Zabierzmy się do pracy
1) niezbędnik
nie zwracamy uwagi na rodzaj
płynu, ważne aby był to DOT4
2) zabezpieczamy okolice zbiorniczka na kierownicy czystą i suchą szmatką
3) odkręcamy pokrywę zbiorniczka
4) z najwyższą ostrożnością zdejmujemy pokrywę
5) przy pomocy strzykawki wyciągamy płyn którego już nie lubimy
6) wlewamy świeżutki DOT4
7) dobieramy się do odpowietrznika lewy - przód
8) podłączmy wężyk zakończony jakimś pojemnikiem na zrzut
płynu
9) kluczyk 8 na odpowietrznik
10) ręka druga na klamkę hamulca
11) i zaczynamy : naciskamy klamkę do oporu i nie odpuszczając powoli odkręcamy odpowietrznik o jakieś 1/3 obrotu aż poczujemy jak klamka dochodzi do kierownicy, teraz bez puszczania klamki hamulca dokręcamy odpowietrznik do pozycji wyjściowej .
W ten sposób uzupełniając płyn w zbiorniczku przepuszczamy przez odpowietrznik ok 100 ml nowego
płynu dla przepłukania lewego zacisku.
12) nawet wciągające zajęcie
13) natykamy gumkę i jeden układ mamy z głowy
14) przenosimy się z gratami na prawą stronę
WAŻNE ! cały czas podczas przepompowywania pilnujemy stanu płynu w zbiorniczku po to aby pompa nie załapała powietrza co wydłużyłoby czas pompowania aż do pozbycia się pęcherzyków powietrza w układzie
z prawą stroną identycznie jak z lewą
naciskamy klamkę, upuszczamy płyn, zakręcamy odpowietrznik, puszczamy klamkę, naciskamy klamkę itd....... aż kolejne ~ 100 ml przelejemy ...
zamykamy gumowy kapturek i mamy kolejny układ załatwiony
15) starannie wycieramy gumową uszczelkę pokrywy zbiorniczka,
układamy wszystko tak jak było i przykręcamy pokrywę
śruby pokrywy dokręcamy z siłą 1Nm !
16) przenosimy się z majdanem do tylnego zbiornika
17) i podobnie
i
18) teraz albo czyjaś noga albo coś w stylu
19) naciskamy nożną dźwignię hamulca i odkręcamy środkowy odpowietrznik zacisku przedniego z lewej strony
zakręcamy, puszczamy,naciskamy, odręcamy itd... uwaga na ubywający w szybszym tempie płyn ze zbiorniczka ...więc dolewamy
zlatuję ~100 ml i zatykamy
te same czynności z prawym, przednim zaciskiem na środkowym odpowietrzniku ....
na koniec gumka i przód mamy z głowy
20) przenosimy się na tył , odpowietrznik górny
zabieg pompowania znamy doskonale ( cały czas kontrola stanu
płynu w zbiorniczku) i w razie potrzeby
jak zleci ~ 100ml to
21) no i pozostał na DUAL
a z nim troszkę inaczej sobie poradziłem
odkręciłem 1/3 obrotu odpowietrznik i tak zostawiłem ( czyli coś na podobę kroplówki ) powoli płyn spływał, a ja go tylko uzupełniałem w zbiorniczku. Zakręcamy , zatykamy i po zabiegu
Wszystkie odpowietrzniki należy w/g wskazówek dokręcać z siłą ~ 5 Nm
Uwaga ! Nie jest to instrukcja wymiany płynu hamulcowego.
Tak z tym problemem radzę sobie ja i chciałem się tym z Wami podzielić
Dla wspólnego dobra proszę Fachowców o ocenę i o wprowadzenie ewentualnych poprawek.