Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Karlik
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
Imię: Karol
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 2005

Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#1 Post autor: Karlik »

Witajcie!
W lipcu pojawił się problem w moim Varadero XL1000, 2005r wtrysk ABS. Motocykl praktycznie z dnia na dzień zaczął nienaturalnie strzelać z wydechów i przerywać przy gwałtownym przyśpieszaniu w okolicy 4-6 tys obrotów. Jest to szczególnie odczuwalne na drugim biegu. Mocy raczej nie brakuje i po 1-2 kichnięciach motocykl dalej przyśpiesza. Przy powolnym dodawaniu gazu problem nie występuje.

Diagnoza pierwsza - wydmuchane uszczelki w układzie wydechowym. Wymieniłem na nowe, problem strzałów z wydechów i głośniej pracy został zażegnany jednak kichanie dalej pozostało.

Diagnoza druga - pompa paliwa. Czytałem na forum o podobnych problemach szczególnie w gaźnikowych modelach. Jednak po połączeniu układu paliwowego z ominięciem pompy, problem dalej pozostał. Poza tym pompa załącza się i słychać jej pracę.

Diagnoza trzecia - filtr powietrza. Okazał się czysty i w miarę świeży =D

Czy macie pomysł co to może być? Z góry dzięki za sugestie i pomoc =)

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#2 Post autor: melon1968 »

Sprawdzałeś czy nie łapie lewego powietrza, jaki kolor świec kiedy wymieniane ?

Karlik
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
Imię: Karol
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 2005

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#3 Post autor: Karlik »

Cześć, dzięki za odpowiedź. Świece wymieniane w lipcu, od tego czasu nie sprawdzałem. Jest jakiś test, żeby sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza? Też nie bardzo mam pomysł gdzie to się może odbywać.

Mam coraz poważniejsze obawy, że to skrzynia. Bo problem występuje tylko na dwójce i tylko przy stosunkowo gwałtownym przyśpieszaniu.

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#4 Post autor: melon1968 »

Nie znam konkretnego sposobu sprawdzenia szczelności tylko łoptycznie wszystkie przewody,połączenia. Przetestowałeś wszystkie biegi na tych konkretnie obrotach?

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#5 Post autor: płock1964 »

Karlik pisze:Witajcie!
W lipcu pojawił się problem w moim Varadero XL1000, 2005r wtrysk ABS. Motocykl praktycznie z dnia na dzień zaczął nienaturalnie strzelać z wydechów i przerywać przy gwałtownym przyśpieszaniu w okolicy 4-6 tys obrotów. Jest to szczególnie odczuwalne na drugim biegu. Mocy raczej nie brakuje i po 1-2 kichnięciach motocykl dalej przyśpiesza. Przy powolnym dodawaniu gazu problem nie występuje.

Diagnoza pierwsza - wydmuchane uszczelki w układzie wydechowym. Wymieniłem na nowe, problem strzałów z wydechów i głośniej pracy został zażegnany jednak kichanie dalej pozostało.

Diagnoza druga - pompa paliwa. Czytałem na forum o podobnych problemach szczególnie w gaźnikowych modelach. Jednak po połączeniu układu paliwowego z ominięciem pompy, problem dalej pozostał. Poza tym pompa załącza się i słychać jej pracę.

Diagnoza trzecia - filtr powietrza. Okazał się czysty i w miarę świeży =D

Czy macie pomysł co to może być? Z góry dzięki za sugestie i pomoc =)
W jaki sposób można ominąć pompę paliwa przy wtrysku? Poważnie pytam.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Karlik
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
Imię: Karol
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 2005

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#6 Post autor: Karlik »

płock1964 pisze:
Karlik pisze:Witajcie!
W lipcu pojawił się problem w moim Varadero XL1000, 2005r wtrysk ABS. Motocykl praktycznie z dnia na dzień zaczął nienaturalnie strzelać z wydechów i przerywać przy gwałtownym przyśpieszaniu w okolicy 4-6 tys obrotów. Jest to szczególnie odczuwalne na drugim biegu. Mocy raczej nie brakuje i po 1-2 kichnięciach motocykl dalej przyśpiesza. Przy powolnym dodawaniu gazu problem nie występuje.

