Strona 1 z 3

automatyczne smarowanie łańcucha

: pn mar 25, 2013 12:00 am
autor: YACCO1
witam wszystkich.
znalazłem na innym forum jak zrobić domowym sposobem scottoiler.

http://www.polishbanditcrew.pun.pl/view ... hp?id=3377

postanowiłem coś takiego wykonać sam.
tylko bardziej estetycznego.
znalazłem:
przekaźnik cykliczny 6GR200

http://www.ase.hoste.pl/pdfy/6GR.pdf

napięcie pracy - 11 ... 15V;
obciążenie max. - 15A;
prąd pobierany w stanie: włączenia ... < 40 mA; wyłączenia ... < 5mA

Zakresy czasowe – regulowane potencjometrem
zakres mały: 0-30 sek. (wersje 6GR30)
zakres duży: 0-200 sek. (wersje 6GR200)

"Uniwersalne przekaźniki, realizujące funkcję ON-OFF (włączenie / wyłączenie). Zastosowanie w instalacjach elektrycznych 12V, np.: motoryzacja , automatyka .
Po pojawieniu się zasilania , przekaźnik będzie na przemian zwierał i rozwierał styki.
Czas zwarcia i rozwarcia niezależnie regulowane potencjometrami w zakresie 1do 200 sek."
czyli można ustawić że np.
załącza się na 1s i podaję napięcie na elektrozawór, który podaje dalej olej a następnie rozłącza się np. na 200s /zapobiegnie to nadmiernemu chlapaniu olejem/ i tak w kółko.
elektrozawór

http://www.autogaz-market.pl/benzynowe/ ... ynowy.html

Elektrozawór jest wyposażony w manualny zawór, który pozwala na jego udrożnienie
w przypadku awarii cewki.
i zarazem ręczną regulację ilości podawanego oleju.
całość podłączamy np. do świateł
po włączeni świateł zaczyna się cały proces.
aż do wyłączenia.
orientacyjne ceny:
przekaźnik 30 zł
elektrozawór 36 zł
pojemnik na olej to zależy jaki użyjemy i ile mamy miejsca.
rurki kupione w sklepie z rybkami, parę złoty.
czyli na całość z kosztami przesyłki powinno starczyć około 100zł

podaję parę ciekawych linków:
http://www.mumek.cba.pl/olejarka.html
http://www.nowyelektronik.pl/searchskle ... s&nr=16835
http://www.yamahaxj.pl/images/articles/ ... oliler.pdf

układ czasowy można zamontować pod siedzeniem lub owiewką
i nie trzeba go stale ustawiać. wystarczy raz porządnie i po sprawie.
a dla bardziej wtajemniczonych wystarczy podłączyć dwa dodatkowe potencjometry i zamontować je np przy zegarach.
elektrozawór montujemy pod boczną osłoną.
wydajesz na całość około 100zł.
jeśli masz smykałkę i trochę cierpliwości to sobie poradzisz.
możesz w ten sposób zaoszczędzić od 270zł /motooiler/
do 400zł /scottoiler/ a nawet więcej.

już zamontowałem.
wprowadziłem trochę zmian względem projektu.
zamiast wężyka dałem rurkę miedzianą używaną do instalacji gazowych fi6.
jest elastyczna i zarazem bardziej odporna.
końcówka rurki to wkład od długopisu żelowego /większa średnica/
z cięta z jednej strony.
tak jak to wcześniej gdzieś wyczytałem wstawiłem drut do środka rurki przymocowanej do wahacza w celu wyeliminowania z ciekania oleju w czasie dłuższego postoju /noc/.
użyty olej to hipol.
wcześniej używałem rzadszy i za bardzo chlapał.
muszę jeszcze tylko wstawić zaworek do regulacji podawania oleju.
nawet przy ustawieniu czasu 1-2s otwarcie i 200s zamknięcie jeszcze delikatnie chlapie na tłumik od spodu.
całość wyszło około 100zł
za tą cenę nic lepszego nie kupisz a za oszczędzone pieniądze można kupić paliwo dla motoru lub dla gardła
....i łańcuch jest wilgotny jak nie powiem co ...

efekt końcowy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


podaję jeszcze parę pomocnych linków.
http://www.xrv.org.uk/forums/bodgers-co ... oiler.html
http://tezla.freehost.pl/html/usprawnienia.html
http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-107.htm
http://forumold.transalpclub.pl/index.p ... 9&quote=66
http://falcone.com.pl/oliwiarka.html

Re: automatyczne smarowanie łańcucha

: śr kwie 09, 2014 11:34 am
autor: RobertViadro
Kurde, super patent.
:)

Re: automatyczne smarowanie łańcucha

: śr kwie 09, 2014 11:43 am
autor: Yanek
YACCO1 pisze:witam wszystkich.
znalazłem na innym forum jak zrobić domowym sposobem scottoiler.

http://www.polishbanditcrew.pun.pl/view ... hp?id=3377

postanowiłem coś takiego wykonać sam.
tylko bardziej estetycznego.
znalazłem:
przekaźnik cykliczny 6GR200

http://www.ase.hoste.pl/pdfy/6GR.pdf

napięcie pracy - 11 ... 15V;
obciążenie max. - 15A;
prąd pobierany w stanie: włączenia ... < 40 mA; wyłączenia ... < 5mA

Zakresy czasowe – regulowane potencjometrem
zakres mały: 0-30 sek. (wersje 6GR30)
zakres duży: 0-200 sek. (wersje 6GR200)

"Uniwersalne przekaźniki, realizujące funkcję ON-OFF (włączenie / wyłączenie). Zastosowanie w instalacjach elektrycznych 12V, np.: motoryzacja , automatyka .
Po pojawieniu się zasilania , przekaźnik będzie na przemian zwierał i rozwierał styki.
Czas zwarcia i rozwarcia niezależnie regulowane potencjometrami w zakresie 1do 200 sek."
czyli można ustawić że np.
załącza się na 1s i podaję napięcie na elektrozawór, który podaje dalej olej a następnie rozłącza się np. na 200s /zapobiegnie to nadmiernemu chlapaniu olejem/ i tak w kółko.
elektrozawór

http://www.autogaz-market.pl/benzynowe/ ... ynowy.html

Elektrozawór jest wyposażony w manualny zawór, który pozwala na jego udrożnienie
w przypadku awarii cewki.
i zarazem ręczną regulację ilości podawanego oleju.
całość podłączamy np. do świateł
po włączeni świateł zaczyna się cały proces.
aż do wyłączenia.
orientacyjne ceny:
przekaźnik 30 zł
elektrozawór 36 zł
pojemnik na olej to zależy jaki użyjemy i ile mamy miejsca.
rurki kupione w sklepie z rybkami, parę złoty.
czyli na całość z kosztami przesyłki powinno starczyć około 100zł

podaję parę ciekawych linków:
http://www.mumek.cba.pl/olejarka.html
http://www.nowyelektronik.pl/searchskle ... s&nr=16835
http://www.yamahaxj.pl/images/articles/ ... oliler.pdf

układ czasowy można zamontować pod siedzeniem lub owiewką
i nie trzeba go stale ustawiać. wystarczy raz porządnie i po sprawie.
a dla bardziej wtajemniczonych wystarczy podłączyć dwa dodatkowe potencjometry i zamontować je np przy zegarach.
elektrozawór montujemy pod boczną osłoną.
wydajesz na całość około 100zł.
jeśli masz smykałkę i trochę cierpliwości to sobie poradzisz.
możesz w ten sposób zaoszczędzić od 270zł /motooiler/
do 400zł /scottoiler/ a nawet więcej.

już zamontowałem.
wprowadziłem trochę zmian względem projektu.
zamiast wężyka dałem rurkę miedzianą używaną do instalacji gazowych fi6.
jest elastyczna i zarazem bardziej odporna.
końcówka rurki to wkład od długopisu żelowego /większa średnica/
z cięta z jednej strony.
tak jak to wcześniej gdzieś wyczytałem wstawiłem drut do środka rurki przymocowanej do wahacza w celu wyeliminowania z ciekania oleju w czasie dłuższego postoju /noc/.
użyty olej to hipol.
wcześniej używałem rzadszy i za bardzo chlapał.
muszę jeszcze tylko wstawić zaworek do regulacji podawania oleju.
nawet przy ustawieniu czasu 1-2s otwarcie i 200s zamknięcie jeszcze delikatnie chlapie na tłumik od spodu.
całość wyszło około 100zł
za tą cenę nic lepszego nie kupisz a za oszczędzone pieniądze można kupić paliwo dla motoru lub dla gardła
....i łańcuch jest wilgotny jak nie powiem co ...

efekt końcowy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


podaję jeszcze parę pomocnych linków.
http://www.xrv.org.uk/forums/bodgers-co ... oiler.html
http://tezla.freehost.pl/html/usprawnienia.html
http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-107.htm
http://forumold.transalpclub.pl/index.p ... 9&quote=66
http://falcone.com.pl/oliwiarka.html
Pytanie za 100 punktów, co na 3 zdjeciu robi łańcuch pod siedzeniem ??

Re: automatyczne smarowanie łańcucha

: śr kwie 09, 2014 1:55 pm
autor: Gregor
po wnikliwej analizie stwierdzam, że zdecydowanie wisi lub leży i czeka na wszelki wypadek ;p

Re: automatyczne smarowanie łańcucha

: śr kwie 09, 2014 7:21 pm
autor: YACCO1
Yanek pisze:
YACCO1 pisze:witam wszystkich.
znalazłem na innym forum jak zrobić domowym sposobem scottoiler.

http://www.polishbanditcrew.pun.pl/view ... hp?id=3377

postanowiłem coś takiego wykonać sam.
tylko bardziej estetycznego.
znalazłem:
przekaźnik cykliczny 6GR200

http://www.ase.hoste.pl/pdfy/6GR.pdf

napięcie pracy - 11 ... 15V;
obciążenie max. - 15A;
prąd pobierany w stanie: włączenia ... < 40 mA; wyłączenia ... < 5mA

Zakresy czasowe – regulowane potencjometrem
zakres mały: 0-30 sek. (wersje 6GR30)
zakres duży: 0-200 sek. (wersje 6GR200)

"Uniwersalne przekaźniki, realizujące funkcję ON-OFF (włączenie / wyłączenie). Zastosowanie w instalacjach elektrycznych 12V, np.: motoryzacja , automatyka .
Po pojawieniu się zasilania , przekaźnik będzie na przemian zwierał i rozwierał styki.
Czas zwarcia i rozwarcia niezależnie regulowane potencjometrami w zakresie 1do 200 sek."
czyli można ustawić że np.
załącza się na 1s i podaję napięcie na elektrozawór, który podaje dalej olej a następnie rozłącza się np. na 200s /zapobiegnie to nadmiernemu chlapaniu olejem/ i tak w kółko.
elektrozawór

http://www.autogaz-market.pl/benzynowe/ ... ynowy.html

Elektrozawór jest wyposażony w manualny zawór, który pozwala na jego udrożnienie
w przypadku awarii cewki.
i zarazem ręczną regulację ilości podawanego oleju.
całość podłączamy np. do świateł
po włączeni świateł zaczyna się cały proces.
aż do wyłączenia.
orientacyjne ceny:
przekaźnik 30 zł
elektrozawór 36 zł
pojemnik na olej to zależy jaki użyjemy i ile mamy miejsca.
rurki kupione w sklepie z rybkami, parę złoty.
czyli na całość z kosztami przesyłki powinno starczyć około 100zł

podaję parę ciekawych linków:
http://www.mumek.cba.pl/olejarka.html
http://www.nowyelektronik.pl/searchskle ... s&nr=16835
http://www.yamahaxj.pl/images/articles/ ... oliler.pdf

układ czasowy można zamontować pod siedzeniem lub owiewką
i nie trzeba go stale ustawiać. wystarczy raz porządnie i po sprawie.
a dla bardziej wtajemniczonych wystarczy podłączyć dwa dodatkowe potencjometry i zamontować je np przy zegarach.
elektrozawór montujemy pod boczną osłoną.
wydajesz na całość około 100zł.
jeśli masz smykałkę i trochę cierpliwości to sobie poradzisz.
możesz w ten sposób zaoszczędzić od 270zł /motooiler/
do 400zł /scottoiler/ a nawet więcej.

już zamontowałem.
wprowadziłem trochę zmian względem projektu.
zamiast wężyka dałem rurkę miedzianą używaną do instalacji gazowych fi6.
jest elastyczna i zarazem bardziej odporna.
końcówka rurki to wkład od długopisu żelowego /większa średnica/
z cięta z jednej strony.
tak jak to wcześniej gdzieś wyczytałem wstawiłem drut do środka rurki przymocowanej do wahacza w celu wyeliminowania z ciekania oleju w czasie dłuższego postoju /noc/.
użyty olej to hipol.
wcześniej używałem rzadszy i za bardzo chlapał.
muszę jeszcze tylko wstawić zaworek do regulacji podawania oleju.
nawet przy ustawieniu czasu 1-2s otwarcie i 200s zamknięcie jeszcze delikatnie chlapie na tłumik od spodu.
całość wyszło około 100zł
za tą cenę nic lepszego nie kupisz a za oszczędzone pieniądze można kupić paliwo dla motoru lub dla gardła
....i łańcuch jest wilgotny jak nie powiem co ...

efekt końcowy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


podaję jeszcze parę pomocnych linków.
http://www.xrv.org.uk/forums/bodgers-co ... oiler.html
http://tezla.freehost.pl/html/usprawnienia.html
http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-107.htm
http://forumold.transalpclub.pl/index.p ... 9&quote=66
http://falcone.com.pl/oliwiarka.html
Pytanie za 100 punktów, co na 3 zdjeciu robi łańcuch pod siedzeniem ??

jest to część łańcucha po skróceniu.
poprzednik założył mniejszą zębatkę z tyłu i musiał skrócić łańcuch.
a po co wsadził pod siedzenie to już tylko on wie.

Re: automatyczne smarowanie łańcucha

: sob kwie 26, 2014 6:46 pm
autor: elbandziorno
I tak oto podwójnie zyskałeś zakładając temat. A sam pomysł no i wykonanie super!

Re: automatyczne smarowanie łańcucha

: wt kwie 29, 2014 9:06 pm
autor: Rafik
Mam podobny zestaw! Ja podłączyłem do tylnej lampy - elektrozawór.. ;) Działa wyśmienicie, ale ja mam tylko na jedną stronę. Myślę o przeróbce na dwie strony, bo jedna strona jest smarowana a druga słabo.. ;)

Re: automatyczne smarowanie łańcucha

: ndz cze 01, 2014 1:47 pm
autor: jedrek1000f
Łańcuch musi być smarowany z obu stron ja na razie w moim Viaderku nie mam oliwiarki ale jest plan założenia takowej ale własnej roboty bo zbiorniczek chce zrobić z nie rdzewnej rury z kranikiem zamontowanej do stelaża pod kufry tuż pod wydechem o pojemności co najmniej 1 litra dla tego że jak jeżdże dużo to mały zbiorniczek jest trochę uciążliwy a kranik przy zbiorniczku po to żebym mógł zamykać i otwierać wydostający się ze zbiorniczka olej bo nie chce mieć elektro zaworów ani innych ciekawych wynalazków po prostu patent musi być najprostszy jak się tylko da takie jest moje zdanie

Re: automatyczne smarowanie łańcucha

: sob cze 07, 2014 6:12 pm
autor: szymon8849
ja sobie zrobiłem samodzielnie i wyniosło mnie to 60 zł i jestem zadowolony,tylko że olej kapie nie tak jak wszyscy na dół przy zębatce tylko z góry. jak zrobie zdjęcia to wstawie pozdrawiam

Re: automatyczne smarowanie łańcucha

: sob cze 07, 2014 10:24 pm
autor: JanuszCh
Dzisiaj zakończyłem prace przy mojej oliwiarce, kapie że aż miło... :clap:
Koncepcja własna. Zastosowałem elektrozawór Lovato plus włącznik czasowy z wyprowadzeniem na kierownicę sterowania czasem przerwy oraz włącznikiem i diodami sygnalizującymi czas pracy i włączenia sterownika. Fotek nie robiłem, jak ktoś będzie zainteresowany to postaram się wrzucić.

Re: automatyczne smarowanie łańcucha

: śr lip 02, 2014 3:29 pm
autor: Rafik
Panowie szukam praktyka który zrobił coś podobnego http://allegro.pl/scottoiler-dual-injec ... 89378.html
Mam olejarkę made in własna ręka a pomysł z netu.. Czyli elektrozawór, zbiorniczek, wąż i kranik od akwarium :isok2:
Ale cały czas mam smarowanie na jedną stronę, brakuje mi prostego rozwiązania na ten dual system :S Może ktoś ma jakiś pomysł zdjęcie... ;)

Re: automatyczne smarowanie łańcucha

: śr lip 02, 2014 9:57 pm
autor: Yanek
Rafik pisze:Panowie szukam praktyka który zrobił coś podobnego http://allegro.pl/scottoiler-dual-injec ... 89378.html
Mam olejarkę made in własna ręka a pomysł z netu.. Czyli elektrozawór, zbiorniczek, wąż i kranik od akwarium :isok2:
Ale cały czas mam smarowanie na jedną stronę, brakuje mi prostego rozwiązania na ten dual system :S Może ktoś ma jakiś pomysł zdjęcie... ;)
Tak na prędkości to będzie dobre http://sklep.auto-bajer.pl/trojnik-spry ... 10142.html lub http://www.drypa.pl/produkt1001.html reszta już prosta :isok2:

Re: automatyczne smarowanie łańcucha

: czw lip 03, 2014 2:42 pm
autor: eneron
Yanek pisze:
Rafik pisze:Panowie szukam praktyka który zrobił coś podobnego http://allegro.pl/scottoiler-dual-injec ... 89378.html
Mam olejarkę made in własna ręka a pomysł z netu.. Czyli elektrozawór, zbiorniczek, wąż i kranik od akwarium :isok2:
Ale cały czas mam smarowanie na jedną stronę, brakuje mi prostego rozwiązania na ten dual system :S Może ktoś ma jakiś pomysł zdjęcie... ;)
Tak na prędkości to będzie dobre http://sklep.auto-bajer.pl/trojnik-spry ... 10142.html lub http://www.drypa.pl/produkt1001.html reszta już prosta :isok2:

Kupiłem identyczny zwrotny zaworek aby mieć smarowanie po obu str łańcucha - zaworek jest lipny bo działa "pod prąd" ;( Z głównego wężyka zaworek ma rozgałęzić podawanie oleju na dwie strony i w ten sam sposób ten zaworek zamyka dopływ oleju - działać będzie tylko wtedy gdy zechcemy z dwóch wężyków przejść w jeden.... :/

Re: automatyczne smarowanie łańcucha

: pt gru 26, 2014 1:46 am
autor: damian
wystarczy zwykły trójnik bez żadnych zaworków jednokierunkowych i potem zamocować to samo po obu stronach zębatki.

Re: automatyczne smarowanie łańcucha

: pt lip 03, 2015 7:41 pm
autor: syku
coś podrzucę jako element do "przemyślenia"
problemem dysz podwójnych jest ich kapanie na postoju.
założeniem mojej dyszy jest jednak dozowanie oleju pompką z dwutaktu

aby dysza nie kapała to na końcu dyszy wywierciłem porzeczny otwór
Obrazek
następnie zalutowałem odpływ końcowy
Obrazek
i na koniec na wszystko założyłem wężyk silikonowy (o wewn. otworze 1mm)
Obrazek

pompka dozownika wypchnie olej ale nie pozwoli na jego grawitacyjny wypływ.