Kontrolka FI
Kontrolka FI
Witam,
Chcialbym sie zapytac to bardzo powinienem sie martwic nastepujacym faktem... Na ostatniej wyprawie dosc czesto zdazylo mi sie zaswiecenie kontrolki FI. Wyglada to nastepujaco. Wkladam kluczyk do stacyjki, zapalaja sie standartowe kontrolki (w tym FI). Problem jest taki ze ta FI zawsze po paru sekundach gasla. Kilkanascie razy zdazylo mi sie ze nie gasla. Musialem przekrecac kluczyk w pozycje OFF i ON kilkukrotnie. Przy zapalonej kontrolce FI nie moge odpalic silnika. Kreci ale nie odpala.
Dodatkowy element to to ze od czasu do czasu na wolnych obrotach cos sobie w silniku stuknie (jakby zawor) powodujac chwilowa nierowna prace silnika. Wczesniej stawialem na jakies kiepskie paliwo wiec zaczalem lac 98 zamiast 95 oraz tankujac na markowych stacach, ale raczej zmian nie zauwazylem. Nie wiem co o tym myslec. Moze znaczenie ma fakt ze motocykl uzytkuje raz na tydzien lub na dwa tygodnie. Choc ostatnio podczas wyprawy w cieple kraje eksploatowany byl codziennie przez ponad 2tyg.
Motocykl jest z 2009roku z ABSem i najechane ma obecnie 10000km. W zasadzie jest jeszcze na gwarancji i i tak niebawem musze jechac na przeglad, tylko pytanie jak do tego podejsc zglaszajac w serwisie taki przypadek, bo pewnie jak juz tam dotre to taka sytuacja nie wystapi.
Dodam jeszcze ze wylaczajac silnik robie to kluczykiem stacyjki, a nie czerwonym przelacznikiem. Pisze to tak informacyjnie bo chyba nie ma to wiekszego znaczenia.
Chcialbym sie zapytac to bardzo powinienem sie martwic nastepujacym faktem... Na ostatniej wyprawie dosc czesto zdazylo mi sie zaswiecenie kontrolki FI. Wyglada to nastepujaco. Wkladam kluczyk do stacyjki, zapalaja sie standartowe kontrolki (w tym FI). Problem jest taki ze ta FI zawsze po paru sekundach gasla. Kilkanascie razy zdazylo mi sie ze nie gasla. Musialem przekrecac kluczyk w pozycje OFF i ON kilkukrotnie. Przy zapalonej kontrolce FI nie moge odpalic silnika. Kreci ale nie odpala.
Dodatkowy element to to ze od czasu do czasu na wolnych obrotach cos sobie w silniku stuknie (jakby zawor) powodujac chwilowa nierowna prace silnika. Wczesniej stawialem na jakies kiepskie paliwo wiec zaczalem lac 98 zamiast 95 oraz tankujac na markowych stacach, ale raczej zmian nie zauwazylem. Nie wiem co o tym myslec. Moze znaczenie ma fakt ze motocykl uzytkuje raz na tydzien lub na dwa tygodnie. Choc ostatnio podczas wyprawy w cieple kraje eksploatowany byl codziennie przez ponad 2tyg.
Motocykl jest z 2009roku z ABSem i najechane ma obecnie 10000km. W zasadzie jest jeszcze na gwarancji i i tak niebawem musze jechac na przeglad, tylko pytanie jak do tego podejsc zglaszajac w serwisie taki przypadek, bo pewnie jak juz tam dotre to taka sytuacja nie wystapi.
Dodam jeszcze ze wylaczajac silnik robie to kluczykiem stacyjki, a nie czerwonym przelacznikiem. Pisze to tak informacyjnie bo chyba nie ma to wiekszego znaczenia.
- szuler
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 290
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Suzuki
- Model: DL650A Ruda Suzia
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: okolice Słupska
- Jest opinia iż winny tej sytuacji jest czujnik położenia wału korbowego - nie wiem czy prawdziwa.
