Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

Poradniki krok po kroku...
Wiadomość
Autor
yama
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: ndz lip 06, 2014 8:13 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

#16 Post autor: yama »

jeśli można wtrącę swoje 3 grosze
miedzy styki przekaźnika dać diodę -łuk robi swoje
chałupnicza metoda ale działa
ten styk dałoby się reanimować z fotki, podobnie jak w silnikach elektrycznym z sprzęgłem odśrodkowym
W tym celu potrzebujemy styki z stycznika / używam w pracy lza 40 stareńkie z demontu ale na srebrze ale zwykły uszkodzony stycznik 32A/16A za darmochę ew piwo się dostanie/ ew korekta pilniczkiem w celu wyrównania styku
yamaha xj900/małe wiadro może kiedyś z dużym sercem

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

#17 Post autor: płock1964 »

yama pisze:jeśli można wtrącę swoje 3 grosze
miedzy styki przekaźnika dać diodę -łuk robi swoje
chałupnicza metoda ale działa
ten styk dałoby się reanimować z fotki, podobnie jak w silnikach elektrycznym z sprzęgłem odśrodkowym
W tym celu potrzebujemy styki z stycznika / używam w pracy lza 40 stareńkie z demontu ale na srebrze ale zwykły uszkodzony stycznik 32A/16A za darmochę ew piwo się dostanie/ ew korekta pilniczkiem w celu wyrównania styku
Ale że o co kaman?

Pewnie jak wszyscy, nie mam nic przeciwko wtrącaniu 3-ech groszy ( niekoniecznie swoich ), ale prośba - jak już musisz wtrącić, zrób to w zrozumiałym języku.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

grzechu24
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 10
Rejestracja: śr paź 22, 2014 7:04 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000
Rocznik: 1999

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

#18 Post autor: grzechu24 »

witam
podczas zimowania motocykla zabrałem się za zabezpieczenia styków pompy, ale podczas pierwszej wiosennej przejażdżki wystąpił problem, a mianowicie po przejechaniu ok 15 km motocykl zaczął przerywać aż "zdechł" i niestety nie chciał odpalić, chwile dumałem aż doszedłem do tego ze pompa przestała działać :why: na początku myślałem ze padł przekaźnik, ale niestety po zmianie na inny (akurat miałem drugi przy sobie) wiadro nie dawało oznak życia :down: wiec zabrałem się za pompę, po rozkręceniu dekielka nic nie wskazywało na jakieś uszkodzenia, ale podczas kręcenia rozrusznikiem styki w ogóle nie dawały oznak życia, ale gdy poruszyłem je palcem nagle zaczęło działać :rozgląda: i moto po dłuższym kręceniu w końcu odpaliło :clap: myślałem ze po prostu styk się czymś zabrudził i przestał działać, więc w domu dokładnie go wyczyściłem i wszystko było ok ale po jakimś czasie wystąpił ten sam problem :down: i tu moje pytanie, gdzie leży problem i czy ktoś miał taką sytuacje po modyfikacji pompy? z góry dzieki

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

#19 Post autor: james »

Powody takiego stanu rzeczy są dwa:
-Pomimo tego, że styki się nie wypalają, wyrabiają się prowadzenia, co sporadycznie powoduje zawieszanie się mechanizmu pompy. Warto mieć w kufrze pręt stalowy (~ 25 cm długości), którym w razie czego puknie się w pompę.
-Różnica temperatur powoduje, że na stykach osadza się woda (kropla), która czasami prowadzi do "sklejenia" - dzieje sie tak głównie po dłuższym postoju motocykla. Wystarczy przetrzeć styki pilniczkiem i lecimy dalej. Jeśli masz od środka białą pompę, to znaczy, że spotkałeś się właśnie z tym :)

grzechu24
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 10
Rejestracja: śr paź 22, 2014 7:04 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000
Rocznik: 1999

