Regulator napięcia
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Ja nie wożę ze sobą regulatora. Z części to zabieram chyba tylko żarówki i bezpieczniki. Raz miałem klocki, bo te założone były już dość zjechane, ale dojechałem na nich bez problemu. Raz mi padł aku i nie pomogło nawet to że zdarzyło się to w centrum miasta Białystok - wszystkie serwisy do których dzwoniłem mnie olały i wracałem na lawecie.
Wniosek taki, że grunt to rozsądek i dobre ubezpieczenie assistance - wszystkiego tak jak pisałeś nie da się ani wziąć ani przewidzieć.
Pozdrawiam
Wniosek taki, że grunt to rozsądek i dobre ubezpieczenie assistance - wszystkiego tak jak pisałeś nie da się ani wziąć ani przewidzieć.
Pozdrawiam
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 215
- Rejestracja: wt gru 25, 2012 10:18 am
- Lokalizacja: marki/wawa
- Kontakt:
Koledzy... nie oglądałem i nie mierzyłem jak działa regulator w wiadrach lecz powiem wam ciekawostkę.
Kiedyś miałem problem z regulatorem napięcia w Maździe 323f z 94r... padł mi regulator, rozwalił akumulator... kolega pracujący w IC załatwił mi nowy regulator po rabatach za 200zł... kupiłem tez nowy regulator. minął rok i znowu padł regulator... Akurat jakoś był u mnie znajomy elektryko-elektronik pasjonata amator wszechwiedzący i mnie poprostu wysmiał że takie "gówno" kupiłem zamiast wsadzić regulator napięcia od malucha... po tym jak to powiedział pojechałem na złom i zakupiłem za magiczne 5zł regulator z którego wychodziła dwa kabelki, jeden należało wlutowac pod szczotkę natomiast drugi nie pamietam gdzie. fakt był taki że przez kolejne 4lata nic sie nie działo a regulator był tez słusznego wieku. Jeżeli na forum jest ktoś kto siedzi troche w elektryce to może niech przebada temat bo warto
Ja ze swojej strony zapytam znajomego czy ma jakis pomysł no bo niestety nasze alternatory się różnią od samochodowych
Kiedyś miałem problem z regulatorem napięcia w Maździe 323f z 94r... padł mi regulator, rozwalił akumulator... kolega pracujący w IC załatwił mi nowy regulator po rabatach za 200zł... kupiłem tez nowy regulator. minął rok i znowu padł regulator... Akurat jakoś był u mnie znajomy elektryko-elektronik pasjonata amator wszechwiedzący i mnie poprostu wysmiał że takie "gówno" kupiłem zamiast wsadzić regulator napięcia od malucha... po tym jak to powiedział pojechałem na złom i zakupiłem za magiczne 5zł regulator z którego wychodziła dwa kabelki, jeden należało wlutowac pod szczotkę natomiast drugi nie pamietam gdzie. fakt był taki że przez kolejne 4lata nic sie nie działo a regulator był tez słusznego wieku. Jeżeli na forum jest ktoś kto siedzi troche w elektryce to może niech przebada temat bo warto
Ja ze swojej strony zapytam znajomego czy ma jakis pomysł no bo niestety nasze alternatory się różnią od samochodowych
Wykonuje balustrady nierdzewne i wszystko co związane z tą stalą i spawaniem, w razie potrzeby pomogę www.nierdzewnie.pl
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Mam prośbę w szczególności do kolegów posiadających u siebie regulatory Ducati Energia. Czy moglibyście sprawdzić temperaturę tego cuda na postoju, bez świateł, gdy silnik osiągnie już temperaturę operacyjną? U mnie na jałowych (~ 1200) regulator jest dość ciepły (nie da się go dotknąć)... Chciałbym się dowiedzieć, czy ten typ tak ma, czy muszę szukać powodu/ew. kupić nowy regulator.
Dodam, że instalacja się nie grzeje, a ładowanie jest idealne (14,3V, przy 5.000rpm na światłach).
Dodam, że instalacja się nie grzeje, a ładowanie jest idealne (14,3V, przy 5.000rpm na światłach).
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 463
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Regulator napięcia
Nie mam regulatora dukatijames pisze:Mam prośbę w szczególności do kolegów posiadających u siebie regulatory Ducati Energia. Czy moglibyście sprawdzić temperaturę tego cuda na postoju, bez świateł, gdy silnik osiągnie już temperaturę operacyjną? U mnie na jałowych (~ 1200) regulator jest dość ciepły (nie da się go dotknąć)... Chciałbym się dowiedzieć, czy ten typ tak ma, czy muszę szukać powodu/ew. kupić nowy regulator.
Dodam, że instalacja się nie grzeje, a ładowanie jest idealne (14,3V, przy 5.000rpm na światłach).
Ale tak działa regler że się grzeje całą "nadprodukcję " energi przerabia na ciepło
, nie gaś świateł mijania NIGDY regulator będzie miał lżej
A w sercu zawsze XL600V
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Dzięki za odpowiedźnext22 pisze:Nie mam regulatora dukatijames pisze:Mam prośbę w szczególności do kolegów posiadających u siebie regulatory Ducati Energia. Czy moglibyście sprawdzić temperaturę tego cuda na postoju, bez świateł, gdy silnik osiągnie już temperaturę operacyjną? U mnie na jałowych (~ 1200) regulator jest dość ciepły (nie da się go dotknąć)... Chciałbym się dowiedzieć, czy ten typ tak ma, czy muszę szukać powodu/ew. kupić nowy regulator.
Dodam, że instalacja się nie grzeje, a ładowanie jest idealne (14,3V, przy 5.000rpm na światłach).
Ale tak działa regler że się grzeje całą "nadprodukcję " energi przerabia na ciepło
, nie gaś świateł mijania NIGDY regulator będzie miał lżej
Wiem, że oddaje ciepło, ale ciekawi mnie jego temperatura robocza. Afryki, na oryginałach mają 43-50 stopni, u mnie to może być 50, lub troche powyżej. Jeżeli okaże się, że ten typ tak ma to troche go "odciążę" - wentylator 40x40x10 z komputera + pasta termoprzewodząca pomiędzy ramę a regler.
- matusz82
- Sympatyk
- Posty: 327
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Czyżowice
Re: Regulator napięcia
Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Regulator napięcia
Albo na bogato dać miedziana blachęmatusz82 pisze:Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Pomysł nie jest zły. Powiedz mi tylko, czy w takim wypadko opłaca się jeszcze zakładać wentylator na żeberka radiatora?matusz82 pisze:Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.
Re: Regulator napięcia
Czy może Ktoś mi wytłumaczyć od początku do końca na czym polega problem regulatorów napięcia we Viaderkach ?
Kurcze przerobiłem już kilka motocykli i nigdy wcześniej nie pojawiał się taki temat.
Szczerze mówiąc zastanowiło mnie usytuowanie regulatora tuż przed tylnym kołem ale uznałem że skoro tak to tak i już.
Przeglądając wątki na jego temat zaczyna mnie to drapać w głowę ...
Kurcze przerobiłem już kilka motocykli i nigdy wcześniej nie pojawiał się taki temat.
Szczerze mówiąc zastanowiło mnie usytuowanie regulatora tuż przed tylnym kołem ale uznałem że skoro tak to tak i już.
Przeglądając wątki na jego temat zaczyna mnie to drapać w głowę ...
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Czy od początku do końca to nie wiem, ale coś tam powiedzieć mogę. Problem głównie dotyczy modeli SD01, gdzie Honda poszła na całość i montowała regulatory bez żadnego użebrowania. Miały one często tendencję do przegrzewania się. W tym wypadku, najlepszym rozwiazaniem jest zakup czegoś a'la Ducati Energia. Ten "typ" ma żeberka i jest większy od oryginału, przez co oddaje ciepło większą powierzchnią.daro pisze:Czy może Ktoś mi wytłumaczyć od początku do końca na czym polega problem regulatorów napięcia we Viaderkach ?
Kurcze przerobiłem już kilka motocykli i nigdy wcześniej nie pojawiał się taki temat.
Szczerze mówiąc zastanowiło mnie usytuowanie regulatora tuż przed tylnym kołem ale uznałem że skoro tak to tak i już.
Przeglądając wątki na jego temat zaczyna mnie to drapać w głowę ...
Po analizie położenia regulatora względem całego motocykla można dojść do wniosku, że jest to zła lokalizacja, gdyż cyrkulacja powietrza jest ograniczona, co jest oczywiście prawdą. Honda jednak w jakimś stopniu zabezpieczyła się przed tym i w ramie, za regulatorem, jest wycięty otwór, poprzez który powietrze może go chłodzić. Dodatkowo obroty tylnego koła w jakimś stopniu także wymuszają obieg pod siedzeniem.
Ja, tak jak pisałem wcześniej montuję w najbliższym czasie wentylator, który będzie przymocowany do żeberek. Teoretycznie mogę uzyskać nawet do 5-10stopni mniej, co w gorące dni jest wynikiem bardzo dobrym.
Re: Regulator napięcia
Nie rozgryzłem jeszcze elektryki w niej do końca ale w R1200GS ADV alternator produkował jak dobrze pamiętam coś ok 750W i nigdy nie pojawił się problem z nad produkcją energii a regulator był ukryty pod siedzeniem chyba bez szukania wybitnie przewiewnego miejsca.
Temat mnie zaciekawił i będę go rozgryzał na atomy
Temat mnie zaciekawił i będę go rozgryzał na atomy
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
A sprawdzałeś jego temperaturę? Z tego co się orientuję to BMW miało faktycznie mocny alternator, ale sporo tego prądu było na bieżąco zużywane... To nie jest kwestia mocy alternatora, a liczby W, które trzeba zamienić na ciepło.daro pisze:Nie rozgryzłem jeszcze elektryki w niej do końca ale w R1200GS ADV alternator produkował jak dobrze pamiętam coś ok 750W i nigdy nie pojawił się problem z nad produkcją energii a regulator był ukryty pod siedzeniem chyba bez szukania wybitnie przewiewnego miejsca.
Temat mnie zaciekawił i będę go rozgryzał na atomy
Re: Regulator napięcia
Nie- nigdy mnie to nie zaciekawiło. Różne tematy były poruszane ale nigdy regulatora .
Dokładnie moc alternatora w R1200GS wynosi 720W .
Zastanawiam się gdzie ten prąd mógłby być w większym stopniu konsumowany.
Dwie świece zapłonowe, jedna żarówka H7 55W na mijania, tył tył 20W i tyle.
Manetki nie używane w upale dni i nic więcej co mogłoby w znaczy sposób różnić się od Viaderka które to mocą alternatora nie powala - 434W . Tu może być problem braku mocy a niej jej nadmiaru ... biorąc pod uwagę dwie żarówki na mijaniu 2x55W + 20W tył , wentylator, opcjonalnie navi, manetki,zapłon plus inne jakieś bajerki to może się suma zakręcić przy fuul wydajności , a przy spadku napięcia regulator ma co robić ....
przytoczę tu post kolegi YACCO1 : http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... 234#p54096
Jetem bliższy teorii że prądu brakuje, a nie że jest jego nadmiar i to jest powodem przegrzewania regulatora (jestem na etapie węszenia ) wiec błędy w myśleniu możliwe
Wszystkim których interesuje temat prądu w motocyklach czyli (co i jak?) polecam artykuł Piotra Barszczewskiego zamieszczony na łamach serwisu - Ścigacz.pl : http://www.scigacz.pl/Uklady,ladowania, ... 14890.html
oraz bliższe zapoznanie się z zasadą działania regulatora napięcia :
http://www.autofelicia.republika.pl/alternreg.html
Po wstępnej analizie tych i innych materiałów wnioskuję że propozycje które tu padają :
Dokładnie moc alternatora w R1200GS wynosi 720W .
Zastanawiam się gdzie ten prąd mógłby być w większym stopniu konsumowany.
Dwie świece zapłonowe, jedna żarówka H7 55W na mijania, tył tył 20W i tyle.
Manetki nie używane w upale dni i nic więcej co mogłoby w znaczy sposób różnić się od Viaderka które to mocą alternatora nie powala - 434W . Tu może być problem braku mocy a niej jej nadmiaru ... biorąc pod uwagę dwie żarówki na mijaniu 2x55W + 20W tył , wentylator, opcjonalnie navi, manetki,zapłon plus inne jakieś bajerki to może się suma zakręcić przy fuul wydajności , a przy spadku napięcia regulator ma co robić ....
przytoczę tu post kolegi YACCO1 : http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... 234#p54096
Jetem bliższy teorii że prądu brakuje, a nie że jest jego nadmiar i to jest powodem przegrzewania regulatora (jestem na etapie węszenia ) wiec błędy w myśleniu możliwe
Wszystkim których interesuje temat prądu w motocyklach czyli (co i jak?) polecam artykuł Piotra Barszczewskiego zamieszczony na łamach serwisu - Ścigacz.pl : http://www.scigacz.pl/Uklady,ladowania, ... 14890.html
oraz bliższe zapoznanie się z zasadą działania regulatora napięcia :
http://www.autofelicia.republika.pl/alternreg.html
Po wstępnej analizie tych i innych materiałów wnioskuję że propozycje które tu padają :
imatusz82 pisze:Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.
iYanek pisze:Albo na bogato dać miedziana blachę
wszystkie mają sens pod warunkiem że układy wmontowane w obudowę nie odkleiły się i tym samym pomożemy im tymi wszystkimi sposobami odprowadzać temperaturę . Ciepło które powstaje nie jest efektem zamiany nadmiaru energii w ciepło bo nadmiar jej jest "pompowany" w masę ramy, a jest tylko produktem ubocznym pracy układów elektronicznych. Tak to ja rozumiem i chętnie temat podrąże .james pisze: Powiedz mi tylko, czy w takim wypadko opłaca się jeszcze zakładać wentylator na żeberka radiatora?
- matusz82
- Sympatyk
- Posty: 327
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Czyżowice
Re: Regulator napięcia
james pisze:Pomysł nie jest zły. Powiedz mi tylko, czy w takim wypadko opłaca się jeszcze zakładać wentylator na żeberka radiatora?matusz82 pisze:Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.
Ja mam zastosowaną blachę aluminium jako radiator. Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik. Od czasy przeróbki nie mam problemu z regulatorem. Nad wentylatorkiem też się zastanawiałem przy wyminie regulatora, jednak postanowiłem przetestować samą płytkę. Na razie się sprawdza, więc wentylatorka nie montuję.