rama kompozytowa

Tematy dotyczące przeróbek oraz zmian parametrów motocykla.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Medman
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 466
Rejestracja: pt sty 02, 2009 11:19 pm
Lokalizacja: 3miasto

rama kompozytowa

#1 Post autor: Medman »

Dostałem dziś propozycję wykonania ramy do Viaderka z kompozytów. Tzn nie ja mam robic komus lecz ktoś może zrobić ją dla mnie i dla chętnych. Może ktoś konkretnie i fachowo wypowiedzieć się w temacie czy warto robić takie cudo i jakie mogą być ewentualne korzyści z takiej ramy ??
Jutro to dziś tyle że jutro !! (Lem)

JAQB
Zapalony motocyklista
Posty: 740
Rejestracja: śr paź 15, 2008 9:42 pm

#2 Post autor: JAQB »

"Kompozyty - najczęściej stosowane jest włókno węglowe i kevlar. Zwolennicy ram kompozytowych zachwycają się ich wytrzymałością i wagą, oraz wielkimi możliwościami fantazji na etapie projektowania - ramy mają czasami wręcz kosmiczne kształty. Ich dodatkową zaletą jest też wyśmienite tłumienie drgań. Wadą - oczywiście cena. Ramy kompozytowe są także bardziej narażone na uderzenia (np. wybicie dziury w ramie przez gałąź drzewa). "

Jak latasz po lasach, to może i by było potrzebne, bo jest lekka i sztywna. Ale do viadra :? . Ktoś chce Ciebie wydoić :mrgreen: .

Awatar użytkownika
Medman
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 466
Rejestracja: pt sty 02, 2009 11:19 pm
Lokalizacja: 3miasto

#3 Post autor: Medman »

Raczej nie chce. To była tylko propozycja zrobienia - miałem sie dowiedzieć czy warto. Jeżeli tak to można by i było rozpocząć produkcję dla klubu. Dlatego zbieram opinie. W grę wchodzi rama, elementy zawieszenia itp. Podobno ma to znacznie wpłynąć na obniżenie środka ciężkości i wagi a co za tym idzie lepsze prowadzenie właśnie na szosie w zakrętach, mniej drgań lepsze przyspieszenie, lepsze własciwości terenowe poprzez zmniejszenie masy całkowitej.
Jutro to dziś tyle że jutro !! (Lem)

Awatar użytkownika
cheniek
Rekrut
Posty: 47
Rejestracja: śr gru 10, 2008 6:02 pm
Lokalizacja: Pszczyna

#4 Post autor: cheniek »

Ciekawe to, ale aż boje się dowiedzieć z ilu $$ trzeba by wyskoczyć :shock:
Obrazek

Awatar użytkownika
Medman
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 466
Rejestracja: pt sty 02, 2009 11:19 pm
Lokalizacja: 3miasto

#5 Post autor: Medman »

cheniek pisze:Ciekawe to, ale aż boje się dowiedzieć z ilu $$ trzeba by wyskoczyć :shock:
To wszystko za złotówki !!!!!!!!! Ale cena w tysiącach !!!!! :D :D
Jutro to dziś tyle że jutro !! (Lem)

Awatar użytkownika
koniu
Udaje motocyklistę
Posty: 148
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 6:05 am
Lokalizacja: Wolbrom

#6 Post autor: koniu »

Wydaje mi się że ile by nie kosztowało to nie warto, bo jeśli kiedyś się zdecydujesz na sprzedaż motocykla to nikt tego później nie doceni chyba że gratis dorzucisz lub nie co drożej to znajda się kupcy, ale wiem z doświadczenia że zazwyczaj się nie opłaca.

smutek
Zapalony motocyklista
Posty: 1424
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
Lokalizacja: warszawa

#7 Post autor: smutek »

koniu13 pisze:Wydaje mi się że ile by nie kosztowało to nie warto, bo jeśli kiedyś się zdecydujesz na sprzedaż motocykla to nikt tego później nie doceni chyba że gratis dorzucisz lub nie co drożej to znajda się kupcy, ale wiem z doświadczenia że zazwyczaj się nie opłaca.
A ja bym się nad tym zastanowił , bo jeśli kierowalibyśmy się tym ,że kiedyś i tak sprzedamy moto to wszyscy byśmy jeździli golasami , ewentualnie z zestawem koreańskich kufrów :wink:

Ciekawy jestem jaka jest cena tej ramy i o ile jest lżejsza od oryginału .
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz

marrud
Rekrut
Posty: 35
Rejestracja: śr sie 13, 2008 8:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

#8 Post autor: marrud »

Też jestem zainteresowany ceną, ale jeszcze jedno skromne pytanie - co z numerem ramy :D , Viadro to nie rower i pasowało by, żeby taki numer był gdzieś widoczny poza aluminiową tabliczką

Awatar użytkownika
cheniek
Rekrut
Posty: 47
Rejestracja: śr gru 10, 2008 6:02 pm
Lokalizacja: Pszczyna

#9 Post autor: cheniek »

marrud pisze:Też jestem zainteresowany ceną, ale jeszcze jedno skromne pytanie - co z numerem ramy :D , Viadro to nie rower i pasowało by, żeby taki numer był gdzieś widoczny poza aluminiową tabliczką
Słuszna uwaga :?
Ale pewnie ktoś kto zajmuje się produkcją takich wynalazków jest obeznany z formalnościami ...
Obrazek

Awatar użytkownika
oko
Udaje motocyklistę
Posty: 109
Rejestracja: śr sty 28, 2009 1:56 pm
Lokalizacja: Gdynia

#10 Post autor: oko »

Panowie bez urazy ale to nie rower tylko 260 kg motocykl. Jak planujecie wykonać testy obciążeniowe, obliczania, sumulacje itd..
Mi to wygląda na porywanie się z motyką na słońce.
Dajcie sobie spokój no chyba, że chcecie się pozabijać w efektowny sposób.

Jeśli macie umiejętności i możliwości to może udało by się zrobić inne owiewki do Viadra na wzór http://www.africanqueens.de/

smutek
Zapalony motocyklista
Posty: 1424
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
Lokalizacja: warszawa

#11 Post autor: smutek »

oko pisze:Panowie bez urazy ale to nie rower tylko 260 kg motocykl. Jak planujecie wykonać testy obciążeniowe, obliczania, sumulacje itd..
Mi to wygląda na porywanie się z motyką na słońce.
Dajcie sobie spokój no chyba, że chcecie się pozabijać w efektowny sposób.

Jeśli macie umiejętności i możliwości to może udało by się zrobić inne owiewki do Viadra na wzór http://www.africanqueens.de/
No i dupa. Wszystko popsułeś a zapowiadało się obiecująco :wink: :D :D :D
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz

Przemek
Zapalony motocyklista
Posty: 1353
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 12:14 am

#12 Post autor: Przemek »

smutek pisze:
oko pisze:Panowie bez urazy ale to nie rower tylko 260 kg motocykl. Jak planujecie wykonać testy obciążeniowe, obliczania, sumulacje itd..
Mi to wygląda na porywanie się z motyką na słońce.
Dajcie sobie spokój no chyba, że chcecie się pozabijać w efektowny sposób.

Jeśli macie umiejętności i możliwości to może udało by się zrobić inne owiewki do Viadra na wzór http://www.africanqueens.de/
No i dupa. Wszystko popsułeś a zapowiadało się obiecująco :wink: :D :D :D
zawsze znajdzie się jakiś twaro stąpający po ziemi realista
nieaktualne

Awatar użytkownika
oko
Udaje motocyklistę
Posty: 109
Rejestracja: śr sty 28, 2009 1:56 pm
Lokalizacja: Gdynia

#13 Post autor: oko »

Sorki :roll: :lol: :lol:

Moja refleksja wynika z faktu, że parę lat temu na fali nowej mody w postaci kitesurfingu zdecydowałem się, że zamiast płacić grube setki euro za deskę z kompozytów można to zrobić we własnym zakresie.

Analiza technologi oraz wpływu sposobu laminowania na wytrzymałość mechaniczną elementu szybciutko zaowocowały rezygnacją z tematu.

Co więcej w przypadku ram rowerowych czy motocyklowych koniecznie trzeba mieć na uwadze, że należy łączyć materiały (np z aluminium) w celu wykonania gniazd na łożyska (główka ramy, wahacz) co dodatkowo komplikuje cały proces..

Ale taj jak wyżej napisałem. Jest pełne pole do popisu w wypadku wykonywania customowych owiewek. Może zamiast alu można by wykonać karbonową osłonę silnika. Owiewki raly-edition itd. Elementy które muszą być wytrzymałe ale od nich nie zależy życie motocyklisty ;-))

lotnik
Udaje motocyklistę
Posty: 167
Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:09 pm
Lokalizacja: Lublin

#14 Post autor: lotnik »

sorki Medman ale to kit jak słonia nos.
Kto to dopuści do ruchu? testy, badania, homologacja itp.
Jak to by takie proste i tanie było to inżynierowie Hondy czy innego BMW juz by to zrobili.
Biorac pod uwagę wytrzymałosć, bezpieczeństwo i przepisy
w naszych warunkach jest to niewykonalne

Awatar użytkownika
Medman
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 466
Rejestracja: pt sty 02, 2009 11:19 pm
Lokalizacja: 3miasto

#15 Post autor: Medman »

Ja zbieram opinie. To nie jest nic na siłę. Ponieważ nie jestem oblatany w temacie posiłkuję się koleżeństwem !!! uwagi są cenne i trafne. napalony nie jestem i nie byłem. :D :D
Jutro to dziś tyle że jutro !! (Lem)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning”