pompa paliwa

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
beny

pompa paliwa

#1 Post autor: beny »

moze ktos sie orientuje gdzie i jak mozna naprawic uszkodzoną pompe paliwa do varadero 99-02 ??????

borys
Uczy się jeździć
Posty: 74
Rejestracja: pn lut 04, 2008 12:03 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Sd02
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Chełmża

#2 Post autor: borys »

a co styki poszły? Ja dziś swoją odebrałem od elektryka była jeszcze na chodzie ale niebawem powiedziałaby dośc. Okazało się że można wymienic styki więc głowa do góry wszyscy posiadacze starego modelu. jutro zamontuję więc powiem co i jak

dandzin

pompa paliwa Varadero

#3 Post autor: dandzin »

Witam ! Proszę o namiar na jakiegoś szpeca-elektryka, który mógłby zreperować mi platynki-przerywacze w pompie. Będę wdzięczny za odpowiedź bo jakoś nie uśmiecha mi się zakup nowej. Pozdrawiam

leśnik
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 9
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 9:17 pm
Lokalizacja: orzysz

Re: pompa paliwa Varadero

#4 Post autor: leśnik »

Z racji nadejścia jesieni nastał czas kręcenia (przy piwie) przy moto.no i okazało się że pompa paliwa dycha ostatkiem sił.znam kilka wersji wybrnięcia z tej mało komforyowej sytuacji. a więc abu nowa pompa (boli),regeneracja (boli i nie do końca wiadomo jak zrobione), ja pewnie zamontuję podciśnieniową mikuni i zapomnę o pompie w viaderku a i koszty 300-400,w zależności na ile piw jest zapotrzebowanie
dyplomacja to sztuka mówienia sp...j tak by rozmówca poczuł radość z powodu oczekującej go podróży.

Przemek
Zapalony motocyklista
Posty: 1353
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 12:14 am

#5 Post autor: Przemek »

W moim viadrze dają się już odczuć pierwsze oznaki zbliżającego się końca żywota pompy paliwa. Czas się zmierzyć z problemem.
Chyba zdecyduje się na mikuni albo na dellorto.
MarekM wygrzebał kiedyś na forum międzynarodowym coś takiego:
Dellorto
52 eur to nie majątek :D
nieaktualne

Awatar użytkownika
lord wiader
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
Lokalizacja: Józefosław

#6 Post autor: lord wiader »

borys pisze:a co styki poszły? Ja dziś swoją odebrałem od elektryka była jeszcze na chodzie ale niebawem powiedziałaby dośc. Okazało się że można wymienic styki więc głowa do góry wszyscy posiadacze starego modelu. jutro zamontuję więc powiem co i jak
jak poszła wymiana styków?
ja przymierzam się do swojej. skąd brać styki?
pozdrawiam
niech mocz będzie z tobą...
Varadero XL 1000V

Awatar użytkownika
oko
Udaje motocyklistę
Posty: 109
Rejestracja: śr sty 28, 2009 1:56 pm
Lokalizacja: Gdynia

#7 Post autor: oko »

Trzeba się wybrać do sklepu z częściami elektronicznymi i popatrzeć na przekaźniki 12 lub 24V voltowe. Szukać tych z jak największymi (najwyższymi) stykami.

U mnie zadziałał podobny do tego:
http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtm ... e%3D2%2C20
G2R-1-E-12VDC Przekaźnik SPDT 16A/250VAC, cewka 12VDC

UWAGA: Starać się nie uszkodzić powierzchni styku, nie szlifować nie zaciskać kombinerkami. Styk który zamontujemy powinien być idealnie gładki. Zwiększy to żywotność rozwiązania.

Adaśko
Udaje motocyklistę
Posty: 188
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: RP

#8 Post autor: Adaśko »

mozna dać do regeneracji.
Na sąsiednim forum mozna poszukać kto to robi.
Ja wymieniłem na moduł elektroniczny. 150 zł załatwia sprawe.
Z pompą MIKUNI też nie jest tak rózowo !
Znam takich którzy chwalą..ale i takiego który przeklina pomysł jej załozenia
Można też kupić samą kopułkę ...jest na forum AT człowiek który to sprowadza.
Z zakuwaniem styków to tez nie taka b€łka z masłem....o ile jakoś się da na tej dolnej "szynie" to nie widzę nabijania styków na tej wiotkiej jak papier blaszce.
Dokładny schemat macie
http://faq.africatwin.com.pl/Pompa_pali ... _-_naprawa
Pompy AT/Varadero chyba sa identyczne.
Królowa jest tylko jedna - XRV-750

Awatar użytkownika
lord wiader
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
Lokalizacja: Józefosław

