zębatka tylna

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

zębatka tylna

#1 Post autor: motoendriu »

Witam. Czy ktoś z forumowiczów zakładał do SD01 zębatkę tylną o mniejszej ilości zębów. Niższe obroty na piątym biegu i aby nie za mocno zamulić moc na biegu pierwszym. Przeloty autostradą przy 6 - 7 tys. obrotów to męczarnia a i spore spalanie.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: zębatka tylna

#2 Post autor: Staszek1 »

Podpinam się pod temat.
Czy ktoś eksperymentował z zębatkami?
Więcej / mniej zębów?
Jakie doświadczenia?
Teoria do sprawdzenia:
https://www.gearingcommander.com/
Pytanie, jak praktyka?
Za odpowiedzi typu: po co? z góry dziękuję.
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

Awatar użytkownika
PEPE64
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 993
Rejestracja: czw cze 22, 2017 11:45 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: 51.717457, 19.228985

Re: zębatka tylna

#3 Post autor: PEPE64 »

Ja kombinowałem w ubiegłym stuleciu ( :hystery: ) w CZ 350, z kołem zdawczym. Pamiętam że różnica o jeden ząb więcej, dawała o sobie znać zwłaszcza na pierwszym biegu. CeZetka nie miała takiego zrywu, jak na oryginalnej. Myślę że w wiadrze będzie podobnie. Ale oczywiście ciekaw jestem eksperymentu.
Motorynka Romet 50, WSK 175 Kobuz, WSK 175 Perkoz, Pannonia 250, CZ350 ((6V), CZ350 (12V), Jawa 350TS, Suzuki Savage LS650, Honda Transalp 600, Honda Varadero 1000.

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: zębatka tylna

#4 Post autor: Staszek1 »

Zębatkę zdawczą zostawił bym w spokoju (choć to właśnie ją mam do wymiany [:DD] )
Myślałem raczej o kombinacjach przy tylnej zębatce. Mam tylko kilka niewiadomych. O ile ogniw trzeba będzie skrócić łańcuch i jak ustawić jego naciąg. To wszystko jest oczywiście do sprawdzenia, ale jeśli już ktoś to robił ....
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

borys
Uczy się jeździć
Posty: 74
Rejestracja: pn lut 04, 2008 12:03 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Sd02
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Chełmża

Re: zębatka tylna

#5 Post autor: borys »

Ja tak miałem dawno temu w sd01. Trochę nieświadomie serwis założył mi to bo pewnie pomylili przy zamowieniu i tak już zostało. Ogólnie nie pamiętam ale chyba miałem 43 lub 45 zębów. Zębatka jt a łańcuch rk gxw. Zębatka poddała się przed £ańcuchem. Ogólnie mocy starczało do szybkich startów tyle że prędkość oszukiwało. Potem w sd02 fabryczne przelożenia i lepiej się jeździ. Ogólnie z 2 zęby można zmniejszyć jeśli jeździsz trasy. Ale ja i tak wybrałbym fabryczne ustawienia.

borys
Uczy się jeździć
Posty: 74
Rejestracja: pn lut 04, 2008 12:03 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Sd02
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Chełmża

Re: zębatka tylna

#6 Post autor: borys »

Ogólnie to sam teraz jestem w kropce bo nie wiem jaki napęd. Did zvmx strasznie nierówno mi się wyciągnął mimo że zębatki jeszcze ok. Może did vx dałby radę? Ostatnio znalazłem napęd jt (tak to ci od zębatek) ponoć ma parametry najmocniejszego dida zvmx. Testował ktoś. Ogólnie każdy grosz się liczy bo trzeba wymienić też gumy zabieraka i pewnie ślizg. Więc trochę grosza pójdzie. Proszę o rady. Pzdr


http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7095420192

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”