Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N sie 09, 2020 12:33 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N kwi 28, 2013 10:55 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 407
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
No stary gratulacje :isok2:
My robiliśmy we dwóch i poszło w jakieś 3 godziny. W moim Viaderku jest o tyle lepiej, że stelaże kufrowe SW Motech są na "szybkozłączkach" i zasadniczą ich część można zdemontować w jakieś 30 sekund i na moto zostają same "kikuty", więc nie trzeba rozbierać całego zadupka żeby zdjąć tłumiki. Inna sprawa, że myśmy wyjęli calutki kolektor (dlatego odkręcaliśmy sondę lambda), bo nie mieliśmy tak dobrego patentu na rozginanie końcówek rur i z tym było najwięcej "zabawy".
Co do czasu, to na pocieszenie jeszcze ci napiszę, że w tym roku "serwis wiosenny" też robiłem sam i zeszło 11 godzin :boss: Jednak jak nie ma "gościa który przytrzyma" to lekko nie jest :)

Pozdrawiam

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 09, 2013 12:02 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 16/01/2010 o 21:09
Posty: 23
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Płeć: Nie określono
A ja mam pytanie do tych co wymieniali te uszczelki - czy zużyta była tylko ta jedna środkowa czy wszystkie były mniej lub więcej zeżarte i przepuszczały spaliny? Pytam, bo za kilka dni szykuje mi się pilny wyjazd, na którym muszę mieć 100% sprawny moto, a mam tylko jedną taką uszczelkę i nie wiem czy kombinować, ściągać skądś kurierem na szybko dwie pozostałe, przepłacać za wymianę ale zrobić wszystko za jednym zamachem, czy w 99% wystarczy ta jedna i "bedzie pan zadowolony"? Wiem, że dopiero po rozkręceniu mojego wydechu okaże się jakie tam zło siedzi, ale dlatego chciałbym wiedzieć jak to u Was wyglądało.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 09, 2013 7:35 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 407
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Jak pisałem wcześniej, najczęściej wydmuchaniu ulega uszczelka przy tylnym cylindrze (u mnie w ogóle nie było po niej śladu), jednak nie jest to reguła i zdarza się, że wydmucha również pozostałe. Naprawa częściowa zawsze jest jakimś tam ryzykiem.

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 09, 2013 2:16 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 736
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
U mnie wydmuchało uszczelkę z okolicy tylnego na tym krótkim kolanku. Po uszczelce nei było śladu, całą wydmuchało.

Zdejmowałem lewy wydech i ponownie go zamontowałem na starej uszczelce i jest ok. Wystarczy tylko 1 uszczelka :)

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt maja 10, 2013 7:06 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 31/03/2013 o 20:42
Posty: 141
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
kosamaxi napisał(a):
A ja mam pytanie do tych co wymieniali te uszczelki - czy zużyta była tylko ta jedna środkowa czy wszystkie były mniej lub więcej zeżarte i przepuszczały spaliny? Pytam, bo za kilka dni szykuje mi się pilny wyjazd, na którym muszę mieć 100% sprawny moto, a mam tylko jedną taką uszczelkę i nie wiem czy kombinować, ściągać skądś kurierem na szybko dwie pozostałe, przepłacać za wymianę ale zrobić wszystko za jednym zamachem, czy w 99% wystarczy ta jedna i "bedzie pan zadowolony"? Wiem, że dopiero po rozkręceniu mojego wydechu okaże się jakie tam zło siedzi, ale dlatego chciałbym wiedzieć jak to u Was wyglądało.

Ja kupiłem dwie bo można usłyszeć stronę z której pierdzi (założyłem że dwie środkowa i z lewej strony w najgorszym wypadku). W salonie Hondy czekałem dwa dni na odbiór koszt za sztukę 26 zeta. Jak napisałeś po rozkręceniu dopiero będziesz wiedział. Ja na Twoim miejscu dokupiłbym 2 szt.(koszt przesłania ten sam a w salonie free) najwyżej jedną będziesz miał na zaś. Myślę że jak komuś zlecisz robotę to koszta diametralnie nie wzrosną od sztuki bo i tak cały układ musi wyciągnąć.

