Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N sty 22, 2017 5:44 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N kwi 07, 2013 1:13 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/02/2011 o 16:57
Posty: 230
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
demontujemy zgodnie z numeracją

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

po odkręceniu śruby nr "6"
wyciągamy delikatnie środek z obudowy i rozpinamy "7" i "8"


Obrazek

czyścimy styki "9"

Obrazek

uwaga !!!
ostrożnie wyciągamy "białą" kostkę.
przenosimy się na stół i ostrożnie rozbieramy.
wewnątrz są dwie kuleczki i sprężynki oraz styk.
całość czyścimy a następnie smarujemy.


Obrazek
Obrazek
Obrazek

ja wszystko wyczyściłem sprayem do odtłuszczania tarcz hamulcowych.
styki spryskałem preparatem "Atas Isol"
kulki i punkt nr "3" spryskałem smarem w sprayu.
następnie skręcamy w odwrotnej kolejności

i cieszymy się z dobrze działających kierunków !!!

_________________
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N kwi 07, 2013 1:20 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 22/01/2013 o 20:01
Posty: 527
Płeć: Nie określono
Fajny i potrzebny poradnik. Myślę że warto to zrobić przed sezonem bo nawet jesli dziś jest dobrze to w połowie sezonu może pojawić się problem z kierunkami. :brawo:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 09, 2013 7:16 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 13/03/2011 o 15:02
Posty: 162
Lokalizacja: ELBLĄG
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Dzięki za zdjęcia i szczegółowy opis :isok:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=dmghypxi1WY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr kwi 17, 2013 12:31 am 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 20/08/2012 o 13:35
Posty: 394
Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2004
jak w styczniu oddawałem swoje moto do serwisu (ASO) poprosiłem aby wyczyścili co trzeba, bo jest problem z włączaniem kierunkowskazów... gdy odebrałem wiaderko, nawet kierunki działały, tylko "prawy" odrobinę się blokował (przełącznik nie wracał), ale pomyślałem, że będzie OK - w końcu ASO naprawia.

Teraz po paru dniach śmigania i walki z kierunkami które nie bardzo miały ochotę na działanie, postanowiłem asekurując się powyższą instrukcją, zrobić porządek z przełącznikiem.
Rozebrałem, a w środku syf kiła i mogiła ;(
Zakasałem rękawy i teraz jest wszystko wyczyszczone, nasmarowane i o dziwo, żadna śrubka, czy inna część nie została ;-)

Jutro test na drodze. :coolcop:

Teraz wszystko jest jak być powinno - oba się włączają i wyłączają, a dźwigienka wraca do swojego "neutralnego" położenia.

Kurcze czy naprawdę tak musi być, że jak człowiek sam nie zrobi, to nie będzie miał sprawnego pojazdu ....

Kolego, dzięki za instrukcje - przydała się :isok:

_________________
;* Varadero XL 1000


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Też to miałem
PostNapisane: N maja 04, 2014 7:08 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 27/03/2014 o 22:34
Posty: 30
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2004
Witam,
Koledzy ja też oddałem moto do "ASO", powiedzieli że to przebywasz/przekaźnik koszt ok 300 zeta więc zrezygnowałem.
Troszeczkę jest to męczące, więc poszukałem na forum i zrobiłem tak jak kolega pokazał na zdjęciach, działa jak nówka !!!!!
Jak ktoś ma problem z kierunkami niech zacznie od czyszczenia przełącznika :clap:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N sty 11, 2015 6:25 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 26/10/2014 o 18:47
Posty: 5
Lokalizacja: Żywiec
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2003
Witam!

Również miałem problem z kierunkowskazami, czyszczenie przełącznika wyeliminowało problem :) Dodam tylko, że czyszczenie jest banalnie proste i każdy powinien sobie z tym poradzić :boss:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N sty 11, 2015 11:18 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 05/11/2014 o 22:32
Posty: 27
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001
Ja tylko dodam, że w Varadero 125 ten przełącznik jest identyczny więc powyższa instrukcja czyszczenia pasuje również do mniejszego brata xl1000v.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz gru 03, 2015 2:29 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25/10/2015 o 15:55
Posty: 321
Lokalizacja: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna
Imię: V@ryo
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2006
Ja bez demontażu drobiazgów, po odkręceniu (rozpołowieniu) przelałem obficie płynem do czyszczenia styków "Kontakt spray", wykonałem kilka ruchów przełącznikiem, odczekałem później aż odparuje ... i pomogło. Nie polecam WD40 bo może zrobić więcej szkody niż pożytku. Jest dobry do usuwania rdzy ze śrub i innych tego typu powierzchni, a do styków tylko dedykowany preparat. Stosuję w życiu zawodowym i nigdy nie zawiódł. Dostaniesz prawdopodobnie w każdym sklepie motoryzacyjnym.

_________________
*** Motocykl to nie wszystko liczy się pasja ... ***


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt mar 25, 2016 11:12 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 20/03/2016 o 00:29
Posty: 3
Płeć: Nie określono
Imię: Maćko
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Dziękuje kolego za bardzo dokładną instrukcję czyszczenia. Przydała się w 100%.
Właśnie dokonałem opisanego czyszczenia i wszystko śmiga jak należy.
W środku oczywiście było tyle syfu, że nie dziwota, że kierunki nie chciały działać.
Pozdrawiam i polecam :isok2:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So mar 26, 2016 11:37 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 13/09/2015 o 13:26
Posty: 46
Lokalizacja: FZA
Płeć: Nie określono
Imię: Sebastian
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2007
Ja swój też dzisiaj wyczyściłem. Wprawdzie brudu i syfu w środku nie było, tylko stary zaschnięty smar powodował, że przełącznik ciężko chodził. Przeczyściłem wszystko obficie benzyną ekstrakcyjną, styki również, następnie wyczyściłem je takim płynem do olejenia styków, a w sam mechanizm wpuściłem trochę nowego smaru. Tylko nie wiedziałem za bardzo jaki będzie odpowiedni, więc wybrałem taki zielony. Zastanawiałem się nad silikonowym. Najwyżej, za jakiś czas powtórzę tę operację. Nie sądziłem tylko, że tak lekko może ten przełącznik działać :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N lis 27, 2016 7:16 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 11/11/2016 o 10:37
Posty: 3
Płeć: Nie określono
Imię: krzysiek
Marka motocykla: honda
Model: sd1
Rocznik: 2000
wow


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt sty 03, 2017 12:47 am 
Rekrut
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 14/10/2016 o 17:19
Posty: 37
Lokalizacja: lubań
Płeć: Mężczyzna
Imię: waldek
Marka motocykla: honda
Model: varadero 1000
Rocznik: 2002
mi nie teges lewy ale utopie go w benzynce :nrone:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL