ciśnienie sprężania problem...

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
raafalplj
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 22, 2019 11:51 am
Imię: Rafał
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2001

ciśnienie sprężania problem...

#1 Post autor: raafalplj »

Witam wszystkich. Mam problem z ciśnieniem sprężania na tylnym cylindrze. Pierwszy cylinder równe 12 a tylny 4 przy próbie olejowej 8 tylko zap pierwszym razem. Później już tylko 4 . Sciągneli mi tylną głowice u mechanika myśląc że coś może z nią jest nie tak. Ale Głowica w porządku. NIe wiem co dalej . Nie chciałbym wyciągać tłoka , ale nie wiem co może być przyczyną tego że miał takie niskie ciśnienie sprężania i nie palił przez na tylnym cylindrze. Jeśli macie jakieś pomysły co moze być przyczyną takiego czegoś bardzo dzięki za inf.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: ciśnienie sprężania problem...

#2 Post autor: james »

Wielu opcji nie masz:
-nieszczelny zawór lub zawory,
-zapieczony lub uszkodzony pierścień lub pierścienie,
-nieszczelność pomiędzy cylindrem a tłokiem wynikająca ze zużycia.

Wyciągnięcie tłoka wiąże się z rozbiórką praktycznie całego silnika (trzeba wyciągnąć wał korbowy), więc w tym kierunku póki co nie idź. Co było sprawdzane przy głowicy/zaworach?
-czy szerokość przylg zaworowych jest odpowiednia?
-czy widać uszkodzenia na powierzchni zaworów?
-czy zawory mają luz w prowadnicach?
-czy długość sprężyn jest odpowiednia?
-czy gniazda są wypalone lub mają pojedyncze wżery?
-czy uszczelka pod głowicą była w dobrym stanie? (szczególnie przy zaworach wylotowych)
-czy płaszczyzna głowicy była sprawdzana?

raafalplj
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 22, 2019 11:51 am
Imię: Rafał
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2001

Re: ciśnienie sprężania problem...

#3 Post autor: raafalplj »

james pisze:Wielu opcji nie masz:
-nieszczelny zawór lub zawory,
-zapieczony lub uszkodzony pierścień lub pierścienie,
-nieszczelność pomiędzy cylindrem a tłokiem wynikająca ze zużycia.

Wyciągnięcie tłoka wiąże się z rozbiórką praktycznie całego silnika (trzeba wyciągnąć wał korbowy), więc w tym kierunku póki co nie idź. Co było sprawdzane przy głowicy/zaworach?
-czy szerokość przylg zaworowych jest odpowiednia?
-czy widać uszkodzenia na powierzchni zaworów?
-czy zawory mają luz w prowadnicach?
-czy długość sprężyn jest odpowiednia?
-czy gniazda są wypalone lub mają pojedyncze wżery?
-czy uszczelka pod głowicą była w dobrym stanie? (szczególnie przy zaworach wylotowych)
-czy płaszczyzna głowicy była sprawdzana?
Głowice oddam jutro do sprawdzenia.
Uszczelka pod głowicą była nie przepalona. Na tłoku i cylindrze żadnych oznak zużycia. Mechanik obstawia zapieczenie pierścienia i sam jest zdziwiony. Sam myślał że to awaria głowicy ale po jej dzisiejszym ściągnięciu nic tam nie widać ewidentnego na tak małe ciśnienie sprężania.
po zaworach nie widać jakiegoś uszkodzenia.

piotrek2500
Rekrut
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004

Re: ciśnienie sprężania problem...

#4 Post autor: piotrek2500 »

Jaki masz przebieg?

raafalplj
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 22, 2019 11:51 am
Imię: Rafał
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2001

Re: ciśnienie sprężania problem...

#5 Post autor: raafalplj »

Niby 35 tys km

piotrek2500
Rekrut
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004

Re: ciśnienie sprężania problem...

#6 Post autor: piotrek2500 »

Nawet jak by mial przypuscmy 60 nalatane ja bym tloka nie obstawial raczej przyjzal sie glowicy a skoro mechanik twierdzi ze to zapieczony pierscien to niech nafty wleje do cylindra po takiej kapieli powinien wrocic do normy o ile jest zapieczony... Bo rownie dobrze moze byc pekniety lub jego czesciowy brak ale tego bym nie obstawial

Mialem podobny problem w leonie 2.0 tfsi kilka kapieli w nafcie potem nowy olej i odpuscil... Ale najpierw dokladnie trzeba zbadac gliwicy o moze tez miec mikro pekniecia nie zauwazalne do czlowiekowego oka

raafalplj
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 22, 2019 11:51 am
Imię: Rafał
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2001

Re: ciśnienie sprężania problem...

#7 Post autor: raafalplj »

Panowie głowica sprawdzona ciśnieniowo i wszystko ok :sorry:

piotrek2500
Rekrut
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004

Re: ciśnienie sprężania problem...

#8 Post autor: piotrek2500 »

Zrob tak jak pisalem wczesniej z nafta jesli to nie pomoze to jest uszkoszenie mechaniczne tloka.... A gladz cylindra jak wyglada? Rysy, rant na gorze cylindra?

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: ciśnienie sprężania problem...

#9 Post autor: melon1968 »

raafalplj pisze:Niby 35 tys km
Chyba 2 z przodu się zgubiła ?
Jeśli powierzchnia cylindra jest ok. to raczej wymiana pierścieni tylko pomoże.Ale to można stwierdzić po wyjęciu tłoka.
Oczywiście pomiary kompresji i sprawdzenie głowicy było profesjonalnie.Po zdjęciu głowicy to naftę bym odpuścił bo to loteria.

raafalplj
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 22, 2019 11:51 am
Imię: Rafał
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2001

Re: ciśnienie sprężania problem...

#10 Post autor: raafalplj »

Chyba zabiorę się za pierścienie, chce zrobić ten moto na tip top. Już chyba nic mi nie pozostaje.

piotrek2500
Rekrut
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004

Re: ciśnienie sprężania problem...

#11 Post autor: piotrek2500 »

Decyzje musisz ty podjac.

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: ciśnienie sprężania problem...

#12 Post autor: melon1968 »

James coś tam remontował silnik niech się wypowie.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: ciśnienie sprężania problem...

#13 Post autor: james »

Robiłem kapitalkę obu głowic i w tym temacie mogę pomóc. U mnie wyszło to przypadkiem i przy przebiegu ~155 tys. km (nie mam przy sobie kartki, żeby sprawdzić dokładnie) taki remont nie był jeszcze potrzebny. Co do cylindrów i tłoków to przód w ogóle nie ruszony, z tyłu widać delikatne "ubranie" na cylindrze. Sprężanie na obu to trochę ponad 12 barów (równo). Sprawdzałeś, czy są ranty na gładzi cylindrów?

raafalplj
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 22, 2019 11:51 am
Imię: Rafał
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2001

Re: ciśnienie sprężania problem...

#14 Post autor: raafalplj »

wyciągnąłem tłok i pokażę wam co znalazłem na gładzi cylindra.
Załączniki
IMG_20190724_160038.jpg
IMG_20190724_160038.jpg (2.97 MiB) Przejrzano 6749 razy

piotrek2500
Rekrut
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004

Re: ciśnienie sprężania problem...

#15 Post autor: piotrek2500 »

Glebokie sa te rysy? Jaka przyczyna ich powstania byla?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”