ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
messix
Udaje motocyklistę
Posty: 137
Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Łódź

Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa

#16 Post autor: messix »

Filet udalo ci sie rozwiac prpblem?
Ja niestety narazie nie mam czasu zajrzec do gaznikow.

Ale jak czytam to wychodzi na to ze nic sie nie da z tym zrobic
Jestem na etapie dobierania butli
Jak znajde butle do ktorej wejdzie przynajmniej 20 litrow i zmiesci mi sie w kufer zamontuje lpg do varadero

Czy tps ma wplyw na spalanie? Wywalilem tps calkowicie z crossa i spalanie nie zmienilo sie

filet9
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 24, 2015 6:27 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: honda
Model: Varadero sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Kolbudy

Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa

#17 Post autor: filet9 »

Ja nic też nie robiłem. Zresztą nie wiem jak to pomierzyć. Jednak pytałem mechanika i on wykluczył ten TPS jako przyczynę wysokiego spalania. Tym bardziej, że tps przy wymianie gazników też zmieniony był na inny ktory przykrecony był do tych drugich. Generalnie to nie wtrysk więc nie ma to większego wplywu na spalanie. Co innego we wtryskowym - tam mi się przynajmniej wydaje. Nigdy więcej gaźników! :)

Awatar użytkownika
ArturNtv
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 214
Rejestracja: ndz paź 18, 2015 12:24 am
Imię: Artur
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa

#18 Post autor: ArturNtv »

Cytujac Bogdana Chudzikiewicza:

288 248 km

Wymiana gaźnika na używany - powód - sprawdzenie czy będzie mniej palił : pali mniej o ponad litr ale na niskich obrotach coś nie bardzo chodzi.

Pawlo
Uczy się jeździć
Posty: 75
Rejestracja: pt mar 07, 2014 8:37 pm
Imię: Paweł
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO
Rocznik: 2001
Lokalizacja: ŁÓDZKIE

Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa

#19 Post autor: Pawlo »

warto zdiagnozować co jest nie tak
VIADRO SD1 to wspaniała maszyna mam z 2001r
latam z kolegami jeden ma SD2 a drugi SUPERTENERE 1200
spalanie litr mniej niż u mnie
a uważam że osłonę od wiatru mam najlepszą
co do spalania u mnie
do 120km 6,5l
150km 7-7.5l
ale zdążyło się i 9,5l 150 autostrada w Rumuni dwie osoby trzy kufry torby na kufrach bocznych coś tam jeszcze na tylnim duży tankbag
a więc załadowany na max
i tak kocham moją maszynę,mam go 6 lat sporo kilometrów razem i zero awarii
ale spalanie które podajecie jest za duże

Awatar użytkownika
LukasW
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 444
Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Lokalizacja: HH

Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa

#20 Post autor: LukasW »

Maksymalne spalanie SD02 na autostradzie A4 z prędkościami 150-190 kmh 6,3 L. Motocykl z bagażem bez plecaka. Na parkingu przy autostradzie przewiesiłem kurtkę tak ,że rękaw lekko dotykał tylnej części tłumika no i na następny sezon musiałem kupić nową :)
Minimalne ,lekka trasa po mazurach 4,6 l, bez kufra solo.
Przeważnie jeździ ze mną Gs1150 gdzie spalanie jest średni o 1-1,5 L większe no i gubi się po trasie:)
Bardzo dużo ma się od kierownika.

messix
Udaje motocyklistę
Posty: 137
Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Łódź

Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa

#21 Post autor: messix »

A podobno bmw malo pala
A juz na pewno mniej od varadero
A jak by wymienic gazniki na takie z oatatnich wypustow
I moze modul bo tez moze wpluwac na spalanie

Mi sie najmniej udalo 9

No albo lpg hehe

Awatar użytkownika
LukasW
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 444
Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Lokalizacja: HH

Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa

#22 Post autor: LukasW »

20 Ps-ów mniej w GS robi swoje. Czymś trzeba to nadrobić. Jeśli miałbym zmienić na BMkę to tylko na 1200. Chociaż po przebojach kolegi z naprawa kardana i tysiącem innych kaprysów ,BMW zostawiam dla pasjonatów.
9l to dużo nawet jak na viadro z gaźnikami.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa

#23 Post autor: james »

filet9 pisze:Ja nic też nie robiłem. Zresztą nie wiem jak to pomierzyć. Jednak pytałem mechanika i on wykluczył ten TPS jako przyczynę wysokiego spalania. Tym bardziej, że tps przy wymianie gazników też zmieniony był na inny ktory przykrecony był do tych drugich. Generalnie to nie wtrysk więc nie ma to większego wplywu na spalanie. Co innego we wtryskowym - tam mi się przynajmniej wydaje. Nigdy więcej gaźników! :)
Ja z kolei jestem zadowolony z gaźnikowca. Pali nieco więcej niż wtrysk, ale z technicznego punktu widzenia, wszystko można samodzielnie przeserwisować. Nie wiem jak Honda, ale Suzuki uznaje wtrysk za element nierozbieralny, czyli jak coś się zacznie dziać to mamy poważny wydatek...

Co do TPS-a to nie jest takie oczywiste, czy wpływa na spalanie. Stanowi on - bądź, co bądź - 1 z 3 sensorów modułu sterowania zapłonem, a jak wiemy, przestawiony zapłon może mieć wpływ na ilość spalanego paliwa. Nieodpowiednio skalibrowany czujnik położenia przepustnicy ma wpływ na:
-pływanie obrotów,
-strzelanie w tłumik przy schodzeniu z obrotów,
-poszarpywanie w zakresie niskich obrotów.

Pierwsze dwa punkty już sprawdziłem i po kalibracji jest zdecydowanie lepiej tj. nie strzela i prawie w ogóle nie pływa. Delikatne drgania wskazówki (bo inaczej tego nazwać nie można) pozostały, ale temat powinien zostać rozwiązany w przyszłym tygodniu.

Wracając do TPS-a, jeśli ktoś ma w/w objawy to warto go sprawdzić, bo praktycznie nic to nie kosztuje - wypinamy kostkę z modułu i sprawdzamy miernikiem opór na czujniku. Wartość powinna mieścić się w przedziale 490-510 Ohmów; po ruszeniu manetki rezystancja powinna rosnąć.

Koledzy, sprawdzaliście kolor świec?

messix
Udaje motocyklistę
Posty: 137
Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Łódź

Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa

#24 Post autor: messix »

A jak wyglada kalibracja czujnika przepustnicy?

Awatar użytkownika
LukasW
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 444
Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Lokalizacja: HH

Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa

#25 Post autor: LukasW »

W Vara nie robiłem ale wszędzie indziej TPS przesuwany jest na fasolkach na śrubkach. Ustawiasz podaną w serwisówce wartość spoczynkową blokujesz i sprawdzasz czy opór się zmienia po przesunięciu przepustnicy.

messix
Udaje motocyklistę
Posty: 137
Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Łódź

Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa

#26 Post autor: messix »

Czyli tak jak w crossie
A tam mam to wymontowane heh

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa

#27 Post autor: james »

messix pisze:A jak wyglada kalibracja czujnika przepustnicy?
W pierwszej kolejności synchro zgodnie ze sztuką, później ustawiasz TPS-a na fasolkach. Potrzebny jest torx T25 z otworem (tzw. bezpieczny).

Serwisówka: strony 17-7 - 17-9. Tutaj drobna uwaga - w tym rozdziale jest bałagan z oznaczeniami/kolorami przewodów.

Awatar użytkownika
LukasW
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 444
Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Lokalizacja: HH

Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa

#28 Post autor: LukasW »

Niestety takie tematy wymagają czasu , poświęcenia i cierpliwości. Możesz mieć źle ustawione pływaki i za wysoki poziom paliwa w gaźnikach o dyszach było już wspomniane. Coś pochrzanione z iglicami ,że są za wysoko...to ma raczej bezpośredni wpływ na spalanie. Zacząć od zaworów , później gaźniki ,przy tym trzeba posiedzieć.

messix
Udaje motocyklistę
Posty: 137
Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Łódź

Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa

#29 Post autor: messix »

Zawory juz ustawilem wiec ten temat mam zalatwiony, gaziki na 100% do roboty ale czasu brak
:thumbdown:

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa

#30 Post autor: james »

LukasW pisze:Niestety takie tematy wymagają czasu , poświęcenia i cierpliwości. Możesz mieć źle ustawione pływaki i za wysoki poziom paliwa w gaźnikach o dyszach było już wspomniane. Coś pochrzanione z iglicami ,że są za wysoko...to ma raczej bezpośredni wpływ na spalanie. Zacząć od zaworów , później gaźniki ,przy tym trzeba posiedzieć.
I to jest niestety prawda. W używanych gaźnikach, które kupiłem, jedna dysza wolnych obrotów była uszkodzona, a przy wykręcaniu po prostu pękła... co gorsza pływaki w Vara nie mają możliwości regulacji - przed rozbiórką zaopatrz się w narzędzie do pomiaru wysokości pływaka (https://image.ceneo.pl/data/products/55 ... azniku.jpg). Jeżeli coś będzie nie tak, to trzeba kupić komplecik (zaworek iglicowy, ośkę i pływak). Bardziej obawiałbym się tego, że możesz mieć problem z podciśnieniem w gaźnikach :thumbdown: wystarczy, że membranę weźmie w jednym miejscu i już zaczyna palić więcej, a nowe membrany to tylko ASO i za grubą kasę :( Chłopaki z UK miały się wziąć za wykonanie formy, wysłałem im wszystkie wymiary, zdjęcia itd., a dostałem tylko odpowiedź, że będzie wkrótce :why:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”