Zabierzmy się do pracy  
 
 
1) niezbędnik 
 
nie zwracamy uwagi na rodzaj 
płynu, ważne aby był to DOT4 
2) zabezpieczamy okolice zbiorniczka na kierownicy czystą i suchą szmatką 
 
3) odkręcamy pokrywę zbiorniczka
 
4) z najwyższą ostrożnością zdejmujemy pokrywę
 
5) przy pomocy strzykawki wyciągamy płyn którego już nie lubimy 
 
6) wlewamy świeżutki DOT4
 
7) dobieramy się do odpowietrznika lewy - przód 
 
8) podłączmy wężyk zakończony jakimś pojemnikiem na zrzut 
płynu
 
9) kluczyk 8 na odpowietrznik 
 
10) ręka druga na klamkę hamulca 
 
11) i zaczynamy : naciskamy klamkę do oporu i nie odpuszczając powoli odkręcamy odpowietrznik o jakieś 1/3 obrotu aż poczujemy jak klamka dochodzi do kierownicy, teraz bez puszczania klamki hamulca dokręcamy odpowietrznik do pozycji wyjściowej .
W ten sposób uzupełniając płyn w zbiorniczku przepuszczamy przez odpowietrznik ok 100 ml nowego 
płynu dla przepłukania lewego zacisku.
12) nawet wciągające zajęcie  
 
 
 
13) natykamy gumkę i jeden układ mamy z głowy 
 
14) przenosimy się z gratami na prawą stronę 
WAŻNE ! cały czas podczas przepompowywania pilnujemy stanu płynu w zbiorniczku po to aby pompa nie załapała powietrza co wydłużyłoby czas pompowania aż do pozbycia się pęcherzyków powietrza w układzie
z prawą stroną identycznie jak z lewą 
 
naciskamy klamkę, upuszczamy płyn, zakręcamy odpowietrznik, puszczamy klamkę, naciskamy klamkę itd....... aż kolejne ~ 100 ml przelejemy ...
zamykamy gumowy kapturek i mamy kolejny układ załatwiony
 
15) starannie wycieramy gumową uszczelkę pokrywy zbiorniczka, 
układamy wszystko tak jak było i przykręcamy pokrywę 
 
 śruby pokrywy dokręcamy z siłą 1Nm !
  śruby pokrywy dokręcamy z siłą 1Nm !
16) przenosimy się z majdanem do tylnego zbiornika
 
17)  i podobnie 
 
i 
 
18) teraz albo czyjaś noga albo coś w stylu 
 
19) naciskamy nożną dźwignię hamulca i odkręcamy środkowy odpowietrznik zacisku przedniego z lewej strony
 
zakręcamy, puszczamy,naciskamy, odręcamy itd... uwaga na ubywający w szybszym tempie płyn ze zbiorniczka ...więc dolewamy 
 
zlatuję ~100 ml i zatykamy 
 
te same czynności z prawym, przednim zaciskiem na środkowym odpowietrzniku ....
na koniec gumka i przód mamy z głowy
 
20) przenosimy się na tył , odpowietrznik górny
 
zabieg pompowania znamy doskonale ( cały czas kontrola stanu 
płynu w zbiorniczku) i w razie potrzeby 
 
jak zleci ~ 100ml to 
 
21) no i pozostał na DUAL 
 
 
a z nim troszkę inaczej sobie poradziłem 
 
odkręciłem 1/3 obrotu odpowietrznik i tak zostawiłem ( czyli coś na podobę kroplówki ) powoli płyn spływał, a ja go tylko uzupełniałem w zbiorniczku.  Zakręcamy , zatykamy i po zabiegu 
 Wszystkie odpowietrzniki należy w/g wskazówek dokręcać z siłą ~ 5 Nm
 Uwaga ! Nie jest to instrukcja wymiany płynu hamulcowego.
Wszystkie odpowietrzniki należy w/g wskazówek dokręcać z siłą ~ 5 Nm
 Uwaga ! Nie jest to instrukcja wymiany płynu hamulcowego.
Tak z tym problemem radzę sobie ja i chciałem się tym z Wami podzielić   
 
Dla wspólnego dobra proszę Fachowców o ocenę i o wprowadzenie ewentualnych poprawek.