synchronizacja przepustnic

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

synchronizacja przepustnic

#1 Post autor: daro »

W jaki sposób synchronizuje się przepustnice w SD02 :?:
Podstawy regulacji znam z boxerów ale nie potrafię ugryźć tego w Varadero :?

chodzi mi o to gdzie znajdują się króćce podciśnienia, jakie zakresy podciśnień itd.

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

#2 Post autor: janki5 »

Nie wiem jak jest to w SD02 ale ja w SD01 robiłem to tak , pierwsze regulacja zaworów potem czyszczenie gazników , wypad do sklepu po przewód paliwowy f10 ok 3m + przewód f10 ok 1m , butelka plastikowa 1,5 l i dwie igły ,lepszego wakunometru do silników dwucylindrowych nie ma "czysta fizyka" , zalałem starym płynem DOT4 .Prosto szybko tanio i najważniejsze bardzo skutecznie .Ktoś kto trochę grzebie bez problemu da rade a kaski trochę można zaoszczędzić .
Przewód 3 metrowy wyginamy ustawiamy w literę U zalewamy płynem przypinamy opaskami do byle czego łopaty miotły kilofa itd.
Igły obcinamy i wkładamy same końcówki "plastyki " na końce przewodów działają jako dławiki .
Butelka i krótki przewód robi jako zastępczy zbiornik , oczywiście trzeba zaślepić drugi przewód paliwowy .
Grzejemy moto do temperatury roboczej
Podpinamy przewody pod króćce i odpalamy
Regulujemy śrubą na listwie tak żeby płyn w przewodzie był idealnie równo szczelamy kilka razy z gazu żeby sprężynka sie ułożyła sprawdzamy jeszcze raz i na koniec obroty pokretłem ustawiamy .
Moto dobrze żeby stało w pionie poziomie, a dwa czarne małe węzyki które podpięte są pod obudowę filtra to nasze króćce
Oczywiście nie ma potrzeby za każdym razem regulować zaworów ale wtedy są najlepsze rezultatay

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

#3 Post autor: daro »

janki5 pisze:Nie wiem jak jest to w SD02 ale ja w SD01 robiłem to tak , pierwsze regulacja zaworów potem czyszczenie gazników , wypad do sklepu po przewód paliwowy f10 ok 3m + przewód f10 ok 1m , butelka plastikowa 1,5 l i dwie igły ,lepszego wakunometru do silników dwucylindrowych nie ma "czysta fizyka" , zalałem starym płynem DOT4 .Prosto szybko tanio i najważniejsze bardzo skutecznie .Ktoś kto trochę grzebie bez problemu da rade a kaski trochę można zaoszczędzić .
Przewód 3 metrowy wyginamy ustawiamy w literę U zalewamy płynem przypinamy opaskami do byle czego łopaty miotły kilofa itd.
Igły obcinamy i wkładamy same końcówki "plastyki " na końce przewodów działają jako dławiki .
Butelka i krótki przewód robi jako zastępczy zbiornik , oczywiście trzeba zaślepić drugi przewód paliwowy .
Grzejemy moto do temperatury roboczej
Podpinamy przewody pod króćce i odpalamy
Regulujemy śrubą na listwie tak żeby płyn w przewodzie był idealnie równo szczelamy kilka razy z gazu żeby sprężynka sie ułożyła sprawdzamy jeszcze raz i na koniec obroty pokretłem ustawiamy .
Moto dobrze żeby stało w pionie poziomie, a dwa czarne małe węzyki które podpięte są pod obudowę filtra to nasze króćce
Oczywiście nie ma potrzeby za każdym razem regulować zaworów ale wtedy są najlepsze rezultatay
dziękuję za odpowiedź,
posiadam wakuometr słupkowy :

http://marek-sklep.com.pl/pl/p/Wakuomet ... e-2cyl./60

zakupiony na spółkę z Kumplami :) więc temat miernika jest z głowy,
problem mój polega na tym że nie bardzo mogę zlokalizować te króćce do podpięcia i punkt regulacji aby przez przypadek czegoś innego nie rozregulować :?

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

#4 Post autor: janki5 »

Z lewej strony gazników masz listwe która porusza obiema przepustnicami na koncu masz śrubę regulacyjna nie pamiętam teraz ale chyba łepek jest zarówna na śrubokręt i na klucz nr8 , jak ściągniesz bak to znajdziesz dwa przewody cienkie od gazników i są podpięte od spodu do obudowy filtra i właśnie je wypinasz od filtra i łączysz z wakunometrem.
A rany trzy stówy

na srodkowym zdjęciu ładnie widac tą śrubę jest tam spręzynka
http://www.ebay.pl/itm/Honda-XL1000V-Va ... 893wt_1139
A na pierwszym czarne dwa przewody te na boki

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

#5 Post autor: daro »

janki5 pisze:Z lewej strony gazników masz listwe która porusza obiema przepustnicami na koncu masz śrubę regulacyjna nie pamiętam teraz ale chyba łepek jest zarówna na śrubokręt i na klucz nr8 , jak ściągniesz bak to znajdziesz dwa przewody cienkie od gazników i są podpięte od spodu do obudowy filtra i właśnie je wypinasz od filtra i łączysz z wakunometrem.
A rany trzy stówy
jak się nie potrafi taniej to trza becelować :? ,

ciekawe jak jest przy SD02(wtryski) być może że jest podobnie listwa do obu przepustnic ... muszę sie dokładnie przyjrzeć :?: :? :?

dziękuje za podpowiedzi :)
Ostatnio zmieniony pn mar 11, 2013 11:59 pm przez daro, łącznie zmieniany 1 raz.

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

#6 Post autor: janki5 »

Ze zdjęcia widać że jest tak samo powodzonka

Czy aż tak ciężko zrobić synchronizacje dwóch przepustnic w silniku dwucylindrowym :shock: :shock: :shock:
Zawsze zostaje nasz TANI serwis :cry: :cry: :cry:

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

#7 Post autor: płock1964 »

janki5 pisze:Czy aż tak ciężko zrobić synchronizacje dwóch przepustnic w silniku dwucylindrowym :shock: :shock: :shock:
Zawsze zostaje nasz TANI serwis :cry: :cry: :cry:
W sd2 trzeba zrobić synchronizację wtrysków, nie przepustnic.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

#8 Post autor: janki5 »

Czyli grzebanie garażowe kończy się sie razem z erą gazników :( szkoda

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#9 Post autor: seba0000 »

Poza tym oba cylindry nie mają takich samych podciśnień !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”