Rozrząd

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Rozrząd

#31 Post autor: Jimi »

Tak wyglądają u mnie znaki na przednim cylindrze. Co sądzicie?

Obrazek

Obrazek
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Rozrząd

#32 Post autor: janki5 »

Punkt widzenia wygląda od punktu patrzenia , u mnie po trzeciej szklance whisky wygląda to na przestawiony o jeden ząb rozrząd po regulacji zaworów , przestaw i zobaczysz różnicę .

Typowy błąd mechaników ustawia niby na równo składa potem puszcza napinacz i naciąg robi tą różnicę .
Zakładam że na kole masz idealnie ustawione
Ostatnio zmieniony ndz mar 20, 2016 11:42 pm przez janki5, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozrząd

#33 Post autor: james »

Sugestie na podstawie zdjęć mogą nie być trafne:
-ustaw znaki na kole magnesowym - listek 1 mm idealnie wchodzi w szczelinkę i pozwala dokładnie ustalić znak,
-użyj sztywnej listwy o grubości ok. 1 mm, połóż ją na silnik i sprawdź czy znaki pokrywają się z listwą - jeżeli tak to git, jeżeli jest lekkie przesunięcie to przód ma do tego tendencję, duże (jak na pierwszym zdjęciu) - spróbuj zmienić o jeden ząbek i oceń sam.

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Rozrząd

#34 Post autor: Jimi »

Ustawione było na znaku na kole magnesowym= +-0,5mm a z tego powodu nieidealnie, bo obrobił mi się otwór na klucz w kapslu w deklu i ustawiałem kręcąc tylnym kołem :down: . Linijkę przymierzałem i jeden znak, ten od F E, względem krawędzi korpusu ustawia się pod kątem do tejże krawędzi, a w tym momencie tylny znak F I jest pod kątem, ale poniżej (i to wyraźnie) tylnej krawędzi. Jaki wpływ na pracę silnika miałby ten 1 ząbek przestawienia? Motocykl pracował fajnie, równo i dobrze zapalał, ale zauważyłem, że w czasie jazdy (po kupnie zrobiłem nim może z 50km i porozbierałem) kichnął mi w gaźnik podczas przegazówki. Nie wiem na ile kichanie występuje w Varadero.


Obrazek
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Rozrząd

#35 Post autor: janki5 »

Przestaw ten rozrząd i zrób synchro rozumiem ze zawory ok , viadro jezdzi z przestawionym rozrządem o 180stopni , oczywiście są ustawienia kolizyjne , prawie rok tak jezdził kolega z naszego forum zanim trafił do mnie , a był w warsztacie :hystery: na wymianie rozrządu .

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Rozrząd

#36 Post autor: Jimi »

Przestawię bo i tak musze to wszystko teraz zdemonotować, dać nowe łańcuchy i dla świętego spokoju napinacze. Tylko szczerze mówiąc nie bardzo wiem jak to mam przestawić? :why: Znak F E mam ustawić idealnie równolegle to krawędzi korpusu głowicy i znak F I również? Czyli oba koła zębate względem łańcucha przekręcić w stronę przedniego zawieszenia o jeden ząbek tak aby znaki były możliwie jak najbardziej równoległe względem krawędzi korpusu głowicy?
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Rozrząd

#37 Post autor: janki5 »

Dokładnie tak , potem przekręć silnikiem i znowu sprawdz , przy ustawianiu luz na łańcuchu wybiera się z przeciwnej strony napinacza , bo przy puszczeniu właśnie tak się wałki przestawiają , a patrzy się wzdłuż całej płaszczyzny głowicy na znaki , masz ściągniętą chłodnice więc dojście jest dobre .

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Rozrząd

#38 Post autor: melon1968 »

Tutaj masz dokładnie opisane http://varaderoclub.pl/viewtopic.php?t=1289

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Rozrząd

#39 Post autor: Jimi »

Wielkie dzięki za pomoc :clap:
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Rozrząd

#40 Post autor: Jimi »

Mam pytanie do osób które wymieniały napinacze. Dawaliście nowe tylko na przód czy może komplet? Jest sens wymieniać tylni jeśli jest sprawny?
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Rozrząd

#41 Post autor: melon1968 »

Napinacz sprawdzam ściskając go i kręcąc lewo-prawo.Jeśli jest kiepski można go prawie złożyć.To jest gówniana konstrukcja bo np.w zx12r nie ma takiej możliwości.
Ostatnio zmieniony śr mar 23, 2016 8:03 pm przez melon1968, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozrząd

#42 Post autor: james »

Ja wymieniałem komplet, bo oba były trafione. Znajomy najpierw przód, a później po ~ 15.000 km tył. Nie ma reguły, jeżeli chcesz o temacie zapomnieć, warto wymienić oba za jednym serwisem.

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Rozrząd

#43 Post autor: Jimi »

W takim razie niechaj będzie, też dam oba nowe aby cieszyć się krajobrazami a nie nasłuchiwać dźwięków silnika ;)
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

Pawlo
Uczy się jeździć
Posty: 75
Rejestracja: pt mar 07, 2014 8:37 pm
Imię: Paweł
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO
Rocznik: 2001
Lokalizacja: ŁÓDZKIE

Re: Rozrząd

#44 Post autor: Pawlo »

nalatałem 64tyś
silniczek ładnie pracuje nic nie słychać koledzy doradzają jak będzie słychać to wymienisz
ale zastanawiam się nad wymianą łańcuszków rozrządy
czy przy jednym rozebraniu wymienić sprężyny napinaczy?
choć bogdanbc dobrał się do napinaczy dopiero po 100tyś
pytanko jakiej firmy zakładaliście i przy jakim przebiegu?
honda wiem ale troszkę kosztuje
nawet w hondzie mają zamiennik Tourmax
szukałem z DID ale do Varadero nie znalazłem
za wszelkie sugestie będę wdzięczny

Baza
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 237
Rejestracja: śr lip 30, 2008 5:08 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Rozrząd

#45 Post autor: Baza »

melon1968 pisze:Napinacz sprawdzam ściskając go i kręcąc lewo-prawo.Jeśli jest kiepski można go prawie złożyć.To jest gówniana konstrukcja bo np.w zx12r nie ma takiej możliwości.
Ja jestem po wymianie napinaczy.Stare można było dość lekko ścisnąć i miały luz osiowy. Nowych praktycznie nie jestem w stanie ścisnąć.
Łańcuchy były podobno ok. Przebieg niecałe 60tyś. Przy schodzeniu z obrotów też coś słyszę. Wkurza mnie to strasznie ale to raczej nie rozrząd. Słyszałem coś o łańcuszku pompy oleju ale chyba rozbierania co nie miara... Nie wiem czy warto sobie tym zawracać głowę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”