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

#20 Post autor: grzechu24 »

dzięki james za cenną wskazówkę :isok: ale bardziej obstawiam pierwszą przyczynę która opisałeś, bo najbardziej pasuje do tego przypadku który u mnie wystepuje :)) jakis białych nalotów czy coś tego rodzaju nie zauważyłem. Ja bardziej obstawiałem przekaznik :rozgląda: a takie pytanie czy moze dojść do sytuacji ze przekaźnik nie podaje dobrego napięcia na przerywacz w pompie i następuje tzw "zakopcenie styku" przez co pompa nie działa? jest w ogóle taka mozliwość?

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

#21 Post autor: james »

W przypadku poprawnie działajacego przekaźnika oraz układu elektrycznego pompy, nie ma takiej możliwości.

grzechu24
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 10
Rejestracja: śr paź 22, 2014 7:04 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000
Rocznik: 1999

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

#22 Post autor: grzechu24 »

Rozumiem :)) dzieki za pomoc :isok2:

artiwie15
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 20, 2013 4:07 pm

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

#23 Post autor: artiwie15 »

Witam, z uwagi na chęć odbycia wyprawy motocyklowej w czerwcu około 4 tys km dzisiaj zabrałem się za sprawdzenie pompy paliwa. Na moje oko może niezbyt fachowe wygląda na to ,że wszystko jest ok. Nie chciałbym aby coś mnie zaskoczyło w trakcie jazdy. Motocykl ma przejechane 40 tys km jest to ostatni model na gaźniku ( oznaczenie mam już SD02). Proszę o opinie forumowiczów na podstawie zamieszczonych zdjęć czy mam myśleć już nad zestawem naprawczym może jeszcze uda mi się zrobić te 4 tys km. Pozdrawiam
http://images.tinypic.pl/i/00664/gc86wf4vrzds.jpg
http://images.tinypic.pl/i/00664/08jrhsf21hni.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00664/o5ttfe3bqy67.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00664/0s0imxcbuih5.jpg
http://files.tinypic.pl/i/00664/uxss2ydpj7rz.jpg

Awatar użytkownika
ADAMO16
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 407
Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Tychy

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

#24 Post autor: ADAMO16 »

Temat w afryce przerabiałem, komplet naprawczy to nie majątek. Twoje styki już swoje zrobiły, kup i wymień.
Varadero XL 1000 juz jest :)
Africa Twin byla :-(

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

#25 Post autor: janki5 »

Kup wymień (komfort psychiczny pełny)
Kup zabierz ze sobą na zapas (komfort psychiczny umiarkowany )
Nie rób nic ( komfort psychiczny żaden , całą drogę myśleć o tym , ból głowy gwarantowany )

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104622

artiwie15
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 20, 2013 4:07 pm

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

#26 Post autor: artiwie15 »

To już faktycznie one tak źle wyglądają :down: ? Tak na oko laika wcale źle nie jest. Jestem ciekawy czym się sugerujecie:P

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

#27 Post autor: melon1968 »

Pchanie viadra to niezły trening. :whatup:

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

#28 Post autor: Jimi »

Witam, Czy taki przekaźnik będzie równie odpowiedni?

http://allegro.pl/przekaznik-samochodow ... 54030.html

Parametry techniczne:

Napięcie cewki przekaźnika - 12V DC (prąd stały)

Max prąd styków przekaźnika - 40A (NO) i 30A (NC)

Rezystancja cewki - 77 Ω

Typ przekaźnika - NC i NO (przełączający)

Ilość pinów - 5
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

#29 Post autor: next22 »

Bardzo dobry będzie :)
A w sercu zawsze XL600V :)

Awatar użytkownika
ostry4td
Rekrut
Posty: 33
Rejestracja: pn lip 11, 2016 7:00 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białystok

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

#30 Post autor: ostry4td »

Czy w SD02 pompa paliwa jest taka sama i też trzeba kontrolować styki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”