wymiana oleju w amortyzatorze

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
GrzesiekS
Uczy się jeździć
Posty: 97
Rejestracja: śr gru 24, 2008 11:32 pm
Lokalizacja: Chełm

wymiana oleju w amortyzatorze

#1 Post autor: GrzesiekS »

Witam
zwracam się do was z pytaniem . Mianowicie czy któryś z forumowiczów wie gdzie w małym Varadero jest korek spustowy oleju ? i ile powinno się wlać oleju do jednej lagi ?
Pieprzyć to, co o nas mówią, jesteśmy ludźmi z pasją
nie ma takiej opcji, żeby zapał nasz miał zgasnąć
nieprzychylni nam będą wciąż dołki kopać
nie czas się tym przejmować, więc nie przejmuj się tym chłopak

Awatar użytkownika
lord wiader
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
Lokalizacja: Józefosław

#2 Post autor: lord wiader »

cytat z sąsiedniego forum (użytkownik zalmen3):
"Jak tylko do wymiany oleju to leci to tak:
- poluzuj korek lagi
- odkrec wszystko od lag (szczeki i przewody hamulcowe, kolo, blotnik, pompka duala itd.)
- poluznij sroby zaciskajace lagi w polkach gornej i dolnej (proponuje najpierw jedna lage porem druga)
- wyciagasz lage
- stawiasz pionowo i dociskajac klucz w dol odkrecasz calkowicie korek (trzeba dociskac zeby nie wystrzelil)
- wyciagasz tuleje, podkladke i sprzezyne (zapamietaj ktory koniec sprzezyny byl na dole a ktory na gorze - generalnie tam gdzie "gestrze zwoje" jest dol)
- wykonujesz wszystko o czym pisalem poprzednio i jak juz olej zalany to kolejne punkty
- wkladasz sprzezyne, na nia podkladke i tuleje (dokladajac kolejne elementy wysuwaj rure z goleni, zeby nie wylal sie olej)
- dociskajac korek dokrecasz go
- wkladasz lage w polki (ustawiajac tak ze krawedz rury jest rowno z krawedzia gornej polki, gorna czesc korka po dokreceniu calkowicie wystaje ponad krawedz polki)
- dokrecasz sroby w polkach (gorne 22 Nm dolne 27 Nm)
- dokrecasz korek lagi (22 Nm)
- powtarzasz 9 ostatnich podpunktow dla drugiej lagi
- dokrecasz caly osprzet z punktu 2"
niech mocz będzie z tobą...
Varadero XL 1000V

Awatar użytkownika
lord wiader
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
Lokalizacja: Józefosław

#3 Post autor: lord wiader »

kolejny cytat praktyka zalmen3:
Plukanko swiezym olejem. Do lagi jak pisalem wyzej wchodzi troche ponad 500 ml oleju, a sprzedawany jest najczesciej w opakowaniach 1 L, ta cala reszta wystarcza na dwa porzadne plukania, a robi sie to tak:
- wylewasz stary olej
- trzymajac lage "do gory nogami" wsuwasz i wysuwasz rure 10-15 razy
- wlewasz okolo 200 ml swiezego oleju
- znow rura gora dol, ale laga otworem w gore
- wylewasz olej pompujac laga
- wieszasz lage do gory nogami na jakas godzine, zeby dobrze wszystko scieklo
- powtarzasz ostatnie 4 punkty
- wlewasz okolo 500 ml swiezego oleju
- pompujesz laga zeby dobrze go rozprowadzic po "zakatkach"
- czekasz pare minut zeby ewentualne babelki powietrza zdazyly wyplynac i mierzysz poziom lustra oleju (powinno byc 112 mm)
- jezeli jest za duzo to odlewasz nadmiar, jezeli zamalo to uzupelniasz, jezeli oki to skrecasz wszystko i po zabawie

Uwaga!!!
- Nie czyscimy lagi zadnymi rozpuszczalnikami czy benzyna bo to zalatwi nam uszczelniacze
niech mocz będzie z tobą...
Varadero XL 1000V

Awatar użytkownika
lord wiader
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
Lokalizacja: Józefosław

#4 Post autor: lord wiader »

dodatkowo wyciąg z manuala (do pobrania z formacie worda):
http://alondra.fm.interii.pl/varadero/w ... 0ladze.doc
niech mocz będzie z tobą...
Varadero XL 1000V

Awatar użytkownika
GrzesiekS
Uczy się jeździć
Posty: 97
Rejestracja: śr gru 24, 2008 11:32 pm
Lokalizacja: Chełm

#5 Post autor: GrzesiekS »

dzięki :)
Pieprzyć to, co o nas mówią, jesteśmy ludźmi z pasją
nie ma takiej opcji, żeby zapał nasz miał zgasnąć
nieprzychylni nam będą wciąż dołki kopać
nie czas się tym przejmować, więc nie przejmuj się tym chłopak

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#6 Post autor: zalmen3 »

Panowie pamietajcie tylko, ze ja pisalem o DUZYM Viaderku, wiec jezeli chodzi o objetosci oleju, wysokosc jego lustra, oraz sile dokrecania srob to w MALYM bedzie to wygladalo troszke innaczej. Same czynnosci beda dokladnie takie same :wink:

Awatar użytkownika
lord wiader
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
Lokalizacja: Józefosław

#7 Post autor: lord wiader »

ja mam duże i zamierzam właśnie też wymienić olej, płyn chłodniczy i kilka innych drobiazgów.
dzięki za praktyczne porady.
niech mocz będzie z tobą...
Varadero XL 1000V

Awatar użytkownika
lord wiader
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
Lokalizacja: Józefosław

#8 Post autor: lord wiader »

koledzy, ponieważ nie mam centralki w moim XL1000, koleaga zalmen3 mówi, że można podwiesić moto przy tego typu operacjach - sam też tą metodę stosuję, z tym że latem, bo belkę do podwieszania mam na zewnątrz (piękny murowany śmietnik). Niestety robi się coraz zimniej, ciemniej i mokrzej, dlatego szukam rozwiązania alternatywnego.

moje pytanie - w którym miejscu po zdjęciu pługa najlepiej jjest podeprzeć moto podnośnikiem?
niech mocz będzie z tobą...
Varadero XL 1000V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”