Diagnoza pierwsza - wydmuchane uszczelki w układzie wydechowym. Wymieniłem na nowe, problem strzałów z wydechów i głośniej pracy został zażegnany jednak kichanie dalej pozostało.

Diagnoza druga - pompa paliwa. Czytałem na forum o podobnych problemach szczególnie w gaźnikowych modelach. Jednak po połączeniu układu paliwowego z ominięciem pompy, problem dalej pozostał. Poza tym pompa załącza się i słychać jej pracę.

Diagnoza trzecia - filtr powietrza. Okazał się czysty i w miarę świeży =D

Czy macie pomysł co to może być? Z góry dzięki za sugestie i pomoc =)
W jaki sposób można ominąć pompę paliwa przy wtrysku? Poważnie pytam.
Możliwe, że coś namieszałem, ale po prostu wypiąłem wężyki z idące od baku do pompy i połączyłem je z wężem idącym do silnika. Być może ciśnienie wytwarzane przez grawitację wystarczy żeby zasilić wtrysk?

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#7 Post autor: płock1964 »

Karlik pisze:
płock1964 pisze:
Karlik pisze:Witajcie!
W lipcu pojawił się problem w moim Varadero XL1000, 2005r wtrysk ABS. Motocykl praktycznie z dnia na dzień zaczął nienaturalnie strzelać z wydechów i przerywać przy gwałtownym przyśpieszaniu w okolicy 4-6 tys obrotów. Jest to szczególnie odczuwalne na drugim biegu. Mocy raczej nie brakuje i po 1-2 kichnięciach motocykl dalej przyśpiesza. Przy powolnym dodawaniu gazu problem nie występuje.

Diagnoza pierwsza - wydmuchane uszczelki w układzie wydechowym. Wymieniłem na nowe, problem strzałów z wydechów i głośniej pracy został zażegnany jednak kichanie dalej pozostało.

Diagnoza druga - pompa paliwa. Czytałem na forum o podobnych problemach szczególnie w gaźnikowych modelach. Jednak po połączeniu układu paliwowego z ominięciem pompy, problem dalej pozostał. Poza tym pompa załącza się i słychać jej pracę.

Diagnoza trzecia - filtr powietrza. Okazał się czysty i w miarę świeży =D

Czy macie pomysł co to może być? Z góry dzięki za sugestie i pomoc =)
W jaki sposób można ominąć pompę paliwa przy wtrysku? Poważnie pytam.
Możliwe, że coś namieszałem, ale po prostu wypiąłem wężyki z idące od baku do pompy i połączyłem je z wężem idącym do silnika. Być może ciśnienie wytwarzane przez grawitację wystarczy żeby zasilić wtrysk?
Nie wiem, ile jest konkretnie w hondzie, bo nie chce mi się szukać, ale w samochodowych pośrednich najniższa, z którą się spotkałem, to 5 barów, a bywają znacznie wyższe we wtryskach bezpośrednich.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#8 Post autor: zalmen3 »

płock1964 pisze:
W jaki sposób można ominąć pompę paliwa przy wtrysku? Poważnie pytam.
:isok2: Czytając wcześniej ten wątek nawet nie pomyślałem, że może on dotyczyć wtrysku, ale rzeczywiście jest jak wół we wstępie napisane :hystery:

Kolego Karlik, jeżeli z pompą chodzi tak samo jak "bez", to znaczy, że jej nie odłączyłeś w żaden sposób, ani nie ominąłeś.
Proponuję jednak rozkręcić i wyczyścić zespół pompy na początek, bo objawy mogą sugerować problemy z przepływami paliwa. Jak już będziesz miał wszystko na stole, to warto też sprawdzić czy pompa daje odpowiednie przepływy. Jeżeli nie, to warto ją wymienić na jakiś zamiennik. Czytałem ostatnio jednak, że w większości przypadków wystarczy porządnie przeczyścić "bebechy" zespołu pompy. Sam ostatnio zrobiłem obie czynności (wymiana i czyszczenie), ale wtedy nie wiedziałem jeszcze, że można spróbować tylko wyczyścić.
W każdym razie po tej operacji na nowo zakochałem się w moim Viaderku :boss:
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

Karlik
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
Imię: Karol
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 2005

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#9 Post autor: Karlik »

zalmen3 pisze:
płock1964 pisze:
W jaki sposób można ominąć pompę paliwa przy wtrysku? Poważnie pytam.
:isok2: Czytając wcześniej ten wątek nawet nie pomyślałem, że może on dotyczyć wtrysku, ale rzeczywiście jest jak wół we wstępie napisane :hystery:

Kolego Karlik, jeżeli z pompą chodzi tak samo jak "bez", to znaczy, że jej nie odłączyłeś w żaden sposób, ani nie ominąłeś.
Proponuję jednak rozkręcić i wyczyścić zespół pompy na początek, bo objawy mogą sugerować problemy z przepływami paliwa. Jak już będziesz miał wszystko na stole, to warto też sprawdzić czy pompa daje odpowiednie przepływy. Jeżeli nie, to warto ją wymienić na jakiś zamiennik. Czytałem ostatnio jednak, że w większości przypadków wystarczy porządnie przeczyścić "bebechy" zespołu pompy. Sam ostatnio zrobiłem obie czynności (wymiana i czyszczenie), ale wtedy nie wiedziałem jeszcze, że można spróbować tylko wyczyścić.
W każdym razie po tej operacji na nowo zakochałem się w moim Viaderku :boss:
Dzięki za opowiedź. Tak dla uściślenia: czy pompa paliwa to jest Obrazek ? To co zrobiłem, to odpiąłem wąż idący bezpośrednio z baku i spiąłem go z wężem, który z pompy wychodzi (te dwa króćce są umieszczone obok siebie na pompie). Czyli co właściwie zrobiłem? =D

O ile była by to kwestia czyszczenia pompy to sprawa była by zdecydowanie bardziej optymistyczna. Ale co z tym, że przerywa tylko na drugim biegu?

Dzięki =)

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#10 Post autor: zalmen3 »

Stawiam na to, że spiąłeś wąż doprowadzający paliwo z odpowietrzeniem. W obudowie pompy wciąż było z pół litra benzyny, więc motocykl jechał. Długą rundę zrobiłeś? Odkręcałeś przewód, zakończony "oczkiem"?
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

Karlik
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
Imię: Karol
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 2005

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#11 Post autor: Karlik »

Nie odkręcałem - czyli rozumiem, że to ten przewód jest odpowiedzialny za dostarczanie paliwa z pompy do silnika? Rundka nie była długa - jakieś 600m na parkingu. Ale czy problem dostawy paliwa nie powinien pojawiać się na każdym biegu przy dodaniu gazu czy na tej dwójce dochodzi po prostu do dużego obciążenia?

Dzięki, spróbuję, wykonać operację czyszczenia pompy. Czy jest tam coś na co zwrócić uwagę, lub co może zaskoczyć?

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#12 Post autor: zalmen3 »

Śruby skręcające obudowę mają takie dziwne trójkątne łby z jednej strony, ja przytrzymałem kombinerkami i z drugiej strony odkręciłem imbusem.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

Karlik
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
Imię: Karol
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 2005

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#13 Post autor: Karlik »

Cześć, wracam do Was ponownie z moim problemem.
Mechanik zdiagnozował problem z drugim biegiem. Problem jest o tyle dziwny, że bieg przy przyśpieszaniu nie wybija do N, tylko szarpie.

W serwisie dostałem informację, że w Viaderku naprawa skrzyni biegów jest nieopłacalna, bo za samo jej rozebranie zapłace 2-3,5k zł a po drodze mogą wyjść dodatkowe rzeczy. Mechanik zasugerował wymianę silnika na sprawny używany. Biorąc pod uwagę przebieg mojej hondy (140k) pomysł nie wydaje się zły. Sama przekładka silnika "tylko" 1500zł.

Czy ktoś z Was stawał przed podobny dylematem? Czy ktoś ma może doświadczenia z tematem skrzyni biegów w Varadero?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#14 Post autor: melon1968 »

Nie rozumiem, wcześniej szarpał na wszystkich biegach a najbardziej na dwójce. A teraz co ?

Karlik
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
Imię: Karol
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 2005

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#15 Post autor: Karlik »

W momencie gdy objawy się nasiliły, dało się bezsprzecznie odczuć że problem jest tylko na drugim biegu =)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”