Termostat

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Benio
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 50
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 3:23 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Bielsko Biała

Termostat

#1 Post autor: Benio »

Witam wszystkich:)

Wiem że temat już był poruszany ale mam dylemat:/

Może zacznę od początku nie dawno postanowiłem sobie wymienić płyn chłodniczy. Zabrałem się do tego w sobotę i tak sobie myślę że skoro już mam spuszczony płyn to przy okazji zobaczę w jakiej formie jest termostat bo coś z temperaturą płynu było coś nie tak podczas dni chłodnych - wskazywało mi to że taki nie dogrzany jest:(. Po wyjęciu termostatu wszystko już było jasne co mnie bardzo zmartwiło:( okazało się że termostat był już na stało otwarty - szczelina wynosiła około 5 mm. Postanowiłem poczytać na ten temat a zarazem szukać nowego. Okazało się że nie idzie go dostać nigdzie tylko w serwisie wiec łap za telefon i dzwonie. Cena mnie trochę zszokowała ale przyjąłem ją na tzw klatę tylko martwi mnie czas realizacji bo powiedzieli mi ze tydzień a tu chciało by się jeździć:/
Mój dylemat polega na tym że słyszałem że można ten termostat zamienić termostatem z tico lub matiza - dostępny od zaraz i w śmiesznej kasie;) i teraz nie wiem co zrobić bo ten od tico jest tzw jedno funkcyjny a w hondzie jest dwu funkcyjny :/ czyli różnica jest tylko pytanie czy to w czymś przeszkadza że gdy jak będzie otwierać się duży obieg mały nie będzie się zamykał... Chłopaki pomóżcie :)

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#2 Post autor: vipkojot »

hm.. z praw fizyki wychodzi ze pompa wody będzie obracać ją w większym procencie na dużym obiegu jak się już otworzy. :) :) a Tak poważnie śmieszne pieniądze to kup i po testuj. Na pewno nie pogorszysz a może się polepszyć. :)

Benio
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 50
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 3:23 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Bielsko Biała

#3 Post autor: Benio »

A ktoś z was już taki patent testował ? :)

Awatar użytkownika
Dawidosss
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:28 am
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#4 Post autor: Dawidosss »

Ktoś musiał skoro wiadomo że pasuje :P :P Ale nie ja...
Ja, moja Honda,i te wszystkie szosy, którymi jeszcze nie jechałem...

drachu01
Udaje motocyklistę
Posty: 105
Rejestracja: pn sie 13, 2012 11:31 am
Lokalizacja: Sworoń

#5 Post autor: drachu01 »

a jaki przedziale w SD01 powinna być wskazówka temperatury,żeby było wiadomo,że jest oki????
no risk,no fun

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#6 Post autor: seba0000 »

Ten z Tico u mnie się nie sprawdził miałem tak samo silnik niedogrzany. Na postoju nagrzał się do 90 a jak zacząłem jechać schładzał się. A wskazówka jak silnik jest nagrzany powinna być na wprost ok 90 stop. C Czyli na trzeciej kresce.

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

#7 Post autor: janki5 »

Witam , u mnie temperatura jest w okolicy drugiej kreski , jak ją przekroczy to wentylator się załańcza , jeszcze nigdy nie miałem wskazówki na połowie , kumpel też ma viadro i ma tak samo tylko mu rzadziej załancza się wentylator ,ale ja nie mam wypełnień pod owiewkami przy chłodnicy może dlatego "chętnie takie kupie" . A sprawdzałem termostat tak jak w aucie , zimne moto odpalasz i grzejesz , chłodnice powinny być zimne dopóki moto się nie nagrzeje i potem termostat puszcza i chłodnice robią się gorące .

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#8 Post autor: seba0000 »

To coś masz nie tak. Prawidłowa temperatura pracy silnika powinna oscylować w okolicy 90 stopni C i właśnie środek skali temu odpowiada. U mnie wentylator załącza się po przekroczeniu tego właśnie środka skali (trzecia kreska) . Niedogrzanie silnika czyli jazda np. na 70 stop. C lub mniej jest tak samo szkodliwa jak przegrzanie. Silnik do prawidłowego spalania potrzebuje prawidłowej temperatury. W/g mnie owiewki tutaj nie są powodem. Jeżeli termostat działa prawidłowo to silnik nagrzewa się na "małym obiegu chłodzenia po przekroczeniu określonej temp. chyba jest to 82.5 stop C (na termostacie jest napisane) zaczyna się otwieranie "dużego obiegu chłodzenia" czyli przez chłodnice. Podczas jazdy zaczyna ciecz wychładzać więc termostat powinien przymknąć duży obieg utrzymując w ten sposób prawidłową temp. jeżeli jest inaczej świadczy to o jego niesprawności.

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

#9 Post autor: janki5 »

To żeby to sprawdzić to tylko oryginał muszę kupić , a dlaczego załancza się wentylator , chyba ze mam też elektrykę skopaną .Generalnie w moim odczuciu to w mieście wygląda jakby się gotował , w upalne dnie w mieście prawie cały czas chodzi wentylator.

Chaszek16
Uczy się jeździć
Posty: 69
Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD01
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Tarnów

#10 Post autor: Chaszek16 »

Hm jak dobrze pamiętam termostat otwiera się przy 82 stopniach C a ticowski ma chyba takie same parametry więc jak najbardziej będzie ok. Nie pisze na 100%, że to są właściwe parametry bo zmieniałem termostat w 2011r. ale do dziś działa prawidłowo... Sprawdzane u mechesa.
Temp. na wskaźniku pod drugą kreską. Po przekroczeniu połowy zakresu na wskaźniku pięknie załącza się wentylator. :)

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#11 Post autor: seba0000 »

janki5 pisze:To żeby to sprawdzić to tylko oryginał muszę kupić , a dlaczego załancza się wentylator , chyba ze mam też elektrykę skopaną .Generalnie w moim odczuciu to w mieście wygląda jakby się gotował , w upalne dnie w mieście prawie cały czas chodzi wentylator.
może być tak , że wszystko jest OK a wskaźnik źle wskazuje. Ewentualnie wyczyść czujnik od wskaźnika może zabrudzony jest i podaje złe wartości pokazuje mniejszą temperaturę niż jest aktualna.

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

#12 Post autor: janki5 »

Kiedy wam się załancza wentylator , mi jak jest na drugiej kresce lub troszkę ponad nią .Chyba jutro przyjże się bliżej jak to wygląda .

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#13 Post autor: seba0000 »

janki5 pisze:Kiedy wam się załancza wentylator , mi jak jest na drugiej kresce lub troszkę ponad nią .Chyba jutro przyjże się bliżej jak to wygląda .
Na trzeciej kresce - tej na środku po niewielkim jej przekroczeniu.

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

#14 Post autor: janki5 »

No i poszedłem do garażu i tak , motor odpalony i chłodnice zimne do momentu aż wskaznik doszedł ciut przed druga kreskę , wtedy zrobily sie gorace , wentylator zołonczył się gdy wskaznik był ciut nad drugą kreską . Trochę za szybko wentylator się załancza , czujnik chyba jest pod prawa chłodnicą , tylko co z nim można zrobić po wymontowaniu.Generalnie temat od kolegi BENIO trochę się podpiołem sory.

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#15 Post autor: seba0000 »

janki5 pisze:No i poszedłem do garażu i tak , motor odpalony i chłodnice zimne do momentu aż wskaznik doszedł ciut przed druga kreskę , wtedy zrobily sie gorace , wentylator zołonczył się gdy wskaznik był ciut nad drugą kreską . Trochę za szybko wentylator się załancza , czujnik chyba jest pod prawa chłodnicą , tylko co z nim można zrobić po wymontowaniu.Generalnie temat od kolegi BENIO trochę się podpiołem sory.
Wyjmij go i oglądnij może trzeba go wyczyścić. Być może silnik rozgrzewa się do tych 90 stop a wskaźnik źle pokazuje a wentylator może włączać się prawidłowo. Jeżeli masz gdzieś termometr który wskazywał by ponad 100 stop C to można włożyć ten czujnik do naczynia podgrzewać wodę podpiąć go do instalacji i obserwować przy jakiej temp. się włączy wentylator. Coś jak sprawdzanie otwarcia termostatu. Podobnie z czujnikiem od wskaźnika temp. Jeden jest przy termostacie a drugi pod prawą chłodnicą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”