#9 Post autor: lord wiader »

mam pytanie dodatkowe-czy układ się jakoś odpowietrza po wymianie pompy? założyłem nowe styki (od afryki - są identyczne), moto popracowało na ssaniu, wypaliło to co w gaźniku i zgasło. pompa jest ciepła, tak jakby prąd przez cewkę płynął, zresztą wielkiej filozofii z podłączaniem nie było. wszystkie kable są na miejscu. po zgaśnięciu nie odpaliłem ponownie, tak jakby się zalał albo zapowietrzył... :(
niech mocz będzie z tobą...
Varadero XL 1000V

Adaśko
Udaje motocyklistę
Posty: 188
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: RP

#10 Post autor: Adaśko »

a kraniki paliwa Pan odkręcił ?
Królowa jest tylko jedna - XRV-750

Awatar użytkownika
lord wiader
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
Lokalizacja: Józefosław

#11 Post autor: lord wiader »

nawet oba :) muszę dzisiaj jeszcze raz pokręcić, zdejmę przewód zasilający gaźnik i zobaczę, czy podaje paliwo...
niech mocz będzie z tobą...
Varadero XL 1000V

Adaśko
Udaje motocyklistę
Posty: 188
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: RP

#12 Post autor: Adaśko »

a moze zamieniłes przewody doprowadzajaco-odprowadzajace??
ja na pompie nie zauwazyłem znakow mowiacych ze ten to wlot paliwa....a ten wylot...
Ja zanim zabrałem sie za pompe...zrobiłem fotki , opisałem...jako laikowi takie działanie moze uratowac skore
Królowa jest tylko jedna - XRV-750

Awatar użytkownika
lord wiader
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
Lokalizacja: Józefosław

#13 Post autor: lord wiader »

no właśnie dokładnie tak zrobiłem, tzn. najpierw porobiłem fotki, później spiesząc się nie spojrzałem na zdjęcia i zamieniłem przewody.
pochodziło na odwrotnym połączeniu przez chwilę i później przestało. po zmianie na właściwą konfigurację nie odpalił już.
nie wiem czy nie zalałem, bo na ssaniu lekko odkręciłem manetkę jak zchodził z obrotów (zupełnie niepotrzebnie).
spróbuję dzisiaj, może już wysechł.
niech mocz będzie z tobą...
Varadero XL 1000V

Awatar użytkownika
lord wiader
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
Lokalizacja: Józefosław

#14 Post autor: lord wiader »

lord wiader pisze:no właśnie dokładnie tak zrobiłem, tzn. najpierw porobiłem fotki, później spiesząc się nie spojrzałem na zdjęcia i zamieniłem przewody.
pochodziło na odwrotnym połączeniu przez chwilę i później przestało. po zmianie na właściwą konfigurację nie odpalił już.
nie wiem czy nie zalałem, bo na ssaniu lekko odkręciłem manetkę jak zchodził z obrotów (zupełnie niepotrzebnie).
spróbuję dzisiaj, może już wysechł.
sprawa się wyjaśniła :)
przyczyną niemożliwości uruchomienia była ruchoma część zestyku, która była źle zamocowana.
Prawdopodobnie podczas zakładania kopułki ruchoma część zestyku, która z tyłu (po przeciwnej stronie niż styki) osadzona jest w wąskim podłużnym otworze
wysunełą się z niego i cały mechanizm przerywacza po prostu się zawiesił. Nie pracował, nie iskrzył.
Rozebrałem, porównałem ze starym, poprawiłem tak, jak powinno być. Po dwóch zakręceniach rozrusznikiem motocykl odpalił bez zająknięcia.
Nowy przerywacz tak, jak pisałem pochodzi od pompy afrykańskiej - identyczny. Mam nadzieję, że pojeździ ze mną następne 40 tys., a w międzyczasie zregeneruję sobie
stary z wypalonymi stykami i będzie na kolejną podmiankę.
Jeżeli ktoś zdecyduje się na wymianę oryginalnego przerywacza (150 pln) mogę podać namiary na człowieka, który to sprzedaje.
Ja nic z tego nie mam, zwykła koleżeńska pomoc.
pozdrawiam
niech mocz będzie z tobą...
Varadero XL 1000V

Adaśko
Udaje motocyklistę
Posty: 188
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: RP

#15 Post autor: Adaśko »

na forum AT jest człowiek co zamawia zestawy naprawcze.
Nowiutkie i po kłopocie !
Ja sam takowy nabyłem.
Mysle ze w tej kwocie nie ma sensu coś nabijać , przebijać ...
Robota dość trudna a jej finał nie zawsze zgodny z oczekiwaniami.
Królowa jest tylko jedna - XRV-750

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”