Regulator napięcia

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

Re: Regulator napięcia

#136 Post autor: YACCO1 »

james pisze:
YACCO1 pisze:
james pisze:
YACCO1 pisze:dzisiaj znalazłem trochę czasu i przeczyściłem wtyczkę przy regulatorze napięcia.
drugą / pod bakiem/ nie udało mi się rozpiąć.
była stopiona a kable sztywne i bez izolacji.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

po wycięciu kostki i zlutowaniu przewodów.

Obrazek

napięcie bez załączonych świateł:

Obrazek

załączone światła:

Obrazek

filmik pokazujący napięcia przy włączonym motorze oraz załączonymi światłami i bez.
sorry za jakość. kręcone kiepskim telefonem


http://www.youtube.com/watch?v=3nVSwdCWLQg
I bardzo ładnie. Jeżeli na światłach, przy wyższych obrotach tj. 4-5tys masz coś około 14.3-14.5V to jest idealnie :)
Swoją drogą sprawdź napięcie na regulatorze napięcia (zielony i czerwony przewód). Jeżeli jest to samo co na aku to nie ma strat w układzie elektrycznym i wszystko musi działać :)
strat nie ma.
mam zrobiony "mostek" między "+" akumulatora a regulatorem /czerwony/.
Też mam i polecam! Czy problem jest finalnie rozwiązany? :)
właśnie wróciłem z przejażdżki.
jak na razie wszystko ok.
napięcie na światłach przy obrotach ~2000 i więcej -14.1v
na wolnych obrotach ~13v
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Rafik
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 229
Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:14 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Regulator napięcia

#137 Post autor: Rafik »

Nie wiem czy to dobrze, ale w sumie mieszczę się w normie. Po sprawdzeniu miernika (marketowego) okazało się, że zawyża o jakieś 0,3-0,4 V. I tu jest moja radość.. Na luzie bez świateł około 15V, wł światła do 14,5 rozgrzany 14,4-14,8.. Po rozgrzaniu silnika regulator ciepły, można go przytrzymać ręką 10-15 sekund.. Na razie zaniechałem zakupu regulatora, obserwuje mój, takim sprytnym gadżetem za 17,5 z wysyłką z allegro http://allegro.pl/dostawa-3-dni-woltomi ... 16940.html .. :isok2:

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

Re: Regulator napięcia

#138 Post autor: seba0000 »

Witajcie , odgrzewam kotleta . U mnie natomiast zaczęły się cyrki i to porządne. Napięcie skacze okresowo do 18.3 Volt normalne ładowania oscyluje w okolicy 14.6 Volt bez świateł do 13.6V z włączona większością odbiorników. Zauważyłem to w nocy bo ze świateł mijania podczas jazdy nagle zrobiły mi się "super drogowe" :) . Wyczyściłem połączenia regulatora , masę itp . Nic to nie dało . Regulator rozgrzewa się do temperatury niemożliwej do utrzymania (bez obciążenia - światła wyłączone , sam zapłon). Ktoś coś poradzi nim zacznę wymieniać ?

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#139 Post autor: james »

seba0000 pisze:Witajcie , odgrzewam kotleta . U mnie natomiast zaczęły się cyrki i to porządne. Napięcie skacze okresowo do 18.3 Volt normalne ładowania oscyluje w okolicy 14.6 Volt bez świateł do 13.6V z włączona większością odbiorników. Zauważyłem to w nocy bo ze świateł mijania podczas jazdy nagle zrobiły mi się "super drogowe" :) . Wyczyściłem połączenia regulatora , masę itp . Nic to nie dało . Regulator rozgrzewa się do temperatury niemożliwej do utrzymania (bez obciążenia - światła wyłączone , sam zapłon). Ktoś coś poradzi nim zacznę wymieniać ?
Wygląda to na uszkodzony regulator napięcia. Temp. sprawdź z włączonymi światłami - będzie wtedy chłodniejszy. Rozumiem, że masa z silnikiem (główna) też została wyczyszczona, a wszystkie połączenia sprawdzone? Jeśli byłyby to regler to szkoda tracić nowy przez wadę w instalacji :)

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

Re: Regulator napięcia

#140 Post autor: YACCO1 »

seba0000 pisze:Witajcie , odgrzewam kotleta . U mnie natomiast zaczęły się cyrki i to porządne. Napięcie skacze okresowo do 18.3 Volt normalne ładowania oscyluje w okolicy 14.6 Volt bez świateł do 13.6V z włączona większością odbiorników. Zauważyłem to w nocy bo ze świateł mijania podczas jazdy nagle zrobiły mi się "super drogowe" :) . Wyczyściłem połączenia regulatora , masę itp . Nic to nie dało . Regulator rozgrzewa się do temperatury niemożliwej do utrzymania (bez obciążenia - światła wyłączone , sam zapłon). Ktoś coś poradzi nim zacznę wymieniać ?
stawiam na regulator.
ale dla pewności sprawdź jeszcze napięcia wychodzące z alternatora.
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

Re: Regulator napięcia

#141 Post autor: seba0000 »

Napięcia wychodzące z alternatora sprawdzę przez weekend (ostatnio brak czasu) zagoniony jestem nie mam na nic czasu i kur... chęci też mi brak.
Jeżeli chodzi o regulator nap. to gorący jest bez obciążenia jak i z obciążeniem . Ale co dziwne i zastanawiające . Wziąłem moto wieczorem jak już było ciemno na co najmniej godzinną wycieczkę i obserwując podświetlenie zegarów oraz światło przednie to napięcie nie skakało tzn. nie robiło się "super drogowe". Postanowiłem jeszcze to potwierdzić miernikiem ale na postoju . Przez 15 minut wolnych obrotów nie skoczyło ani razu . Oscylowało na wolnych w granicach 14.43 - 14.60 Volt ale pływało . Natomiast pod obciążeniem światła mijania pływa a granicach 13.80 - 14.05 Volt . Jak staram się włączyć wszystko światła , kierunki , stop to na wolnych spada powoli do 11.98 Volt (niżej nie spadło ) a przy zwiększeniu obrotów podnosi się . Wygląda to tak jakby na wolnych brakowało mocy altka . Masy silnika i dalszych połączeń jeszcze nie sprawdzałem.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#142 Post autor: james »

seba0000 pisze:Napięcia wychodzące z alternatora sprawdzę przez weekend (ostatnio brak czasu) zagoniony jestem nie mam na nic czasu i kur... chęci też mi brak.
Jeżeli chodzi o regulator nap. to gorący jest bez obciążenia jak i z obciążeniem . Ale co dziwne i zastanawiające . Wziąłem moto wieczorem jak już było ciemno na co najmniej godzinną wycieczkę i obserwując podświetlenie zegarów oraz światło przednie to napięcie nie skakało tzn. nie robiło się "super drogowe". Postanowiłem jeszcze to potwierdzić miernikiem ale na postoju . Przez 15 minut wolnych obrotów nie skoczyło ani razu . Oscylowało na wolnych w granicach 14.43 - 14.60 Volt ale pływało . Natomiast pod obciążeniem światła mijania pływa a granicach 13.80 - 14.05 Volt . Jak staram się włączyć wszystko światła , kierunki , stop to na wolnych spada powoli do 11.98 Volt (niżej nie spadło ) a przy zwiększeniu obrotów podnosi się . Wygląda to tak jakby na wolnych brakowało mocy altka . Masy silnika i dalszych połączeń jeszcze nie sprawdzałem.
Na wolnych obrotach nie licz na ładowanie, co najwyżej na lekkie doładowywanie. Jeżeli na światłach mijania, przy 5tys obrotów masz około 14.4V to nie masz się co martwić, ale obserwować wypada ;)

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

Re: Regulator napięcia

#143 Post autor: seba0000 »

james pisze:Na wolnych obrotach nie licz na ładowanie, co najwyżej na lekkie doładowywanie. Jeżeli na światłach mijania, przy 5tys obrotów masz około 14.4V to nie masz się co martwić, ale obserwować wypada ;)
Ja tam martwię się o za duże ładowanie a właściwe o dziwne 18-to Voltowe impulsy. Panowie co powiecie na taki regulator http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 75272.html
Tak wiem tani jest . Ale ... jest metalowa obudowa , można przykręcić jakiś duży radiator i np. przenieść w przewiewne miejsce . Pewnie to chińszczyzna ale nie jest powiedziane , że nie pochodzi długo . Co do naszych regulatorów dlaczego one się tak grzeją ? Czy tak ma być ? Czy wychodząc z fabryki od razu tak było ?

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#144 Post autor: james »

seba0000 pisze:
james pisze:Na wolnych obrotach nie licz na ładowanie, co najwyżej na lekkie doładowywanie. Jeżeli na światłach mijania, przy 5tys obrotów masz około 14.4V to nie masz się co martwić, ale obserwować wypada ;)
Ja tam martwię się o za duże ładowanie a właściwe o dziwne 18-to Voltowe impulsy. Panowie co powiecie na taki regulator http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 75272.html
Tak wiem tani jest . Ale ... jest metalowa obudowa , można przykręcić jakiś duży radiator i np. przenieść w przewiewne miejsce . Pewnie to chińszczyzna ale nie jest powiedziane , że nie pochodzi długo . Co do naszych regulatorów dlaczego one się tak grzeją ? Czy tak ma być ? Czy wychodząc z fabryki od razu tak było ?
Regulator jak najbardziej chiński - metalowa obudowa to jedno, wykorzystane materiały to drugie. Pamiętaj, że poprzez regulator możesz uszkodzić aku a nawet alternator, a tu koszty będą nieporównywalnie wyższe. Ktoś na forum miał podobny do tego, który podesłałeś - wytrzymał 3 miesiące.

