Regulator napięcia

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#61 Post autor: zalmen3 »

Ja nie wożę ze sobą regulatora. Z części to zabieram chyba tylko żarówki i bezpieczniki. Raz miałem klocki, bo te założone były już dość zjechane, ale dojechałem na nich bez problemu. Raz mi padł aku i nie pomogło nawet to że zdarzyło się to w centrum miasta Białystok - wszystkie serwisy do których dzwoniłem mnie olały i wracałem na lawecie.
Wniosek taki, że grunt to rozsądek i dobre ubezpieczenie assistance - wszystkiego tak jak pisałeś nie da się ani wziąć ani przewidzieć.

Pozdrawiam
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

kucyk_323
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 215
Rejestracja: wt gru 25, 2012 10:18 am
Lokalizacja: marki/wawa
Kontakt:

#62 Post autor: kucyk_323 »

Koledzy... nie oglądałem i nie mierzyłem jak działa regulator w wiadrach lecz powiem wam ciekawostkę.
Kiedyś miałem problem z regulatorem napięcia w Maździe 323f z 94r... padł mi regulator, rozwalił akumulator... kolega pracujący w IC załatwił mi nowy regulator po rabatach za 200zł... kupiłem tez nowy regulator. minął rok i znowu padł regulator... Akurat jakoś był u mnie znajomy elektryko-elektronik pasjonata amator wszechwiedzący i mnie poprostu wysmiał że takie "gówno" kupiłem zamiast wsadzić regulator napięcia od malucha... po tym jak to powiedział pojechałem na złom i zakupiłem za magiczne 5zł regulator z którego wychodziła dwa kabelki, jeden należało wlutowac pod szczotkę natomiast drugi nie pamietam gdzie. fakt był taki że przez kolejne 4lata nic sie nie działo a regulator był tez słusznego wieku. Jeżeli na forum jest ktoś kto siedzi troche w elektryce to może niech przebada temat bo warto :D
Ja ze swojej strony zapytam znajomego czy ma jakis pomysł no bo niestety nasze alternatory się różnią od samochodowych
Wykonuje balustrady nierdzewne i wszystko co związane z tą stalą i spawaniem, w razie potrzeby pomogę www.nierdzewnie.pl

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

#63 Post autor: next22 »

kucyk_323 pisze: niestety nasze alternatory się różnią od samochodowych
Znacznie się różnią :) i nic się od fiata nie podpasuje
Trzeba dbać o sprawność i dobre połączenie całego układu
uzwojenie alternatora----regulator----akumulator




Witam wszystkich na forum jestem tu nowy :)

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#64 Post autor: james »

Mam prośbę w szczególności do kolegów posiadających u siebie regulatory Ducati Energia. Czy moglibyście sprawdzić temperaturę tego cuda na postoju, bez świateł, gdy silnik osiągnie już temperaturę operacyjną? U mnie na jałowych (~ 1200) regulator jest dość ciepły (nie da się go dotknąć)... Chciałbym się dowiedzieć, czy ten typ tak ma, czy muszę szukać powodu/ew. kupić nowy regulator. :why:

Dodam, że instalacja się nie grzeje, a ładowanie jest idealne (14,3V, przy 5.000rpm na światłach).

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Regulator napięcia

#65 Post autor: next22 »

james pisze:Mam prośbę w szczególności do kolegów posiadających u siebie regulatory Ducati Energia. Czy moglibyście sprawdzić temperaturę tego cuda na postoju, bez świateł, gdy silnik osiągnie już temperaturę operacyjną? U mnie na jałowych (~ 1200) regulator jest dość ciepły (nie da się go dotknąć)... Chciałbym się dowiedzieć, czy ten typ tak ma, czy muszę szukać powodu/ew. kupić nowy regulator. :why:

Dodam, że instalacja się nie grzeje, a ładowanie jest idealne (14,3V, przy 5.000rpm na światłach).
Nie mam regulatora dukati

Ale tak działa regler że się grzeje całą "nadprodukcję " energi przerabia na ciepło
, nie gaś świateł mijania NIGDY regulator będzie miał lżej
A w sercu zawsze XL600V :)

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#66 Post autor: james »

next22 pisze:
james pisze:Mam prośbę w szczególności do kolegów posiadających u siebie regulatory Ducati Energia. Czy moglibyście sprawdzić temperaturę tego cuda na postoju, bez świateł, gdy silnik osiągnie już temperaturę operacyjną? U mnie na jałowych (~ 1200) regulator jest dość ciepły (nie da się go dotknąć)... Chciałbym się dowiedzieć, czy ten typ tak ma, czy muszę szukać powodu/ew. kupić nowy regulator. :why:

Dodam, że instalacja się nie grzeje, a ładowanie jest idealne (14,3V, przy 5.000rpm na światłach).
Nie mam regulatora dukati

Ale tak działa regler że się grzeje całą "nadprodukcję " energi przerabia na ciepło
, nie gaś świateł mijania NIGDY regulator będzie miał lżej
Dzięki za odpowiedź ;)
Wiem, że oddaje ciepło, ale ciekawi mnie jego temperatura robocza. :) Afryki, na oryginałach mają 43-50 stopni, u mnie to może być 50, lub troche powyżej. Jeżeli okaże się, że ten typ tak ma to troche go "odciążę" - wentylator 40x40x10 z komputera + pasta termoprzewodząca pomiędzy ramę a regler. [:D]

Awatar użytkownika
matusz82
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 327
Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Czyżowice

Re: Regulator napięcia

#67 Post autor: matusz82 »

Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.

Yanek
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 427
Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Regulator napięcia

#68 Post autor: Yanek »

matusz82 pisze:Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.
Albo na bogato dać miedziana blachę :)

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#69 Post autor: james »

matusz82 pisze:Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.
Pomysł nie jest zły. Powiedz mi tylko, czy w takim wypadko opłaca się jeszcze zakładać wentylator na żeberka radiatora?

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

Re: Regulator napięcia

#70 Post autor: daro »

Czy może Ktoś mi wytłumaczyć od początku do końca na czym polega problem regulatorów napięcia we Viaderkach ?
Kurcze przerobiłem już kilka motocykli i nigdy wcześniej nie pojawiał się taki temat.
Szczerze mówiąc zastanowiło mnie usytuowanie regulatora tuż przed tylnym kołem :8 ale uznałem że skoro tak to tak i już.
Przeglądając wątki na jego temat zaczyna mnie to drapać w głowę ... :ofcorse:

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#71 Post autor: james »

daro pisze:Czy może Ktoś mi wytłumaczyć od początku do końca na czym polega problem regulatorów napięcia we Viaderkach ?
Kurcze przerobiłem już kilka motocykli i nigdy wcześniej nie pojawiał się taki temat.
Szczerze mówiąc zastanowiło mnie usytuowanie regulatora tuż przed tylnym kołem :8 ale uznałem że skoro tak to tak i już.
Przeglądając wątki na jego temat zaczyna mnie to drapać w głowę ... :ofcorse:
Czy od początku do końca to nie wiem, ale coś tam powiedzieć mogę. Problem głównie dotyczy modeli SD01, gdzie Honda poszła na całość i montowała regulatory bez żadnego użebrowania. Miały one często tendencję do przegrzewania się. W tym wypadku, najlepszym rozwiazaniem jest zakup czegoś a'la Ducati Energia. Ten "typ" ma żeberka i jest większy od oryginału, przez co oddaje ciepło większą powierzchnią.
Po analizie położenia regulatora względem całego motocykla można dojść do wniosku, że jest to zła lokalizacja, gdyż cyrkulacja powietrza jest ograniczona, co jest oczywiście prawdą. Honda jednak w jakimś stopniu zabezpieczyła się przed tym i w ramie, za regulatorem, jest wycięty otwór, poprzez który powietrze może go chłodzić. Dodatkowo obroty tylnego koła w jakimś stopniu także wymuszają obieg pod siedzeniem.

Ja, tak jak pisałem wcześniej montuję w najbliższym czasie wentylator, który będzie przymocowany do żeberek. Teoretycznie mogę uzyskać nawet do 5-10stopni mniej, co w gorące dni jest wynikiem bardzo dobrym.

