak pamiętam 14-28V
zdarzyło mi się że miałem zwarcie na słupku to jest na tym co nawijasz drut / jak się spaliło uzwojenie poprzednie to trzeba wyskrobać do czystego przemyć denaturatem czy czymś i izolację dać miejsca dużo :).
2 sprawa dobre masz chłodzenie? -kiedyś walczyłem z tematem a okazało się że regulator parzył objawy jak na fotce płocka
yamaha xj900/małe wiadro może kiedyś z dużym sercem

marcinw88
Udaje motocyklistę
Posty: 107
Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda + WSK 125
Model: Varadero
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Małopolska zchodnia

Re: Klątwa alternatora

#51 Post autor: marcinw88 »

Witam

Mam pytanie czy te same problemy alternatora i regulatora będą dotyczyły Varadero 125 -2007r.?
Jeżeli tak to czy w wypadku awarii w trasie będzie można się podratować wpinając zapasowy akumulator a regulator wypiąć? ile km będzie można tak śmignąć wyłączając światła?

Chaszek16
Uczy się jeździć
Posty: 69
Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD01
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Tarnów

Re: Klątwa alternatora

#52 Post autor: Chaszek16 »

Witam po długiej przerwie.
Alternator sprawdzony u elektryka. Muszę z przykrością oznajmić, że mój alternator też dopadła klątwa :(

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db0 ... 0a509.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/994 ... 501de.html

Ps. Co ta taśma robi na uzwojeniu(fot-2)?

marcinw88
Udaje motocyklistę
Posty: 107
Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda + WSK 125
Model: Varadero
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Małopolska zchodnia

Re: Klątwa alternatora

#53 Post autor: marcinw88 »

marcinw88 pisze:Witam

Mam pytanie czy te same problemy alternatora i regulatora będą dotyczyły Varadero 125 -2007r.?
Jeżeli tak to czy w wypadku awarii w trasie będzie można się podratować wpinając zapasowy akumulator a regulator wypiąć? ile km będzie można tak śmignąć wyłączając światła?

Chciałem się przypomnieć z tematem.

1suchy1
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 16, 2014 7:01 am
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Tychy

Re: Klątwa alternatora

#54 Post autor: 1suchy1 »

marcinw88 pisze:
marcinw88 pisze:Witam

Mam pytanie czy te same problemy alternatora i regulatora będą dotyczyły Varadero 125 -2007r.?
Jeżeli tak to czy w wypadku awarii w trasie będzie można się podratować wpinając zapasowy akumulator a regulator wypiąć? ile km będzie można tak śmignąć wyłączając światła?

Chciałem się przypomnieć z tematem.
Proponuje Ci skontaktować sie z gościem co sie zowie GYWER z Gogołowej. Ja osobiście u niego przewijalem stator - facet fachowiec a w jego warsztacie statorow z całej polski - setki. Ma duża wiedzę i dużo robił Viader wiec może Ci powie czy ze 125 tez coś przewijal...
Pozdrawiam, Suchy

elefant
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: pn cze 29, 2009 8:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: sieradz

Re: Klątwa alternatora

#55 Post autor: elefant »

W miejscu w którym jest taśma zbiegają się trzy uzwojenia alternatora a następnie wychodzą na zewnątrz ,taśma trzyma w kupie trzy druty uzwojenia na miejscu przed zalaniem całego alternatora żywicą.

BAJO
Udaje motocyklistę
Posty: 106
Rejestracja: czw paź 03, 2013 9:05 pm
Marka motocykla: honda
Model: varadero
Rocznik: 2000

Re: Klątwa alternatora

#56 Post autor: BAJO »

Witam .Koledzy podepnę sie pod temat ,u mnie na wolnych obrotach ładowanie jest 14,6v(na swiatłach 14v) a gdy obroty wzrastają to to ładowanie maleje przy 5tyś.obrotów ma około 13,4 v . PYTANIE , Czy mój regulator odchodzi do krainy wiecznych łowów ? (chyba że to coś innego ) :pajak:

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Klątwa alternatora

#57 Post autor: james »

BAJO pisze:Witam .Koledzy podepnę sie pod temat ,u mnie na wolnych obrotach ładowanie jest 14,6v(na swiatłach 14v) a gdy obroty wzrastają to to ładowanie maleje przy 5tyś.obrotów ma około 13,4 v . PYTANIE , Czy mój regulator odchodzi do krainy wiecznych łowów ? (chyba że to coś innego ) :pajak:
Nie jest to przesądzone. Ja z 13.8 zrobiłem 14.5 - masa z silnikiem, kostka "główna", kostka pod bakiem, mostek aku z regulatorem :)
Sprawdź jeszcze napięcie na regulatorze (bezpośrednio na kostce).

BAJO
Udaje motocyklistę
Posty: 106
Rejestracja: czw paź 03, 2013 9:05 pm
Marka motocykla: honda
Model: varadero
Rocznik: 2000

Re: Klątwa alternatora

#58 Post autor: BAJO »

A tak odnośnie regulatora ,jakiej firmy regulator bedzie lepszy DZE CZY TOURMAX

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Klątwa alternatora

#59 Post autor: james »

Jeśli o mnie chodzi to ani z jednym ani z drugim nie miałem do czynienia.
Przejrzyj przy czasie jeszcze ten temat i zobacz, co Varaderowcy kupują do swoich maszyn :)
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... ?f=4&t=673

BAJO
Udaje motocyklistę
Posty: 106
Rejestracja: czw paź 03, 2013 9:05 pm
Marka motocykla: honda
Model: varadero
Rocznik: 2000

Re: Klątwa alternatora

#60 Post autor: BAJO »

Witam, wymieniłem regulator na ducati energia i teraz napiecie mam 14.9 v, na swiatłach 14,5 ( na wolnych obrotach) trochę za wysokie ale już nic nie będę z tym robił bo mam dość tematu "ładowania"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”