Termostat
-
- Sympatyk
- Posty: 50
- Rejestracja: wt kwie 26, 2011 3:23 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Termostat
Witam wszystkich:)
Wiem że temat już był poruszany ale mam dylemat:/
Może zacznę od początku nie dawno postanowiłem sobie wymienić płyn chłodniczy. Zabrałem się do tego w sobotę i tak sobie myślę że skoro już mam spuszczony płyn to przy okazji zobaczę w jakiej formie jest termostat bo coś z temperaturą płynu było coś nie tak podczas dni chłodnych - wskazywało mi to że taki nie dogrzany jest:(. Po wyjęciu termostatu wszystko już było jasne co mnie bardzo zmartwiło:( okazało się że termostat był już na stało otwarty - szczelina wynosiła około 5 mm. Postanowiłem poczytać na ten temat a zarazem szukać nowego. Okazało się że nie idzie go dostać nigdzie tylko w serwisie wiec łap za telefon i dzwonie. Cena mnie trochę zszokowała ale przyjąłem ją na tzw klatę tylko martwi mnie czas realizacji bo powiedzieli mi ze tydzień a tu chciało by się jeździć:/
Mój dylemat polega na tym że słyszałem że można ten termostat zamienić termostatem z tico lub matiza - dostępny od zaraz i w śmiesznej kasie;) i teraz nie wiem co zrobić bo ten od tico jest tzw jedno funkcyjny a w hondzie jest dwu funkcyjny czyli różnica jest tylko pytanie czy to w czymś przeszkadza że gdy jak będzie otwierać się duży obieg mały nie będzie się zamykał... Chłopaki pomóżcie
Wiem że temat już był poruszany ale mam dylemat:/
Może zacznę od początku nie dawno postanowiłem sobie wymienić płyn chłodniczy. Zabrałem się do tego w sobotę i tak sobie myślę że skoro już mam spuszczony płyn to przy okazji zobaczę w jakiej formie jest termostat bo coś z temperaturą płynu było coś nie tak podczas dni chłodnych - wskazywało mi to że taki nie dogrzany jest:(. Po wyjęciu termostatu wszystko już było jasne co mnie bardzo zmartwiło:( okazało się że termostat był już na stało otwarty - szczelina wynosiła około 5 mm. Postanowiłem poczytać na ten temat a zarazem szukać nowego. Okazało się że nie idzie go dostać nigdzie tylko w serwisie wiec łap za telefon i dzwonie. Cena mnie trochę zszokowała ale przyjąłem ją na tzw klatę tylko martwi mnie czas realizacji bo powiedzieli mi ze tydzień a tu chciało by się jeździć:/
Mój dylemat polega na tym że słyszałem że można ten termostat zamienić termostatem z tico lub matiza - dostępny od zaraz i w śmiesznej kasie;) i teraz nie wiem co zrobić bo ten od tico jest tzw jedno funkcyjny a w hondzie jest dwu funkcyjny czyli różnica jest tylko pytanie czy to w czymś przeszkadza że gdy jak będzie otwierać się duży obieg mały nie będzie się zamykał... Chłopaki pomóżcie
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Witam , u mnie temperatura jest w okolicy drugiej kreski , jak ją przekroczy to wentylator się załańcza , jeszcze nigdy nie miałem wskazówki na połowie , kumpel też ma viadro i ma tak samo tylko mu rzadziej załancza się wentylator ,ale ja nie mam wypełnień pod owiewkami przy chłodnicy może dlatego "chętnie takie kupie" . A sprawdzałem termostat tak jak w aucie , zimne moto odpalasz i grzejesz , chłodnice powinny być zimne dopóki moto się nie nagrzeje i potem termostat puszcza i chłodnice robią się gorące .
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
To coś masz nie tak. Prawidłowa temperatura pracy silnika powinna oscylować w okolicy 90 stopni C i właśnie środek skali temu odpowiada. U mnie wentylator załącza się po przekroczeniu tego właśnie środka skali (trzecia kreska) . Niedogrzanie silnika czyli jazda np. na 70 stop. C lub mniej jest tak samo szkodliwa jak przegrzanie. Silnik do prawidłowego spalania potrzebuje prawidłowej temperatury. W/g mnie owiewki tutaj nie są powodem. Jeżeli termostat działa prawidłowo to silnik nagrzewa się na "małym obiegu chłodzenia po przekroczeniu określonej temp. chyba jest to 82.5 stop C (na termostacie jest napisane) zaczyna się otwieranie "dużego obiegu chłodzenia" czyli przez chłodnice. Podczas jazdy zaczyna ciecz wychładzać więc termostat powinien przymknąć duży obieg utrzymując w ten sposób prawidłową temp. jeżeli jest inaczej świadczy to o jego niesprawności.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Tarnów
Hm jak dobrze pamiętam termostat otwiera się przy 82 stopniach C a ticowski ma chyba takie same parametry więc jak najbardziej będzie ok. Nie pisze na 100%, że to są właściwe parametry bo zmieniałem termostat w 2011r. ale do dziś działa prawidłowo... Sprawdzane u mechesa.
Temp. na wskaźniku pod drugą kreską. Po przekroczeniu połowy zakresu na wskaźniku pięknie załącza się wentylator.
Temp. na wskaźniku pod drugą kreską. Po przekroczeniu połowy zakresu na wskaźniku pięknie załącza się wentylator.
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
może być tak , że wszystko jest OK a wskaźnik źle wskazuje. Ewentualnie wyczyść czujnik od wskaźnika może zabrudzony jest i podaje złe wartości pokazuje mniejszą temperaturę niż jest aktualna.janki5 pisze:To żeby to sprawdzić to tylko oryginał muszę kupić , a dlaczego załancza się wentylator , chyba ze mam też elektrykę skopaną .Generalnie w moim odczuciu to w mieście wygląda jakby się gotował , w upalne dnie w mieście prawie cały czas chodzi wentylator.
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
No i poszedłem do garażu i tak , motor odpalony i chłodnice zimne do momentu aż wskaznik doszedł ciut przed druga kreskę , wtedy zrobily sie gorace , wentylator zołonczył się gdy wskaznik był ciut nad drugą kreską . Trochę za szybko wentylator się załancza , czujnik chyba jest pod prawa chłodnicą , tylko co z nim można zrobić po wymontowaniu.Generalnie temat od kolegi BENIO trochę się podpiołem sory.
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Wyjmij go i oglądnij może trzeba go wyczyścić. Być może silnik rozgrzewa się do tych 90 stop a wskaźnik źle pokazuje a wentylator może włączać się prawidłowo. Jeżeli masz gdzieś termometr który wskazywał by ponad 100 stop C to można włożyć ten czujnik do naczynia podgrzewać wodę podpiąć go do instalacji i obserwować przy jakiej temp. się włączy wentylator. Coś jak sprawdzanie otwarcia termostatu. Podobnie z czujnikiem od wskaźnika temp. Jeden jest przy termostacie a drugi pod prawą chłodnicą.janki5 pisze:No i poszedłem do garażu i tak , motor odpalony i chłodnice zimne do momentu aż wskaznik doszedł ciut przed druga kreskę , wtedy zrobily sie gorace , wentylator zołonczył się gdy wskaznik był ciut nad drugą kreską . Trochę za szybko wentylator się załancza , czujnik chyba jest pod prawa chłodnicą , tylko co z nim można zrobić po wymontowaniu.Generalnie temat od kolegi BENIO trochę się podpiołem sory.