Motooiler

Tematy dotyczące zakupu, montażu i eksploatacji akcesoriów.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Motooiler

#91 Post autor: syku »

http://serwis.avt.pl/manuals/AVT1459.pdf
wyczytałem że w wilkowej olejarce jest impuls sekundowy (http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=1 ... &start=120 tam Ekim napisał "W olejarce od Wilka maks ustawienie to 1 sekunda na 24s a minimalne (poza OFF) to 1s na 7 min. Opisuję oczywiście czasy otwarcia")

odstępy między impulsami są od 7minut do 24 sekund (potwierdzają to rysunki instrukcji wilkowej)

my mamy 0,5 - 2 sekund impuls i 0,5 - 8 sekund przerwę
wniosek pierwszy jesteśmy w zakresie impulsu.
W opisie jest chyba trochę błędów, jest tam gadka że na czas impulsu ma wpływ C2(powinno być C3) i sumy rezystora R2 i potencjometru PR2 a za przerwę odpowiada suma rezystora R1 i PR1. A na płytce potencjometry są opisane odwrotnie (i tak jest chyba dobrze R1+PR1 impuls, R2+PR2 przerwa).

1. za zadanie jest pozostawić impuls w zakresie jakim jest
2. bardzo zwiększyć zakres przerwy.

ponieważ ingerencja w przerwę jest większa a działa to tak że iloczyn C3*(R2+PR3) daje czas przerwy więc aby mieć obecną przerwę 0,5s-8s było 100uF*(1K+0) dla 0,5s i 100uF*(1K+1M) dla 8s
potencjometr już działa w dużym zakresie 0-1M więc lepszym będzie mu pomóc zwiększając pojemność C3 na np 470uF (i to pierwsza zmiana)
Uwaga kondensator musi być co najmniej na napięcia 16 lub 25V (wyższe napięcia to marnotrawstwo kasy).


To spowoduje że impulsy powinny mieć przerwy przerwę zwiększoną pięciokrotnie 2,5s - 40s (a my potrzebujemy 24s - 7minut)
W miejsce rezystora R2 wstawiłbym potencjometr wieloobrotowy około 20k np
http://lispol.pl/index.php?a=product&b=list&gr_id=11
Przy zwarciu PR2 - można wtedy ustalić te 24sekundy przerwy (regulując R2)

Kolejny krok to ustalenie wartości 7minut (420s) - sama zmiana C3 już mi daje 40s, więc PR3 zamiast 1M dałbym 10M - na próbę taki:
http://allegro.pl/potencjometr-piher-10 ... 38420.html

no i pozostanie zabawa z czasem impulsu. Ma być 1s. Wstawiłbym zworę zamiast R1 a PR1 zastąpiłbym wieloobrotowym 10K.

No i na koniec zastąpiłbym potencjometr 10M zwykłym (ale pamiętaj o zamianie nóg (prawa z lewą) bo układ w miarę kręcenia ma zmniejszać przerwę a nie zwiększać.

W przypadku problemów z dostępnością potencjometru 10M zwiększyłbym C3 do 1000uF (wtedy mniejsza wartość potencjometru PR2 będzie potrzebna /około 4,7M/ , a pozostałe /PR1 i R2/ i tak reguluje się jednorazowo wiec pozostawiłby je takie jak w wywodzie powyżej)

:)

EDIT:
na nadal twierdzę że z tą olejarką będziesz miał problem (takie handlowe - "NIE będziesz Pan zadowolony")- bo precyzja ustawienia i czynniki zewnętrzne mają wpływ na ilość oleju. Pełny zbiorniczek oleju już większy wypływ, nie mówiąc o temperaturze a nawet ciśnieniu.
Dla mnie dozowanie "elektrozaworem" to za duży kompromis i ciągła regulacja (bo albo zalany albo suchy).

EDIT2:
@vaaks - jeżeli chcesz przerabiać ten układ to poszedłbym w kierunku dozownika z dwutaktu
wtedy impuls wystarczy jak będzie miał około 0,2s a przerwa - no i tu się zaczyna:
130 impulsów to około 1ml, załóżmy że na 100km ma być 2 ml czyli 260 impulsów
przy prędkości 100km/h - 260 imulsów przypada na 3600s czyli co około 15 sekund
przy prędkości 50km/h - 130 impulsów na 3600s czyli co około 30 sekund
przy prędkości 150km/h - 390 impulsów na 3600s czyli co około 10 sekund
reszta analizy powyżej (wszystko powinno pasować)

optyk
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 12, 2015 1:12 pm
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Motooiler

#92 Post autor: optyk »

Wyłuszczę moje zdanie jutro, bom dziś "zmęczony". Kilka godzin spaceru nad morzem z piesą, 2 szybkie i padłem. W każdym razie najlepsze olejarki póki co robił Karaluch, Syku wymóżdżył coś podobnego, tylko dobra pompka tania tania nie jest....

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Motooiler

#93 Post autor: syku »

optyk pisze:(...) najlepsze olejarki póki co robił Karaluch, Syku wymóżdżył coś podobnego (...)
aleś mnie podsumował:

1) układ czasowy na potencjometrze zwiększający olejenie kontra układ stałego dozowania wg przebytej drogi i automatyczne przełączanie na tryb deszczowy
2) pojedyncza dysza konta podwójna
3) przerywanie olejenia na NEUTRALu (nie można stać na sprzęgle) kontra przerywanie olejenia poniżej prędkości 10km/h
4) zbiornik rodem z pojemnika na chemię kontra zbiornik modelarski
5) no i kabel z imitacją stalowego oplotu (5 dodatkowych punktów do lansu pod remizą)
6) moja pierwsza olejarka na dozowniku (oparta na przebiegu) powstała w 2012 roku, pierwsze zapisy o smarbajku znalazłem w 2013 - nie czuję się nawet nieświadomym plagiatorem

;)

optyk
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 12, 2015 1:12 pm
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Motooiler

#94 Post autor: optyk »

Nooo doooobra :D
Twój zestaw jest na bardzo solidnie, a nie "budżetowo" wykonany;
"coś podobnego do karaluchowego", bo też JAKO JEDYNY z pompką, nie ma mowy o plagiacie! :)
Maksymalnie prosta obsługa bez nadmiaru czujników;
Porównałem do Karalucha, bo ten jest dość dokładnie opisany w necie, chciałem użyć odnośnika.

Ja to do Ciebie ze skromnością, a Ty, że Cię podsumowałem :D
Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem, kurde :) Jeśli to PRZEPRASZAM, bo nieświadomie.
Będę układ wkrótce montował, póki co nie mogę rozebrać motóra, bo na Motomikołajach zostałem poproszony o pomoc w organizacji przejazdu, a VTX się średnio nadaje do śmigania po mieście.

Awatar użytkownika
sabcio110
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015 11:05 pm
Imię: Sebastian
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003

Re: Motooiler

#95 Post autor: sabcio110 »

Witajcie,

mogę wam polecić jedną osobę, sam robi urządzenie do smarowania łańcucha, kupiłem dwa takie. Sterowane elektrycznie z regulacja częstotliwości smarowania.
Sam sobie do Transalpa założył.
Jak ktoś potrzebuje zrobię zdjątka i umieszczę.
Ja będę zakładał na wiosnę do swojego Varadero.
W lipcu zapłaciłem 180 PLN za zestaw. Widziałem jak użądzenie działa na motorze Yamacha XJ6 - był to motor do nauki jazda. Mój instruktor jazdy polecił mi te osobę.

Pozdrowionka

Awatar użytkownika
maly
Zapalony motocyklista
Posty: 1061
Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
Imię: Wojtek
Marka motocykla: honda varadero
Model: xl1000
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Motooiler

#96 Post autor: maly »

dawaj foty zobaczymy co to za wynalazek może się skuszę

Awatar użytkownika
sabcio110
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015 11:05 pm
Imię: Sebastian
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003

Re: Motooiler

#97 Post autor: sabcio110 »

W zasadzie to nic spektakularnego. Wydaje mi się, że można podczas montażu dostosować do moto.
Załączniki
reszta to gumowy wąż i pojemnik na olej, ale nie zamieszczam bo zdjęcie wyszło słabo.
reszta to gumowy wąż i pojemnik na olej, ale nie zamieszczam bo zdjęcie wyszło słabo.
IMG_0674_1.jpg (210.47 KiB) Przejrzano 7681 razy

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Motooiler

#98 Post autor: syku »

sam te obudowy sklejałeś? czy autor odpierdzielił taką manianę?
może ja i mam zboczenie, ale sorki - czego się należy spodziewać w środku po takim "zewnętrzu"

Awatar użytkownika
sabcio110
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015 11:05 pm
Imię: Sebastian
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003

Re: Motooiler

#99 Post autor: sabcio110 »

Witam :)

mówiłem, że to nic spektakularnego, i że podczas montażu można jeszcze sobie kilka rzeczy dopracować, mając to w ręku widziałem, że całość nie opiera się na taśmie i jest szczelnie zrobione.
Dla mnie oprócz tego ważne jest, że dobrze działa i sprawdzone na motorze, który robi bardzo wiele kilometrów dziennie ponieważ służy do nauki jazdy. Mniemam, że w środku być może przewodziki i elementy nie są poukładdane przy prawej lub lewej krawędzi lub górą jak ktoś woli, ale to nie świadczy o tym czy urządzenie działa sprawnie lub nie. Jak będzie coś nie tak,
to oddam do poprawy.
Też mam kilka zoboczeń, a niektóre kwestie pewnie sobie poprawię i dostosuję pod własne fetysze estetyczne :)

Pozdrowionka

optyk
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 12, 2015 1:12 pm
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Motooiler

#100 Post autor: optyk »

Założyłem i przetestowałem olejarkę pomysłu i realizacji forumowego kolegi Syku.
Najkrócej rzecz ujmując: POLECAM :)
Urządzenie z minimalną wymaganą obsługą, uwzględnia niezbędne parametry i MA POMPKĘ DOZUJĄCĄ OLEJ, co czyni smarowanie bardziej precyzyjnym. Smarowanie tylko przy prędkości powyżej 20km/h co zapobiega kapaniu oleju.
Przemyślana dogłębnie konstrukcja warta grzechu.

Blashyrkh
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: pt maja 13, 2016 5:16 pm
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: XL 650 Transalp
Rocznik: 2004

Re: Motooiler

#101 Post autor: Blashyrkh »

optyk pisze:Założyłem i przetestowałem olejarkę pomysłu i realizacji forumowego kolegi Syku.
Najkrócej rzecz ujmując: POLECAM :)
Urządzenie z minimalną wymaganą obsługą, uwzględnia niezbędne parametry i MA POMPKĘ DOZUJĄCĄ OLEJ, co czyni smarowanie bardziej precyzyjnym. Smarowanie tylko przy prędkości powyżej 20km/h co zapobiega kapaniu oleju.
Przemyślana dogłębnie konstrukcja warta grzechu.
I jak się olejarka sprawuje po 2 m-cach użytkowania? Wyszły jakieś problemy?

optyk
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 12, 2015 1:12 pm
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Motooiler

#102 Post autor: optyk »

pierwsze 500 km regulacja, tego bałem się najbardziej. Opisy znajomych z ciągłym problemem optymalnego ustawienia. Ale mają układ grawitacyjny. Tu ogarnąłem to dość sprawnie i już nic nie ruszam.

Po następnych 2000 km zerknąłem na zużycie oleju, ubyło baardzo niewiele. Zaliczony też deszcz i to chyba najprzyjemniejsze doznanie, bo przy ręcznym smarowaniu po porządnym deszczu łańcuch zaczyna być słychać, tu nic.
Muszę chyba wykombinować tylko jakiś czujnik niskiego poziomu oleju, bo człek zapomina o istnieniu łańcucha, to i o oleju można zapomnieć...A zalewanie układu jest czasochłonne.
Reasumując nie żałuję i nadal POLECAM

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Motooiler

#103 Post autor: syku »

optyk pisze: (...)
Reasumując nie żałuję i nadal POLECAM
zapomniał dodać że po 5000km wybucha :P

eldresso
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 5
Rejestracja: pn maja 09, 2016 12:28 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: XL 125 Varadero
Rocznik: 2004

Re: Motooiler

#104 Post autor: eldresso »

Witam.
Mam pytanie @syku - dałoby się zakupić złożoną olejarkę bezpośrednio od Ciebie?

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Motooiler

#105 Post autor: syku »

Na razie nie (niestety) - muszę odmówić.

Po prostu nie wyrabiam się z czasem, bo bawię się tym po pracy.
Część 'łykendów" chodzę do szkoły. A chciałbym też trochę pojeździć (jak pogoda pozwoli).

Z jednym z członków tego forum rozgryzamy obecnie CBR-kę, a na to zawsze potrzeba więcej czasu (bo i na odległość to robimy).

Muszę więc odmówić - bo nie chcę brać na siebie zobowiązania a potem przeciągać realizację.
Jak zrobię dodatkowy egzemplarz to dam info (wtedy się okaże czy będą chętni).

Faktycznie olejarka wyszła fajna o małym zużyciu oleju, co skutkuje że mogę szukać nawet mniejszego zbiorniczka.
Obecny jest 80ml co wystarcza spokojnie na 5tysięcy km.

Może w końcu przekonam żonę aby piznąć robotą, założyć działalność i robić to co lubię :)

Ale pochwalę się jak zestaw wygląda :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tu już przegięcie pały - wymyty łańcuch mojego kolegi (już po założeniu):
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Akcesoria”