XENON- gadget czy potęga?

Tematy dotyczące przeróbek oraz zmian parametrów motocykla.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#1 Post autor: Pretor »

"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Gizmo
Udaje motocyklistę
Posty: 173
Rejestracja: śr lis 23, 2005 11:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

#2 Post autor: Gizmo »

http://www.hondavaradero.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=252

Zapraszam.....
Szczegóły montażu i wrażenia świetlne juz wkrótce...

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3 Post autor: Pretor »

Odnośnie oślepiania to nie trzeba miec ksenonów w wiadrze. 1/4 varaderek i innych moto oslepia bo ma źle ustawione światła. :wink:
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Dukii
Zapalony motocyklista
Posty: 1882
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
Lokalizacja: Mysiadło

#4 Post autor: Dukii »

moje niestety oślepia :( :wink:

rambo

#5 Post autor: rambo »

A jak wyglądała by zmiana świateł z Viadra z Angli..?
mam jedno na oku :shock: jeszcze predkosciomierz w milach OK, ale światła nie wiem jak tam swiecą. moze to dobry materiał na bixenony :lol:

Dukii
Zapalony motocyklista
Posty: 1882
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
Lokalizacja: Mysiadło

#6 Post autor: Dukii »

KWINTO pisze:Dukii Ty masz HID w Wiaderku? Czy oślepiasz bez tego?
mam tak dobrze ustawione :lol: :lol: ale za to jestem lepiej widoczny :roll:

Gizmo
Udaje motocyklistę
Posty: 173
Rejestracja: śr lis 23, 2005 11:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

#7 Post autor: Gizmo »

Witam.... :)

xenony zamontowane, chociaz nie ukrywam ze najwiekszy problem jest z umieszczeniem 2 przetwornic które nie są małe. Motorek był rozebrany dokumentnie ale cóż porabiać w tak piękne deszczowe wieczory...

Wrażenia świetlne mało obiektywne ponieważ test przeprowadzany był w garażu... ale z tego co zaobserwowałem w samochodzie widoczność, szczególnie nocna powinna ulec znacznej poprawie.

Poniżej link do kolesia, który sprzedaje takie zestawy.
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=1853045

Pzdr
Gizmo

Czarny
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 758
Rejestracja: wt lip 15, 2008 11:06 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa Wawer

#8 Post autor: Czarny »

Gizmo pisze:Witam.... :)

xenony zamontowane, chociaz nie ukrywam ze najwiekszy problem jest z umieszczeniem 2 przetwornic które nie są małe. Motorek był rozebrany dokumentnie ale cóż porabiać w tak piękne deszczowe wieczory...

Wrażenia świetlne mało obiektywne ponieważ test przeprowadzany był w garażu... ale z tego co zaobserwowałem w samochodzie widoczność, szczególnie nocna powinna ulec znacznej poprawie.

Poniżej link do kolesia, który sprzedaje takie zestawy.
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=1853045

Pzdr
Gizmo
Gizmo, minął sezon jakie wnioski odnośnie Xenonów?
Bo teraz jest czas na takie modyfikacje, a przyznam, że chciałbym u siebie założyć.

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#9 Post autor: Pretor »

Szukam chętnego do współudziału w zakupie światełek Hella.

Zamysł jest taki:

Prawa strona - soczewka przeciwmgielna
Obrazek
Micro DE Premium Edition
1NL 008 090-871 (komplet)

* wys.: 66 mm szer.: 76 mm gł.: 140 mm
* najmniejsza dodatkowa lampa Helli
* odbłyśnik i obudowa z najwyższej jakości materiałów metalowych
* wyrafinowany design aluminiowej obudowy
* dostępna także z czarnym ozdobnym pierścieniem
* kąt emitowanego strumienia światła zapewnia najszersze i najbardziej jednorodne oświetlenie od powierzchni tuż przed samochodem
* idealna do montażu w przednich zderzakach i spoilerach
* instalacja: stojąca lub wisząca


Lewa strona - soczewka xenon
Obrazek
DE Xenon Premium Edition
1F0 008 390-821 (komplet) 12 V

* wys.: 66 mm; szer.: 76 mm gł.: 119.5 mm
* ksenonowa technika oświetleniowa
* najmniejsza ksenonowa lampa dodatkowa Helli
* odbłyśnik i obudowa wykonane z najwyższej jakości metali
* wyrafinowany design aluminiowej obudowy
* dostępna także z czarnym ozdobnym pierścieniem
* idealna do montażu w przednich zderzakach i spoilerach
* dostępna wyłącznie w wersji 12-woltowej
* instalacja: stojąca lub wisząca


Żadnych kombinacji. Światła w oryginale. Ponieważ sprzedaż jest w kompletach to muszę z kimś to kupić na pół.
Mocowanie i podłączenie wg własnej woli.
Koszt ok 1700 zł na dwóch więc 850 zł. na głowę.
Taki kpl w Turatechu kosztuje ok 1800 zł. Oczywiście w skład wchodzi mocowanie ale jak ktoś lubi dłubać to 1000 zł można oszczędzić.

Ja mam zamiar podłączyć tak aby można było włączać i wyłączać każdy z osobna oraz aby w momencie kiedy są załączone przy odpaleniu silnika światła dostawały zasilanie po ok 5 sek. Nie będzie dodatkowego poboru podczas rozruchu. Wykorzystam przekaźnik czasowy.

efekt w GSie
Obrazek
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Grzesiek
Zapalony motocyklista
Posty: 845
Rejestracja: pt sty 04, 2008 3:52 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

#10 Post autor: Grzesiek »

Pretor pisze:Szukam chętnego do współudziału w zakupie światełek Hella.

Zamysł jest taki:

Prawa strona - soczewka przeciwmgielna
Obrazek
Micro DE Premium Edition
1NL 008 090-871 (komplet)

* wys.: 66 mm szer.: 76 mm gł.: 140 mm
* najmniejsza dodatkowa lampa Helli
* odbłyśnik i obudowa z najwyższej jakości materiałów metalowych
* wyrafinowany design aluminiowej obudowy
* dostępna także z czarnym ozdobnym pierścieniem
* kąt emitowanego strumienia światła zapewnia najszersze i najbardziej jednorodne oświetlenie od powierzchni tuż przed samochodem
* idealna do montażu w przednich zderzakach i spoilerach
* instalacja: stojąca lub wisząca


Lewa strona - soczewka xenon
Obrazek
DE Xenon Premium Edition
1F0 008 390-821 (komplet) 12 V

* wys.: 66 mm; szer.: 76 mm gł.: 119.5 mm
* ksenonowa technika oświetleniowa
* najmniejsza ksenonowa lampa dodatkowa Helli
* odbłyśnik i obudowa wykonane z najwyższej jakości metali
* wyrafinowany design aluminiowej obudowy
* dostępna także z czarnym ozdobnym pierścieniem
* idealna do montażu w przednich zderzakach i spoilerach
* dostępna wyłącznie w wersji 12-woltowej
* instalacja: stojąca lub wisząca


Żadnych kombinacji. Światła w oryginale. Ponieważ sprzedaż jest w kompletach to muszę z kimś to kupić na pół.
Mocowanie i podłączenie wg własnej woli.
Koszt ok 1700 zł na dwóch więc 850 zł. na głowę.
Taki kpl w Turatechu kosztuje ok 1800 zł. Oczywiście w skład wchodzi mocowanie ale jak ktoś lubi dłubać to 1000 zł można oszczędzić.

Ja mam zamiar podłączyć tak aby można było włączać i wyłączać każdy z osobna oraz aby w momencie kiedy są załączone przy odpaleniu silnika światła dostawały zasilanie po ok 5 sek. Nie będzie dodatkowego poboru podczas rozruchu. Wykorzystam przekaźnik czasowy.

efekt w GSie
Obrazek
Jak najbardziej jestem chetny !
A sprawdzałeś bo ja jeszcze nie zdążyłem oryginały z BMW ?
Podróżuje się nie po to , aby dotrzeć do celu, ale po to , żeby być w podróży .

Grzesiek
Zapalony motocyklista
Posty: 845
Rejestracja: pt sty 04, 2008 3:52 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

#11 Post autor: Grzesiek »

Sprawdź u Wojtka Olejnika , sprzedaje oryginały do BMW :
http://www.boxer-motor.com/sklep/produc ... ts_id=1342
http://www.boxer-motor.com/sklep/produc ... cts_id=270
http://www.boxer-motor.com/sklep/produc ... cts_id=271

Podjadę dzisiaj do serwisu i zapytam jak wyglada sprawa oryginałów BMW
Podróżuje się nie po to , aby dotrzeć do celu, ale po to , żeby być w podróży .

Czarny
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 758
Rejestracja: wt lip 15, 2008 11:06 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa Wawer

#12 Post autor: Czarny »

Pretor pisze:Ja mam zamiar podłączyć tak aby można było włączać i wyłączać każdy z osobna oraz aby w momencie kiedy są załączone przy odpaleniu silnika światła dostawały zasilanie po ok 5 sek. Nie będzie dodatkowego poboru podczas rozruchu. Wykorzystam przekaźnik czasowy.
Na Allegro masz układy włączające światła po osiągnięciu odpowiedniego napięcia i podtrzymujące do wyłączenia.
http://www.allegro.pl/item506448680_aut ... zycje.html
Może spróbuj coś takiego zamiast czasówki.
Osobiście mam przez taki układ zasilany oryginalny przekaźnik od krótkich świateł w Wiaderku, przepracował cały sezon i nie narzekam.
A unikasz sytuacji, że światła się palą jak włączasz po coś stacyjkę i nie zapalasz motoru.

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#13 Post autor: Pretor »

Helo Grzesiu.
Odnośnie linków jakie zapodałeś. Temat odrobiony więc:

1 opcja - dziadostwo można je kupić za 65 zł na allegro
2 opcja i 3 opcja też znam bo mam w Transalpie. Założyłem wersję świateł długich. Jest ok choć jak się okazało w Mongolii bardziej przydatne były światła na 10-20 metrów do przodu niż na 300. W nocy w terenie i tak jedziesz wolno i musisz widzieć każdą dziurę. Co innego w trasie.

Wniosek więc taki, że dodatkowe światło muszę mieć zarówno na wolną jazdę w terenie (rozproszone przeciwmgielne) oraz na jazdę na szosie (dalekosiężne xenon). Oczywiście w przeciwmgielne też xenona można z czasem włożyć.

Co do oryginałów to podejrzewam, że kosztują więcej a i tak bazują na helli bo samo bmw chyba nie produkuje żarówek:):) Mogę się mylić. :wink:
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#14 Post autor: Pretor »

Dzięki Czarny. Dobra myśl. Sprawdza Ci się to? Tzn po jakim czasie światła się zapalają?

znalazłem coś takiego. Chyba lepsze.
http://www.allegro.pl/show_item.php?ite ... %3C%2Fi%3E
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Grzesiek
Zapalony motocyklista
Posty: 845
Rejestracja: pt sty 04, 2008 3:52 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

#15 Post autor: Grzesiek »

Pretor pisze: Co do oryginałów to podejrzewam, że kosztują więcej a i tak bazują na helli bo samo bmw chyba nie produkuje żarówek:):) Mogę się mylić. :wink:
To napewno :lol: , był u mnie przed chwilą kumpel , diler BMW i prosiłem go aby rozeznał temat oświetlenia dodatkowego , nie tylko fabrycznego .
Najbardziej obawiam się o ingerencję w instalację elektryczną motocykla , będę dzisiaj rozmawiał w serwisie
Podróżuje się nie po to , aby dotrzeć do celu, ale po to , żeby być w podróży .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning”