Twindero

Tematy dotyczące przeróbek oraz zmian parametrów motocykla.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
oko
Udaje motocyklistę
Posty: 109
Rejestracja: śr sty 28, 2009 1:56 pm
Lokalizacja: Gdynia

Twindero

#1 Post autor: oko »

Wiem, że pomysł jest dyskusyjny i będzie miał tylu zwolenników co przeciwników :shock:
Zastanawiam się bardzo mocno nad przystąpieniem do projektu, zima w pełni, moto stoi rozbebeszone ponieważ ostatni wypadek pozbawił go w zasadzie całego plastikowego frontu, ilość pracy związanej z odbudową będzie niewiele mniejsza niż przeróbka..
Dodatkowo nic nie muszę psuć żeby zaryzykować taką modyfikację..
Zakres modyfikacji:
Pierwszy etap:
1) Owiewki oraz czasza z szybą od RD07
2) Zwężenie siedzenia
3) Podniesienie tyłu o 40 mm
4) Progresywne sprężyny
Drugi etap (nawet według mnie kontrowersyjny ze względu na koszty i efekt):
1) Koła i przedni zawias od AT

Cel modyfikacji jest następujący:
1) Zwężenie obrysu motocykla
2) Zlikwidowanie "plasticzanego" wyglądu

Co myślicie na ten temat, wady zalety, czy przy takiej przeróbce mogą nastąpić problemy w rejestracji pojazdu, czy ktoś próbował się przymierzyć do takiej modyfikacji, jak bardzo owiewki od AT nie pasują do vara itd, ..

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2 Post autor: Pretor »

Jak to tył chcesz podnieść o 4 cm a przód?

Ogólnie uważam, że tego typu przeróbki wychodzą nieco kiczowato i dodatkowo mogą mieć pełno wad technicznych. Varadero to ciężkie moto i szybkie. Ingerując w zawieszenie, aerodynamikę i inne można się z lekka naciąć. Założenie, że fabryka wiele rzeczy robi z głową i nie należy zmieniać jest słuszne.

Prawdziwy tuning o ile się go chce zrobić jest baaaarzo kosztowny. Myślę, że kosztowałby tyle co drugie viadro. Na samo zawieszenie Olinsa oraz koła Axela wydasz 20 tysi.

Lepiej od razu kupić fabryczne moto o takiej charakterystyce o jakiej się myśli.
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Awatar użytkownika
roslaw
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 231
Rejestracja: pn gru 08, 2008 8:46 am
Lokalizacja: Mysłowice

#3 Post autor: roslaw »

Czarno widzę taką przeróbkę. W kwestii plastików rzecz jest do zrobienia ale obawiam się, że końcowy efekt może być gorszy od oczekiwanego (przy czym koszty adaptacji droższe niż używane tajle Viaderka).
Interwencja w układ jezdny :shock: to raczej zły pomysł.
Dyskutując z idiotą lepiej mieć pewność, że on nie robi tego samego.

Awatar użytkownika
oko
Udaje motocyklistę
Posty: 109
Rejestracja: śr sty 28, 2009 1:56 pm
Lokalizacja: Gdynia

#4 Post autor: oko »

Hej,
Dzięĸi za opinnie ;-)
Co do interwencji w zawias to faktycznie może być zły pomysł aczkolwiek mam 50 % szans na sukces lub porażkę..
Podniesienie zawiasu z tyłu bez ingerencji w przód podobno ma następujące zalety:
".. BikefarmMV Jack up Kits will have the following impacts on your bike:
+ better handling
+ better feedback from rear suspension
+ more grip on the rear wheel
+ more weight on the front wheel
+ less kickback
+ better look due to the raised tail
+ tested and recommended by motorbike journalists all over the world
+ proved in races .."
Z drugiej strony kiedyś znajomy w KTM -e opuścił tył zawieszenia o 3 cm i motor kompletnie stracił właściwości jezdne w terenie, ;-((. Skończyło to się powrotem do oryginału..

