Płyn hamulcowy

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#31 Post autor: zalmen3 »

Spoko, mozecie zamiescic opis.
Fotek nie robilem, ale niedlugo bede "wybebeszal" caly przedni uklad hamulcowy to cos tam pstrykne a reszte "sfinguje" :P

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Hary
Udaje motocyklistę
Posty: 107
Rejestracja: pn lut 02, 2009 2:51 pm
Lokalizacja: WARSZAWA

#32 Post autor: Hary »

zalmen3 pisze:Zaczynamy od przygotowania okolo 0,5 l plynu DOT 4. Ustawiasz motocykl tak aby pompka na kierownicy byla poziomo, otwierasz ja i wyciagasz plyn strzykawka do poziomu okolo 0,5 cm. Potem (przydaje sie pomoc drugiej osoby, zeby nie gimnastykowac sie zbytnio) podlaczasz przezroczysty wezyk (fi 6) do gornego odpowietrznika lewego przedniego zacisku, pompujesz klamka i sciskasz ja mocno, druga osoba w tym momencie odkreca odpowietrznik az plyn zacznie z niego wyplywac, potem go zakreca a ty znow pompujesz, sciskasz i kolega odkreca. Po pierwszym razie dolewasz do zbiorniczka pompki swiezego plynu i dalej pompujecie tak jak opisalem wyzej. Przepompowujesz az przestanie plynac ciemny, badz metny plyn (standartowo okolo 1,5 - 2 zbiorniczkow). Potem zakrecasz odpowietrznik i przenosisz sie na prawy zacisk, gorny odpowietrznik i powtarzasz caly proces tak jak opisalem powyzej. Na koniec dolewasz plynu do zalecanego poziomu, zakrecasz pokrywke pompy i przod odpowietrzony. Pokrywke dobrze jest wyczyscic przed zakreceniem. Nie przesadzaj z sila dokrecenia srob, bo potem sa problemy przy odkrecaniu.
Wymienianie plynu z tylu jest troche bardziej skomplikowane, acz nadal nie takie trude jakby sie to moglo wydawac :)
Zaczynamy od odkrecenia pokrywki zbiorniczka pompy tylnej (noznej) i wyciagniecia starego plyny strzykawka. Potem pompujemy hamulcem noznym i odkrecamy boczny odpowietrznik przedniego lewego zacisku, pompujemy az poleci ladny nowy plyn, ktory caly czas uzupelniamy w zbiorniku pompy. Potem przenosimy sie na srodkowy odpowietrznik prawego zacisku i pompujemy upuszczajac plyn. Potem przenosimy sie na srodkowy odpowietrznik tylnego zacisku i... pompujemy, a na koniec tylny odpowietrznik tylnego zacisku i to samo. Na koniec uzupelniasz plyn w zbiorniku do zalecanych wartosci, zakrecasz wszystko i wdroge :wink:
I po krzyku.
Jezeli masz Viadro produkowane po 2002 roku (czyli 2003 i nowsze) to producent zaleca troche inne dzialania przy wymianie plynu w noznym ukladzie, a mianowicie: pierwsze trzy odpowietrzniki (srodkowy na lewym przednim, potem srodkowy na prawym przenim i srodkowy na tylnym) robisz tak jak pisalem powyzej, natomiast w ukladzie od duala (tylny odpowietrznik tylnego zacisku) wymieniamy plyn pompujac pompka od duala, czyli dociskajac przedni lewy zacisk do lagi, reszta sie nie zmiena. Jest to o tyle upierdliwe, ze skok pompki duala jest niewielki, a co za tym idzie nie wiele jednorazowo sie plynu przetacza, a przewody maja najwieksza objetosc ze wszystkich, wiec zajmie to sporo casu zanim sie wszystko przepompuje. Przy pompowani porzednim lewym zaciskiem (pompka dual) uzupelniamy poziom plynu w zbiorniczku przy noznym hamulcu (uklady te sa polaczone).
Bardzo wazne:
- Nie pozwol aby plyn mial kontakt z lakierowanymi powiezchniami
- Zawsze skrupulatnie kontroluj poziom plynu w zbiorniczkach aby nie zassac powietrza
- Nigdy nie zwalniaj dzwigni hamulcow przy otwartych odpowietrznikach, bo zassiesz powietrze
- Odpowietrzniki dokreca sie momentem 6 Nm, natomiast sroby pokrywy przedniej pompy 1 Nm (!!!)

Powodzenia w zabawie i pozdrawiam
Witam i dzięki za odpowiedź,chyba przedni prawy, z lewej jest sprzęgło,a może coś przegapiłem,drogą dedukcji wspomagając się opisem Zalmena ,wymieniłem klocki oraz płyn hamulcowy wszystko jest ok i jeszcze raz wielkie dzięki.Jeżeli ktoś ma potrzebę wymiany z W-wy chętnie pomogę i powiem co i jak.mój piękny motocykl jest z 2004.pozdrawiam

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#33 Post autor: zalmen3 »

Sprzeglo jest z lewej i "wachliwy" zacisk hamulcowy - czyli ten co uruchamia uklad Dual CBS - tez jest z lewej. Jezeli o to chodzilo w Twojej wypowiedzi :roll: :?:
Gratuluje pierwszej samodzielnej wymiany plynu ;)

Awatar użytkownika
Hary
Udaje motocyklistę
Posty: 107
Rejestracja: pn lut 02, 2009 2:51 pm
Lokalizacja: WARSZAWA

#34 Post autor: Hary »

Jeszcze raz wielkie dzięki.... :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”