Glosniejsza praca silnika i wibracje po wymianie oleju

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
jawa
Rekrut
Posty: 46
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 7:02 pm
Lokalizacja: Birmingham - UK
Kontakt:

Glosniejsza praca silnika i wibracje po wymianie oleju

#1 Post autor: jawa »

Witam,
Otoz bylem ostatniej soboty u dealera na przymusowym (czyt. gwarancyjnym) przegladzie po przebiegu 8000 mil (12800km).
Zglosilem im ze kilka razy mi sie zdzazylo niezglasnienicie kontrolki FI podczas odpalania motoru (byl watek kilka postow nizej).
Przeglad wiec obejmowal wymiane oleju i filtra oraz podlaczenie komputera zeby sprawdzic czy jakis blad w zwiazku z kontrolka FI.
Bledow nie bylo, ale na wszelki wypadek zrobili reset komputera.

Zauwazylem wczoraj ze silnik jakby chodzi inaczej niz wczesniej. Dla kogos kto nie zna moto pewnie by tego nie zauwazyl. Jak wiadomo Varadero ma wydzwiek jak wiertarka lub odkurzacz... a teraz slysze jeszcze dzwiek podobny do tego jakby byla dziura w tlumiku. Powoduje to delikatne wibracje. Lokalizuje go gdzies pod zbiornikiem paliwa... Tak jak mowie slysze to tylko dlatego ze znam swoja maszyne i ktos z boku pewnie by tego nie zauwazyl.
Dodatkowo zauwazylem ze nawet po rozgrzaniu silnika (po ok 30min jazdy) na postoju obroty silnika sa w okolicy 1500-1600 a uprzednio bylo to ok 1100-1200.
Moze to przewrazliwienie ? Czy standart zaraz po wymianie oleju ?
Dodam ze nic nigdzie nie cieknie, filtr oleju dokrecony, olej jest (Castrol Power1 GPS 10w30)

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#2 Post autor: zalmen3 »

Na sam początek dwie rzeczy:
- Czy olej jest taki sam jaki był? Jeżeli nie to motocykl może chodzić trochę inaczej.
- Co do obrotów to trzeba wyregulować - w Viaderku jest takie małe pokrętło chyba z prawej strony poniżej baku (mniej więcej na jego środku). I wtedy popatrzeć/posłuchać jak się będzie zachowywała maszyna

Pozdrawiam

Ali
Rekrut
Posty: 42
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:32 pm
Lokalizacja: Hrubieszów

#3 Post autor: Ali »

Hej, moim zdaniem na 99% to przez reset komputera. Mozliwe ze nie takie mapy wgral a obroty ze ssania ktore tez jest kompem sterowane. Wracaj do serwisu I niech jeszcze raz mapy wgra I ma byc bez krecenia. A o wymiane czujnika pol walu (FI) I tak sie pewnie nie doprosisz bo jak nie widac usterki na kompie to dla nich jej nie ma. Pozdro

jawa
Rekrut
Posty: 46
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 7:02 pm
Lokalizacja: Birmingham - UK
Kontakt:

#4 Post autor: jawa »

[quote="Ali"]Hej, moim zdaniem na 99% to przez reset komputera. Mozliwe ze nie takie mapy wgral a obroty ze ssania ktore tez jest kompem sterowane. Wracaj do serwisu I niech jeszcze raz mapy wgra I ma byc bez krecenia. A o wymiane czujnika pol walu (FI) I tak sie pewnie nie doprosisz bo jak nie widac usterki na kompie to dla nich jej nie ma. Pozdro[/quote]

tak wlasnie mi sie wydaje ze to cos po resecie kompa popierdzielili z ustawieniami.... Jutro mam zamiar tam jechac.
Z wymiana czujnika masz 100% racji niestety... poprostu pewnie sie kompletnie spierdzieli po gwarancji :)

ps... Olej zostal wlany dokladnie taki sam

Ali
Rekrut
Posty: 42
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:32 pm
Lokalizacja: Hrubieszów

#5 Post autor: Ali »

Nic sie nie spierdzieli(nie prędko przynajmniej) ten typ tak ma, u mnie tak sie tez robi czasami ale tylko jak silnik jest gorący. Pozdro

jawa
Rekrut
Posty: 46
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 7:02 pm
Lokalizacja: Birmingham - UK
Kontakt:

#6 Post autor: jawa »

No i odwiedzilem ponownie dealera w sobote i nic nie stwierdzono... Tzn owszem gosc mi powiedzial ze zrobil reset komputera (ECU czy jakos tak) ale nie potrzeba wgrywac czy ustawiac na nowo map zaplonu bo bajk sie sam dostosuje i kazal mi troche pojezdzic... zrobilem wiec w dalszej czesci weekendu ok 600km i dalej to samo... no moze wibracje i glosniejsza praca ustaly - albo poprostu bylem przewrazliwiony, albo sie przyzwyczailem...no ale we wskazania obrotomierza to wierze i obroty sa wciaz za duze... gosc powiedzial ze moge sobie wlasnie skrecic obroty manualnie srubeczka.
Wciaz jak odpalam motor to obroty sa w okolicach 1700... po rozgrzaniu spadaja do 1100-1300, jak wrzuce bieg to wskakuja na 1500. wczesniej bylo 1500 na ssaniu, jakies 1000 lub mniej na rozgrzanym i jakies 1100 po wrzuceniu biegu.
Dodatkowo obrotomierz troche plywa (wachluje)..nie jestem pewien czy silnik zmienia obroty czy to tylko obrotomierz..wskazania sie zmieniaja tak +- 100obrotow na postoju... w czasie jazdy nie zauwazam tego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”