Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Śr sie 12, 2020 8:56 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz maja 31, 2018 11:58 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 22/08/2014 o 08:03
Posty: 24
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL1000V
Rocznik: 2003
Witam
Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka od rezerwy, zjechałem na stację zatankować weszło tylko 10 litrów, i ze stacji już nie odjechałem, akumulator był całkowicie rozładowany.
Przy próbie odpalenia od auta osobowego rozrusznik rechnął dwa razy i tyle. Dopiero po wezwaniu pomocy drogowej udało się moto odpalić. W drodze powrotnej kontrolka od paliwa to zapalała się to gasła pomimo pełnego baku, przy pracy silnika na biegu jałowym obrotomierz nie działał a wyświetlacz nie świeci.
Pytanie czy mogło dojść do zwarcia stąd świecenie lampki kontrolki paliwa czy też padł sam czujnik? dziwnie to się zbiegło z rozładowanie aku.
Jeszcze nie sprawdziłem aku czy nie padł całkiem np oberwana cela mam go odkąd zakupiłęm moto juz 4 sezon i przy odpalaniu nieraz zerowały sie liczniki przebiegu i zegar.
Jakieś sugestie?
Varadero SD02 2003r.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 31, 2018 12:39 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 19/02/2015 o 14:55
Posty: 328
Lokalizacja: Tychy
Płeć: Mężczyzna
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2005
Sprawdzałeś ładowanie? Gasnące kontrolki i zerowanie wskazań to brak prądu, akum też mógł paść. Najlepiej podmienić akum i zmierzyć ładowanie. Zapodaj co ustaliłeś do bedziemy dalej medytować.

_________________
Varadero XL 1000 juz jest :)
Africa Twin byla :-(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 31, 2018 12:56 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 22/08/2014 o 08:03
Posty: 24
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL1000V
Rocznik: 2003
aku wyjęte napięcie 11,40 V, podładuję i zobaczymy co dalej, jeśli nie uda się naładować to kupię nowy i sprawdzę ładowanie.
Tak wogóle to mam aku exide 12 V 12Ah 200A to trochę mała pojemność, do SD02 powinien być 14/18 Ah.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 31, 2018 5:27 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 22/08/2014 o 08:03
Posty: 24
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL1000V
Rocznik: 2003
Aku naładowane moto odpalone.
Sprawdziłem ubytek prądu i jest na poziomie 0,1 do 0,15 mA wg manuala max to 0,1 mA.
Sprawdziłem napięcie ładowania aku, niestety ale pokazuje tylko około 12,4 V , wg manuala powinno być 15,5 V przy włączonych światłach drogowych i 5k rpm, czyli brak ładowania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 31, 2018 8:19 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 22/06/2017 o 23:45
Posty: 785
Lokalizacja: 51.717457, 19.228985
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
jaryy napisał(a):
Aku naładowane moto odpalone.
Sprawdziłem ubytek prądu i jest na poziomie 0,1 do 0,15 mA wg manuala max to 0,1 mA.
Sprawdziłem napięcie ładowania aku, niestety ale pokazuje tylko około 12,4 V , wg manuala powinno być 15,5 V przy włączonych światłach drogowych i 5k rpm, czyli brak ładowania.

Napweno 15,5V ? Toż to przeładowanie. Aku kwasowo-ołowiowe standardowo 14,4V. U mnie nie przekracza tej wartości i prądu nie brakuje.

_________________
Czasami człowiek sądzi, że ujrzał dno ludzkiej głupoty, ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się, że ta studnia nie ma jednak dna.

Stephen King


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 31, 2018 9:21 pm 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 22/02/2018 o 08:52
Posty: 78
Lokalizacja: RZE
Płeć: Mężczyzna
Imię: Grześ
Marka motocykla: HONDA
Model: 1000 SD02
Rocznik: 2004
Zdechło Ci ładowanie.
Jak nie wiesz jak sprawdzić co się uwaliło to polecam dwa filmiki tego jutubera :D :
https://www.youtube.com/watch?v=BDKJ_Ave56o&t=100s

Przez brak ładowania rozładowany akumulator do zera też mógł się zasiarczyć i nie będzie służył a kiepski akumulator może wykańczać właśnie regulator lub stator.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So cze 30, 2018 9:56 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 22/08/2014 o 08:03
Posty: 24
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL1000V
Rocznik: 2003
Nadal walczę z instalacja ładowania, mam kilka pytań
Jaki prąd pobierany jest z aku przy wyłączonym zapłonie, wg servisówki do SD01 max powinno być 0,1 mA, u mnie miernik (w SD02) pokazuje 0,6-0,8 mA.
Jakie są napięcia na wolnych obrotach na alternatorze?
Na wyjściu z regulatora napięcia (mieżone na kostce) napięcie wynosi około 1-2 V.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N lip 01, 2018 10:15 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 18/03/2013 o 18:49
Posty: 454
Lokalizacja: Polichno
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Poszukaj był wszystko opisane już wielokrotnie
1- sprawdz kostki . połączenia zwłaszcza żółte kable Kable masowe może warto nawet zrobić dodatkową mase pod śrube reglera
2- z alternator między żółtymi 40-80 V napięcie (prąd zmienny )
3- upływ prądu 0,6-0,8 mA. myślę że jest ok wiele zależy od miernika

_________________
A w sercu zawsze XL600V :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lip 02, 2018 7:24 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 22/08/2014 o 08:03
Posty: 24
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL1000V
Rocznik: 2003
Posprawdzane kostki masy its wszystko ok.
Uwalony regulator.
Napięcia międzyfazowe alternatora to
1 para: 8 - 60 V
2 para: 14 - 70 V
3 para: 18 - 90 V
Oporności między fazami Ok
Brak zwarcia do masy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lip 13, 2018 9:31 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 22/08/2014 o 08:03
Posty: 24
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL1000V
Rocznik: 2003
Alternator po przewinięciu.
Nowy akumulator.
Wszystko poskładane.
Regulator został stary.
Napięcie na Aku na wolnych obrotach i przy 5k na długich światłach 14 volt.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL