Strona 3 z 3

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: ndz mar 12, 2017 1:48 pm
autor: Kris
Cześć kolego w twoim Viaderku jest już inna pompa paliwa :)) więc juz nie musisz o tym myślec :isok: pozdrawiam

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: pn mar 13, 2017 5:33 pm
autor: ostry4td
Dzięki, juz sie zastanawiałem gdzie znajduje sie ona w moim moto ;) pozdrawiam

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: pn mar 13, 2017 5:47 pm
autor: melon1968
ostry4td pisze:Dzięki, juz sie zastanawiałem gdzie znajduje sie ona w moim moto ;) pozdrawiam
Wielka bańka obok filtra oleju.

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: wt mar 21, 2017 1:42 am
autor: atego815
Prze sezonem postanowiłem, obok innych operacji, zobaczyć co tam w pompie paliwa...
A tam styki na ostatnich nogach !
Prawdopodobnie niebawem gdzieś bym stanął. :(
Sugeruję popaczać też u siebie, względnie wymienić i zabezpieczyć opisanym sposobem.

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: wt mar 21, 2017 8:30 pm
autor: Kris
No warto tam zobaczyć jak wygląda,ale ja poczekam na pierwsze objawy :) przerabiałem już ten temat w poprzednim Viaderku ;D a teraz na czarną godzine pod siedzeniem kawałek rurki w kształcie U żeby ominąć pompe w krytycznej sytuacji :isok2: pozdrowionka

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: wt mar 21, 2017 8:34 pm
autor: atego815
I wtedy bańka z paliwem na plecach, żeby grawitacyjnie? :)

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: wt mar 21, 2017 11:19 pm
autor: Kris
HAHA ;D spoko jak zalejesz do pełna to na 100 km starcza spokojnie,jadąc przepisowo :isok2: tak więc patent sprawdzony :isok2:

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: ndz mar 31, 2019 8:12 pm
autor: tomasga
Witam,
Jakby kogoś interesowało. Zabezpieczyłem styki w swoim Varadero przekaźnikiem SSR zamiast mechanicznego.
Zmieniłem też sposób podłączenia pompy. Zamiast do stycznika pompy podłączyłem do zapłonu (czerwona kostka pod lewą owiewką, biało czarny kabel). Zrobiłem to bo zauważyłem że przy kręceniu rozrusznikiem, napięcie na oryginalnym obwodzie spada na tyle, że pompa nie ma siły ścisnąć sprężyny i nie wykonuje pełnego cyklu (można wyczuć ręką). Miałem to też w VFR (i kolega również), że za cholerę nie dało się jej odpalić po zimie. Trzeba było napompować do gaźników przez podłączenie pompy na krótko. Ułatwia to też diagnostykę, i rozruch motocykla po braku paliwa. Wadą jest to, że przy wywrotce pompa będzie pompować aż do wyłączenia zapłonu mimo że silnik się nie kręci.
Schemat podłączenia jest też trochę inny. Dołożyłem diodę (wygaszanie przepięć) i połączenia są tak zrobione, że przy awarii przekaźnika można go pominąć (raczej rzadkość). Nie dawałem radiatora. Już mi chce mi się rozkręcać pompy w tym sezonie, ale diodę lepiej dać bezpośrednio przy cewce. Skuteczniej by działała. W załączniku parę zdjęć.
Pozdrawiam.

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: czw kwie 04, 2019 11:42 pm
autor: Daniel
POMPA POMPKA PALIWA UNIWERSALNA 0,2 BAR 92L/h dostępna na allegro za około 70 złociszy .Taka alternatywa dla palących się styków,bardzo niski pobór prądu. Działa bez awarii od kilku lat.

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: pt mar 13, 2020 1:47 pm
autor: pawel1304
Ja już jestem po przeróbce pompy, wkrótce test czy działa...

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza

: czw maja 14, 2020 8:25 pm
autor: igrek1
Daniel czy na stykach starej pompy jest normalnie podawane 12V?

Ja to mierzyłem i koło 6V chodzi....

Skąd złapać prąd do tej pompy która ty zapioles...?