- U mnie - 2007 rok i 55kkm też czasami się to zdarza. Działa na to sposób:
- gdy nie zgaśnie FI przekręcam rozrusznikiem
- zwalniam przycisk rozruchu
- wyłaczam stacyjkę
- właczam stacyjkę
- bez problemu (dotychczas) uruchamiam
- Jak jedziesz na serwis to zgłoś - tym bardziej jak masz na gwarancji. Być może jest coś nie tak z HISSem - połaczenie kluczyka z modułem poprzez antenkę. Bywały luźne antenki, przytarte przewody itp.
- U mnie - 2007 rok i 55kkm też czasami się to zdarza. Działa na to sposób:
- gdy nie zgaśnie FI przekręcam rozrusznikiem
- zwalniam przycisk rozruchu
- wyłaczam stacyjkę
- właczam stacyjkę
- bez problemu (dotychczas) uruchamiam
- Jak jedziesz na serwis to zgłoś - tym bardziej jak masz na gwarancji. Być może jest coś nie tak z HISSem - połaczenie kluczyka z modułem poprzez antenkę. Bywały luźne antenki, przytarte przewody itp.
Wlasnie zauwazylem ze jak jest problem z kontrolka FI to kontrolka HISS'a tez sie swieci. zglosze to na serwisie wiec.szuler pisze: - Jak jedziesz na serwis to zgłoś - tym bardziej jak masz na gwarancji. Być może jest coś nie tak z HISSem - połaczenie kluczyka z modułem poprzez antenkę. Bywały luźne antenki, przytarte przewody itp.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: śr lut 17, 2010 9:53 am
- Lokalizacja: Biłgoraj
Jawa, rzuć okiem na TEN TEMAT, mam taki sam problem, z tym że moto z 2003-go roku... Na razie nie rozwiązany- z braku czasu. Jest to wada Viaderka jakby nie patrzeć, gdyż nie jest to odosobniony przypadek: Varadero International
dokładnie mam tak samo, ostatnio niestety coraz częściej. i tak samo sobie z tym radzę. mam 2006 i 32tys.szuler pisze:- Jest opinia iż winny tej sytuacji jest czujnik położenia wału korbowego - nie wiem czy prawdziwa.
- U mnie - 2007 rok i 55kkm też czasami się to zdarza. Działa na to sposób:
- gdy nie zgaśnie FI przekręcam rozrusznikiem
- zwalniam przycisk rozruchu
- wyłaczam stacyjkę
- właczam stacyjkę
- bez problemu (dotychczas) uruchamiam
Cholera, bede jechal na serwis tylko pytanie brzmi - jak mam im to udowodnic zeby sprawdzili/wymienili ten czujnik polozenia walu ?
Bo od paru miesiecy mam z tym spokoj...a za 3m-ce konczy mi sie gwarancja...
A i jeszcze jedno... czy wasze sprzety tez dlugo trzeba krecic zeby odpalily ? U mnie jest tak ze musze krecic rozrusznikiem przez kilkanascie sekund (nie liczylem ale z 5-6sek), a czesto robie tak ze zakrece na ok 2sek po czym odpuszczam i krece jeszcze raz i odpala odrazu po doslownie 1sek.
Bo od paru miesiecy mam z tym spokoj...a za 3m-ce konczy mi sie gwarancja...
A i jeszcze jedno... czy wasze sprzety tez dlugo trzeba krecic zeby odpalily ? U mnie jest tak ze musze krecic rozrusznikiem przez kilkanascie sekund (nie liczylem ale z 5-6sek), a czesto robie tak ze zakrece na ok 2sek po czym odpuszczam i krece jeszcze raz i odpala odrazu po doslownie 1sek.
A wiec podsumowujac temat.
Winien jest czujnik polozenia walu korbowego.
