wymiana simeringów w amorkach

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
leebros
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 11, 2007 10:19 pm
Lokalizacja: wawa

wymiana simeringów w amorkach

#1 Post autor: leebros »

Witam,
Mam zamiar zabrać się w weekend za wymianę simeringów w przednich amorkach (prawy troche się już poci). Czy szanowni forumowicze wiedzą ile i o jakiej gęstości olej się stosuje? Niestety dysponuję tylko manualem do SD01 a tam:
- ilość oleju na jedną lagę: 529 (+- 2.5 cm3) - 114 mm od krawędzi
Czy w SD02 leje sie tyle samo? Jakiej gęstości olej polecacie?
Czy do wymiany potrzebne są jakieś specjalne narzędzia? Wymiana w mojej ex Afryce była bezproblemowa, zakładam, że budowa amorków w obu modelach jest bardzo podobna :)
Moja wiaderka jest z 2003 (wersja bez ABS), jak wspomiałem - SD02.

z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam!

ps. a może ktoś dysponuje manualem do SD02 i zechciałby się podzielić? :)

smutek
Zapalony motocyklista
Posty: 1424
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
Lokalizacja: warszawa

#2 Post autor: smutek »

Manual jest ten sam co SD01
Odpowiedź na resztę znajdziesz tutaj:
http://www.hondavaradero.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=106 :wink:
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz

rambo

#3 Post autor: rambo »

Podpinam sie pod pytanie apropos gęstości oleju. bo znalazłem tylko info na stronie wilbersa ze 7,5. i nijak sie to ma do tego co mówi Bogdan BC.

smutek
Zapalony motocyklista
Posty: 1424
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
Lokalizacja: warszawa

#4 Post autor: smutek »

rambo pisze:Podpinam sie pod pytanie apropos gęstości oleju. bo znalazłem tylko info na stronie wilbersa ze 7,5. i nijak sie to ma do tego co mówi Bogdan BC.
wolisz twardsze lejesz 10W wolisz miękkie lejesz 15W
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz

rambo

#5 Post autor: rambo »

chodziło mi jak zaleca "fabryka"

15w wlałem kiedys do trampka to myślałem że mnie katapultuje. kto co lubi. dla mnie 10W w afryce troche za wolno robi.

smutek
Zapalony motocyklista
Posty: 1424
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
Lokalizacja: warszawa

#6 Post autor: smutek »

rambo pisze:chodziło mi jak zaleca "fabryka"

15w wlałem kiedys do trampka to myślałem że mnie katapultuje. kto co lubi. dla mnie 10W w afryce troche za wolno robi.
Ale viadro jest cięższe od afryki.Ja w starym zalałem 10W po nie wiadomo czym i pracował o wiele lepiej
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz

rambo

#7 Post autor: rambo »

jest cieższe owszem. róznia jest taka że wiadro z prawie pustym bakiem waży tyle co afrika z pełnym. z tego co mi wiadomo, to w naszych niuniach w fabryce, czy to w japoni czy w hiszpani do zawiechy leje sie najgorszy i najtanszy mineralny olej. ma sie to dotrzec przez pare kkm i należy bagno wylac i wlac cos lepszego

Dukii
Zapalony motocyklista
Posty: 1882
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
Lokalizacja: Mysiadło

#8 Post autor: Dukii »

rambo pisze:chodziło mi jak zaleca "fabryka"

15w wlałem kiedys do trampka to myślałem że mnie katapultuje. kto co lubi. dla mnie 10W w afryce troche za wolno robi.
fabryka z tego co pamiętam leje 10w
KTM 690 R.... istny diabeł! Mój pierwszy raz..... 10.04.2013

leebros
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 11, 2007 10:19 pm
Lokalizacja: wawa

#9 Post autor: leebros »

smutek pisze:
rambo pisze:Podpinam sie pod pytanie apropos gęstości oleju. bo znalazłem tylko info na stronie wilbersa ze 7,5. i nijak sie to ma do tego co mówi Bogdan BC.
wolisz twardsze lejesz 10W wolisz miękkie lejesz 15W
To jak to w końcu jest z gęstością oleju VS twardość widelca?
Kolega Hun996 w inny wątku pisze:
Ja wymieniłem olej na 15W, bo dla mnie było "za mniętko".

Pit

#10 Post autor: Pit »

Według mojej wiedzy im wyższa liczba tym ''twardszy'',gęściejszy olej.

rambo

#11 Post autor: rambo »

smutek pisze:
rambo pisze:Podpinam sie pod pytanie apropos gęstości oleju. bo znalazłem tylko info na stronie wilbersa ze 7,5. i nijak sie to ma do tego co mówi Bogdan BC.
wolisz twardsze lejesz 10W wolisz miękkie lejesz 15W

15w to do czoperów raczej :) nie wierze ze ktos zalałtym zawieche i jest ok. chyba ze jeździ po stole tylko... 7,5 do enduro ogólnie. 5 do crossów.

leebros
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 11, 2007 10:19 pm
Lokalizacja: wawa

#12 Post autor: leebros »

... a więc kończąc moją przygodę z wymianą oleju: zrobiłem olej 12W (mix 5 i 15 olei belray) , przejechałem ok 200 km i jestem zadowolony w porównaniu do tego co było przed wymianą (niestety nie wiem jakiej gęstości olej był jak kupiłem). Tłumi ładnie, przód nie jest już taki "kapciowaty" jak wcześniej, 'szybkie' , małe nierówności wybiera lepiej, natomiast na większych dziurach jest już trochę gorzej - amorki siadają mnie niż poprzednio przez co troche bardziej czuć. Jutro zaczynam krótki urlopik - lecimy z moją Lady nad morze z Wawy więc będę miał okazje przetestować ustawienia z obciążeniem turystycznym :)
pozdrawiam Wszystkich i dziękuję za uwagi!

biedrona
Uczy się jeździć
Posty: 95
Rejestracja: pn lis 06, 2006 12:54 am
Lokalizacja: Knurów

#13 Post autor: biedrona »

Wlasnie jestem po wymianie uszczelniaczy.W sumie nic trudnego gdy dostajesz wyczerpujace informacje- od was forumowicze.Dziekuje.Wlalem 10w40,zobaczymy co z tego bedzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”