dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZANY.

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZANY.

#1 Post autor: seba0000 »

Witajcie. Po prawie dwuletniej walce z odgłosami silnika chyba znam odpowiedź co w naszych viadrach dzwoni , przynajmniej u mnie. Wkurzało mnie sprzęgło bo klei na ciepłym tarcze . Postanowiłem zobaczyć co pod pokrywą słychać . Znalazłem luźne a wydaje mi się bardzo luźne łańcuchy pompy płynu i pompy oleju. Ten od oleju w szczególności. Prezentuję Wam filmy i proszę o rzeczowe porady .
https://www.youtube.com/watch?v=DSP27AMrKLo
https://www.youtube.com/watch?v=pw5_CDkWUwE
https://www.youtube.com/watch?v=EEhrVdNVtug
Na trzecim filmie słychać stuk przy ruszaniu kołem pompy oleju . Sorry za jakość i ruchy w kadrze ale kręcone komórą .
Nie dopisywałem się do innego wątku bo to całkiem inny problem.
Pozdrawiam Seba.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN

#2 Post autor: james »

Jeżeli faktycznie jest to rozwiązanie to tylko pogratulować! :)
Ja się poddałem w zeszłym roku i narazie czekam. Ktoś pisał, że to dźwięk nierówno rozciągniętego łańcucha rozrządu, ale wydatek jest zbyt duży, aby eksperymentować...
Czekam na relację po odpaleniu i zrobieniu rundki ;)

Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN

#3 Post autor: vaaks »

seba0000 problem chyba dopiero zdiagnozowany, a nie rozwiązany. Masz jakieś pomysły na rozwiązanie? Wymiana łańcuszków?
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN

#4 Post autor: seba0000 »

Pokazałem filmy mojemu mechanikowi od samochodu . Gość ma wiedzę "zęby zjadł" na samochodach. Twierdzi , że to są masakryczne luzy. Łańcuchy są rozciągnięte i należy je wymienić . Zaleca razem z kołami. Będziemy to robić przez zimę . Miałem moto sprzedawać ale córka mówi tato będziemy razem jeździć . A , że w styczniu kończy 7 lat to będziemy mogli razem śmigać ... Też ma pierdolca na punkcie dwóch kółek...

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN

#5 Post autor: james »

Liczę, że uda się Tobie rozwiązać problem a za twoim przykładem innym chłopakom! Co do łańcuchów (oleju/wody) o ile nie jest to problem to zrób zdjęcie porównawcze nowy vs stary :)
Czekam z niecierpliwością na wyniki [:D]

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN

#6 Post autor: seba0000 »

Muszę Was zmartwić . Problem chyba nie jest rozwiązany i być może nie tędy droga. Napisałem do kolegi Marka P. z sąsiedniego forum . Jest on encyklopedią jeżeli chodzi o nasze wiadra . Oglądnął filmy i napisał , że wszystko jest OK. Teraz już nie wiem o co chodzi ...

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN

#7 Post autor: janki5 »

Może akurat ktoś będzie robił sprzęgło w zimie a viadro mu nie cyka to porównał by luzy na łańcuszkach z twoimi , ale można się nie doczekać.

wentyl
Uczy się jeździć
Posty: 95
Rejestracja: pn lut 18, 2013 9:00 pm
Imię: Bartas
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: PRA / PZ

Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN

#8 Post autor: wentyl »

seba0000 pisze:Muszę Was zmartwić . Problem chyba nie jest rozwiązany i być może nie tędy droga. Napisałem do kolegi Marka P. z sąsiedniego forum . Jest on encyklopedią jeżeli chodzi o nasze wiadra . Oglądnął filmy i napisał , że wszystko jest OK. Teraz już nie wiem o co chodzi ...
i ma rację. nie grzebać, jak nie ma potrzeby, tylko jeździć. wydasz zapewne w ASO kupę kasy na nowe części a nie wiadomo jaki będzie efekt....
podejrzewam, że 3/4 Viader ma tą przypadłość, mniej lub więcej drażniącą ucho i właściciela.
Ja osobiście nie jestem zwolennikiem ingerencji w silnik ( tym bardziej w made in Japan ), jeżeli nie ma takiej potrzeby i wszystko działa bez zarzutu.
Jak Ci w życiu coś nie idzie i wpadasz pyskiem w błoto, to musisz być jak dzik:
Pchać to błoto ryjem do przodu....

Pyca
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: sob mar 09, 2013 10:59 am
Lokalizacja: Oleszyce/ Lubaczów

Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN

#9 Post autor: Pyca »

Kiedys opisalem, ze mialem problem u siebie. Slychac bylo stuki od początku (ale nie ciagle tylko z przerwami) wiec zabralem sie za przeglad by zobaczyc co slychac. Zobaczylismy luzny lancuszek pompy oleju, wiec oczywista rzecz - wymiana. Po skreceniu nie było większych zmian co mnie zdziwilo. Oczywiscie nie było mowy o napinaczach, bo były sprawdzane łańcuszek rozrządu również był napięty i nic nie wskazywało na jakies problemy. Gdy jednak jeszcze raz sprawdziliśmy lancuszek w przednim baniaku to zobaczyliśmy luz, którego nie było.. Jak przekrecilismy kołem rozrzad to dalej był juz sztywny, tylko w jednym miejscu następował luz.. Po wyjęciu łańcucha okazało sie, ze w jednym miejscu ogniwa sa troszeczkę rozciągnięte. Ciężko dac wiarę, ale po wymianie moto pracuje swietnia. Stary Lancuszek oczywiscie był oryginalny. Pierwszy raz ja i mój mechanik takie cos w życiu widzieliśmy. Moto juz przejechalo 15 tys i wszystko gra.

