Ładowanie cz. druga PILNE

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
Wiadomość
Autor
farba11
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 6
Rejestracja: pn lip 13, 2015 9:39 pm
Imię: przemek
Marka motocykla: varadero
Model: sd01
Rocznik: 0

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#16 Post autor: farba11 »

Panowie po dwuch dniach Nie użytkowania akumulator spada poniizej 12 (aku Nowy)
Lądowanie bardzo się wacha czasami jest 13.9 na wolnych a czasami 13.3 po włączę świateł czasami 12.8 a czasami ponad 13.
Regulator jest bardzo gorący.
Czy czas było by wymienić regulator

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#17 Post autor: next22 »

Jak pisałem Ci w innym wątku do sprawdzenia kostki połączeniowe z naciskiem na tor kabli żołtych.
Jak kostki ok. To regler do wymiany.
Pasowało by zapiąć amperomierz na wyłączonym kluczyku bo może coś kradnie prąd. Często właśnie regler.
A w sercu zawsze XL600V :)

farba11
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 6
Rejestracja: pn lip 13, 2015 9:39 pm
Imię: przemek
Marka motocykla: varadero
Model: sd01
Rocznik: 0

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#18 Post autor: farba11 »

Kostki sprawdzone także regulator do wymiany.

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#19 Post autor: motoendriu »

Ładowanie sprawdza się nie na wolnych obrotach a przy ok. 4 - 5 tysi
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
janre
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 23
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2003

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#20 Post autor: janre »

Yanek pisze:
bigwaldi pisze:czy ma ktoś jakąś książkę serwisową, żeby sprawdzić na 100 % jakie powinno być ładowanie ?
Proszę, weź sobie wydrukuj i sprawdź.

Sprawdzenie obwodu ładowania w moto


1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
- 13,0 - 13,2 V - idź do punktu 2
- poniżej 12,3 V - aku do bani
- 12,3 V - 13,0 - doładować aku

2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna - w aku i do kabla - w moto multimetr)
- poniżej 2,5 A - idź do punktu 4
- powyżej 2,5 A - idź do punktu 3

3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
- poniżej 2,5 A - regulator do wymiany
- powyżej 2,5 A - zwarcie w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch)

4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
- 0,1 - 1,0 oma (20 st. C) - idź do punktu 5
- poza powyższym zakresem - alternator do bani

5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku)
- napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V - USZKODZONY AKU
- sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie - punkt 6

6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku - czerwono/biały z zielonym - napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora - żółty z żółtym - 0,3 - 0,5 oma
c) obwód masy - zielony z masą - powinno być przewodzenie (?)

- wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) - regulator do wymiany
- któraś z powyższych nie halo - przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie.

Autor: zalmen3 by hondavaradero.pl

_________________
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
może mi ktoś wytłumaczyć tak łopatologicznie punkt 5 kreseczka pierwsza. Ja to rozumiem tak, że wartość mierzona jeśli jest większa od podanej w pkt 1 a mniejsza od 15,5 V to jest zły akumulator. Czyli pomiędzy 13 V a 15,5 V - bez sensu.Jak również punkt 6 jest dla mnie niezrozumiały, czy pomiary dokonujemy przy włączonym zapłonie, uruchomionym silniku, podłączonych kostkach od alternatora i regulatora, nie wiem. Stwierdzenie, że wszystkie pomiary OK, czyli napięcie jak w 1 pkt, oporność 0,3 do 0,5 oma i obwód masy- powinno być przewodzenie - to regulator do wymiany? Jeśli jest przewodzenie to jest OK nie pasuje mi stwierdzenie "powinno być przewodzenie" Bo jeśli powinno być przewodzenie i jest to przeodzenie to jest OK a jak jest OK to regulator do wymiany- nic z tego już nie rozumiem. W punktach 1,2,3 i 5 jest instrukcja jak robić pomiar a w pkt 4 i 6 nie. Czy kostki rozpiąć czy włączyć zapłon czy silnik uruchomić. Jak ktoś zna się niech napisze. Ja z elektryki jestem zielony

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#21 Post autor: melon1968 »

Jak piszesz jesteś zielony z elektryki więc nie czepiaj się napraw bo możesz narobić sobie kosztów. :thumbdown: A co się tu pisze trzeba odbierać że nie jest to 100% prawda. :hyhy:Punkt 1 trzecia kreska- od 2 lat mam 12,5V na akumulatorze i działa. ;D

Awatar użytkownika
janre
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 23
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2003

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#22 Post autor: janre »

Kolego melon, alternatora przewijał nie będę, nie będę też naprawiał regulatora, ale zmierzyć napięcie i opór to potrafię, jeśli będzie jasno napisane jak.

Awatar użytkownika
Riczi
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 266
Rejestracja: śr kwie 29, 2015 12:13 am
Imię: Riczi
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000V
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Nad Złotym Pociągiem

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#23 Post autor: Riczi »

melon ma rację - te niektóre diagnozy "diagnozy" to wiedza czysto hipotetyczna.
Wyciagnij z całości średnią logiczną i sobie poradzisz ;)

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#24 Post autor: james »

janre pisze:Kolego melon, alternatora przewijał nie będę, nie będę też naprawiał regulatora, ale zmierzyć napięcie i opór to potrafię, jeśli będzie jasno napisane jak.
Na samym początku napisz, czy starasz się zdiagnozować jakąś usterkę w Varadero, czy po prostu chcesz w zgodzie z serwisówką zrobić mini-przegląd układu ładowania?

Awatar użytkownika
janre
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 23
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2003

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#25 Post autor: janre »

W czym rzecz. Zmierzyłem napięcie ładowania podczas pracy motocykla po nagrzaniu i obrotach ok. 5000 obr/min z włączonymi światłami mijania wynik 13,7 V. Po włączeniu świateł drogowych ok. 13,5 V. Takie napięcie utrzymuje się w zasadzie w prawie całym zakresie obrotów (pomijam wolne obroty). Kostkę od alternatora usunąłem, złączyłem " na ostro". Próbowałem z mostkiem opisywanym w innym temacie, ładowanie dalej takie samo. Akumulator "trzyma" napięcie. Podejrzewam, że regulator daje takie ładowanie. Rozmawiałem z panem z Rzeszowa, który wytwarza regulatory do motocykla i stwierdził, że napięcie ładowania pomiędzy 13,5 V a 14,5 V jest dobre i nic nie trzeba szukać. Tak więc na razie nie będę nic robił. Pozdrawiam

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#26 Post autor: motoendriu »

janre pisze:W czym rzecz. Zmierzyłem napięcie ładowania podczas pracy motocykla po nagrzaniu i obrotach ok. 5000 obr/min z włączonymi światłami mijania wynik 13,7 V. Po włączeniu świateł drogowych ok. 13,5 V. Takie napięcie utrzymuje się w zasadzie w prawie całym zakresie obrotów (pomijam wolne obroty). Kostkę od alternatora usunąłem, złączyłem " na ostro". Próbowałem z mostkiem opisywanym w innym temacie, ładowanie dalej takie samo. Akumulator "trzyma" napięcie. Podejrzewam, że regulator daje takie ładowanie. Rozmawiałem z panem z Rzeszowa, który wytwarza regulatory do motocykla i stwierdził, że napięcie ładowania pomiędzy 13,5 V a 14,5 V jest dobre i nic nie trzeba szukać. Tak więc na razie nie będę nic robił. Pozdrawiam

Mam te same wartości ładowania i jest ok.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
Riczi
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 266
Rejestracja: śr kwie 29, 2015 12:13 am
Imię: Riczi
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000V
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Nad Złotym Pociągiem

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#27 Post autor: Riczi »

W mojej opinii również jest wszystko w normie. Na takim ładowaniu zrobiłem już w tym sezonie 14000 i nic się nie dzieje.

Awatar użytkownika
marekw
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 15
Rejestracja: sob wrz 26, 2015 9:27 am
Imię: Marek
Marka motocykla: nie mam jeszcze XL
Model: Honda XRV RD 07
Rocznik: 1993
Lokalizacja: GDYNIA

Re: Ładowanie cz. druga PILNE

#28 Post autor: marekw »

Widze ze te same bolaczki co w AT,ja sobie z tym poradzilem ,nowy regler ,kable polaczone na stale ,,zlutowane,,koski wyzucone bo lubią się nadpalać,dodatkowy radjator aluminiowy przykrecony do reglera na paste termiczną,I MAM SPOKÓJ,OCZYWISCIE NAPIECIE POD KĄTROLĄ NA WOLTOMIERZU

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”