Co do plastików, zgadzam się że źle wykonana modyfikacja to lipa na maksa ale o takiej tu nie mówimy ;-)) Zastanawia mnie tylko jak bardzo muszą być modyfikowane owiewki od AT (czy dotyczy to tylko punktów mocowań w okolicy silnika i zbiornika czy wymaga to również sztukowania elementów..
Osobiście uważam że taki motor wygląda rewelacyjnie ;-)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#5 Post autor: Pretor »

Chyba łatwiej będzie wsadzić silnik do AT:):)
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Czarny
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 758
Rejestracja: wt lip 15, 2008 11:06 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa Wawer

#6 Post autor: Czarny »

Wsadzenie silnika od Viadra do At wiąże się z przeróbką ramy i to dość poważną.
Czytałem o tym i wiem, że przekładka zawieszeń jest bardziej realna.
Problem jest ze stworzeniem odpowiedniej charakterystyki przedniego zawieszenia(różnica masy).
Co do plastików....nic nie wiem.
Ale od kiedy sam dorobiłem parę ładnych lat temu pół owiewki do Dominatorki z wiadra po masie szpachlowej(nie można było nigdzie wtedy kupić a nowa to było 760zł), wierzę w poważne modyfikacje plastików.
Opalarka i siatka zbrojąca daje spore możliwości.

Awatar użytkownika
roslaw
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 231
Rejestracja: pn gru 08, 2008 8:46 am
Lokalizacja: Mysłowice

#7 Post autor: roslaw »

OKO najbardziej podoba mi się following impact:
+ better look due to the raised tail
:D
Dyskutując z idiotą lepiej mieć pewność, że on nie robi tego samego.

Awatar użytkownika
oko
Udaje motocyklistę
Posty: 109
Rejestracja: śr sty 28, 2009 1:56 pm
Lokalizacja: Gdynia

#8 Post autor: oko »

No tak ;-). Argument merytoryczny jak się patrzy :shock:
A tak poważnie to czysta hipokryzja nie przyznawać się do tego że wygląd nie ma znaczenia :oops:

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#9 Post autor: Pretor »

oko pisze: A tak poważnie to czysta hipokryzja nie przyznawać się do tego że wygląd nie ma znaczenia :oops:
Jak najbardziej ma. Pozostaje tylko kwestia gustu :wink:
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Awatar użytkownika
oko
Udaje motocyklistę
Posty: 109
Rejestracja: śr sty 28, 2009 1:56 pm
Lokalizacja: Gdynia

#10 Post autor: oko »

Hej,
Z listy do wykonania poniosłem moto o 40mm z tyłu przy pomocy płytek od http://www.bikefarmmv.de/EN/tail-riser/ ... 0246a98f38
Bardzo dobre wykonane płytki ze stali nierdzewnej cięte na CNC.
Wymiana bez problemowa, koniecznie trzeba zdjąć koło wahacz jest lżejszy i łatwiej śruby przekładać, 1/2 godzinki roboty i gotowe.
Moto całkowicie inaczej się zachowuje na drodze, dużo łatwiej się nim steruje, brak jakich kolwiek skutków ubocznych (no może tyko tyle, że boczna stopka jest trochę za krótka i trzeba uważnie moto stawiać). Przejechałem z takim setupem ok 1k km (sucho, mokro, miasto, trasa, z czego ok 80 km szutry). Zero stresu. Warto wykonać taka modyfikację, warunek, że oryginalne wiadro nie jest dla kogoś za wysokie ;-))

Awatar użytkownika
roslaw
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 231
Rejestracja: pn gru 08, 2008 8:46 am
Lokalizacja: Mysłowice

#11 Post autor: roslaw »

oko, dołącz proszę kilka fotek takiego rozwiązania. Dobry pomysł na następną zimową przerwę.
Dyskutując z idiotą lepiej mieć pewność, że on nie robi tego samego.

Awatar użytkownika
oko
Udaje motocyklistę
Posty: 109
Rejestracja: śr sty 28, 2009 1:56 pm
Lokalizacja: Gdynia

#12 Post autor: oko »

Hej,
Szczerze mówić nie ma co fotografować.
Jeśli nie postawisz motocykla obok nie modyfikowanego Viadra kompletnie nie widać różnicy. Szkopuł tkwi w rozmiarze płytek do zawiechy, moje mają inną geometrię.
Różnica wychodzi dopiero w jeździe ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning”