Motooiler

Tematy dotyczące zakupu, montażu i eksploatacji akcesoriów.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Motooiler

#76 Post autor: syku »

optyk pisze:Drążę temat i:
Motoiler odpadł z przyczyn oczywistych. Szeroko polecany smarbike Karalucha też, bo gość wstrzymał produkcję. Na placu boju został wilku, hybrid, i lubrixa. Idzie zima, czas na wybór.... Lubrixa ma ciekawe to odcięcie smarowania na luzie.... Ale stówa piechotą nie chodzi, poza tym czuję emocjonalną więź z mikroprzedsiębiorcami.
Planuję potruć jeszcze Karaluchowi, jak nie to pewnie na Wilku się skończy.... Czekam do końca sezonu, i tak teraz nie rozgrzebię motóra, lepiej pojeździć ze sprayem póki co ;)
Gdyby coś komuś się jeszcze ciekawego w temacie trafiło będę wdzięczny za uwagi.
Co do czystości moto, to 6 lat z vtx18 mi wystarczy, teraz niech króluje natura :D
podaj ceny konkretnych rozwiązań z linkami do układów - trochę się na tym znam (elektronika i olejarki), powiem Ci co w mojej opinii są warte.

optyk
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 12, 2015 1:12 pm
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Motooiler

#77 Post autor: optyk »

http://www.lubrixa.pl/oferta/kit-lubrixa/
http://www.wilkuj.cba.pl/informacje-techniczne.html
http://www.motochallenge.pl/sklep/produ ... ts_id=5700
http://papciakpiotr.wix.com/ppmotodevic ... cucha/cwl9

Nie dogrzebałem się do jakiegokolwiek opisu tego Hybrida, a sklep, dla którego jest robiony (motohybrid) ma takie samo pojecie o urządzeniu, jak ja...
Ta ostatnia olejarka PPM ma pierdylion (strrasznie mi się ta liczba podoba :D ) czujników i.....
Ale oddaję temat w ręce bardziej kompetentne

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Motooiler

#78 Post autor: syku »

optyk pisze:http://www.lubrixa.pl/oferta/kit-lubrixa/
http://www.wilkuj.cba.pl/informacje-techniczne.html
http://www.motochallenge.pl/sklep/produ ... ts_id=5700
http://papciakpiotr.wix.com/ppmotodevic ... cucha/cwl9

Nie dogrzebałem się do jakiegokolwiek opisu tego Hybrida, a sklep, dla którego jest robiony (motohybrid) ma takie samo pojecie o urządzeniu, jak ja...
Ta ostatnia olejarka PPM ma pierdylion (strrasznie mi się ta liczba podoba :D ) czujników i.....
Ale oddaję temat w ręce bardziej kompetentne

Masz jeszcze do nich ceny? - jak pamiętam hybridowe (firma z zabrza) to tam był układ czasowy elektrozawór paliwowy zbiornik ursusuowy i rurka na dyszę - ale może coś zrobili.
Ja u Nich ubrania kupowałem - wtedy ich olejarę można było złożyć samemu po kosztach rzędu 80zł

EDIT:
PPM Moto http://papciakpiotr.wix.com/ppmotodevic ... cucha/cwl9

Ma trzy czujniki
czujnik temperatury i wilgotności - podejrzewam że to ta obudowa z otworami
czujnik przebiegu - to czujnik indukcyjny - zbiera sygnał z przebiegu (na jednym ze zdjęć przystawiony do tarczy hamulcowej) - to ta obudowa bez otworów
sygnalizacja diodami LED

Zbiornik - wygląda mi na zbiornik płynu hamulcowego z jakiegoś samochodu (podwójny układ wejścia na pompę)

Elektrozawór benzynowy lovatto odcinający wypływ oleju.

Wady i zalety na pierwszy rzut oka:
Zalety
- czujnik przebiegu który ma wpływ na zablokowanie wypływu poniżej 20km/h i zmiana działania przy różnych prędkościach
- czujnik temperatury, pozwalający na korektę działania czasów otwarcia zaworu
- elektrozawór lovatto - jakoś mam zaufanie do tej firmy jeśli chodzi o jakość
- brak regulacji podczas jazdy - jest tylko sygnalizacja procesu olejenia

Wady
- wielki zbiornik, nie każdemu może spasować ze względu na potrzebę miejsca, ja polecam używac zbiorniczków modelarskich bo są małe i proste do zapełnienia.
Zużycie w mojej olejarce to około 1,5ml/100km zbiornik 200ml wystarczałby u mnie na 13 tys km.
- elektrozawór - dosyć duży gabaryt
- olej - elektronika uwzględnia zmiany oleju w zależności od temperatury, zastosujesz inny olej niż producenta i masz kłopot
Poza tym zauważ że działanie jest grawitacyjne tzn otwiera się zawór i olej cięzarem spada na łańcuch a takie działanie powoduje że są różne poziomy dozowania przy dużym i małym poziomie oleju w zbiorniku (a tego nie weryfikuje żaden z czujników).
- dysza - jest w złym miejscu, zauwasz że montują ją nad łańcuchem na wysokości około 1cm, może chcą w ten sposób dać równomierne lanie na całą szerokość. Tylko że przy szybkiej jeździe masz efekt areozolu tzn - tworzy się mgła i tylko część oleju osadza się na łańcuchu - reszta nawet przez moment nie trafia na łańcuch

Tego czego nie rozumiem
- czujnik wilgoci - zakładam że jest w tym pojemniku z otworami. Miejsce jego założenia i sposób sugeruje że nie ma na niego bezpośrednio padać.
podejrzewam że to coś w stylu typowego czujnika SHT11 - nie wiem tylko jaki może być jego rola w całym sterowaniu.
Rozumiem jazda w deszczu - krople wody padają na łańcuch (są brudne z pyłem z drogi) - wtedy trzeba więcej oleju aby to spłukać.
Natomiast nie mam pojęcia jak wykorzystać miernik wilgoci na np poziomie 70%, 80%, 90% wtedy gdy nie wytwarza się jeszcze "mokrość na drodze"

Cena 370zł - na razie jej nie skomentuję. Nie jest to mało ale porównamy z konkurencją

optyk
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 12, 2015 1:12 pm
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Motooiler

#79 Post autor: optyk »

Hybrid ok 299 zeta
PPM 369
Wilk 280
Lubrixa 370

i w ramach ciekawostki raczej smarbike:
http://www.motosompolno.cba.pl/smarbike.html
Niestety nie produkowany obecnie, a ciekawy, bo z pompką dozującą...

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Motooiler

#80 Post autor: syku »

http://www.motochallenge.pl/sklep/produ ... ts_id=5700
cena 300zł

przełącznik I i II i potencjometr
Zestaw czasowy z ustawienienim czasu otwarcia elektrozaworu, zbiornik płynu hamulcowego z ursusa
Dysza węglowa - pojedyncza lub podwójna

Wady
- podobnie jak poprzednik otwiera zawór na pewien określony czas czyli wielkość olejenia zależy od poziomu płynu w zbiorniku
- sterowanie potencjometrem - brak możliwości powtórzenia identycznego ustawienia, notorycznie będzie Ci się zmieniać poziom olejenia (ruszysz rękawicą)
- zastosowaniu dyszy podwójnej - ściągnie Ci olej z przewodu podczas postoju
- możliwość zgubienia dyszy - widzę że patent jak w "skotilerze"
- elastyczne mocowanie dyszy - drgania dyszy podczas jazdy
- zbiornik z ursusa (u mnie nie było gdzie go wstawić)
- brak blokowania wypływu na postoju (przynajmniej nić nie pisze na ten temat)

Zalety
- wymienne dysze - prostota naprawy
- przełącznik poziomu olejenia I i II

Ogólnie taka olejarka do zrobienia samodzielnie.
Zbiornik z ursusa 5zł,
wężyki silikonowe 5zł,
dysza tu koszt może być większy - rząd wielkości 15zł
mocowanie do dyszy z dychę,
układ sterujący - można wykorzystać https://sklep.avt.pl/avt1459.html za 20zł plus 15zł obudowa i modyfikacja na bieg I i II
elektrozawór - 30zł

przy samodzielnym składaniu warte stówę

EDIT:
Ją w sumie chyba najmniej bym polecał, najwięcej kłopotu z regulacją, trzeba by dołożyć układ wyłączający na postoju, ale też można bez żadnych problemów ją samodzielnie odtworzyć
Jeżeli jednak ona by Ci spasowała - to nie kupowana ale robiona samodzielnie



===================
http://www.wilkuj.cba.pl/informacje-techniczne.html
cena 280

Analogiczne rozwiązanie jak te z motochallenge
Może poza tym że starają się skompensować temperaturowo działanie urządzenia (tak wynika z opisu) - bo jakoś nie zauważyłem w schemacie czujnika temperatury
Gdybym miał wybierać pomiędzy tym wskazanym przez motochallenge a wilkiem to trudno mi wybrać
Motochallenge ma chyba lepsze rozwiązanie dyszowe, za to Wilk kompensację temperatury i jest tańszy o 2 dychy
Wady i zalety identyczne z poprzednikiem - nie będę dublować


===================
http://www.lubrixa.pl/oferta/kit-lubrixa/
cena 370 zł
W stosunku do porzedników ma jedną wielką zaletę - zaprogramowane tryby pracy czyli łatwość przestawiania trybów podczas jazdy (po właściwym ustawieniu)
Ma przerywanie działania na biegu jałowym. Szkoda że nie ma tej funkcji przy wciśnięciu sprzęgła.
O wadach układu na elektrozaworze już się wypowiedziałem.
Zaletą jest - tak mi się wydaje forma odporności układu sterującego na deszcz (przyciski ukryte w obudowie) - ale użycie jednego przycisku będzie Cię wkurzało bo aby wrócić do ustaienia poprzedniego musisz przejęć przez 5 kolejnych ustawień.


===================
smarbike - na dozowniku z dwutaktu. Ciekawy układ, trafiłem na niego przez przypadek gdy robiłem drugą wersję mojego urządzenia.
Wykorzystał to samo co ja czyli dozownik oleju z dwutaktu. Nie wiem co siedzi w elektronice, ale zmieniając parametry podanego powyżej kitu AVT można wykonać układ samodzielnie.
Wady - sterowanie potencjometrem.
Uważam że ta forma dozowania (tym dozownikiem z dwutaktu) jest najlepszą formą.
Używany dozownik na allegro można wyrwać za 40-50zł
Jeżeli chcesz coś dobrego to uważam że ta forma da lepsze wyniki niż lubrixa.
Wszystko zależy od tego jakie "tryby pracy" chcesz wykorzystywać
Ja używam dwóch trybów "słońce" i "deszcz", ale ja uzależniam olejenie od przebiegu czyli automatycznie zwiększa się jak jedziesz szybciej.
Ja nie jeżdżę poza drogą (gsxf1250 jak wiedziesz w teren to nie wyjedziesz - masa, opony szosowe robią swoje)

optyk
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 12, 2015 1:12 pm
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Motooiler

#81 Post autor: optyk »

rozumiem, bo 6 lat jeździłem VTX1800 i opuszczanie asfaltów do pieszczot nie należało ;) , a lubię zerknąć "co jest na końcu tej drogi"-niekoniecznie asfaltowej.
Zwykle jednak asfalt.
Raczej nie przebrnę przez samodzielną budowę tego cholerstwa. Już na czuja miałem wrażenie, że to co wymyślił Karaluch jest najbardziej stabilne.
Pozostaje chyba spray i czekanie, czy Karaluch wznowi produkcję... Ewentualnie jak rozumiem lubrixa.

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Motooiler

#82 Post autor: syku »

Ja potrzebuję się dostać w SD02 do czujnika przebiegu. To podobno jakaś niebieska złączka pod siedzeniem.
Kumplowi we wiaderku miałem instalować - ale jakoś mu ciągle nie odpowiadało. W końcu stanęło na tym że się odezwie jak będzie miał czas (może przez zimę skończy).
Jeżeli wyniuchasz mi sygnał z czujnika przebiegu - to odwdzięczę się elektroniką.
Dozownik z dwutaktu kupisz na allegro lub olx.

optyk
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 12, 2015 1:12 pm
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Motooiler

#83 Post autor: optyk »

Nie wiem, czy mnie nie przeceniłeś ;) Jeśli na PV rozpiszesz mi dokładniej co i jak mam szukać, to to powinienem ogarnąć.

hugo
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: czw lis 19, 2015 1:08 pm
Imię: Radosław
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2007

Re: Motooiler

#84 Post autor: hugo »

Hey!
Jestem tu nowy, bo kupiłem dopiero moje pierwsze moto. Zaciekawił mnie od razu temat olejarki.
Rozeznałem już temat i w przypadku zakupu 10 szt Motooiler, Wilku czy PP Moto dają rabaty.
Aktualnie karaluch ze słynnym smarbikiem wstrzymał produkcję na rok 2016.
Wyjściowe ceny innych rozwiązań to: Wilku 280, motooiler 320 PP moto device 369. Póki co wyceny zamówienia zbiorowego dokonał PP moto na 340 (4 szt.) i 320 (10 szt.) + wysyłka. Tu rabat jak widać jest konkretny -kontakt bardzo dobry, urządzenie tez chyba najbardziej zaawansowane. Zobaczymy co reszta napisze.
W miarę otrzymywania odpowiedzi, będę aktualizował post.
Znajdą się chętni na forum na zbiorowy zakup?

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Motooiler

#85 Post autor: syku »

optyk składa jakiegoś ulepa - zobaczymy jak go oceni ;)

największy problem jest z dobrą podwójną dyszą - mnie wykonanie samej takiej dyszy zabiera 4 godziny roboty.

optyk
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 12, 2015 1:12 pm
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Motooiler

#86 Post autor: optyk »

Jeszcze nie złożyłem do kupy, ale konstrukcja DOKŁADNIE TAKA, jaką oczekiwałem. Olej pompowany, nie ściekający, prostota obsługi. Mnie już się podoba, zobaczymy "w praniu" jak działa w praktyce, ale tu nie ma co nie grać.

hugo
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: czw lis 19, 2015 1:08 pm
Imię: Radosław
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2007

Re: Motooiler

#87 Post autor: hugo »

Wstaw zdjęcia;) Kiedy ruszasz ze sprzedażą?:)

hugo
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: czw lis 19, 2015 1:08 pm
Imię: Radosław
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2007

Re: Motooiler

#88 Post autor: hugo »

Wilku napisał:
Cena przy zakupie 4kpl wynosi 252zł.
Cena przy zakupie 10kpl wynosi 238zł.

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Motooiler

#89 Post autor: syku »

hugo - jaki masz problem aby samodzielnie złożyć "wilkową" olejarkę?

jest ona do wykonania samodzielnie za połowę proponowanej kwoty przez "przeciętnego" majsterkowicza.

skład wilkowej olejarki:
Olejarka motocyklowa - zestaw podstawowy zawiera:
1. Układ sterujący [kod produktu 02] - można go zrobić po zmianie wartości 5 elementów
https://sklep.avt.pl/avt1459.html

2. Elektrozawór [kod produktu 031]
http://allegro.pl/nowy-elektrozawor-ben ... 74340.html

3. Dysza metalowa o długości 1mb [kod produktu 04] - "do wyboru do koloru"
http://coolmarket.pl/pl/c/Kapilary/57

4. Przewody olejowe o łącznej długości 1,7mb [kod produktu 05 i 06] - jaki pasuje? :P
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... t-1-2-0907

5. Zbiornik na olej o pojemności 100ml z króćcami [kod produktu 071] - tu chyba każdy coś wymyśli
ja np używam modelarskich bo "są fajniejsze" np takiego
http://allegro.pl/bak-paliwa-nitro-75cc ... 66957.html

6. Metalowy uchwyt montażowy - 1szt [kod produktu 16]
to niestety trzeba sobie wydziergać

7. Metalowy element montażowy - 2szt [kod produktu 11 i 12]
to też trzeba sobie wydziergać

8. Opaski zaciskowe - 8szt [kod produktu 13 i 14]
każdy hipermarket budowlany

9. Instrukcja obsługi i montażu
to sobie można ściągnąć

Inna sprawa to zadowolenie z tego układu.

edit:
a jakby miedziana rurka była Ci za miękka to tu mosiężne (w nawiasach średnica wewnętrzna):
http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... egoria=126

tylko trudno ją wyginać bez czegoś typu:
http://www.conrad.pl/?websale8=conrad&p ... =rbhNmGGqO

Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Motooiler

#90 Post autor: vaaks »

Syku napisał:

"1. Układ sterujący [kod produktu 02] - można go zrobić po zmianie wartości 5 elementów"

mam taki układ, możesz coś bliżej o wymianie elementów? Które i na jakie? I dlaczego?
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

ODPOWIEDZ

Wróć do „Akcesoria”