Oryginalne regulatory mają problem z odprowadzaniem temperatury ze względu na:
-profil ~ brak żeberek
-wielkość ~ mała powierzchnia odprowadzania ciepła

Do tego dochodzi jeszcze ulokowanie "modułu" w miejscu mało przewiewnym a także powstające w trakcie eksploatacji opory na łączeniach/kostkach. To wszystko wpływa na końcową temperaturę reglera.

jedrek1000f
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 21
Rejestracja: sob maja 17, 2014 4:02 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V Varadero
Rocznik: 2002

Re: Regulator napięcia

#145 Post autor: jedrek1000f »

Jak tak czytam to jestem z leksza zszokowany tym co piszecie na temat elektryki w jak do tej pory uważałem czołgu jakim jest duże gaźnikowe Viadreko jedyne co mi się nie podobało to to że moje SD02A ma tego przeklętego HISS-a no ale cóż chciałem mieć ostatnie Viaderko na gaźnikach to mam a to że Honda wepchała tam HISS-a to nie mam wpływu ale patrzyłem dziś pod przwy boczek i patrze że regulator napięcia już jest zmieniony z fabrycznego na Ducati więc albo się poprzedni zjarał albo makaroniarz (bo moje Viaderko zostało zakupione we Włoszech na co mam wszystkie papiery) zmienił profilaktycznie

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

Re: Regulator napięcia

#146 Post autor: seba0000 »

Witajcie , zapomniałem napisać o postępach . Regulator wymieniłem , założyłem firmy "Borg" . Niby amerykański . Ładowanie teraz jest stabilne i ma prawidłowe wartości. Jednak jazda z uszkodzonym reglerem wykończyła mi akumulator . Padł 15 dni po gwarancji. Zresztą był byle jaki za nieco ponad 100 zł. Kupiłem Yuase i mam teraz spokój . Ładowanko bez świateł na wolnych 14.2 Volt na światłach 13.8 Volt. Natomiast przy 4000 obr. ze światłami mam 14.2 V , czyli jest OK. I co najważniejsze nie upiekę już na regulatorze kotleta. Nie grzeje się , jest tylko delikatnie ciepły.

jedrek1000f
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 21
Rejestracja: sob maja 17, 2014 4:02 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V Varadero
Rocznik: 2002

Re: Regulator napięcia

#147 Post autor: jedrek1000f »

No to długo ten akumulatorek wytrzymał nie ma co a teraz to po amerykańsku dociera do niego prąd ;D

BAJO
Udaje motocyklistę
Posty: 106
Rejestracja: czw paź 03, 2013 9:05 pm
Marka motocykla: honda
Model: varadero
Rocznik: 2000

Re: Regulator napięcia

#148 Post autor: BAJO »

WITAM, Też mam problem z ładowaniem na swiatłach 11,6 V bez swiateł 12,1 V. Czy przyczyną może być stary akumlator (Ładował sie 6 godzin i miał tylko 12,3 V)

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Regulator napięcia

#149 Post autor: płock1964 »

BAJO pisze:WITAM, Też mam problem z ładowaniem na swiatłach 11,6 V bez swiateł 12,1 V. Czy przyczyną może być stary akumlator (Ładował sie 6 godzin i miał tylko 12,3 V)

Proszę, weź sobie wydrukuj i sprawdź.

Sprawdzenie obwodu ładowania w moto


1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
- 13,0 - 13,2 V - idź do punktu 2
- poniżej 12,3 V - aku do bani
- 12,3 V - 13,0 - doładować aku

2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna - w aku i do kabla - w moto multimetr)
- poniżej 2,5 A - idź do punktu 4
- powyżej 2,5 A - idź do punktu 3

3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
- poniżej 2,5 A - regulator do wymiany
- powyżej 2,5 A - zwarcie w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch)

4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
- 0,1 - 1,0 oma (20 st. C) - idź do punktu 5
- poza powyższym zakresem - alternator do bani

5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku)
- napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V - USZKODZONY AKU
- sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie - punkt 6

6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku - czerwono/biały z zielonym - napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora - żółty z żółtym - 0,3 - 0,5 oma
c) obwód masy - zielony z masą - powinno być przewodzenie (?)

- wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) - regulator do wymiany
- któraś z powyższych nie halo - przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie.

Autor: zalmen3 by hondavaradero.pl
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

BAJO
Udaje motocyklistę
Posty: 106
Rejestracja: czw paź 03, 2013 9:05 pm
Marka motocykla: honda
Model: varadero
Rocznik: 2000

Re: Regulator napięcia

#150 Post autor: BAJO »

Koledzy ,a jak sprawdzić alternator ? czy trzeba rozłączyć tą kostkę od regulatora i tam jakoś pomierzyć napięcia ????Tylko jak ?????

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”