_________________
Nic nie jest takim jakim być się wydaje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So cze 08, 2013 4:59 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 31/03/2013 o 20:42
Posty: 141
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Zanim zabrałem się do roboty udało mi się utoczyć trzy uszczelki z brązu u pewnego magika(mimo to wcześniej zakupiłem trzy sztuki w salonie hondy)
Obrazek
Następnie trzeba było zdjąć wszystkie boczki i kanapę
Obrazek
Następnie przystąpiłem do demontażu stelaży od kufrów i wykręceniu wydechów
Obrazek
Obrazek
Jeden wyszedł bez problemu z drugim poszło trochę gorzej. Sondy lambdy nie udało mi się wykręcić (bałem się o urwanie gwintów) więc pozostawiłem na podnośniku.
Obrazek

No i teraz zaczęła się jazda :S . Nowe uszczele-tuleje weszły bez problemu. Pozostało "tylko" kur.. mać wsadzić kolektor na nie. Bagatela dwie godziny jak zbicza strzelił :)) zanim się wszystko spasowało. Trzeba pasować dwie jednocześnie przód i tył.
Obrazek
Chylę czoło kto robił to sam. Nam z kumplem zeszło 5 godzin i czteropaczek war.. Mam nadzieję że 2x tego nie będzie trzeba powtarzać ponieważ te teflonowe oryginały hondy zastąpiłem samoróbą którą na 100% wytrzyma dłużej.
Mam nadzieję że ten opis się komuś przyda. Niestety to co wyczytałem na tym forum to z tymi uszczelkami to można uznać za wadę fabryczną motóra. A wystarczyło zastąpic teflon miedzią albo brązem. Przynajmniej mam taką nadzieję.
P.S.
Z racji że zostały mi trzy oryginały uszczelek hondy chętnie się ich pozbędę. Jak ktoś zainteresowany proszę pisać na priv

_________________
Nic nie jest takim jakim być się wydaje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So cze 08, 2013 5:37 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2127
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Jakie miałeś objawy? "Tylko" przedmuch, czy coś jeszcze? Jakieś stuki?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So cze 08, 2013 6:46 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 31/03/2013 o 20:42
Posty: 141
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Jak kupiłem to głośno pracował i wiedziałem że uszczelka jest do wymiany tylko nie wiedziałem która. Jak rozkręciłem to okazało że nie było jej wcale. Pewnie poprzedni właściciel nie mógł sobie poradzić z wymianą. I nie dziwię się bo dojście po ch..u. Poza tym jak jechałem to przy przymykaniu manetki czy gwałtownym odkręcaniu strzelał niemiłosiernie jak dla mnie. Wcześniej jeździłem na czopku i teraz takie rzeczy mnie już nie kręcą. Lubię jak silnik równo mruczy jak zadowolony kot po whiskas :) .

_________________
Nic nie jest takim jakim być się wydaje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr gru 04, 2013 4:55 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2127
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Zdecydowałem się na wymianę uszczelek (wydaje mi się, że także uzupełnienie :p ) w moim Viaderku. Teraz pojawia się pytanie - czy kupić uszczelki w ASO, czy z jakiegoś innego źródła? Z tego co pisaliście to wymiany dotyczyły SD02, więc nie wiem, czy to "słabość" oryginałów do nowszego modelu czy w ogóle. :S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 10, 2013 3:48 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 31/03/2013 o 20:42
Posty: 141
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
james napisał(a):
Zdecydowałem się na wymianę uszczelek (wydaje mi się, że także uzupełnienie :p ) w moim Viaderku. Teraz pojawia się pytanie - czy kupić uszczelki w ASO, czy z jakiegoś innego źródła? Z tego co pisaliście to wymiany dotyczyły SD02, więc nie wiem, czy to "słabość" oryginałów do nowszego modelu czy w ogóle. :S

ten typ tak ma. I to chyba jedyna wada tego modelu. Niestety spotyka to wcześniej czy później. Jak chcesz mieć problem z głowy to zrób tak jak ja. Poszukaj kogoś kto Ci to utoczy. Te teflonowe z ASO wcześniej czy później puszczą. Wiadomo że teflon jest bardziej miękki od mosiądzu czy brązu :)) a skuteczność tłumienia jest ta sama.

