Przerobienie przednich przew. ham. na oplot.

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Wojo
Udaje motocyklistę
Posty: 150
Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mysłowice

Przerobienie przednich przew. ham. na oplot.

#1 Post autor: Wojo »

Zastanawiam sie nad kwestia aby w zime jak bede przygotowywał moto do snu zimowego, czy nie przerobic przedniego układu hamulcowego i wyrzucić przewody gumowe na stalowe w oplocie. Myślę że uzyskam dzieki temu lepsza dozowalnośc i odporność na ciśnienie, temeperaturę itp. Myślę że sam przód nie bedzie trudny do przeróbki bo cały układ to juz wyższa szkoła i masa przeróbek. A sam przód w miare wydaje sie łatwy do zastapienia. Czy ktos juz ma takie przewody w varadero albo widział gdzie taki system?
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.

lotnik
Udaje motocyklistę
Posty: 167
Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:09 pm
Lokalizacja: Lublin

#2 Post autor: lotnik »

Zobacz tam http://www.przewodywoplocie.pl/

Kpl do Varadero to chyba 1500zł

Wojo
Udaje motocyklistę
Posty: 150
Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mysłowice

#3 Post autor: Wojo »

Koszty mniej wiecej znam, ale dziekuje. Chodzi o sens, czy poprawi to faktycznie hamowanie, stwierdzam ze, dozowalnosc jest dziwna i z biegiem hamowania zaczyna nabierac gumowatosci a to wkurza.
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.

lotnik
Udaje motocyklistę
Posty: 167
Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:09 pm
Lokalizacja: Lublin

#4 Post autor: lotnik »

Nie wiem czy wymiana przewodów tylko na przód coś da przy układzie CBS.

Może masz słabe klocki?

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#5 Post autor: zalmen3 »

Miałem przewody w oplocie stalowym w Transalpie i różnica w porównaniu z innymi trampkami była piorunująca. Wymiana samego przodu jak najbardziej ma sens. Sam zabieg jest w sumie prosty, bo polega na opróżnieniu układu, demontażu przewodów gumowych i montażu nowych z oplotem. Problemem jest odpowietrzenie układu - wymaga to dość sporo cierpliwości, bo nie wiedzieć czemu przewody w oplocie odpowietrza się trudniej niż gumowe :shock:
Wymiana tyłu i DUAL'a też nie wymaga aż takiej ekwilibrystyki jakby się mogło wydawać - tam i tak większość przewodów jest stalowych, więc wymienia się tylko krótkie wężyki i nie potrzeba żadnych przeróbek.
Ja jeszcze nie dojrzałem do wymiany w Viaderku (przez ostatnie dwa sezony praktycznie nie jeżdżę - ledwie 500 km w zeszłym i narasie około 600 w tym sezonie - sprawi to że inwestycja nie ma uzasadnienia ekonomicznego), ale też o tym myślę i przymierzałem się już do tego od strony technicznej - nie wydaje mi się to aż takie trudne.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

#6 Post autor: płock1964 »

Najlepiej odpowietrza się podciśnieniem.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

lotnik
Udaje motocyklistę
Posty: 167
Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:09 pm
Lokalizacja: Lublin

#7 Post autor: lotnik »

Zalmen to jest proste, tylko komplet kosztuje 1500 zł bo jest tych przewodów troche. Do Trampka pewnie połowe tego

Wojo
Udaje motocyklistę
Posty: 150
Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mysłowice

#8 Post autor: Wojo »

Tu nie chodzi o cbs czy o klocki, chodzi o gumowatość klami przy nastym hamowaniu, gdzie coraz bardziej cisniesz i ciszniesz a tu słabiej wiec byc moze klocki ale w poprzednim moim dragu zmiana sprawiła poprostu kosmos w hamowaniu. Mniej siły, łatwiejsza dozowalność, szybsza reakcja i zdecydowanie mocniejsze hamowanie. Tak wiec sens jest, ale kieszen wytrzyma oto jest pytanie?
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”