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

Re: Regulator napięcia

#72 Post autor: daro »

Nie rozgryzłem jeszcze elektryki w niej do końca ale w R1200GS ADV alternator produkował jak dobrze pamiętam coś ok 750W i nigdy nie pojawił się problem z nad produkcją energii :8 a regulator był ukryty pod siedzeniem chyba bez szukania wybitnie przewiewnego miejsca.
Temat mnie zaciekawił i będę go rozgryzał na atomy ;)

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#73 Post autor: james »

daro pisze:Nie rozgryzłem jeszcze elektryki w niej do końca ale w R1200GS ADV alternator produkował jak dobrze pamiętam coś ok 750W i nigdy nie pojawił się problem z nad produkcją energii :8 a regulator był ukryty pod siedzeniem chyba bez szukania wybitnie przewiewnego miejsca.
Temat mnie zaciekawił i będę go rozgryzał na atomy ;)
A sprawdzałeś jego temperaturę? Z tego co się orientuję to BMW miało faktycznie mocny alternator, ale sporo tego prądu było na bieżąco zużywane... To nie jest kwestia mocy alternatora, a liczby W, które trzeba zamienić na ciepło. :)

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

Re: Regulator napięcia

#74 Post autor: daro »

Nie- nigdy mnie to nie zaciekawiło. Różne tematy były poruszane ale nigdy regulatora .
Dokładnie moc alternatora w R1200GS wynosi 720W .
Zastanawiam się gdzie ten prąd mógłby być w większym stopniu konsumowany.
Dwie świece zapłonowe, jedna żarówka H7 55W na mijania, tył tył 20W i tyle.
Manetki nie używane w upale dni :cool1: i nic więcej co mogłoby w znaczy sposób różnić się od Viaderka które to mocą alternatora nie powala - 434W . Tu może być problem braku mocy a niej jej nadmiaru ... biorąc pod uwagę dwie żarówki na mijaniu 2x55W + 20W tył , wentylator, opcjonalnie navi, manetki,zapłon plus inne jakieś bajerki to może się suma zakręcić przy fuul wydajności , a przy spadku napięcia regulator ma co robić ....

przytoczę tu post kolegi YACCO1 : http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... 234#p54096

Jetem bliższy teorii że prądu brakuje, a nie że jest jego nadmiar i to jest powodem przegrzewania regulatora (jestem na etapie węszenia ;) ) wiec błędy w myśleniu możliwe [:DD]

Wszystkim których interesuje temat prądu w motocyklach czyli (co i jak?) polecam artykuł Piotra Barszczewskiego zamieszczony na łamach serwisu - Ścigacz.pl : http://www.scigacz.pl/Uklady,ladowania, ... 14890.html

oraz bliższe zapoznanie się z zasadą działania regulatora napięcia :

http://www.autofelicia.republika.pl/alternreg.html

Po wstępnej analizie tych i innych materiałów wnioskuję że propozycje które tu padają :
matusz82 pisze:Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.
i
Yanek pisze:Albo na bogato dać miedziana blachę :)
i
james pisze: Powiedz mi tylko, czy w takim wypadko opłaca się jeszcze zakładać wentylator na żeberka radiatora?
wszystkie mają sens pod warunkiem że układy wmontowane w obudowę nie odkleiły się i tym samym pomożemy im tymi wszystkimi sposobami odprowadzać temperaturę . Ciepło które powstaje nie jest efektem zamiany nadmiaru energii w ciepło bo nadmiar jej jest "pompowany" w masę ramy, a jest tylko produktem ubocznym pracy układów elektronicznych. Tak to ja rozumiem i chętnie temat podrąże .

Awatar użytkownika
matusz82
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 327
Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Czyżowice

Re: Regulator napięcia

#75 Post autor: matusz82 »

james pisze:
matusz82 pisze:Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.
Pomysł nie jest zły. Powiedz mi tylko, czy w takim wypadko opłaca się jeszcze zakładać wentylator na żeberka radiatora?

Ja mam zastosowaną blachę aluminium jako radiator. Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik. Od czasy przeróbki nie mam problemu z regulatorem. Nad wentylatorkiem też się zastanawiałem przy wyminie regulatora, jednak postanowiłem przetestować samą płytkę. Na razie się sprawdza, więc wentylatorka nie montuję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”