CBS - po wymianie klockow przestal dzialac!

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Matik

CBS - po wymianie klockow przestal dzialac!

#1 Post autor: Matik »

wymienilem przednie klocki chamulcowe a w zasadzie zrobil mi to "SPEC", ktory jest wlascicielem warsztatu motocyklowego lecz po wymianie zauwazylem ze uklad CBS przestal dzialac i motocykl nurkuje i to dosyc silnie przy probie chamowania przednim chamulcem, czego nie odczuwalem tak bardzo przed wymiana. po konsultacji czlowiek przekonuje mnie ze to przez to iz z przodu mam nowe a z tylu stare klocki choc tez sa prawie nowe. Przekonuje mnie iz nie ma tam nic do ustawienia bo uklad jest szczelny i takie tam lecz CBS niestety nie dziala. Troche niedowierzam iz nie ma mozliwosci rozkladu cisnienia pomiedzy tylnim a przednim kolem podczas chamowania. Nie sadze iz nie istnieje wywazenie tych ze proporcji chociazby poprzez odpowietrzanie jednego z ukladow chamulcowych.
Jezeli ktokolwiek wie jak rozwiklac moj problem prosze o pomoc:)

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2 Post autor: Pretor »

No chamować to chyba powinien tak samo lub gorzej (na początku).
Ja wymieniałem sam klocki zarówno z przodu jak i z tyłu i nie ma potrzeby ingerowania w system hydrauliczny (chyba, że wymieniany był płyn).
Polecam lekturę:
http://www.hondavaradero.pl/mambo2/inde ... Itemid=162

Najłatwij sprawdzić CBS na postoju na centralnej nóżce w dwie osoby lub więcej.

1.Obydwa koła w powietrzu. Kręcimy przednim i tylnim kołem i hamujemy ręcznym. Powinny obydwa koła stanąć. (jak zakręcisz tylko tylnim i zahamujesz ręcznym to CBS nie zadziała gdyż pompa uruchamiana jest przez przednie koło).
2. Kręcimy przednim kołem i hamujemy nożnym hamulcem. Przednie koło powinno stanąć.

Co do proporcji i regulacji sił hamowania przodu i tyłu to trudno mi coś powiedzieć bo tym kieruje zawór proporcjonalny.

W 2004-2005 roku honda robiła darmowy przegląd pewnych roczników (napewno 2004) i kontrolowała wyciek z tego własnie zaworu. Zdarzały się przypadki, że był wadliwy i go wymieniano na gwarancji.

Zrób test i zobaczać czy wogóle działa.

Pozdr
Pretor
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Matik

#3 Post autor: Matik »

zrobilem test, ktory mowiles juz wczesniej tyle ze nie z przednim kolem. teraz po sprawdzeniu obydwu okazalo sie iz kiedy wciskam norzny kolo przednie hamuje ale kiedy wciskam przedni tylne nie reaguje wcale
postaram sie upuscic troche plynu hamulcowego bo przedni reaguje mi zbyt silnie. moze kiedy zmniejsze pojemnosc, badz odpowietrze go powturnie to cos da
dzieki pretor za wskazowki napisze jak mi poszlo za niedlugo
pzdr
Mattik :wink:

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#4 Post autor: Pretor »

MATIK.
Pamiętaj, że aby sprawdzić tylnie koło czy hamuje za pomocą hamulaca ręcznego musi kręcić się również jednocześnie w tym samym czasie koło przednie. Inaczej tył nie zahamuje. Czy tak sprawdzałeś ????
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Matik

#5 Post autor: Matik »

tak tez uczynie

Baza
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 237
Rejestracja: śr lip 30, 2008 5:08 pm
Lokalizacja: Żywiec

#6 Post autor: Baza »

Nie wiem czy było panowie jeśli tak to proszę usunąć mój post bo nie chciałem zakładać osobnego tematu ale czy CBS był montowany od początku produkcji Viadra?? Bo kolega mi mówił że napewno nie i tak się teraz sprzeczamy.

Awatar użytkownika
Hun996
Udaje motocyklistę
Posty: 133
Rejestracja: czw maja 17, 2007 4:02 pm
Lokalizacja: Komorów

#7 Post autor: Hun996 »

Pretor pisze:MATIK.
że aby sprawdzić tylnie koło czy hamuje za pomocą hamulaca ręcznego musi kręcić się również jednocześnie w tym samym czasie koło przednie. Inaczej tył nie zahamuje.
Obejrzyj pompę przy przednim lewym zacisku hamulcowym- może jest zapieczona albo w jakiś inny sposób unieruchomiona. Lub uszkodzona, bo objawy choroby którą opisałeś wskazuję na niedomaganie tego elementu.

A Dual-CBS jest w Varadero montowany od urodzin modelu. Przeszczepiony z CBR 1000F Dual.
>> Skierniewice's Brotherhood of Beer <<

Baza
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 237
Rejestracja: śr lip 30, 2008 5:08 pm
Lokalizacja: Żywiec

#8 Post autor: Baza »

Hun996 pisze:A Dual-CBS jest w Varadero montowany od urodzin modelu. Przeszczepiony z CBR 1000F Dual.
Tak też myślałem dziękuję za odpowiedź.Pozdrawiam

Badmen
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 16, 2010 7:54 pm
Lokalizacja: Żarów

#9 Post autor: Badmen »

cześć
czy ktoś może podać sposób wymiany płynu hamulcowego i kolejność odpowietrzenia układu ?
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły.
Krzysiek DSW7S62

JAQB
Zapalony motocyklista
Posty: 740
Rejestracja: śr paź 15, 2008 9:42 pm

#10 Post autor: JAQB »

Badmen pisze:cześć
czy ktoś może podać sposób wymiany płynu hamulcowego i kolejność odpowietrzenia układu ?
Odpowiedź masz w tym wątku.

Badmen
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 16, 2010 7:54 pm
Lokalizacja: Żarów

#11 Post autor: Badmen »

Dzięki
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły.
Krzysiek DSW7S62

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”