Strona 2 z 3

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: pn lip 07, 2014 5:18 pm
autor: yama
jeśli można wtrącę swoje 3 grosze
miedzy styki przekaźnika dać diodę -łuk robi swoje
chałupnicza metoda ale działa
ten styk dałoby się reanimować z fotki, podobnie jak w silnikach elektrycznym z sprzęgłem odśrodkowym
W tym celu potrzebujemy styki z stycznika / używam w pracy lza 40 stareńkie z demontu ale na srebrze ale zwykły uszkodzony stycznik 32A/16A za darmochę ew piwo się dostanie/ ew korekta pilniczkiem w celu wyrównania styku

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: pn lip 07, 2014 9:06 pm
autor: płock1964
yama pisze:jeśli można wtrącę swoje 3 grosze
miedzy styki przekaźnika dać diodę -łuk robi swoje
chałupnicza metoda ale działa
ten styk dałoby się reanimować z fotki, podobnie jak w silnikach elektrycznym z sprzęgłem odśrodkowym
W tym celu potrzebujemy styki z stycznika / używam w pracy lza 40 stareńkie z demontu ale na srebrze ale zwykły uszkodzony stycznik 32A/16A za darmochę ew piwo się dostanie/ ew korekta pilniczkiem w celu wyrównania styku
Ale że o co kaman?

Pewnie jak wszyscy, nie mam nic przeciwko wtrącaniu 3-ech groszy ( niekoniecznie swoich ), ale prośba - jak już musisz wtrącić, zrób to w zrozumiałym języku.

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: pn kwie 27, 2015 12:12 am
autor: grzechu24
witam
podczas zimowania motocykla zabrałem się za zabezpieczenia styków pompy, ale podczas pierwszej wiosennej przejażdżki wystąpił problem, a mianowicie po przejechaniu ok 15 km motocykl zaczął przerywać aż "zdechł" i niestety nie chciał odpalić, chwile dumałem aż doszedłem do tego ze pompa przestała działać :why: na początku myślałem ze padł przekaźnik, ale niestety po zmianie na inny (akurat miałem drugi przy sobie) wiadro nie dawało oznak życia :down: wiec zabrałem się za pompę, po rozkręceniu dekielka nic nie wskazywało na jakieś uszkodzenia, ale podczas kręcenia rozrusznikiem styki w ogóle nie dawały oznak życia, ale gdy poruszyłem je palcem nagle zaczęło działać :rozgląda: i moto po dłuższym kręceniu w końcu odpaliło :clap: myślałem ze po prostu styk się czymś zabrudził i przestał działać, więc w domu dokładnie go wyczyściłem i wszystko było ok ale po jakimś czasie wystąpił ten sam problem :down: i tu moje pytanie, gdzie leży problem i czy ktoś miał taką sytuacje po modyfikacji pompy? z góry dzieki

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: pn kwie 27, 2015 10:08 am
autor: james
Powody takiego stanu rzeczy są dwa:
-Pomimo tego, że styki się nie wypalają, wyrabiają się prowadzenia, co sporadycznie powoduje zawieszanie się mechanizmu pompy. Warto mieć w kufrze pręt stalowy (~ 25 cm długości), którym w razie czego puknie się w pompę.
-Różnica temperatur powoduje, że na stykach osadza się woda (kropla), która czasami prowadzi do "sklejenia" - dzieje sie tak głównie po dłuższym postoju motocykla. Wystarczy przetrzeć styki pilniczkiem i lecimy dalej. Jeśli masz od środka białą pompę, to znaczy, że spotkałeś się właśnie z tym :)

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: pn kwie 27, 2015 11:32 pm
autor: grzechu24
dzięki james za cenną wskazówkę :isok: ale bardziej obstawiam pierwszą przyczynę która opisałeś, bo najbardziej pasuje do tego przypadku który u mnie wystepuje :)) jakis białych nalotów czy coś tego rodzaju nie zauważyłem. Ja bardziej obstawiałem przekaznik :rozgląda: a takie pytanie czy moze dojść do sytuacji ze przekaźnik nie podaje dobrego napięcia na przerywacz w pompie i następuje tzw "zakopcenie styku" przez co pompa nie działa? jest w ogóle taka mozliwość?

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: wt kwie 28, 2015 6:37 pm
autor: james
W przypadku poprawnie działajacego przekaźnika oraz układu elektrycznego pompy, nie ma takiej możliwości.

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: śr kwie 29, 2015 10:25 pm
autor: grzechu24
Rozumiem :)) dzieki za pomoc :isok2:

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: wt maja 12, 2015 2:13 pm
autor: artiwie15
Witam, z uwagi na chęć odbycia wyprawy motocyklowej w czerwcu około 4 tys km dzisiaj zabrałem się za sprawdzenie pompy paliwa. Na moje oko może niezbyt fachowe wygląda na to ,że wszystko jest ok. Nie chciałbym aby coś mnie zaskoczyło w trakcie jazdy. Motocykl ma przejechane 40 tys km jest to ostatni model na gaźniku ( oznaczenie mam już SD02). Proszę o opinie forumowiczów na podstawie zamieszczonych zdjęć czy mam myśleć już nad zestawem naprawczym może jeszcze uda mi się zrobić te 4 tys km. Pozdrawiam
http://images.tinypic.pl/i/00664/gc86wf4vrzds.jpg
http://images.tinypic.pl/i/00664/08jrhsf21hni.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00664/o5ttfe3bqy67.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00664/0s0imxcbuih5.jpg
http://files.tinypic.pl/i/00664/uxss2ydpj7rz.jpg

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: wt maja 12, 2015 2:52 pm
autor: ADAMO16
Temat w afryce przerabiałem, komplet naprawczy to nie majątek. Twoje styki już swoje zrobiły, kup i wymień.

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: wt maja 12, 2015 8:29 pm
autor: janki5
Kup wymień (komfort psychiczny pełny)
Kup zabierz ze sobą na zapas (komfort psychiczny umiarkowany )
Nie rób nic ( komfort psychiczny żaden , całą drogę myśleć o tym , ból głowy gwarantowany )

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104622

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: wt maja 12, 2015 9:19 pm
autor: artiwie15
To już faktycznie one tak źle wyglądają :down: ? Tak na oko laika wcale źle nie jest. Jestem ciekawy czym się sugerujecie:P

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: śr maja 27, 2015 10:43 am
autor: melon1968
Pchanie viadra to niezły trening. :whatup:

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: czw lut 04, 2016 6:12 pm
autor: Jimi
Witam, Czy taki przekaźnik będzie równie odpowiedni?

http://allegro.pl/przekaznik-samochodow ... 54030.html

Parametry techniczne:

Napięcie cewki przekaźnika - 12V DC (prąd stały)

Max prąd styków przekaźnika - 40A (NO) i 30A (NC)

Rezystancja cewki - 77 Ω

Typ przekaźnika - NC i NO (przełączający)

Ilość pinów - 5

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: czw lut 04, 2016 11:45 pm
autor: next22
Bardzo dobry będzie :)

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: ndz mar 12, 2017 10:54 am
autor: ostry4td
Czy w SD02 pompa paliwa jest taka sama i też trzeba kontrolować styki?