wymiana oleju w lagach

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rumun
Udaje motocyklistę
Posty: 168
Rejestracja: pn lip 07, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

wymiana oleju w lagach

#1 Post autor: rumun »

Witam
Mam pytanko czy w waszych lagach tz. w lewej ladze jest śruba która przykręcona jest do korka u góry i gdzieś na dole , ma jakieś 30-40 cm i przebiego w środku spręzyny - jest to tylko w ladze lewej .Manual pd02 nie ma takiego czegoś no i mówi co by lać do lag W10 po 531 ml do każdej ,ale do tej ze śrubką jak się wleje tyle co do prawej to się od rantu do lustra oleju robi 70-80 mm a nie jak być powinno i w prawej jest 112 mm , a więc nie patrząc na ml. wlałem tak co by i w jednej i w drugiej od krawędzi do lustra oleju było 112 mm .czy zrobiłem tak jak powinno być i po jakiego ta śruba w ladze jest no i dlaczego tylko w jednej ????

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#2 Post autor: zalmen3 »

Jak masz wersje z ABS to powinienes miec rozna lagi. Sruba sluzy do regulacji tłumienia.
Oleju leje sie w wersji z ABS do prawej 538 ml, lustro 103 mm; do lewej 511 ml, lustro 114 mm.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rumun
Udaje motocyklistę
Posty: 168
Rejestracja: pn lip 07, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

#3 Post autor: rumun »

do prawej wlane coś około 530 ml a do lewej tej ze śrubą jakieś 300 ml i oba lustra na 112 mm zrobiłem

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#4 Post autor: zalmen3 »

300 ml to cos malo - serwisowka Hondy i podrecznik Haynes mowia o 511 ml. zbyt mala ilosc oleju moze powodowac np. niepewne zachowanie sie motocykla czy wyzabkowanie opony. Radzil bym sprawdzic czy wszystko jest oki, bo z tym nie ma zartow.

Awatar użytkownika
rumun
Udaje motocyklistę
Posty: 168
Rejestracja: pn lip 07, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

#5 Post autor: rumun »

a dlaczego w manualu nie ma ani słowa o tej śrubie i o tym że lagi są inne i że ilość oleju ma być inna ? obie lagi były wymyte i olej lany , były pompowane kilka razy i tyle wlazło ani ciut więcej - koleś z serwisu powiedział że jest tam tak zwany ( w lewej ladze) anty nurek system zapobiegający nurkowaniu podczas hamowania ....

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#6 Post autor: zalmen3 »

Dogadalismy sie z Rumunem telefonicznie i ponizej napisze co i jak, zeby inni mogli skorzystac w razie czego:

Lewa laga w modelach z ABS ma system antydiv (anty nurek). Posiada ona dwie "komory olejowe", zeby calkowicie oproznic lage z oleju nalezy najpierw wypompowac pierwsza czesc oleju ruchami posuwisto zwrotnymi rury nosnej (wyleci okolo 300 ml), a potem kolejna czesc zawarta w komorze elementu tlumiacego poprzez pompowanie pretem od antynurka (wylatuje wtedy reszta okolo 200 ml). Przy zalewaniu swiezego oleju producent zaleca wlanie do lagi 511 ml i kilkukrotne popompowanie najpierw pretem, potem rura nosna - nastepnie nalezy zmierzyc poziom lustra oleju i dolac troche, badz odlac nadmiar, tak aby poziom tego lustra wyniosl 114 mm od gornej krawedzi rury nosnej (poziom mierzymy przy rurze maksymalnie wcisnietej do wnetrza lagi).

Tyle z tej zagadki :wink:

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rumun
Udaje motocyklistę
Posty: 168
Rejestracja: pn lip 07, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

#7 Post autor: rumun »

Dokładnie tak .....
Dzięki zelmen3 :)

cichy73
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 15, 2015 10:32 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Kleosin/Białystok

Re: wymiana oleju w lagach

#8 Post autor: cichy73 »

Nie będę zakładał nowego tematu i podepnę się pod ten. Puścił mi uszczelniacz na lewej ladze i podczas wymiany zauważyłem znaczne uszkodzenie powłoki rury (znaczne przetarcie). Rura kwalifikuje się do wymiany. Posiadam wersję moto z ABS - em z 2006 r. Moje pytanie jest takie. Czy to jest rura i bebechy lewej lagi? (tak miałem zamontowane)
P_20180511_142114.jpg
P_20180511_142114.jpg (1.15 MiB) Przejrzano 4574 razy
P_20180511_142136.jpg
P_20180511_142136.jpg (2 MiB) Przejrzano 4574 razy
a to jest rura prawej lagi?
P_20180511_142225.jpg
P_20180511_142225.jpg (1.15 MiB) Przejrzano 4574 razy
.
Chcę się upewnić bo mam już dosyć tłumaczeń sprzedawcom co i jak. Już drugi raz muszę odesłać rurę do sprzedawcy. Za każdym razem proszę o rurę lewej lagi do wersji z ABS -em, a przysyłają mi prawą. Za każdym razem próbują wciskać, że ich katalogi pokazują takie same rury lub że dopiero od wersji 2007 producent rozróżnia prawą i lewą. Rozmowa ślepego z głuchym. Kupiłem lewą z 2007, przysłali znowu prawą.
A może ja czegoś nie wiem. ;(

Nikt na forum nie rozkręcał lag z abs-em? :down:

Ok. Wszystko jasne. Tak jest jak powinno być. Po wysłaniu zdjęć do sprzedawcy okazało się, że faktycznie takie rury też mają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”