Moral bajki jest taki - przekrecic lancuszki i sprawdzać na całej długości.

marcen01
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 80
Rejestracja: czw lut 06, 2014 4:51 pm
Imię: Mariusz
Marka motocykla: Honda Varadero
Model: XL1000 SD02
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Bełchatów

Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN

#10 Post autor: marcen01 »

Robię to samo w swoim Viadereczku, rozrząd, sprzęgło i obydwa łańcuszki. Poproszę mechooptyka o dokumentację zdjęciową. Wkleję za dwa tygodnie fotki lub link do filmików.
pozdr

//Dopisane:
Jestem po robocie swojego Videreczka, trwało dłużej niż oczekiwałem ale suma sumarum jestem zadowolony.
Co było robione:
- rozrząd cały, wymiana łańcuchów z regulacją zaworów;
- wymiana łańcuszków pomp oleju i wody;
- synchro gaźników;
- wymiana sprężyn sprzęgła;
- wymiana oleju w lagach;
- wymiana łożyska główki ramy;
- wymiana klocków hamulcowych;

Miałem okazję zrobić po remoncie 500km różnorakimi drogami, od autostrady po szutr.
Odczucia: po pierwsze primo moto chodzi jak zegarek, a klekotało wszystko od rozrządu po sprzęgło (84k nakręcone), brak hałasu w postaci różnorakich stuków-puków, denerwowała mnie ta cisza :) . Kolejna rzeczą na plus jest lekkie, nie wymagające siły prowadzenie w zakrętach. Po wymianie łożyska główki - bajka. Wymiana sprężyn sprzęgła spowodowała, że skrzynia biegów jest wreszcie tak precyzyjna, jak szwajcarski zegar. To chyba najbardziej odczuwalna poprawa jaką odnotowałem po odebraniu moto z warsztatu. Kolejnym miłym zaskoczeniem był brak nurkowania podczas hamowania przodem. Jedyny minus jaki zauważyłem - za niskie obroty na jałowym biegu: potrafiło mi Viaderko - dojeżdżając rozgrzanym już moto do świateł, zgasnąć - ale to drobiazg do poprawy we własnym zakresie. To chyba tyle w kwestii pierwszych wrażeń.

Fotki obejrzę i podeślę linka do istotnych.

pozdrawiam

matimatimati
Udaje motocyklistę
Posty: 107
Rejestracja: pn maja 13, 2013 7:48 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999

Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN

#11 Post autor: matimatimati »

Jedynka i dwójka już nie wskakuje z jak to mówią pierdo...em???

Yanek
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 427
Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Leżajsk

Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN

#12 Post autor: Yanek »

matimatimati pisze:Jedynka i dwójka już nie wskakuje z jak to mówią pierdo...em???
Jedynka zawsze będzie tak wchodzić, co do dwójki to trzeba zmienić technikę zmiany biegów. Sprawdzone, działa !!

Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN

#13 Post autor: eneron »

Tak z czystej ciekawości - ile Cię to wszystko kosztowało ??? Co do 1 biegu u mnie czasami wchodzi perfekcyjnie, bez najmniejszego oporu i zgrzytu - dosłownie jak w masło, innym razem jest wielki stukot przy wbijaniu jedynki - nie mam bladego pojęcia w czym tkwi przyczyna???. Co do dwójki - jak Kolega wyżej pisał - radzę poćwiczyć technikę zapinania 2 biegu - wchodzi bezszelestnie, bez oporów i mięciutko :)

Po prostu skrzynia biegów w moto nie jest zsynchronizowana i 1 bieg praktycznie zawsze "strzela" przy wbijaniu.
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

Awatar użytkownika
maly
Zapalony motocyklista
Posty: 1061
Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
Imię: Wojtek
Marka motocykla: honda varadero
Model: xl1000
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN

#14 Post autor: maly »

ja mam takie pytanie czy regulacja zaworów jest na podkładkach

marcen01
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 80
Rejestracja: czw lut 06, 2014 4:51 pm
Imię: Mariusz
Marka motocykla: Honda Varadero
Model: XL1000 SD02
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Bełchatów

Re: dzwonienie w silniku , cykanie . PROBLEM CHYBA ROZWIĄZAN

#15 Post autor: marcen01 »

Regulacja jest o płytki oparta, co do skrzyni biegów - nie ma ideału: jedynka wchodzi z pierd..ciem, ale dwójka już fajnie i cicho, a przed remontem "szukałem" dwójki...
Koszty (zapomniałem dopisać w poprzednim wątku, że wymieniłem też łożyska w kołach), wyniosły w sumie 2,4k PLN łącznie z robocizną.
Zdjątka jeszcze Wam wkleję łańcuchów, tylko wieczórkiem - jeszcze po weekendzie do się nie doszedłem.
pozdr

Edyta:
Fotki:
http://www.tinypic.pl/2z8bt8ac7oh0
http://www.tinypic.pl/tw4luk660b2y
http://www.tinypic.pl/gk46agsnsdzx
pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”