Remoncik silnika.
- maly
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1061
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
- Imię: Wojtek
- Marka motocykla: honda varadero
- Model: xl1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Remoncik silnika.
Damian tak na przyszłość nie czyść świecy szczotką drucianą można szybko uszkodzić świece wtedy iskra nie będzie tam gdzie powinna z tym dymieniem stawiam na pierścienie olejowe.
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Remoncik silnika.
Kurcze a myślałem, że da się po taniości zrobić ale jednak musi poczekać do następnego sezonu. Czy myślicie, że to jest "bezpiecznie" tak jeździć dolewając olej w miarę spalania? ?
A może dać gęstszy olej?
A może dać gęstszy olej?
-
- Sympatyk
- Posty: 1504
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Remoncik silnika.
Ile spala oleju?
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Remoncik silnika.
Nie wiem dokładnie ale pewnie coś około 100ml/100km z tego co pamiętam.
Nie no chyba przegiąłem. Nie pamiętam ile ale raczej nie bierze litra na 1000km. Może z połowę tego.
Nie no chyba przegiąłem. Nie pamiętam ile ale raczej nie bierze litra na 1000km. Może z połowę tego.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Remoncik silnika.
Ja najpierw wymieniłbym uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy, dopiero później pierścienie.dbopl pisze:No to jeśli jest to olej i dymi cały czas kompresja natomiast jest ok wynika na to przepuszczają pierścienie olejowe.damian pisze:Kopci na biało idealnie na biało. Od początku do końca. Po rozgrzaniu kopci trochę mniej.
Skąd wiem, że to olej? A no stąd, że jak wykręciłem świece to była mokra, dotknąłem i ewidentnie olej (kolor i tłusty).
Płyn chłodniczy czysty i go nie ubywa.
Ogólnie to, że kopci mi nie przeszkadza ale ten spalony olej osadza się na świecy a to już nie jest zdrowe.
I wiem, że taniej byłoby dolewać oleju ale szkoda świec. Ostatnio aż iskra uciekała mi bokiem bo przestrzeń pomiędzy elektrodami była cała zapchana. Moczenie przez noc w Pb i delikatne ruchy szczotką drucianą załatwiły sprawę.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Remoncik silnika.
A może z praktyki ktoś jest w stanie podpowiedzieć co prędzej siada? Pierścionki czy uszczelniacze?
Zdaję sobie sprawę, że najlepiej byłoby wszystko wymienić, ale w tej chwili raczej nie dam rady. Poza tym o wiele taniej byłoby kupić używany silnik z przebiegiem do 20k.
Zdaję sobie sprawę, że najlepiej byłoby wszystko wymienić, ale w tej chwili raczej nie dam rady. Poza tym o wiele taniej byłoby kupić używany silnik z przebiegiem do 20k.
- Marcin
- Udaje motocyklistę
- Posty: 104
- Rejestracja: sob gru 20, 2014 4:15 am
- Marka motocykla: Hooonda
- Model: XL 125 V
- Rocznik: 2008
Re: Remoncik silnika.
No wymień te uszczelniacze i będzie wiadomo Dużo nie wydasz a może pomoże.
A jak to pierścienie, to tu masz zestaw
http://www.lingshondaparts.com/honda_mo ... ck_03=7085
Można też kupić oryginalny nadwymiarowy tłok Hondy i zrobić szlif Ale to raczej nie będzie konieczne heh
A jak to pierścienie, to tu masz zestaw
http://www.lingshondaparts.com/honda_mo ... ck_03=7085
Można też kupić oryginalny nadwymiarowy tłok Hondy i zrobić szlif Ale to raczej nie będzie konieczne heh
Re: Remoncik silnika.
damian pisze:A może z praktyki ktoś jest w stanie podpowiedzieć co prędzej siada? Pierścionki czy uszczelniacze?
Zdaję sobie sprawę, że najlepiej byłoby wszystko wymienić, ale w tej chwili raczej nie dam rady. Poza tym o wiele taniej byłoby kupić używany silnik z przebiegiem do 20k.
W moim starym moto rozsypały się pierścienie co prawda wszystkie były do wymiany uszczelniacze natomiast były ok
no ale z racji tego iż silnik był rozebrany i tak uszczelniacze wymieniłem koszt nie wielki pierścienie założyłem nowe i moto śmiga do dzisiaj
kompresja z 5 wzrosła do 11 czyli książkowo i działa do dzisiaj.
Objawy które u Ciebie występują wskazują na pierścienie olejowe szlif przy takiej kompresji jak masz raczej potrzebny nie będzie
no i mając zdemontowaną głowice i cylindry grzechem było by nie wymienić jednak uszczelniaczy kosztują grosze.
Póki co jeździj tylko pilnuj oleju
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Remoncik silnika.
Niezależnie od tego, czym jest spowodowane, długotrwałe, nadmierne zużycie oleju skutkuje jeszcze odkładaniem się dużych ilości nagaru na zaworze wydechowym , a to powoduje miejscowe zużycie prowadnic. Więc przy wymianie pierścieni warto w budżecie umieścić sprawdzenie luzów zaworów w prowadnicach przez fachowca i przewidzieć awaryjne środki na czyszczenie i szlif zaworów, frezowanie gniazd i wymianę prowadnic oraz dotarcie zaworów( gdyby jednak naprawa głowicy była konieczna ).dbopl pisze:damian pisze:A może z praktyki ktoś jest w stanie podpowiedzieć co prędzej siada? Pierścionki czy uszczelniacze?
Zdaję sobie sprawę, że najlepiej byłoby wszystko wymienić, ale w tej chwili raczej nie dam rady. Poza tym o wiele taniej byłoby kupić używany silnik z przebiegiem do 20k.
W moim starym moto rozsypały się pierścienie co prawda wszystkie były do wymiany uszczelniacze natomiast były ok
no ale z racji tego iż silnik był rozebrany i tak uszczelniacze wymieniłem koszt nie wielki pierścienie założyłem nowe i moto śmiga do dzisiaj
kompresja z 5 wzrosła do 11 czyli książkowo i działa do dzisiaj.
Objawy które u Ciebie występują wskazują na pierścienie olejowe szlif przy takiej kompresji jak masz raczej potrzebny nie będzie
no i mając zdemontowaną głowice i cylindry grzechem było by nie wymienić jednak uszczelniaczy kosztują grosze.
Póki co jeździj tylko pilnuj oleju
A co do zakupu silnika - nigdy nie wiesz, co kupisz i czy to coś nie jest w gorszym stanie niż twoje.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
Re: Remoncik silnika.
Tak sobie myślę jeszcze że mogły się zapiec pierścienie wtedy za dużo oleju trafia na ścianki cylindra i dymi Ci moto.damian pisze:A może z praktyki ktoś jest w stanie podpowiedzieć co prędzej siada? Pierścionki czy uszczelniacze?
Zdaję sobie sprawę, że najlepiej byłoby wszystko wymienić, ale w tej chwili raczej nie dam rady. Poza tym o wiele taniej byłoby kupić używany silnik z przebiegiem do 20k.
Sprawdził bym jeszcze ten trop. Zapieczone pierścienie można próbować reanimować bez rozbierania silinika kosztować Cię to będzie nie wiele mianowicie będziesz potrzebował naftę. Do początku sezonu jeszcze daleko więc może warto spróbować jeśli nie chcesz rozbierać silnika.
Po całym zabiegu wymiana oleju.
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Remoncik silnika.
Poczytałem o tej nafcie i można spróbować. Oleju kupiłem 5 L więc mam co wymieniać. Hmm.. Może i głupie ale gdzie się kupuje naftę?
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Remoncik silnika.
Ja kupuję w hurtowni chemicznej, bywa też w marketach, ale droższa - z tym, że ja biorę w 5-kach.damian pisze:Poczytałem o tej nafcie i można spróbować. Oleju kupiłem 5 L więc mam co wymieniać. Hmm.. Może i głupie ale gdzie się kupuje naftę?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
Re: Remoncik silnika.
Stacja benzynowadamian pisze:Poczytałem o tej nafcie i można spróbować. Oleju kupiłem 5 L więc mam co wymieniać. Hmm.. Może i głupie ale gdzie się kupuje naftę?
- maly
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1061
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
- Imię: Wojtek
- Marka motocykla: honda varadero
- Model: xl1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Remoncik silnika.
w BRIKO
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Remoncik silnika.
W Jula też jest 9.9 pln za 0.5 l. Ok kilku godzin już w cylku.