_________________
Nic nie jest takim jakim być się wydaje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 10, 2013 5:24 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2127
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Adamko napisał(a):
james napisał(a):
Zdecydowałem się na wymianę uszczelek (wydaje mi się, że także uzupełnienie :p ) w moim Viaderku. Teraz pojawia się pytanie - czy kupić uszczelki w ASO, czy z jakiegoś innego źródła? Z tego co pisaliście to wymiany dotyczyły SD02, więc nie wiem, czy to "słabość" oryginałów do nowszego modelu czy w ogóle. :S

ten typ tak ma. I to chyba jedyna wada tego modelu. Niestety spotyka to wcześniej czy później. Jak chcesz mieć problem z głowy to zrób tak jak ja. Poszukaj kogoś kto Ci to utoczy. Te teflonowe z ASO wcześniej czy później puszczą. Wiadomo że teflon jest bardziej miękki od mosiądzu czy brązu :)) a skuteczność tłumienia jest ta sama.
Dzięki za odpowiedź - zamówiłem już oryginały z ASO, więc nie będę kombinował :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 10, 2013 5:46 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 31/03/2013 o 20:42
Posty: 141
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
james napisał(a):
Adamko napisał(a):
james napisał(a):
Zdecydowałem się na wymianę uszczelek (wydaje mi się, że także uzupełnienie :p ) w moim Viaderku. Teraz pojawia się pytanie - czy kupić uszczelki w ASO, czy z jakiegoś innego źródła? Z tego co pisaliście to wymiany dotyczyły SD02, więc nie wiem, czy to "słabość" oryginałów do nowszego modelu czy w ogóle. :S

ten typ tak ma. I to chyba jedyna wada tego modelu. Niestety spotyka to wcześniej czy później. Jak chcesz mieć problem z głowy to zrób tak jak ja. Poszukaj kogoś kto Ci to utoczy. Te teflonowe z ASO wcześniej czy później puszczą. Wiadomo że teflon jest bardziej miękki od mosiądzu czy brązu :)) a skuteczność tłumienia jest ta sama.
Dzięki za odpowiedź - zamówiłem już oryginały z ASO, więc nie będę kombinował :)

za 2-3 lata zmienisz już jak z bicza strzelił ;)

_________________
Nic nie jest takim jakim być się wydaje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 10, 2013 9:12 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2127
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Jeżeli ta uszczelka wytrzymuje trochę ponad 20.000km, to przy moim jeżdżeniu to i 4 lata będą :p

Dopisane: 17/12/2013
Panowie (i Panie o ile takowe przesiadują na forum ;D ), czy kolektor tylnego cylindra jest dokręcony do końca, tj. pomiędzy "blaszką" a karterem nie ma przerwy? Nie przyjrzałem się, gdy rozkręcałem i teraz nie wiem :thumbdown:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt gru 20, 2013 4:03 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2127
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Mogę liczyć, że jakiś posiadacz Varadero sprawdzi, jak to u niego wygląda? Może wypowiedzą się osoby, które ostanio wymieniały? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt gru 20, 2013 5:28 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 736
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Z tego co pamiętam jest szczelina. Na kolanku jest kołnierz/podtoczenie, które jest dociskane do głowicy przez "ucho". Dokręcając te "ucho" u mnie została szczelina zaróno na przednim połączeniu cylindra z kolektorem jak i na tylnym.

Sprawdzić - nie sprawdzę, gdyż moje moto stoi bez przodu u kolegi w garażu (wymieniamy uszczelniacze lag i łożysko główki ramy) ale z tego co pamiętam były szczeliny na tych połączeniach

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL