Amortyzator skrętu

Tematy dotyczące zakupu, montażu i eksploatacji akcesoriów.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Merlin
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 752
Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Racibórz

Amortyzator skrętu

#1 Post autor: Merlin »

Jak w temacie, ktoś używa, używał lub ma jakieś doswiadczenia.
Jak zamontować na XL1000?

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Amortyzator skrętu

#2 Post autor: Staszek1 »

Odświeżam temat.
Też jestem zainteresowany.
(po ostatniej jeździe - o włos od gleby - pampers pełny)
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

Awatar użytkownika
Merlin
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 752
Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Racibórz

Re: Amortyzator skrętu

#3 Post autor: Merlin »


capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Amortyzator skrętu

#4 Post autor: capri »

Link nie robi :(

Ale wracając do tematu, ktoś montował?
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

Awatar użytkownika
Merlin
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 752
Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Racibórz

Re: Amortyzator skrętu

#5 Post autor: Merlin »

U mnie oba działają, może jeszcze ktoś sprawdzić?

capri
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: NT1100D
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Amortyzator skrętu

#6 Post autor: capri »

Przepraszam, w tapatalku nie działały, a na kompie bez problemu.
Life is brutall and full of zasadzkas...

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Amortyzator skrętu

#7 Post autor: melon1968 »

Tak z ciekawości po co amor skrętu w pędzącej kantówce jaką jest viadro? :???: Jeżdziłem kawą zx12r gdzie jest 180 kucyków i prędkość max 300km/h i tam amor nie był mi potrzebny.Może demonem prędkości nie byłem ale nagminnie przekraczałem prędkość max viadra ;D

Awatar użytkownika
Merlin
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 752
Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Racibórz

Re: Amortyzator skrętu

#8 Post autor: Merlin »

Nigdy nie jeździłem z amortyzatorem skrętu, tylko czytałem, że poprawia prowadzenie, pytałem czy ktoś używa i ma jakieś uwagi.

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Amortyzator skrętu

#9 Post autor: Staszek1 »

Myślę, że nie o V-max tu chodzi. W tamtym sezonie shime (czy jak się tam to pisze) złapałem po wjechaniu w "tunel powietrzny" za puszką raptem przy 160 km/h. Moim zdaniem to właśnie aerodynamika kantówki sprawia, że viadro potrafi napędzić stracha kierownikowi. Wystarczy doczepić torby do kufrów, czy śpiwór dopiąć na centralkę i średnia przelotowa drastycznie spada. I to nie z powodu braku mocy, a raczej nerwowego zachowania maszyny przy chociażby raptowniejszym wyprzedzaniu ciężarówki.
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Amortyzator skrętu

#10 Post autor: melon1968 »

Staszek1 pisze:Myślę, że nie o V-max tu chodzi. W tamtym sezonie shime (czy jak się tam to pisze) złapałem po wjechaniu w "tunel powietrzny" za puszką raptem przy 160 km/h. Moim zdaniem to właśnie aerodynamika kantówki sprawia, że viadro potrafi napędzić stracha kierownikowi. Wystarczy doczepić torby do kufrów, czy śpiwór dopiąć na centralkę i średnia przelotowa drastycznie spada. I to nie z powodu braku mocy, a raczej nerwowego zachowania maszyny przy chociażby raptowniejszym wyprzedzaniu ciężarówki.
Wszystko co piszesz to jest prawda.Ale to nie wina moto tylko żle załadowanego moto.Może z oryginalnymi kuframi jest dobrze.Ja mam givi v35.Jeżdzisz sam to tylko z bocznymi kuframi lub tylko z centralnym.Kolega miał givi 41l to tragedia,trzy kufry i prędkość max120(szerokie moto i shimy).Z pasażerem nie ma żadnych problemów (shimy itp.) i ładujesz jak chcesz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Akcesoria”