Bylem u dealera i zrobia mi to za 2tyg w ramach gwarancji bo nie maja tego czujnika.
Przypadek jest znany.Jesli pojawia sie taki problem mozna go zdiagnozowac w ten sposob:
- przekrecamy kluczyk i widzimy ze kontrolka FI nie zgasla
- wciskamy kill switch i wyciskamy (lub wylaczamy zaplon kluczykiem)
- jesli nadal kontrolka sie swieci to krecimy rozrusznikiem
- znowu uzywamy wylacz/wlacz kill switcha lub kluczykiem wylaczamy a nastepnie wlaczamy zaplon
- prawdopodobnie kontroka FI zgasla wiec startujemy motocykl.
i w w/w przypadku winny jest czujnik polozenia walu korobowego
Inny przypadek kontrolki FI to np problem z HISSem i tu jesli po wlaczeniu zaplonu kontrolka nie gasnie a po uzyciu kill switcha lub/i wylaczenia zaplonu kluczykiem i ponownego go wlaczenia kontrolka gasnie to znaczy ze nie zalapal HISS...czyli problem z kluczykiem lub/i immobiliserem
Opisuje to bo spedzilem 30min z mechanikiem serwisu probujac mu udowodnic ze mam problem z tym. Czyli przez 30min krecilem rozruszniekiem tak aby tylko kawalek silnik zakrecil liczac na to ze w koncu problem sie pojawi...I jak juz prawie sie poddalem i pogodzilem z faktem ze mi tego nie zrobia nagle stalo sie... Myslalem ze pocaluje tego mechanika ze szczescia.
Dlatego opisalem jak to sprawdzic bo mi te 2 przypadki mechanik tlumaczyl.
Glownie problem polega na tym ze akurat ta usterka nie zapisuje sie w pamieci komputera...a wiadomo: nie ma bledu w komp=nie ma problemu. I trzeba im to udowodnic jakos zeby sami zobaczyli.
Winien jest czujnik polozenia walu korbowego.
Bylem u dealera i zrobia mi to za 2tyg w ramach gwarancji bo nie maja tego czujnika.
Przypadek jest znany.Jesli pojawia sie taki problem mozna go zdiagnozowac w ten sposob:
- przekrecamy kluczyk i widzimy ze kontrolka FI nie zgasla
- wciskamy kill switch i wyciskamy (lub wylaczamy zaplon kluczykiem)
- jesli nadal kontrolka sie swieci to krecimy rozrusznikiem
- znowu uzywamy wylacz/wlacz kill switcha lub kluczykiem wylaczamy a nastepnie wlaczamy zaplon
- prawdopodobnie kontroka FI zgasla wiec startujemy motocykl.
i w w/w przypadku winny jest czujnik polozenia walu korobowego
Inny przypadek kontrolki FI to np problem z HISSem i tu jesli po wlaczeniu zaplonu kontrolka nie gasnie a po uzyciu kill switcha lub/i wylaczenia zaplonu kluczykiem i ponownego go wlaczenia kontrolka gasnie to znaczy ze nie zalapal HISS...czyli problem z kluczykiem lub/i immobiliserem
Opisuje to bo spedzilem 30min z mechanikiem serwisu probujac mu udowodnic ze mam problem z tym. Czyli przez 30min krecilem rozruszniekiem tak aby tylko kawalek silnik zakrecil liczac na to ze w koncu problem sie pojawi...I jak juz prawie sie poddalem i pogodzilem z faktem ze mi tego nie zrobia nagle stalo sie... Myslalem ze pocaluje tego mechanika ze szczescia.
Dlatego opisalem jak to sprawdzic bo mi te 2 przypadki mechanik tlumaczyl.
Glownie problem polega na tym ze akurat ta usterka nie zapisuje sie w pamieci komputera...a wiadomo: nie ma bledu w komp=nie ma problemu. I trzeba im to udowodnic jakos zeby sami zobaczyli.