Obie żarówki jednocześnie

Tematy dotyczące przeróbek oraz zmian parametrów motocykla.
Wiadomość
Autor
Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

#16 Post autor: Kuba-car »

Czarny pisze:Ja poprostu przeciąłem przewód zasilający przekaźnik od świateł i zastosowałem przekaźnik z 5 nóżkami, którego masa jest podpięta pod kontrolkę od oleju.
Po włączeniu zapłonu obwód jest przerywany i światła się nie zapalają, jak silnik pracuje, masa zanika przekaźnik się zwiera i zapala światła.
To na wypadek resetowania budzików??

Czarny
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 758
Rejestracja: wt lip 15, 2008 11:06 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa Wawer

#17 Post autor: Czarny »

Właśnie. Teraz mi się wyzerowały tylko przy mocno osłabionym akumulatorze.

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

#18 Post autor: Kuba-car »

Generalnie to dość dziwna sprawa z tym resetem-jest przy spadku napięcia,to oczywista oczywistość,ale normalnie rozwijając temat to aku powinno być już martwe.
3tyg temu chciałem pierwszy raz w tym roku przewietrzyć moto no i d.pa =prądu nie było(coś tam zakręcił ale jeszcze paliwówka zapowietrzona była więc silnik złapał i po paru sek.zdechł)
Naładowałem,i wczoraj najpierw poszedłem na przeszpiegi czy odpali(odpalił aż miło)a dopiero potem w ciuchy.Reasumując=aku trzyma,to czemuż te budziki co i rusz ustawiać trzeba,może ten Twój patent ze światłem to dobry kierunek jednak jest :roll:

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

#19 Post autor: daro »

Czarny pisze:Ja poprostu przeciąłem przewód zasilający przekaźnik od świateł i zastosowałem przekaźnik z 5 nóżkami, którego masa jest podpięta pod kontrolkę od oleju.
Po włączeniu zapłonu obwód jest przerywany i światła się nie zapalają, jak silnik pracuje, masa zanika przekaźnik się zwiera i zapala światła.
Inteligentne rozwiązanie, proste i z możliwością dodatkowego wyłączenia świateł mijania małym pstryczkiem ( np. przy pracach garażowych i słabej baterii) Dziękuję - tak zrobię i ja :)

Pozdrawiam :)

Czarny
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 758
Rejestracja: wt lip 15, 2008 11:06 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa Wawer

#20 Post autor: Czarny »

daro pisze:
Czarny pisze:Ja poprostu przeciąłem przewód zasilający przekaźnik od świateł i zastosowałem przekaźnik z 5 nóżkami, którego masa jest podpięta pod kontrolkę od oleju.
Po włączeniu zapłonu obwód jest przerywany i światła się nie zapalają, jak silnik pracuje, masa zanika przekaźnik się zwiera i zapala światła.
Inteligentne rozwiązanie, proste i z możliwością dodatkowego wyłączenia świateł mijania małym pstryczkiem ( np. przy pracach garażowych i słabej baterii) Dziękuję - tak zrobię i ja :)

Pozdrawiam :)
Niema pstryczka, masa od kontrolki oleju przerywa obwód-kontrolka gaśnie po uruchomieniu światła się zapalają. Przekaźnik w funkcji pracy tylko pomiędzy włączeniem zapłonu a uruchomieniem silnika.

Awatar użytkownika
Red
Rekrut
Posty: 35
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 11:05 am
Marka motocykla: HONDA
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: KRAKÓW

#21 Post autor: Red »

A powiedz mi czy rozłącza ci tylko światła mijania czy drogowe też? Pytam bo czasami jest potrzeba przyświecić gdzieś w terenie reflektorem, bez odpalania moto.

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

#22 Post autor: daro »

Czarny pisze:
daro pisze:
Czarny pisze:Ja poprostu przeciąłem przewód zasilający przekaźnik od świateł i zastosowałem przekaźnik z 5 nóżkami, którego masa jest podpięta pod kontrolkę od oleju.
Po włączeniu zapłonu obwód jest przerywany i światła się nie zapalają, jak silnik pracuje, masa zanika przekaźnik się zwiera i zapala światła.
Inteligentne rozwiązanie, proste i z możliwością dodatkowego wyłączenia świateł mijania małym pstryczkiem ( np. przy pracach garażowych i słabej baterii) Dziękuję - tak zrobię i ja :)

Pozdrawiam :)
Niema pstryczka, masa od kontrolki oleju przerywa obwód-kontrolka gaśnie po uruchomieniu światła się zapalają. Przekaźnik w funkcji pracy tylko pomiędzy włączeniem zapłonu a uruchomieniem silnika.
tak rozumiem ... za pomocą pstryczka można podać masę niezależną od czujnika oleju z zabezpieczeniem diodą w kierunku kontrolki oleju i mieć możliwość kontroli oświetlenia w każdej sytuacji np. jazda po szutrach z troski o H4 :)

daro
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 521
Rejestracja: wt sty 22, 2013 9:01 pm

#23 Post autor: daro »

Red pisze:A powiedz mi czy rozłącza ci tylko światła mijania czy drogowe też? Pytam bo czasami jest potrzeba przyświecić gdzieś w terenie reflektorem, bez odpalania moto.
drogowe będą świeciły bo posiadają niezależny przekaźnik ...
:)

Gwidster
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 18
Rejestracja: sob kwie 20, 2013 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2003

Re: Obie żarówki jednocześnie

#24 Post autor: Gwidster »

Witam wszystkich !!!
A mógłbyś Czarny albo Daro opisać jak to działa, że zasilanie pojawia się dopiero gdy zgaśnie lampka od oleju?
Jak to fizycznie jest realizowane, że teoretycznie gdy napięcie znika (gaśnie kontrolka od oleju) to pojawia się ono na światłach? Chodzi mi o to jak to się dzieje że po włączeniu zapłonu obwód jest przerywany? Czy to jest jakiś przekaźnik rozłączający czyli odwrotny do powszechnie stosowanych włączających? Pozdrawiam.

Gwidster
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 18
Rejestracja: sob kwie 20, 2013 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2003

Re: Obie żarówki jednocześnie

#25 Post autor: Gwidster »

Oki, już sobie to rozrysowałem i sam doszedłem jak to jest zrobione :)
Po prostu wykorzystujemy 87a, który rozłącza a ja cały czas uparcie myślałem o 87, który załącza.
Pozdrawiam.

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re:

#26 Post autor: motoendriu »

daro pisze:Witam,
Skoro poruszony był temat świateł pozycyjnych to się podłączę z zapytaniem : jak w XL1000 z 2007 (jesli rok ma znaczenie) włącza się światła pozycyjne ... bo jakoś kurcze po tylu motocyklach w tym pierwszym nie mogę znaleźć sposobu na nie :?
Pora na odświeżenie pytania , na które nie podano odpowiedzi. Pytam bo też nie wiem jak włączyć samo światło pozycyjne, NIE mijania, NIE drogowe jak koledzy odpowiadali.
Skoro jest centralnie zamontowana żarówka światła pozycyjnego to chyba jakoś ją się powinno załączać.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Pawlo
Uczy się jeździć
Posty: 75
Rejestracja: pt mar 07, 2014 8:37 pm
Imię: Paweł
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO
Rocznik: 2001
Lokalizacja: ŁÓDZKIE

Re: Obie żarówki jednocześnie

#27 Post autor: Pawlo »

jeśli chodzi o model SD1
to masz na kierownicy z lewej przełączniki (świateł sygnał kierunki)
od świateł masz suwak góra dół więc przełączasz w górę do połowy świeci tylko pozycyjne(postojowe)ta mała żarówka na środku
jeśli suwak pociągniesz do samej góry zaświecą się światła mijania a światła drogowe (długie) przełączasz przyciskiem nie do końca pamiętam w jakiej pozycji musi być kluczyk ale na pewno musi być bez niego nie ma pokojówek
mam nadzieję że o to ci chodziło

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Obie żarówki jednocześnie

#28 Post autor: motoendriu »

Pawlo pisze:jeśli chodzi o model SD1
to masz na kierownicy z lewej przełączniki (świateł sygnał kierunki)
od świateł masz suwak góra dół więc przełączasz w górę do połowy świeci tylko pozycyjne(postojowe)ta mała żarówka na środku
jeśli suwak pociągniesz do samej góry zaświecą się światła mijania a światła drogowe (długie) przełączasz przyciskiem nie do końca pamiętam w jakiej pozycji musi być kluczyk ale na pewno musi być bez niego nie ma pokojówek
mam nadzieję że o to ci chodziło
Nie przeczytałeś kolego całego mojego posta w cytacie jest napisane, że chodzi o SD02 rok 2007
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
mefiozo
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 440
Rejestracja: czw sty 15, 2015 10:13 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Iława

Re: Obie żarówki jednocześnie

#29 Post autor: mefiozo »

Z tego co mi wiadomo to nie można włączyć samej pozycji, ot taki zonk homologacyjny.

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Obie żarówki jednocześnie

#30 Post autor: motoendriu »

mefiozo pisze:Z tego co mi wiadomo to nie można włączyć samej pozycji, ot taki zonk homologacyjny.
I tak może być. :thumbdown: to po kiego ch... ta żarówka ? Ale jaja..
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning”