Montaż stopki centralnej-problem!!

Poradniki krok po kroku...
Wiadomość
Autor
fijar
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 14
Rejestracja: wt lip 28, 2015 2:04 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Varadero
Model: xl 1000
Rocznik: 2004

Montaż stopki centralnej-problem!!

#1 Post autor: fijar »

Witam
Mam następujący problem aby zamontować centralkę w SD 02 należy wyjąć szpilkę która jest pod silnikiem i zamontować dłuższą z dwóch stron gwintowaną. Problem w tym że oryginalna nie chce wyjść a nawet się obrócić. Traktowałem wszystkim środkami do zapieczonych śrub kluczem pneumatycznym młotkiem i nic szpilka stoi jak dzwon. Może ktoś wie jak to zrobić.

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Montaż stopki centralnej-problem!!

#2 Post autor: melon1968 »

Spróbuj na dobrze rozgrzanym silniku lub opalarką grzej.Kawałek aluminium aby nie zaklepać śruby i dobry młotek.

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Montaż stopki centralnej-problem!!

#3 Post autor: motoendriu »

Podobno problem miałem w innym motocyklu gdzie silnik był oparty na szpilce przykrecanej do ramy. Uniosłem delikatnie silnik na lewarku by odciążyć szpilke i jakimś cudem po kilku uderzeniach w inną nie oryginalna nakretke poszło.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
seburaj
Uczy się jeździć
Posty: 79
Rejestracja: wt wrz 05, 2017 1:57 pm
Imię: seb
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 V
Rocznik: 2004
Lokalizacja: śląsk

Re: Montaż stopki centralnej-problem!!

#4 Post autor: seburaj »

fijar pisze:Witam
Mam następujący problem aby zamontować centralkę w SD 02 należy wyjąć szpilkę która jest pod silnikiem i zamontować dłuższą z dwóch stron gwintowaną. Problem w tym że oryginalna nie chce wyjść a nawet się obrócić
wiem, ze temat jest sprzed trzech lat, ale wiecznie aktualny (zwłaszcza motocykle z wysp lub nadmorskiej francji) :whatup:
jestem świeżo po temacie a więc doradzę:

1. zaopatrzyć się w przyrząd udarowy (pneumat lub elektryczny)
2. przed planowana operacją - dobę lub więcej - porządnie spryskać od spodu całą szpilę jakimś markowym penetratorem/odrdzewiaczem (pisząc markowym wcale nie mam tu na myśli wd40, choć ten również zaszkodzić nie powinien)
3. jak już odkręcicie nakrętkę samokontrującą na klucz 17 z prawej strony (tu udar też się może przydać)
4. teraz dwie osoby: jedna nakłada klucz/przyrząd udarowy z nasadką na klucz 14 z lewej strony (łeb śruby), druga osoba przykłada trzpień metalowy pod pedałem hamulca z prawej strony (przykłada do nakrętki 17 nakręconej na połowę gwintu, nakrętki przeznaczonej do zniszczenia... i teraz RÓWNOLEGLE - osoba z pneumatem/udarem kręci, druga uderza młotkiem (ale tak raczej niespecjalnie mocno - bardziej często!)

musi się udać, koniec :clap:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”